Haalbaal reisplan?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Haalbaal reisplan?

#16 Bericht door baco101 » dinsdag 17 mei 2011, 12:22

Ik denk dat de isaan,een heel stuk minder dat wel, ook wordt beïnvloed door buitenlandse invloeden.

De duizenden dames die in de bar business werken die gaan ook naar huis met hun buitenlandse invloeden.
Er wonen ook genoeg buitenlanders in de isaan die halen dus ook een stuk authenticiteit weg.

De Isaan is een stuk authentieker dan Phuket of samui dat begrijp ik ook wel maar veel gasten doen alsof de isaan het nog enige stukje authentieke Thailand is.

Een cultuur ontwikkeld zich constant mede door invloeden van (het) buitenland(ers) of dit goed is of slecht is een andere dis

het zijn ook de buitenlanders die graag de isaan willen zien als het authentieke Thailand, zoals de toeristen het authentieke nederland graag zien als het land van klompen molens en tulpen.

Ik geef toe dat ik zelf ook zeg als ik naar mijn schoonmoeder ga, in Surat thani, lekker weer ff naar het echte Thailand.

ps heb de isaan als voorbeeld genomen
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Akang
Expat
Expat

#17 Bericht door Akang » dinsdag 17 mei 2011, 12:29

Baco ben het helemaal met je eens, mijn reactie was er een op een forumlid die bij alle vragen van mensen over bepaalde plekken mneestal zonder uitleg zegt niet doen en meer dan eens verwijst naar de isaan, ik betwijfel of mensen die info vragen over Koh Phangan en Kaosarn road interesse hebben in de Isaan...dat was mijn uitgangspunt....Verder zelf schoonfamilie in nakhon Si thammarat nou als er dan een plek is waar wel heeeeeel weinig invloed van buitenaf is is het daar wel [ok laat ik zeggen in het dorp van familie....]
Even the longest journey starts with the first step...

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door baco101 » woensdag 18 mei 2011, 07:38

Akang schreef:Baco ben het helemaal met je eens, mijn reactie was er een op een forumlid die bij alle vragen van mensen over bepaalde plekken mneestal zonder uitleg zegt niet doen en meer dan eens verwijst naar de isaan, ik betwijfel of mensen die info vragen over Koh Phangan en Kaosarn road interesse hebben in de Isaan...dat was mijn uitgangspunt....Verder zelf schoonfamilie in nakhon Si thammarat nou als er dan een plek is waar wel heeeeeel weinig invloed van buitenaf is is het daar wel [ok laat ik zeggen in het dorp van familie....]
Mijn opmerking was ook niet specifiek een reactie op jouw maar meer algemeen want ik vind het wel leuk om te weten wat mensen nou zien als het "echte" thailand en waarom.

het is subjectief wat het "echte" Thailand is denk ik.

joepattaya
Expat
Expat

#19 Bericht door joepattaya » woensdag 18 mei 2011, 08:40

bert256 schreef: We willen in ieder geval 17 juli in Koh Phangan zijn ivm de full moon party,
Weet je het zeker.....volgens mijn Thaise kalender is het op 15 juli volle maan (maar ook Assalha Puja Day), op 16 juli is het Buddhist Lent en op 18 juli is het een nationale feestdag.
Dus check eerst even of er inderdaad wel een Full Moon Party is dat weekend!!

jumbo
Expat
Expat

#20 Bericht door jumbo » woensdag 18 mei 2011, 09:35

baco101 schreef:
Mijn opmerking was ook niet specifiek een reactie op jouw maar meer algemeen want ik vind het wel leuk om te weten wat mensen nou zien als het "echte" thailand en waarom.

Het echte Thailand heeft zich met de intrede van de verharde weg teruggetrokken met dezelfde snelheid als het verkeer de wegen bezetten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door baco101 » woensdag 18 mei 2011, 10:08

joepattaya schreef:
bert256 schreef: We willen in ieder geval 17 juli in Koh Phangan zijn ivm de full moon party,
Weet je het zeker.....volgens mijn Thaise kalender is het op 15 juli volle maan (maar ook Assalha Puja Day), op 16 juli is het Buddhist Lent en op 18 juli is het een nationale feestdag.

dat checken is niet altijd even makkelijk want afgezien vd buddha dagen is er ook nog een mevrouw die bepaalt wanneer de party is.

