Na regen komt.....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: Na regen komt.....

#16 Bericht door Mart » dinsdag 12 april 2011, 17:40

Na regen komt ..... zonneschijn :?

Maar nog niet voor iedereen. De zon is er wel, maar de narigheid ook nog.

http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... ll-flooded
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#17 Bericht door Borowolf » woensdag 13 april 2011, 02:24

Bijna nieuwjaar en hier in Chiang Mai is het nog winters.
Het lijkt Europa wel. Niet dat ik het erg vind. De temperatuur is
heerlijk. Maar raar is het wel.....

en de ijsverkopers hier hebben er vast de p over in.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid

#18 Bericht door Mart » woensdag 13 april 2011, 04:27

Na regen komt ........ regen ;)

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=2

Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Denise:-) » woensdag 13 april 2011, 11:05

baco101 schreef:
Denise:-) schreef: zoals je zelf al aan geeft neem alleen geld mee dat je die avond nodig hebt en gebruik of koop geen drugs
Veel dingen zijn vaak de schuld vd mensen zelf, ze nemen veel waardevolle spullen(fototoestelen, video camera's paspoorten creditcards) mee, gebruiken drugs en bemoeien zich met vechtpartijen

de speedboten vind ik persoonlijk niet zo veilig zijn al een paar keer ongelukken mee gebeurd, ze proppen er veels teveel mensen op

Als je op de full moon party gewoon je gezonde verstand gebruikt is het net zo veilig/gevaarlijk als elk ander groot feest.
We willen wel de camera en foto toestel mee, maar daar letten we wel goed op, 1 rugtasje, geen drugs, niet te veel drinken en gewoon goed opletten, niet waar;-) En ja, de tickets, rest van geld, paspoorten, hmmm, wat is slim, bij je houden of achter laten bij guesthouse op Samui??

En die speedboot niet veilig, hebben we nog andere keus dan?
We hebben natuurlijk geen kamer/resort op Phangan, dus tja.. als je weg wilt, wat dan?

Denk dat het gewoon een kwestie is van... doen! Komt allemaal wel goed.. ;)
E
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Mart
Erelid
Erelid

#20 Bericht door Mart » woensdag 13 april 2011, 11:10

[quote="Denise:-)
[/quote]

Het leger heeft reddingsboten en ook helikopters :?

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door Borowolf » woensdag 13 april 2011, 11:59

En zelfs een vliegdekschip!! :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door baco101 » woensdag 13 april 2011, 12:15

Denise:-) schreef:
baco101 schreef:
Denise:-) schreef: zoals je zelf al aan geeft neem alleen geld mee dat je die avond nodig hebt en gebruik of koop geen drugs
Veel dingen zijn vaak de schuld vd mensen zelf, ze nemen veel waardevolle spullen(fototoestelen, video camera's paspoorten creditcards) mee, gebruiken drugs en bemoeien zich met vechtpartijen

de speedboten vind ik persoonlijk niet zo veilig zijn al een paar keer ongelukken mee gebeurd, ze proppen er veels teveel mensen op

Als je op de full moon party gewoon je gezonde verstand gebruikt is het net zo veilig/gevaarlijk als elk ander groot feest.
We willen wel de camera en foto toestel mee, maar daar letten we wel goed op, 1 rugtasje, geen drugs, niet te veel drinken en gewoon goed opletten, niet waar;-) En ja, de tickets, rest van geld, paspoorten, hmmm, wat is slim, bij je houden of achter laten bij guesthouse op Samui??

En die speedboot niet veilig, hebben we nog andere keus dan?
We hebben natuurlijk geen kamer/resort op Phangan, dus tja.. als je weg wilt, wat dan?

E
1 tip kijk of je al je foto's/films van je geheugenkaart kunt halen zodat als je je camera's toch kwijt raakt je foto's/films tenminste nog hebt.

tickets paspoort geld ja dat is een lastige als je een betrouwbare indruk van je resort hebt, daar laten misschien is er wel een mogelijkheid om het in een kluis bij de receptie te leggen, wat ik deed alles in een grote enveloppe die dichtplakken en dan over plakrand een handtekening zodat je kunt zien dat ie niet is opengemaakt.

speedboot is ook gewoon je verstand gebruiken als er teveel mensen opzitten gewoon niet meegaan. om 9.30 gaat de eerste ferry vanuit haad rin dus als je door feest kun je dan mee.

maar je zult zien dat het allemaal wel meevalt wat je hoort en ziet zijn echt de worst case scenario's en die hoor je altijd.
geef alleen maar tips laat je niet bang maken wat ik al zei gezond verstand gebruiken,en als je lang blijft zul je de slachtoffers wel op het strand zien liggen.

veel plezier alvast
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Jeanette » woensdag 13 april 2011, 12:44

Bij al die regen een berichtje van Laemya Inn over het goede strandweer tussen Ban Phe en Rayong, daar had ik hem naar gevraagd.
Hi Jeanette,

Sja…niet iedereen heeft een Nok die wast en strijkt voor je!

Hier is het overwegend zonnig, af en toe bewolkt.
En een zeldzaam buitje. Dus Songkran is prima. Behalve dan natuurlijk veel ongelukken zoals altijd.

Ook lekker druk bij ons dus geen geklaag.
Je kunt nog steeds normaal langs de koeien naar het vis restaurantje lopen hoor.

Maar in het zuiden nog steeds nat.

Groetjes maar weer uit een warm Ban Phe!

