1 ste keer naar mijn vriendin en uiteraard haar familie.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 1 ste keer naar mijn vriendin en uiteraard haar familie

#16 Bericht door unforgiven » zondag 03 juli 2011, 10:11

Duncan schreef:
unforgiven schreef:Vreemd bovenstaande verhaal meneer Duncan...bedelen etc??dat herken ik absoluut niet,
Dan bent u nog nooit bij Thaise mensen thuis geweest, meneer Unforgiven...

Mijn schoonfamilie doet dat niet, sterker nog, er wordt ook niet "geborrowd" , maar ik heb wel anders meegemaakt.
Na 2x getrouwd en vele vriendinnen zie ik mijzelf wel als een connaisseur.. :mrgreen:
Het enige wat ik enigszins herken is het "toe stoppen" van wat geld aan familie , meestal na een bewezen dienst( of een product) of nadrukkelijk verzoek van de partner...of de portemonnee trekken in de dicht bijzijnde Big C cequ Tesco....... [$)
There is only one road in life, the hard road.....

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#17 Bericht door Gardensafari » zondag 03 juli 2011, 10:13

Duncan schreef:
unforgiven schreef:Vreemd bovenstaande verhaal meneer Duncan...bedelen etc??dat herken ik absoluut niet,
Dan bent u nog nooit bij Thaise mensen thuis geweest, meneer Unforgiven...

Mijn schoonfamilie doet dat niet, sterker nog, er wordt ook niet "geborrowd" , maar ik heb wel anders meegemaakt.
Nee, hoor. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt.
Behalve de ouders etc. die presentjes krijgen en wat geld, onder meer om mij van bier te voorzien, krijgt niemand geld.
Behalve natuurlijk die ene tante uit Ubon die altijd waterkrekels meebrengt.
Die wordt daar uitbundig voor beloond...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Jim » zondag 03 juli 2011, 10:20

als het bedelen je niet opvalt dan let je of niet goed op, of je wordt goed afgeschermd door je vrouw :)
Laatst gewijzigd door Jim op zondag 03 juli 2011, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Duncan » zondag 03 juli 2011, 10:20

Meneer Unforgiven, u heeft helemaal gelijk, ik erken mijn meerdere in u en buig nederig mijn hoofd :clap: .

@Topicstarter en anderen; ik heb het al eerder gezegd; wat ik hier neerpen zijn persoonlijke ervaringen, persoonlijke leermomenten en - voor zover ik het kan controleren - waar gebeurde anekdotes over mensen die ik ken.
Ik hoef geen plassertje te meten met voor mij onbekende ip-nummertjes, ik reageer op topics met mijn eigen bescheiden ervaringen in o.a. een achteraf dorpje in Loei, dus of u het leest of niet, denkt dat Duncan uit zijn nek zwamt of niet, er iets aan heeft of er uw achterste aan afveegt, up to you [|) .

dutch
Expat
Expat

#20 Bericht door dutch » zondag 03 juli 2011, 10:26

Jim schreef:als het bedelen je niet opvalt dan let je of niet goed op, of je wordt goed afgeschermd door je vrouw :)
Ligt 'm er helemaal aan in wat voor familie je terecht komt.
Duncan komt in een klein dorpje bij loei en ik zat bij een gegoede familie in het centum van Korat.Daar zit nogal wat verschil tussen en ik neem dus aan ,ook in de ervaring die je er mee opdoet.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid

#21 Bericht door Mart » zondag 03 juli 2011, 11:06

Mylove schreef: Is voor mij een onzettend spannende tijd, zeker nu dit voor ons doorslaggevend is of we verder willen met elkaar.

Wat ik van mijn meisje heb begrepen is dat ik word ontvangen door 5 mensen om gekeurt te worden door de familie.
Denk je nu echt dat je bv 5 stempels op je kont of voorhoofd krijgt :?:
Je moet nu reeds weten of je met haar verder wilt.
Doe gewoon en ga van het standpunt uit jij de beslissing neem :?

Toen ik destijds voor de eerste keer - toen vriendin - naar haar ouders ging, waren ze blij dat de dochter een levenspartner had gevonden :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door perry » zondag 03 juli 2011, 11:10

Blijf gewoon jezelf dat is het allerbelangrijkste laat je niet meeslepen door hun gewoontes en dingen en als ze je niet accepteren dan is dat hun probleem niet het jouwe.
Werk om te leven leef niet om te werken.

dutch
Expat
Expat

#23 Bericht door dutch » zondag 03 juli 2011, 11:11

Mart schreef:
Mylove schreef: Is voor mij een onzettend spannende tijd, zeker nu dit voor ons doorslaggevend is of we verder willen met elkaar.

Wat ik van mijn meisje heb begrepen is dat ik word ontvangen door 5 mensen om gekeurt te worden door de familie.
Denk je nu echt dat je bv 5 stempels op je kont of voorhoofd krijgt :?:
Je moet nu reeds weten of je met haar verder wilt.
Doe gewoon en ga van het standpunt uit jij de beslissing neem :?

Toen ik destijds voor de eerste keer - toen vriendin - naar haar ouders ging, waren ze blij dat de dochter een levenspartner had gevonden :lol:
Ook ik ging door de "ballotage" commissie.
Haar broer ,een advocaat, wilde inzage in huis,baan,huwelijkse status.Deze papieren had ik ter inzage bij me en ik geloof niet dat zij anders naar Europa had kunnen vertrekken.
(was in de zeventiger jaren)
Laatst gewijzigd door dutch op zondag 03 juli 2011, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald Reagan

heisa
kenner
kenner

#24 Bericht door heisa » zondag 03 juli 2011, 11:12

Dat je door 5 mensen gekeurd gaat worden dat vind ik nogal vreemd klinken. Want het enige waarop je vermoedelijk gekeurd gaat worden is je portomonnee... :-) De Thaise cultuur is er niet 1 van dat ze je wel even zullen gaan keuren en jou gaan vertellen of je een aardige man bent of een kl...zak. Voor hun is belangrijk dat je je vriendin goed verzorgt en ook de familie niet vergeet maandelijks met een bijdrage.