beste is om er op de 17de te zijn en zorgen dat je een aantal dgn speling hebt het wordt nooit eerder gehouden altijd 1 of 2 dgn later.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door baco101 » woensdag 18 mei 2011, 10:10

jumbo schreef:
baco101 schreef:

Het echte Thailand heeft zich met de intrede van de verharde weg teruggetrokken met dezelfde snelheid als het verkeer de wegen bezetten
dan zijn er nog maar weinig echte landen meer

bert256
komt net kijken
komt net kijken

#23 Bericht door bert256 » donderdag 19 mei 2011, 08:05

baco101 schreef:
joepattaya schreef:

dat checken is niet altijd even makkelijk want afgezien vd buddha dagen is er ook nog een mevrouw die bepaalt wanneer de party is.

beste is om er op de 17de te zijn en zorgen dat je een aantal dgn speling hebt het wordt nooit eerder gehouden altijd 1 of 2 dgn later.
Hoi Baco,

Deze data staan op http://www.fullmoonpartykohphangan.com/schedule_dates/ ik neem aan dat die correct zijn?

Full Moon Party Dates 2011
Thursday 16, June
Sunday 17, July
Sunday 14, August
Monday 12, September
Wednesday 12, October
Thursday 10, November
Saturday 10, December
Sunday 25, December
Saturday 31, December

Groet,
Bert

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door baco101 » donderdag 19 mei 2011, 09:46

In principe staan die data vast maar zoals al eerder vermeld is, als er een belangrijke buddhistische feestdag is of verkiezing, de dgn dat er echt geen alcohol geschonken mag worden dat zal het 1 dag of 2 dgn worden uitgesteld.

Er is niet echt een organisatie, enige dat echt georganiseerd wordt is de aanvoer van politie agenten vh vaste land.(en xtra drank :mrgreen: en drugs [|( )

de full moon party gaat altijd door, hij is ooit 1x gecancelled.

maar maak je niet te druk.

joepattaya
Expat
Expat

#25 Bericht door joepattaya » donderdag 19 mei 2011, 09:59

bert256 schreef: Hoi Baco,

Deze data staan op http://www.fullmoonpartykohphangan.com/schedule_dates/ ik neem aan dat die correct zijn?

Full Moon Party Dates 2011
Thursday 16, June
Sunday 17, July
Sunday 14, August
Monday 12, September
Wednesday 12, October
Thursday 10, November
Saturday 10, December
Sunday 25, December
Saturday 31, December

Groet,
Bert
Alle data komen overeen met de op mijn kalender aangegeven volle maan-dagen, behalve Juli dus.
Dan mag je op Baco's post afgaan; deze FMP wordt 2 dagen na de volle-maan-dag gehouden in verband met de feestdagen.

Veel plezier.

Mart
Erelid
Erelid

#26 Bericht door Mart » donderdag 19 mei 2011, 10:18

jumbo schreef: Het echte Thailand heeft zich met de intrede van de verharde weg teruggetrokken met dezelfde snelheid als het verkeer de wegen bezetten
Wij wonen dus kennelijk in " het echte Thailand " aan een onverharde weg, in een beschermt natuurgebied.
Alleen jammer dat de onverharde weg tijdens of na een flinke regenbui nagenoeg onbegaanbaar is. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door baco101 » donderdag 19 mei 2011, 11:15

Mart schreef:
jumbo schreef: Het echte Thailand heeft zich met de intrede van de verharde weg teruggetrokken met dezelfde snelheid als het verkeer de wegen bezetten
Wij wonen dus kennelijk in " het echte Thailand " aan een onverharde weg, in een beschermt natuurgebied.
Alleen jammer dat de onverharde weg tijdens of na een flinke regenbui nagenoeg onbegaanbaar is. :o

ja je moet er wel wat voor over hebben om in het "echte" Thailand te wonen ;)

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Borat » donderdag 19 mei 2011, 16:45

Ik denk dat er een hele hoop thai in het echte thailand wonen die graag naar het niet echte thailand zouden willen verhuizen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door carpediem » donderdag 19 mei 2011, 17:47

Ach buiten de Isan is er ook nog wel Thailand die niet door buitenlandse toeristen zijn overweldigd en met een comfortabele infrastructuur op alle gebieden.
pluk de dag (carpediem)

bert256
komt net kijken
komt net kijken

#30 Bericht door bert256 » woensdag 25 mei 2011, 11:32

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met Khao Sok en Koh Phi Phi in het regenseizoen?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”