Ton

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door Sert » zaterdag 16 april 2011, 16:56

Weer een mooi voorbeeld van onvolledige berichtgeving: bron
Tientallen doden na aardbevingen Thailand
Het aantal mensen dat door de overstromingen en aardverschuivingen in het zuiden van Thailand is omgekomen, is tot 64 gestegen. Dat hebben de autoriteiten gemeld.
...
En waar zijn die aardbevingen dan geweest?

Gisteren een rondje over Samui gereden. Hoewel er op aardig wat plekken nog steeds water uit de bergen over de weg stroomt, is er bijna niets meer te zien van de schade. Volgens een Nederlandse bareigenaar op Samui was op veel plaatsen de electriciteit binnen 12 tot 24 uur hersteld, de belangrijkste wegen binnen 3 dagen. Alleen de gigantische rotsblokken die tussen Chaweng en Lamai op de weg lagen, daar hebben ze 2 weken lang op staan drillen om die weg te krijgen.
Vanuit Nederland hadden ze hem gebeld voor een interview op radio 1. Pas achteraf realiseerde hij zich hoe eigenlijk alle woorden in z'n mond werden gelegd.

Vandaag weer terug naar Tao, via Phangan. De boot zat afgeladen vol met feestgangers voor de fullmoonparty. Vanaf zee gezien is er nergens schade door landslides op Phangan, maar details weet ik niet.

Koh Tao was eigenlijk na enkele dagen weer prima in orde. Het weer is inmiddels weer terug naar normaal: zonnig, droog en lekker warm. Niks sensationeels eigenlijk. Niet eens de moeite waard om een krantenartikel over te schrijven.
Dus dan verzinnen ze er maar een aardbeving bij?..............

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door elst99 » zondag 17 april 2011, 03:07

Hier in Hua Hin bij toeval mensen, die naast ons op het strand lagen ontmoet, die tijdens de regen week op Koh Tao waren, spraken toch wel degelijk van een ravage, zouden die dat dan allemaal verzinnen? Jij hebt toch ook eerst een foto geplaatst over de weg naar je huis die ineens onbegaanbaar was met grote keien? Die foto was de volgende dag weg!
Kijk, vind alles prima en dat je graag wilt dat de toeristen terugkomen en je bisnis weer gaat draaien, daar heb ik alle begrip voor, maar blijf wel eerlijk, daar kom je nog altijd het verst mee.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#26 Bericht door stevenl » zondag 17 april 2011, 05:51

elst99 schreef:Hier in Hua Hin bij toeval mensen, die naast ons op het strand lagen ontmoet, die tijdens de regen week op Koh Tao waren, spraken toch wel degelijk van een ravage, zouden die dat dan allemaal verzinnen? Jij hebt toch ook eerst een foto geplaatst over de weg naar je huis die ineens onbegaanbaar was met grote keien? Die foto was de volgende dag weg!
Kijk, vind alles prima en dat je graag wilt dat de toeristen terugkomen en je bisnis weer gaat draaien, daar heb ik alle begrip voor, maar blijf wel eerlijk, daar kom je nog altijd het verst mee.
Elst, kun je lezen? Waar schrijft Sert dat er tijdens de regens op Tao geen ravage was, dat dw weg niet versperd was?
Wat hij schrijft is
Koh Tao was eigenlijk na enkele dagen weer prima in orde
Beschuldig hier nou niet mensen van dingen die alleen maar in je eigen kopje spelen maar nergens op gebaseerd zijn.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#27 Bericht door Sert » zondag 17 april 2011, 08:34

Elst99 bedoelt onderstaande foto. Die nog steeds beschikbaar is.

Afbeelding

Die weg was niet opeens bezaaid met keien, maar er was ruim een meter zand weggespoeld, waardoor die keien aan het oppervlak kwamen.

Maar mijn post was naar aanleding van de berichtgeving van het AD en die schreven over aardbevingen, die er helemaal niet zijn geweest.

dutch
Expat
Expat

#28 Bericht door dutch » zondag 17 april 2011, 09:11

'n beetje spijkers op etc etc
De weg was inderdaad niet opeens bezaaid met keien (zijnde dat er keien op de weg waren gekomen), maar was een keienweg (zijnde dat alle zand die deze keien bedekte,ruim een meter,was weggespoeld).
En met een keienweg bedoelen we dan NIET een keienweg zoals in de ronde van Vlaanderen,maar echt een onbegaanbare weg!!!
Dergelijke wegen kan je geen toeristen aanbieden en ik denk dat Elst dat bedoelde is het niet?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#29 Bericht door stevenl » zondag 17 april 2011, 09:28

Misschien is dat wat ze bedoelde, niet wat ze schreef.

Sert schreef dat er enkele dagen na de regens al geen problemen meer waren, Elst reageerde daarop dat Sert probeerde de waarheid te verdoezelen want ze sprak mensen die haar verteld hadden dat er wel degelijk problemen waren geweest. Groot verschil is dat Sert het had over na afloop van de regens, en Elst tijdens de regens.

Ik heb het zelf te vaak meegemaakt dat ik van hieruit mensen informeer over de situatie ter plekke, en dan te horen krijg: ik zie op de tv dat, ik heb van een vriend van een vriend gehoord dat, etc., en je dan beschuldigen van commerciele redenen om de waarheid te verdoezelen. Terwijl zich zelf niet realiseren dat ze niet over de juiste informatie beschikken anderen van van alles en nog wat beschuldigen.

Of zoals in dit geval gewoon niet lezen.

dutch
Expat
Expat

#30 Bericht door dutch » zondag 17 april 2011, 10:01

Wat Elst precies bedoelde moet ze dan zelf maar uitleggen.
Ik las in haar bericht datgene wat ik schreef.
Hoop dat alle toeristen overal weer snel terug mogen/kunnen komen :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”