Mijn dood is jouw brood

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Mijn dood is jouw brood

#16 Bericht door jumbo » maandag 13 juni 2011, 02:25

perry schreef:No money No Honey
Dit geld denk ik overal ook soms in Nederland.
Geldt overal, ook in NL...
Ik durf met zekerheid te stellen als je ergens ter wereld een vrouw oppikt en aangeeft dat je geen geld en geen inkomen hebt, maar wil trouwen en de rest van je nutteloze leven met haar wil doorbrengen dat je terug moet naar jezelf.... :P Zoek jezelf broeder...

nieuw populair liedje in de top weet-ik-hoeveel; It's all about the money, money, money....

I rest my case!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#17 Bericht door Mart » maandag 13 juni 2011, 04:54

nicod schreef: Mijn stelling: is het zo erg dat een Thaise ongeacht haar leeftijd een bepaalde periode in jouw leven; misschien wel tot het eind van jouw leven. aan Jou de zorg en geborgenheid geeft die je zoekt. en na jouw afscheid daar de vruchten van plukt (financieel). is dat niet een mogelijkheid iedereen gelukkig te stellen? of wie gebruikt nu wie??

Jij krijgt de zorg die je elders niet krijgt en de verzorgster investeert in haar toekomst en krijgt een beter leven na jouw dood? ben benieuwd wat hier op reageert.
Met de handleiding " Begrijpend Nederlands lezen " heb ik de " stelling " bestudeerd. :lol:

- Is het erg :?: Neen
- Leeftijd :?: Ouder dan 20 jaar
- Bepaalde periode :?: Naar rato
- Tot het einde :?: Volle mep
- Zorg en geborgenheid :?: Prima
- Afscheid :?: Tranen ?
- Vruchten :?: Geen probleem
- Iedereen :?: Zoveel blijft er niet over.
- Elders :?: Bejaardenhuis Nederland ?
- Verzorgster :?: Echtgenote of partner
- Investeert :?: Goed plan
- Toekomst :?: Minder armoe
- Beter leven :?: Toegestaan

** Als de Thaise slim is, poot ze ook nog wat vruchtbomen, of ze maakt regelmatig wat vruchten "in"

...... en dat op maandag morgen :Whistle:

Ingehuurde verzorgster, niet zijnde echtgenote of partner wordt betaald voor bewezen diensten :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door unforgiven » dinsdag 14 juni 2011, 10:07

jumbo schreef:
perry schreef:No money No Honey
Dit geld denk ik overal ook soms in Nederland.
Geldt overal, ook in NL...
Ik durf met zekerheid te stellen als je ergens ter wereld een vrouw oppikt en aangeeft dat je geen geld en geen inkomen hebt, maar wil trouwen en de rest van je nutteloze leven met haar wil doorbrengen dat je terug moet naar jezelf.... :P Zoek jezelf broeder...

nieuw populair liedje in de top weet-ik-hoeveel; It's all about the money, money, money....

I rest my case!!!
Geleuter, dit geldt misschien voor oudere zwakke dikke broeders, die te wanstaltig zijn om in het aangezicht van het daglicht op straat te verschijnen.
Er bestaat ook nog altijd zoiets als oprechte pure liefde.
There is only one road in life, the hard road.....

jumbo
Expat
Expat

#19 Bericht door jumbo » dinsdag 14 juni 2011, 10:17

Nah Nee, ik denk niet dat het alleen voor mij geldt.

Ik ben ervan overtuigd dat gros van de vrouwen kijkt naar de financiele status van de toekomstige partner zeker als het gaat om een langdurige relatie en een gezin e.d.
Oprechte pure liefde is er ook, moet er ook zijn, al was het maar om de regel te bevestigen...
Overigens vind ik dat liefde wel kan zonder geld, maar een relatie????

en om maar in de liedjes sfeer te blijven; True love that's a wonder!!!

Nee, Unforgiven, je hebt al vele malen blijk gegeven dat je een echte romanticus bent, ruwe bolster, blanke pit enzo, maar hier zit je echt mis... :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Jeanette » dinsdag 14 juni 2011, 10:21

unforgiven schreef: Er bestaat ook nog altijd zoiets als oprechte pure liefde.

Dat je weet dat het bestaat vind ik al knap van jou. :giggle3:

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door unforgiven » woensdag 15 juni 2011, 12:48

Jeanette schreef:
unforgiven schreef: Er bestaat ook nog altijd zoiets als oprechte pure liefde.

