Inderdaad het stikt hier van de restaurants, waar??, Bangkok, Hua Hin, Pattaya, Changmai?,.... daar waar de rijken wonen (Thai, chinezen en farangs)DeDe schreef:Vreemde redenatie , het stikt overal in Thailand van de restaurants en maar een heel klein percentage is op de farang aangewezen,dus de aanhef van je schrijven slaat op je eigen bijdrage.luc.cc schreef:Je reinste b*llsh*ttelst99 schreef:Ach bij de immigration het voorstel van Ruud, vind ik persoonlijk nog niet zo slecht, jullie betalen geen loon en inkomstenbelasting, alleen de indirecte belastingen en daar kun jezelf op bezuinigen, zodat je er weinig last van hebt![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaag net aangekomen, moet nog zien wat er allemaal duurder geworden is!
Voor jullie nederlanders misschien wel, ik betaal hier in Thailand als belg mijn belastingen in Belgie, hetzelfde als iedere andere belg.
Alleen bij uitschrijving vallen bepaalde gemeentebelastingen weg, milieu en riolering.
En doen wij als farangs nog niet genoeg geld op hier?
Welke gemiddelde Thai kan op restaurant gaan wekelijks aan 800 of 1000 baht (zéér weinige).
Als de farangs hier moesten weg trekken zouden vele families op hun kin kunnen kloppen.
Op het platteland in de provincies (ik noem geen locaties, om niemand tegen de kop te stoten), is het wel wat minder.
Ik weet niet waar jij woont, moet ik niet weten ten andere,maar één zekerheid weet ik een groot percentage van hun inkomen komt van de farangs