ik weet het niet meer....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: ik weet het niet meer....

#16 Bericht door unforgiven » zondag 21 augustus 2011, 10:37

Borat schreef:Misschien heb je wel gelijk unforgiven. Ik laat mn iphone, ipad en creditcard thuis, pak de eerste bus naar det udon en ga lekker 2 weken tussen de kippen en varkens zitten. Heerlijk puur natuur en tot rust komen. Opstaan wanneer de haan kraait, douchen met regenwater en iedere avond lam gaan op lao kao.

Maar dan moet jij beloven ook je westerse invloeden en gemakken achter je te laten, dus niet meer internetten en naar buiten zodat je wat meer ziet van de wereld en er van kan genieten.
Je kent het spreekwoord vast wel, de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...
De wereld heb ik al gezien, 60+ landen, internet heeft niets te maken met westerse cultuur, een tv heb ik niet, ipad en iphone?? heb ik ook niet en westers eten doe ik niet, airco nope, buiten ben ik iedere dag...
Maar een heel goed idee om zomaar een bus te nemen zonder planning, kom eens los van jezelf, kennelijk zit er heel veel opgekropte eenzame angstige frustratie..
There is only one road in life, the hard road.....

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Borat » zondag 21 augustus 2011, 11:00

unforgiven schreef:
Borat schreef:Misschien heb je wel gelijk unforgiven. Ik laat mn iphone, ipad en creditcard thuis, pak de eerste bus naar det udon en ga lekker 2 weken tussen de kippen en varkens zitten. Heerlijk puur natuur en tot rust komen. Opstaan wanneer de haan kraait, douchen met regenwater en iedere avond lam gaan op lao kao.

Maar dan moet jij beloven ook je westerse invloeden en gemakken achter je te laten, dus niet meer internetten en naar buiten zodat je wat meer ziet van de wereld en er van kan genieten.
Je kent het spreekwoord vast wel, de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...
De wereld heb ik al gezien, 60+ landen, internet heeft niets te maken met westerse cultuur, een tv heb ik niet, ipad en iphone?? heb ik ook niet en westers eten doe ik niet, airco nope, buiten ben ik iedere dag...
Maar een heel goed idee om zomaar een bus te nemen zonder planning, kom eens los van jezelf, kennelijk zit er heel veel opgekropte eenzame angstige frustratie..
Ik had het in bovenstaande over westerse gemakken en invloeden en noemde daarna internet, dus ik zeg ook niet dat internet iets met cultuur te maken heeft. GElukkig heb ik ook geen iphone, ipad en tv. Lijk ik toch nog een beetje op jou. Ik heb ook geen airco en ben ook iedere dag buiten. 60 landen, nee dat haal ik niet. Maar je kunt overal geweest zijn en toch nergens dus dat aantal landen zegt eigenlijk niet zoveel.
Zomaar een bus nemen is voor mij veel te eng...niet iedereen kan voldoen aan jouw ideale persoon.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door unforgiven » maandag 22 augustus 2011, 15:38

Hmm iets gemist? Flink het mes er weer ingezet...
In ieder geval Borat, het gaat inderdaad niet om 60 landen, doet er niet toe, veel waren vnl. vanuit werk perspectief. Het gaat om de volledige intensiteit waarmee je een land bezoekt, een land waarin je echt interesseert bent..Krijg de indruk dat wat jou betreft het net zo goed
Zuid-Holland kan zijn al moet je daar wel oppassen dat je het "blauwe monster" niet tegen het lijf loopt...
Met je angst kom je niet ver, beleef je alleen dat wat past in je veilig afgebakende controle stand...Hoe kun je ooit zo genieten, echt genieten..
Proef ook een zekere mate van eenzaamheid ..in ieder geval het is niet eng en je gaat uiteindelijk mee op de flow.
There is only one road in life, the hard road.....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”