Buitenlanders hebben er ook geen moeite mee

Moderator: Loempia
Maakt mij allemaal niks uit of het nu in Thailand is of hier in Nederland .printen44 schreef:Driver, jij vind het prima dat regeringsleden geld onttrekken, die eigenlijk ten goede van de bevolking zou moeten zijn.
Want dat is de definitie van corruptie. Geld of goederen op illegale wijze onttrekken van diegene die het nodig hebben. En dat ondersteun je?
Het gaat er niet om of regeringen wel of niet corrupt zijn, maar of dat je de corruptie goedvind of tenminste tolereert.
Onderzoek heeft uitgewezen dat Thailand bijna een miljard baht per jaar kwijt is aan corruptie en dat vindt jij goed?
Okee, ik dacht dat ik al had gezegt ..mij maakt het niets uit oid dus ...ja, regeringen mogen van mij corrupt zijn en ik kan er wel mee leven.printen44 schreef:Driver, zoals eerder geschreven, het gaat of je er mee kan leven dat regeringen corrupt mogen zijn. Dat was de vraagstelling. Niet de vraagstelling dat een regering per definitie corrupt is.
De vraagstelling was ook niet of lagere overheden corrupt mogen of per definitie corrupt zijn.
Nogmaals vind jij het prima dat regeringen corrupt zijn?
De vraagstelling in de enquete was dan ook niet of je wel of niet goedkeurt dat iedereen corrupt is.
Bij een enquete is de duidelijke vraagstelling belangrijk, want anders krijg je opmerkingen, zoals jij in voorgaande bericht geeft. Je opmerkingen geven niet weer wat de vraagstelling in de enquete vraagt.