Corruptie.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Corruptie.

#16 Bericht door carpediem » zondag 04 december 2011, 18:01

lakota-oyanke schreef:Halen jullie 'aanhouden' en 'staande houden' niet door elkaar ?
Staande ben ik aangehouden een keer [|)

In thailand wordt ik vriendelijk verzocht te stoppen en komt een eveneens vriendelijke agent mij vriendelijk te verzoeken om weer heel vriendelijk een beetje stiekum wat meer ruimte te bieden voor zijn karige maandlijkse inkomen.
Hoe noemen ze dat??
pluk de dag (carpediem)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Duiker » zondag 04 december 2011, 18:05

Nou heb ik in m'n laatste vakantie nogal wat kilometertjes op de brommer gezeten. En altijd heb ik 200 batjes bij me voor het geval dat. Toch ben ik geen enkele keer aangehouden deze keer. Wel waren er vaak helm controle's maar die heb ik altijd op Wat ik ook zag deze keer, was dat er vaak een soort tentje stond met daarin een een tafel en wat stoelen. Aan een van die stoelen zat dan een politieman. Nu ik bovenstaande zo lees, veronderstel ik dat je daar dan kan betalen. Een andere reden kan ik zo niet bedenken. Ik heb er helaas geen foto van.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door jvs » zondag 04 december 2011, 18:18

De Nederlandse economie heeft heel lang(en misschien nog wel) gedraaid op zwart geld,in Thailand gaat het een beetje anders.
Same same but different!

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#19 Bericht door toke » maandag 05 december 2011, 04:14

Henk Korat schreef:
toke schreef:Hoe erg moet het dan wel niet zijn als er nog ruim 100 landen na thailand komen.
Heb je ooit corruptie in Thailand aan den lijve ondervonden???? :?: :?: :?:
Ik niet. [|( [|( [|(
Kom jij wel eens buiten????
70000bath betaald om mijn land in 21percelen te verdelen omdat het volgens de wet maar in 9percelen mag, 4000 bath betalen om wat makkenlijker een vergunning te krijgen, een keer of 10 100bath betaald waneer ik te hard reed, Ook al een keer of 10 door mogen rijden waneer ik te hard reed omdat mijn vrouw naast me zat die ook voor de overheid werkt, al hoef ik dan niet te betalen wil niet zeggen dat het geen coruptie is, En zo kan ik nog even doorgaan.
En voordat je met het verwijt komt dat ik er zelf aan meewerk, Is mijn antwoord heel simpel, Zolang ik de kans krijg doe ik het, Ik ben niet :angel:!!!!
Laatst gewijzigd door toke op maandag 05 december 2011, 04:48, 1 keer totaal gewijzigd.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#20 Bericht door toke » maandag 05 december 2011, 04:20

Henk Korat schreef:Jawel. Ik rijd een auto op mijn eigen naam en heb zelfs een Thais rijbewijs. Corruptie bestaat alleen als je er zelf aan meewerkt. En dat doe ik niet. :clap: :clap: :clap:
:worshippy:Aleluya

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#21 Bericht door toke » maandag 05 december 2011, 04:34

Henk Korat schreef:
ron schreef:
carpediem schreef:Ik geloof je.

Als je aangehouden zou worden, in jouw geval natuurlijk nooit omdat je je altijd aan de verkeersregels houdt, vraag je expleciet om naar het politieburo, soms een half uur verder weg, te mogen om daar officieel je bon te mogen betalen, terwijl een mooi aanbod hebt gekregen van 200 THB in het handje.

Ik ben tegen corrupie maar te lui om me in deze kleine criminaliteit te verzetten.

Ook ben ik me er van bewust dat heel veel kleine criminaliteit groot wordt.

Aan de andere kant gun ik die vriedelijke glimlachende politie beambte z'n avonde karaoke wel, waar dan ook weer wat verdiend word.
Hallo Carpediem

Denk dat de meesten zich wel met dit antwoord kunnen vinden.
Ik in ieder geval wel.

Groet Ron
Dus je regelt dat in Amsterdam ook zo???? :crazy: :crazy: :cheesy: :cheesy:
Als je dit in nederland probeert mag je blij zijn dat ze je niet arresteren, In tegenstelling tot thailand kost het het in nederland je baan waneer je corrupt bent.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door ron » maandag 05 december 2011, 08:02

In Nederland is de corruptie meer in de hogere regionen.
Polite,bedrijfsleven,en wat dacht je van Gemeente en Rijksambtenaren.
Voorbeelden genoeg,denk ik.............

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ben
Expat
Expat

#23 Bericht door Ben » maandag 05 december 2011, 08:23

ron schreef:In Nederland is de corruptie meer in de hogere regionen.

