Senseo

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Re: Senseo

#16 Bericht door joepattaya » maandag 23 mei 2011, 05:59

Heb er een mail aan gewaagd of particulieren ook machines en/of pads kunnen kopen.
Heb ook gevraagd of Boncafe pads passen in een Senseo, maar daar zullen ze begrijpelijkerwijs negatief op antwoorden.

Even voor een mogelijk toekomstig prijsvergelijk: Wat kost een recht toe recht aan zak met koffiepads (inhoud?).

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door elst99 » maandag 23 mei 2011, 06:23

36 stuks +/- 2€
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

joepattaya
Expat
Expat

#18 Bericht door joepattaya » maandag 23 mei 2011, 07:31

Ben er ondertussen achter via de online shop (wil nog niet zeggen dat particulieren ook kunnen kopen, daar wacht ik nog op antwoord):

Coffee machine basic: THB 7,900
Coffee machine top: THB 9,900 (met melk opschuimer)

Coffee pads: Coffee crema, 18 pads, 7 gram per pad, prijs per zak THB 150. Koop je per doos 12 zakken in 1 doos dan bespaar je THB 180.

De machine is dus behoorlijk duur, zoals ook de pads THB 8,33 per stuk tegen THB 2,33 per stuk voor de senseo. (Prijs elst99)

Het best is dus een machine vanuit Nederland mee te nemen en regelmatig een lading pads te laten meenemen cq. te laten invliegen.
Voor wie geen van beiden heeft weet ik nog wel een adres van een restaurant in Pattaya wat Senseo koffie schenkt.

rcjoop
heeft ervaring
heeft ervaring

#19 Bericht door rcjoop » maandag 23 mei 2011, 08:06

Hier in Chiang Mai is de kleinverpakking van Boncafe pads ook bij de Rimping supermarkten te krijgen. De maat is precies gelijk aan de DE pads.

Bij de boncafe winkel/koffiezaak kan je de pads ook per 200 stuks kopen, individueel verpakt.
De prijs hiervoor is als ik me goed herrinner 1200 B dus 6B per kopje.
De kwaliteit is uitstekend, er wordt hier in Thailand door de hilltribes en in een aantal koninklijke projecten prima kleinschalig koffie geproduceerd.

Om de prijs te vergelijken met ALDI pads of soortgelijk vind ik niet helemaal correct, maar over smaak valt blijkbaar niet te twisten blijkbaar. Lijkt wat op een discussie over de smaak van wijn, wat mensen daar naar binnen werken en met een stalen gezicht "lekker joh" zeggen begrijp ik ook niet altijd.

Overigens als je koffie op laat sturen heb je kans dat je voor importheffingen en BTW wordt aangeslagen, 40% plus 7? % soms wel, soms niet.

Overigens het idee om de senseo zakken lek te prikken om het volume kleiner te maken en daarna weer af te plakken vind ik wel origineel, moet nog eens bedenken wat dat zou doen met de smaak als je het langer dan een half jaar denkt te bewaren, in ieder geval bedankt voor het idee.
Joop

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door elst99 » maandag 23 mei 2011, 08:18

Doe dit dus al 2 x 7/8 maanden en verlies van smaak is er niet of nauwelijks vinden wij! Maar dan wel in een vacüumzak en met de stofzuiger VACÜUM TREKKEN.
En je kunt het geloven of niet, maar wij vinden de pads inderdaad lekkerder van de Aldi als van Senseo en dat heeft niets met de prijs te maken maar wel de smaak.

joepattaya
Expat
Expat

Doe er je voordeel mee......

#21 Bericht door joepattaya » maandag 23 mei 2011, 09:26

Antwoord van Boncafe - Thailand:

Dear Mr. [Joepattaya],

Thank you very much for inquiry and kind interested in our Petra machine and soft pods coffee.

May I answer your questions as following?

1. Our coffee soft pods can be bought by the private people through our webshop: shop.boncafe.co.th/ or at anyone of our showrooms all over the country: www.boncafe.co.th/branches/branches.htm, and of course they are fit with the Senseo coffee machines.