De eerste keer dat ik de familie van mijn vriendin ontmoeten heb ik als positief ervaren. Zijn allemaal heel erg geinteresseerd in mijn leven in Nederland. Mijn vriendin snapt heel goed dat ik hard moet werken voor mijn geld in Nederland en houdt dit ook tegen haar familie aan die dit begrijpt. Ook maak maandelijks een bijdrage over aan de familie maar daar staat wel tegenover dat zij net zo hard meehelpen door het land te verbouwen wat ze hebben (rijst, rubber, groente, etc). Ik heb altijd gezegd: we moeten het met ze allen doen en daar is vanuit haar familie veel begrip voor.

Zowel jij als je vriendin moeten je aanpassen in een relatie en je moet er beide nog dubbelhard voor werken ook omdat je beide uit een andere cultuur komt. Zij kan van jou leren en jij van haar. Zal de 1e keer zeker een omschakeling zijn (al weet ik niet wat je normaal gewent bent), want de familie leeft vermoedelijk in een klein dorpje in de Isaan met een basic huis met stroom en koud water. Kan voor sommige een probleem zijn aangezien wij uit een westerse/luxe samenleving komen.

Ga er open minded in, blijf nadenken en besef dat er concessies gedaan moeten worden van BEIDE kanten.
heel veel succes en plezier.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Harm » zondag 03 juli 2011, 11:16

Jim schreef:als het bedelen je niet opvalt dan let je of niet goed op, of je wordt goed afgeschermd door je vrouw :)

Absoluut mee eens
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

dutch
Expat
Expat

#26 Bericht door dutch » zondag 03 juli 2011, 11:26

future expat harm schreef:

Absoluut mee eens
Waarom moet nu eenieder hetzelfde ervaren (volgens onze kenners ;) )?
Ik heb nog nooit iets betaald.Dat zou hoogstwaarschijnlijk als een belediging ervaren zijn.
Iedereen had een goede tot zeer goede baan en er waren er bij die meer als ik verdienden.
Toen mijn vrouw begraven werd had ik aan (ongewilde) bijdragen meer als dat de totale meer-daagse ceremonie mij gekost had en dat was geen goedkope bedoening.
Natuurlijk heel anders als wanneer je in een betrekkelijk arme familie terecht komt (zoals mijn huidige relatie),maar het is dus voor eenieder verschillend.
Ronald Reagan

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door perry » zondag 03 juli 2011, 11:30

dutch schreef:
future expat harm schreef:

Absoluut mee eens
Waarom moet nu eenieder hetzelfde ervaren (volgens onze kenners ;) )?
Ik heb nog nooit iets betaald.Dat zou hoogstwaarschijnlijk als een belediging ervaren zijn.
Iedereen had een goede tot zeer goede baan en er waren er bij die meer als ik verdienden.
Toen mijn vrouw begraven werd had ik aan (ongewilde) bijdragen meer als dat de totale meer-daagse ceremonie mij gekost had en dat was geen goedkope bedoening.
Natuurlijk heel anders als wanneer je in een betrekkelijk arme familie terecht komt (zoals mijn huidige relatie),maar het is dus voor eenieder verschillend.
Ik betaal ook niks omdat ze meer verdienen als ik en als dat niet zo zijn dan kan ik dat nog niet wat we hebben net genoeg geld om zelf te overleven.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Ashley » zondag 03 juli 2011, 12:27

Ik heb net een bericht verstuurd maar die is in ether verdwenen :cry:
Voordat ik weer een heel verhaal neerzet even kijken of deze wel aankomt.

Vreemd....

Over dat keuren dat was dus een slechte woord keus. Ik snap ook wel dat ik niet een stuk vee ben waarna er na goedkeuring een brandmerk op mijn reet word gebrand.

Nog even over die bbq.
Er zijn wrijvingen ontstaan op die bbq omdat zij niet snapte waarom zij hetzelfde eten kreeg als die hond.
Dat was voor haar een belediging. Ik heb dat met haar uitgepraat en kon het haar de volgende dag laten zien, toen we op een braderie liepen, en daar een vrouw haar hond mee liet eten met de portie poffertjes die ze had gekocht.
En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.

Een maandelijkse bijdrage aan de familie hoeft gelukkig niet want ze heeft alleen haar moeder en 1 zoon. Verder heeft ze geen broers of zussen.
Wel familie van haar vaders kant die meekomt om mij te ontmoeten.
Die hebben het volgens haar goed dus hebben mijn geld niet nodig.

Ik ga het wel zien.

Mart
Erelid
Erelid

#29 Bericht door Mart » zondag 03 juli 2011, 13:38

Wanneer ga je naar Sawang Daen Din (Thai: สว่างแดนดิน) -Sakon Nakhon Province, northeast Thailand. :?: Dan kunnen we tegen die tijd eens kijken of wij wat kunnen leren van jouw ervaring :giggle:
Laatst gewijzigd door Mart op zondag 03 juli 2011, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Loe » zondag 03 juli 2011, 13:44

Mart,

Sawang dean din is niet khorat of mis ik iets

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”