Groet Ron
Polite,bedrijfsleven,en wat dacht je van Gemeente en Rijksambtenaren
In Thailand niet anders

Ben
Expat
Expat

#24 Bericht door Ben » maandag 05 december 2011, 08:27

toke schreef:
Henk Korat schreef:
toke schreef:Hoe erg moet het dan wel niet zijn als er nog ruim 100 landen na thailand komen.
Heb je ooit corruptie in Thailand aan den lijve ondervonden???? :?: :?: :?:
Ik niet. [|( [|( [|(
Kom jij wel eens buiten????
70000bath betaald om mijn land in 21percelen te verdelen omdat het volgens de wet maar in 9percelen mag, 4000 bath betalen om wat makkenlijker een vergunning te krijgen, een keer of 10 100bath betaald waneer ik te hard reed, Ook al een keer of 10 door mogen rijden waneer ik te hard reed omdat mijn vrouw naast me zat die ook voor de overheid werkt, al hoef ik dan niet te betalen wil niet zeggen dat het geen coruptie is, En zo kan ik nog even doorgaan.
En voordat je met het verwijt komt dat ik er zelf aan meewerk, Is mijn antwoord heel simpel, Zolang ik de kans krijg doe ik het, Ik ben niet :angel:!!!!
70000bath betaald om mijn land in 21percelen te verdelen omdat het volgens de wet maar in 9percelen mag
Lijkt me vrij normaal dat je daar belasting over betaald. 21 percelen is klinkklare handel en daarover betaal je ook hier belasting.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#25 Bericht door toke » maandag 05 december 2011, 08:38

Die 70000 was geen belasting, dat was om iets gedaan te krijgen wat officieel volgens de wet niet mag, En inderdaad als het doorverkocht word is het niet meer dan normaal dat je belasting betaald.

Ben
Expat
Expat

#26 Bericht door Ben » maandag 05 december 2011, 09:03

toke schreef:Die 70000 was geen belasting, dat was om iets gedaan te krijgen wat officieel volgens de wet niet mag, En inderdaad als het doorverkocht word is het niet meer dan normaal dat je belasting betaald.
Die 70000 was geen belasting, dat was om iets gedaan te krijgen wat officieel volgens de wet niet mag
Opsplitsing van 1 perceel naar 21 kleinere percelen is gewoon mogelijk volgens de wet
Wel val je in een andere belasting groep omdat je aangezien wordt als developer .

Als alle documenten juist zijn hoef je daar niet iets voor te doen wat onregelementair is .

Is dat wel geburd is dat niet slim en kunnen ze degene die een strafbaar feit heeft gepleegd in dit geval alsnog aanpakken.

Maar ik weet wat je bedoeld waarschijnlijk. [$)

RuudThai
Expat
Expat

#27 Bericht door RuudThai » maandag 05 december 2011, 16:46

ron schreef:In Nederland is de corruptie meer in de hogere regionen.

Groet Ron
Voorbeelden genoeg, zeg je. Nou, noem ze maar eens op bij politie, gemeente- en rijksambtenaren.
Ik weet dat er wat zijn, niemand is smetteloos, maar om deze groep nou expliciet te noemen is zwaar overdreven.
Het meest in het oog lopend in deze sectoren zijn wel de wat makkelijk met declaratiebonnetjes omspringende burgemeesters, wethouders en gedeputeerden, en dan vooral van VVD' ers. Die hebben schijnbaar nog niet genoeg...... In feite zijn dat geen gemeente- provincie- of rijksambtenaren, ze hebben de status van ambtsdragers.
In het bedrijfsleven tiert in Nederland de corruptie welig, dat is bekend. De bouwkartels, aannemers, chemische industrie, daar wordt flink gerotzooid.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Duiker » maandag 05 december 2011, 18:39

Nou Ruud, dan zal ik je eens een voorbeeld geven. Op een dag was er het plan om een kerk te gaan slopen, en om daar huizen te gaan bouwen. Dus mijn pa naar de gemeente omdat hij wel interesse had in een huis aldaar. "Dat kan nog niet meneer", dat kan pas als er een aankondiging in de krant gestaan heeft. Zo gezegd, zo gedaan. En jawel hoor, op een dag staat er een aankondiging in de krant dat daat grond verkocht mag worden. En pa was als eerste die dag bij het gemeentehuis. Hij kon dus kiezen dacht ie. Niet dus. "Alles is al verkocht meneer" kreeg hij te horen. Of pa even van de telefoon gebruik mocht maken. Waarom? Om een telefoontje naar een reporter van het eindhovend dagblad te doen, immers er was nieuws te melden.
Uiteindelijk is alles nog wel goed gekomen, maar een stuk grond op dat terrein was er niet bij.

Later, veel later, blijkt dat iedere koper wel een vriendje of een kennis bij de gemeente had.
Dit is dus pure corruptie. En in nederland.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

joepattaya
Expat
Expat

#29 Bericht door joepattaya » dinsdag 06 december 2011, 12:37

transparency.org............oftewel: doorzichtigheid.org.......zegt mij meer over de zichtbaarheid van corruptie.
Dat Nederland op 7 staat en NZ op 1 zegt mij niets over de afwezigheid van corruptie, maar meer over het ondergronds aanwezig zijn van MOGELIJKE corruptie en dat lijkt me veel gevaarlijker.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door v@go » dinsdag 06 december 2011, 12:50

dan zullen we nu wel weer een plaatsje zakken denk ik.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/05/bes ... f-ontslag/
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”