2. The private people can buy the Petra coffee machines online through our webshop: shop.boncafe.co.th/ or at anyone of our showrooms all over the country: www.boncafe.co.th/branches/branches.htm

3. The price for both Petra machines and soft coffee pods according to our webshop: shop.boncafe.co.th/category/coffeemachine/soft-pod-coffee-machine-coffee-machine/ are as following;
Petra Basic Model: THB 7,900.00 net
Petra Top Model: THB 9,900.00 net
Coffee soft pods: THB 150.00 net for Cafe Crema and THB 180.00 for Cafe Espresso Angelo80.00

Special promotion! Start on May 25 - 31, 2011 or during Thaifex 2011 at Impact Exhibition Center, purchase the Petra Top Model at the price THB 6,400.00 net
with free 2 boxes of soft pods (any blends) and 2 bottles of Bon liquid sugar.

Please note that this promotion is for Petra Top Model only and can be applied during May 25-31, 2011 at our webshop, showrooms all over the country, and at the Thaifex 2011
at Impact Exhibiton Center.

Should you require any further information, please feel free to contact me anytime.

Kind regards,
Sunee J.
Customer Support

Henk-Jan
komt net kijken
komt net kijken

#22 Bericht door Henk-Jan » maandag 23 mei 2011, 09:35

Ik heb laatst paar dozen in mijn koffer meegenomen...geen problemen gehad.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door elst99 » maandag 23 mei 2011, 10:24

Dit Petra-coffee machine heb ik in Duitsland gekocht voor 49€ heb er een thuis en een in Hua Hin, een prima machine! Bedankt voor alle info Joe!
Ga uitproberen of de koffie lekker is van Bon caffee!
Het enige nadeel dat er aan deze koffiemachine kleeft, krijg te pas en te onpas koffie-visite :x

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jim » maandag 23 mei 2011, 11:53

elst99 schreef:36 stuks +/- 2€
mag ik bij jou een bestelling doen voor enkele dozen extra dark roast?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door elst99 » maandag 23 mei 2011, 12:12

Nee niet meer!!!!! zag vandaag dat de prijs ook hier naar 2.5€ gestegen is bij de Aldi!, eerlijk de dark roast of de extra dark roast vinden wij het lekkerst van de Aldi.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Jim » maandag 23 mei 2011, 14:08

ohh.. dacht dat het de originele van douwe waren :)
dan zit je ergens hoog in de 3 euro voor 36 stuks bij de lokale DEEN.

de nespresso schijnt nog lekkerder te zijn maar is nog 's 3 keer zo duur.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door afra » maandag 23 mei 2011, 15:00

Zelf vind ik de koffie uit een apparaat dat de bonen maalt het lekkerst.
Ik neem thuis de goedkoopte bonen van de Makro een kilo voor nog geen 4 euro.
In Thailand maar 1 keer echt lekkere koffie gehad en wat bleek die kwam ook uit zo'n apparaat.

Klopt het dat de meeste hotels oploskoffie serveren, tenminste zo smaakt het?

fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring

#28 Bericht door fvliege » maandag 23 mei 2011, 15:15

Als ze in een hotel een koffie mach. van Boncafe hebben en hij wordt goed afgesteld en goed schoon gemaakt dan drink je goede koffie meestal vraag ik om extra sterk en dan is hij heerlijk. anders is het inderdaad soms slootwater zelfs bij Starbuck :oops:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door elst99 » maandag 23 mei 2011, 15:35

Ëen van de redenen voor ons om een apparaat mee te nemen, want oploskoffie is voor ons, zeg echt voor ons niet "te z..pen" .

printen44
Expat
Expat

#30 Bericht door printen44 » maandag 23 mei 2011, 15:55

Overal in Thailand zijn prima koffiefiltermachines te koop en is er een uitgebreide assortiment van koffiebonen, gemalen koffie, vacuum verpakte koffie etc. Waarom al die moeite om een senseo-apparaat mee te nemen?

Hier in Chiang Mai bij Rimping kan je roodmerk van Douwe Egberts kopen. Plus een groot aantal andere merken.

Maar ook "Birdy's 3-in-one" kan je kopen. Het is niet te zuipen, maar je heb dan geen last meer van verstoppingen. [8)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”