Piehans schreef:Zijn er ook mensen die hun verplichte garantiesom van thb 800,000.- t.b.v. het retirementvisa op een Thaise spaarrekening hebben gestort waarbij de rekening met een vaste rente voor bijv 1 of 2 jaar vaststaat?
Voordeel is dat je een redelijke rente kunt pakken, nadeel dat je het geld niet ongestraft kunt opnemen i.v.m. calamiteiten o.i.d.
Graag uw mening cq reactie.

Ben bang dat dit een zeldzaam iets is als het imm kantoor dit accepteerd, het imm kantoor wat ik bezoek geeft geen toestemming om die 400 of 800 duizend in een vast deposito te plaatsen, het geld moet op een normale thaise bankrekening staan en door middel van de brief van de bank controleerd men of het geld daadwerkelijk uit het buitenland komt, je wordt geacht om van dat geld te leven, dit is onder andere om zwart werken tegen te gaan, om lenen tegen te gaan om je vereiste te completeren.
Die depo's is wel een goed plan hoor ik heb er zelf ook een paar geopend bij de NL Banken om toch wat extra rente te trekken .
ps J.B heeft het erg slim aangepakt met die bijgesloten officiele brief dat mocht hij wat overkomen het geld naar zijn vrouw/vriendin gaat, dit wordt dan waarschijnlijk wel geaccepteerd.
Dan rijst bij mij toch de vraag van waar leef je van als dat geld in een depo staat....kennelijk zijn de eisen per imm. kantoor verschillend.