Uitkeringen aangepast aan plaatselijke levensomstandigheden

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Uitkeringen aangepast aan plaatselijke levensomstandighe

#16 Bericht door stevenl » maandag 05 september 2011, 10:21

perry schreef:AMSTERDAM - Uitkeringen van autochtone en allochtone Nederlanders die buiten Europa wonen, worden aangepast aan het niveau van het woonland. Het plan van minister van Sociale Zaken Henk Kamp (VVD) geldt voor de arbeidsongeschiktheidsuitkering, de nabestaandenuitkering en de kinderbijslag.

Dus zoals ik het lees dus niet de AOW.

Dat houdt dus in wel de WAO Nabestaandenuitkering en de Kinderbijslag.
Het is even afwachten wat ze nu willen doen, de tekst uit de Telegraaf heb ik integraal overgenomen.

Maar hetstaat voor mij vast dat er binnen enkele jaren op alle uitkeringen gaat worden bezuinigd. Is het nu niet op de AOW dan wel over een paar jaar.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door yandre » maandag 05 september 2011, 10:25

nu de imigratie dienst thailand eist
gehuwd 400000 bath
retiremend visa 800000 bath
nu dit zijn de plaatselijke levensomstandigheden
in thailand .
moet er mischien wel geld bij de uit kering :?:

printen44
Expat
Expat

#18 Bericht door printen44 » maandag 05 september 2011, 10:32

Deze maatregel gaat niet over de AOW, dat is juist. Maar ik wil met iedereen wedden, dat de AOW aan de beurt komt. Dit kabinet, die de leus heeft: "Nederland voor de Nederlanders", zal de makkelijkste weg kiezen om te bezuinigen.

Er wonen heel wat AOW'ers in het buitenland. De preciese cijfers weet ik zo net niet. Vele van die AOW'ers leven in landen waar "de standaard van levensonderhoud" lager en soms veel lager is dan in Nederland. Wat is makkelijker om dan de AOW aan te passen aan die "standaard van levensonderhoud"? Een makkelijke maatregel, het heeft de steun van de meerderheid van de Nederlandse bevolking, zie de reacties in de krant, en in het Parlement wordt het een hamerstuk.

Maar wij, AOW'ers in het buitenland, mogen ook echt de hand in eigen boezem steken. Hoeveel van ons hebben gestemd bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen? Nederlanders in het buitenland zijn goed voor 8 a 9 kamerzetels. Van de 600.000 kiezers in het buitenland hebben er 53.000 gestemd.

Terwijl het open en bloot in het partijprogramma van de PVV en ook van de VVD stond dat uitkeringen aan Nederlanders in het buitenland bespreekbaar waren. En dan nog zijn hier Nederlanders die de PVV en de VVD een goed hart toedragen. Van in eigen voet schieten geblazen, noem ik dat.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door perry » maandag 05 september 2011, 10:33

Ze kunnen beter een paar miljard naar Griekenland overmaken zodat zij met 55 met pensioen kunnen. :evil: :twisted
Werk om te leven leef niet om te werken.

printen44
Expat
Expat

#20 Bericht door printen44 » maandag 05 september 2011, 10:38

yandre schreef:nu de imigratie dienst thailand eist
gehuwd 400000 bath
in thailand .
Dat is niet de "gemiddelde levensstandaard" van de Thai. Het is het bedrag dat een buitenlander, gepensioneerd, moet ontvangen om een "retired-visum" te krijgen. Het heeft niets te maken met "levenstandaard" van de gemiddelde Thai.

In Nederland heeft men een index voor de "levenstandaard". Hier niet. Het gemiddelde inkomen is hier rond de 10.00 baht. Elk jaar geeft de Bangkok Post een lijst van gemiddeld inkomen per industrietak en overheidsdienst. vandaar die 10.000 baht.

RuudThai
Expat
Expat

#21 Bericht door RuudThai » maandag 05 september 2011, 10:54

printen44 schreef:
gehuwd 400000 bath
in thailand .
Dat is niet de "gemiddelde levensstandaard" van de Thai. Het is het bedrag dat een buitenlander, gepensioneerd, moet ontvangen om een "retired-visum" te krijgen. Het heeft niets te maken met "levenstandaard" van de gemiddelde Thai.

In Nederland heeft men een index voor de "levenstandaard". Hier niet. Het gemiddelde inkomen is hier rond de 10.00 baht. Elk jaar geeft de Bangkok Post een lijst van gemiddeld inkomen per industrietak en overheidsdienst. vandaar die 10.000 baht.
Ja, maar als de uitkeringen worden aangepast aan de gemiddelde levensstandaard van Thailand zullen mogelijk veel Nederlanders niet meer voldoen aan het criterium van de immigratiedienst. Wat dan? Terug naar Nederland of wordt het criterium van die immigratiedienst meegenomen in de beoordeling hoeveel de uitkeringen gekort gaan worden voor Nederlanders in Thailand?

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door perry » maandag 05 september 2011, 11:00

RuudThai schreef:
printen44 schreef:
gehuwd 400000 bath
in thailand .

Ja, maar als de uitkeringen worden aangepast aan de gemiddelde levensstandaard van Thailand zullen mogelijk veel Nederlanders niet meer voldoen aan het criterium van de immigratiedienst. Wat dan? Terug naar Nederland of wordt het criterium van die immigratiedienst meegenomen in de beoordeling hoeveel de uitkeringen gekort gaan worden voor Nederlanders in Thailand?
Dan ben je dus letterlijk en figuurlijk mooi genaaid.
Maar ja dat zijn we eigenlijk al ons hele leven want wij stemmen en zijn het er mee eens en betalen maar en niemand gooit de boel plat zoals bv in Frankrijk.