Dat je weet dat het bestaat vind ik al knap van jou. :giggle3:

Dat weet ik en heb het ook ervaren......life is a bitch... :|
There is only one road in life, the hard road.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door elst99 » woensdag 15 juni 2011, 13:40

Zou voor jou misschien nuttig zijn als ze in werkelijkheid een "bitch" is, zou goed zijn als je wat tegengas krijgt en dan bedoel ik het niet rot hoor!
Af en toe tot de orde geroepen worden, hebben sommige hard nodig, niet jij alleen! Dat geldt voor iedereen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

joepattaya
Expat
Expat

#23 Bericht door joepattaya » donderdag 16 juni 2011, 07:49

elst99 schreef:Zou voor jou misschien nuttig zijn als ze in werkelijkheid een "bitch" is, zou goed zijn als je wat tegengas krijgt en dan bedoel ik het niet rot hoor!
Af en toe tot de orde geroepen worden, hebben sommige hard nodig, niet jij alleen! Dat geldt voor iedereen.
Om maar even muzikaal door te gaan: "Elst is back, ze heeft een grote b*k..........."
Het wordt weer echt gezellig :cheesy:

Life is a bitch.........and then you die.
En "die" is "sterf" is geassocieerd met "dood" en daarmee zijn we in ieder geval weer on topic.

papillon
komt net kijken
komt net kijken

#24 Bericht door papillon » donderdag 16 juni 2011, 08:22

Dus een vrouw kiest alleen voor een man die iets te bieden heeft? Zowel financieel als emotioneel.
Dat klopt denk ik wel, ik zou zeker niks beginnen met een nietsnut die niet in z'n eigen onderhoud kan voorzien. Maar waarom draai je die rollen niet om? Wil je echt een thaise vrouw die financieel afhankelijk is/wordt van jou?
Ik ben denk ik meer voor een relatie waarbij beiden een gelijk deel inbrengen, zowel qua geld als liefde. De man als kostwinner en de vrouw voor het huishouden is iets van de vorige eeuw.
Dus hij mag ook eens koken en de wc schoonmaken, als ik de hele dag gewerkt heb!

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door jvs » donderdag 16 juni 2011, 08:50

Papillon,in Thailand gaan dingen nog net iets anders als in Nederland.De meeste dames die hier een goed loon verdienen zitten niet op een buitenlander te wachten en ook niet op een Thai die maar 7000 baht in de maand verdient.Veel hoog opgeleide dames blijken alleen te wonen en vinden het prima zo.
Het heeft niet veel zin om iemand aan het werk te sturen voor rond de 5000 baht in de maand als de buitenlandse partner een inkomen heeft dat vele malen hoger is.
Wat uit de vorige eeuw is betekend niet dat dat slecht is in mijn ogen,geloof het of niet maar veel Thaise dames vinden het niet fijn als de partner de afwas doet.Ze denken dat er dan iets mis is met de manier waarop ze het doen,en de meeste Thaise mannen zullen het sowieso niet in hun hoofd halen om zoiets te gaan doen.Je kunt niet oordelen hierover vanuit een westerse visie,dit is Thailand.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door elst99 » donderdag 16 juni 2011, 09:07

Papillon, waarom denk je dat al die mannen vallen voor een Thaise/man/vrouw, niet op het punt van gelijkheid, die is er in de meeste gevallen niet. Vaak is het, dat de Thaise vrouw/man als verzorgende en de man als kostwinner fungeert, inderdaad zoals bij ons in de vorige eeuw.
Wat een onzin, vele Thaise dames vinden het niet fijn, kom op zeg! Dat is en aanname die jezelf maakt. Ze zijn het niet gewend, omdat de Thaise mannen te lui zijn in vele gevallen, maar de dames stellen het wel op prijs als de man bepaalde taken overneemt.
Dat is een makkelijk optie, ze vinden het niet fijn! Ken ik andere Thaise, die jaloers op me zijn, omdat we alles samen doen en ze met grote ogen zitten te kijken, dat mijn man meehelpt.
De fout begint al bij de opvoeding, dat de jongetjes stierlijk verwend worden en in tegenstelling van de meisjes niets hoeven doen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door mooatje » donderdag 16 juni 2011, 16:03

Durf het niet aan mijn vrouw te vragen of ze het op prijs stelt wat ik in het huishouden doe.
Zij werkt 10 uur per dag buitenshuis en ik ben op brugpensioen en doe het huishouden.Enkel strijken doet ze(ze heeft eens gezegd dat ze het veel beter kan :lol: ).

Wat moet ik dan,als ze zegt dat ze dit niet leuk vindt en liefst nog het huishouden erbij wil nemen :oops: :oops: :oops:
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Nimnuan » donderdag 16 juni 2011, 20:11

Het is inderdaad in bijna alle families zo (zover ik tot nu toe gezien heb) dat door (erg) jonge dochters al (goed) wordt gekookt en schoongemaakt. Dus het zit voor een groot deel in de opvoeding zoals Elst aangeeft.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Loe » vrijdag 17 juni 2011, 05:16

Ik meen me uit vervlogen tijden te herinneren dat dit ook in Nederland gewoon was. De vrouw zorgde voor het huishouden, de man voor het geld. Toen kwamen de dolle Mina's en die vonden dit discriminatie van de vrouw. En kijk wat we nu hebben !!!!!

groetjes Loe

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Pieter » vrijdag 17 juni 2011, 05:20

Nimnuan schreef:Het is inderdaad in bijna alle families zo (zover ik tot nu toe gezien heb) dat door (erg) jonge dochters al (goed) wordt gekookt en schoongemaakt. Dus het zit voor een groot deel in de opvoeding zoals Elst aangeeft.
De meeste thaise vrouwen die ik ken kunnen niet tot matig koken

eten kopen gaat prima

Pieter :roll:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”