RuudThai
Expat
Expat

#23 Bericht door RuudThai » maandag 05 september 2011, 11:01

De televaag doet z'n naam weer eer aan: gewoon vaag.
Ik heb het even bij de Volkskrant bekeken en daar staat exact voor welke uitkeringen en per wanneer het gaat gelden:
"Het kabinet wil het nieuwe wetsvoorstel op 1 juli 2012 laten ingaan. De maatregel geldt voor de Algemene Nabestaandenwet, deels voor de Werkhervattingsregeling Gedeeltelijk Arbeidsongeschikten, de kinderbijslag en het kindgebonden budget. Voor het kindgebonden budget is de ingangsdatum 1 januari 2013. "

Dus NIET de WAO/WIA, maar de Werkhervattingsregeling Gedeeltelijk Arbeidsongeschikten (waarvan ik niet precies weet wat dat inhoudt).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door prajak » maandag 05 september 2011, 11:04

"Terug naar NL" is het dilemma van de politiek als ze aan de AOW gaan rammelen. Ze hebben best wel in de gaten dat je de, sorry voor dit woord, "medische kneusjes" naar huis gaat halen, kneusjes die nu niet ten laste van de NL zorgpot komen en die pot is al overbelast.....

Ik zou wel eens willen weten (is een liedje...) hoeveel NL-ers AOW hebben EN buiten de EU wonen. Het aantal AOW-ers buiten NL staat ergens in dit forum, maar geografische spreiding heb ik nergens gezien. Kijk, dan weten we hoeveel ieder procent lagere AOW de staatskas opbrengt en hoeveel JSF's men er van kan kopen..........

O, Perry, wat een aardig woord gebruik je nu.... Frankrijk......

printen44
Expat
Expat

#25 Bericht door printen44 » maandag 05 september 2011, 11:30

RuudThai schreef:
printen44 schreef:
gehuwd 400000 bath
in thailand .

Als je alleen maar van je AOW moet leven heb je nu al niet dat criteria van het visum. Velen hebben of een "potje" of bedrijfspensioenen en/of lijfrentes en voldoen daarmee aan die criteria. Maar als je net de 800.000 haalt, ja, dan is korten op de AOW, net dat zetje dat je niet aan die criteria voldoet.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door perry » maandag 05 september 2011, 11:33

En weet je waar dit geouwehoer nu vandaan komt juist de Turken en Marokanen.

En waarom omdat die zo nodig meer dan 4 kinderen hebben rondlopen om maar kinderbijslag te vangen.

Vervolgens Immigreren ze terug naar herkomstland en leven als god in juist Prajak Frankrijk.

Maar dat mag ik eigenlijk niet schrijven want anders ben ik een racist.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Jeanette » maandag 05 september 2011, 11:41

Ik denk niet dat ze de AOW kunnen verlagen voor in het buitenland wonenden anders dan de procenten kortingen van hen die eerder als met 65 jaar gingen. Dat zou discriminatie zijn. Maar hem niet verhogen en alleen de minima een (ieder jaar grotere) duurte toeslag geven zou ik eerder verwachten.
Dan snijdt het mes ook bij de mensen met goede pensioenen, een grotere groep, dus geeft het de staatskas meer inkomsten.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#28 Bericht door stevenl » maandag 05 september 2011, 12:02

RuudThai schreef:
printen44 schreef:
gehuwd 400000 bath
in thailand .

Tja, wel of niet voldoen aan die eis is niet het probleem van de Nederlandse overheid (wel niet direct tenminste, mogelijk wel op langere termijn maar daar maken ze zich niet druk om).

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door vleespet » maandag 05 september 2011, 13:09

perry schreef:En weet je waar dit geouwehoer nu vandaan komt juist de Turken en Marokanen.

En waarom omdat die zo nodig meer dan 4 kinderen hebben rondlopen om maar kinderbijslag te vangen.

Vervolgens Immigreren ze terug naar herkomstland en leven als god in juist Prajak Frankrijk.

Maar dat mag ik eigenlijk niet schrijven want anders ben ik een racist.
Jij mag roepen wat jij wilt Perry,dat je een racist bent komt waarschijnlijk omdat je een aanhanger bent van die roeptoeter in den haag die deze onzin allemaal teweeg brengt.
Dat turken en marokkanen meer kinderen hebben dan nederlanders heeft een andere oorzaak ,maar om jou dat uit te leggen is vergeefse moeite,het kippenbrein van jou begrijpt alleen oneliners zoals:vol is vol
:evil: :evil:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Duncan » maandag 05 september 2011, 13:17

Ik hoop wel dat de overheid de bestaande gevallen niet aanpakt, anders zou je zo maar als WAO-er die zijn scheepjes verbrandt heeft zwaar in de problemen kunnen komen.
Probleem is verder dat onze overheid niet adequaat ingrijpt wanneer een regeling / tegemoetkoming / toeslag leidt tot oneigenlijk gebruik of gebruik waarvoor die regeling niet bedoeld was.
Ik noem dan bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek voor huizen met een waarde van 6 ton of meer, kinderbijslag die tot fokpremie verworden is ( waarom niet maximaal voor 2 kinderen die bijslag ) en in zijn geheel kan worden geexporteerd en studiefinanciering / AOW voor mensen met inkomens die ver boven de 1,5 ton liggen.

Overigens hadden deze maatregelen in een stabiele economische periode genomen moeten worden, en niet nu, in deze instabiele tijden met een wankele euro. Les 1 wat betreft de cursus: hoe jaag ik mijn van de overheid afhankelijke burgers nog meer angst en onzekerheid aan [|(

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”