29-03-11 negatief reisadvies voor Zuid Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
oes
komt net kijken
komt net kijken

Re: 29-03-11 negatief reisadvies voor Zuid Thailand

#16 Bericht door oes » zondag 03 april 2011, 18:39

Zo lastig als het voor deze mensen is alles kwijt te zijn, zo lastig voor mij om mijn zuurverdiende vakantie kwijt te zijn, hard maar dat is nou eenmaal de werkelijkheid? Vraag alleen om advies van de kenners, dat is alles... Hoop dat je bui snel weer overwaait, net als de buien boven Thailand voor de locale bewoners en vakantiegangers.

Mart
Erelid
Erelid

#17 Bericht door Mart » maandag 04 april 2011, 03:17

jennifer schreef:
Mart schreef:
printen44 schreef: Of reis door de Isan. ook mooi
Hier als compensatie gratis B&B :lol:
leuk idee...

adres...?
Stuur maar een PB voor details.

Een warme groet uit de Isaan / Thailand
Mona en Mart Vermaat.
Hier wonen wij
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=15

@ OES

Volg hier het nieuws:
http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... high-alert

http://www.nationmultimedia.com/index.php
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Akang
Expat
Expat

#18 Bericht door Akang » maandag 04 april 2011, 03:25

Meer dan genoeg info over de situatie in het zuiden....:thaivisa.com nu.nl telegraaf.nl zelfs op youtube zijn er filmpjes met beelden uit het zuiden...wil je weten hoe erg het is?
2 miljoen mensen zijn getroffen en er zijn er 35 gestorven, dit is een cijfer uit de dorpen en gebieden die nog wel bereikbaar zijn.
het nieuws over gestrande toeristen op der eilanden heeft ook het nos journaal bereikt....

Beetje zure vergelijking deze mensen die alles kwijt zijn of een vakantie kwijt zijn...voor je eigen bestwil kun je beter niet naar het zuiden gaan, met een beetje andere planning kun je alsnog een fijne vakantie tegenmoet.

Oosten is ook mooi, het weer is ook hier helaas niet zoals het zijn moet maar in ieder geval niet half zo erg als in het zuiden, de eilanden die je noemt zijn een prima optie, niet te ver van Bangkok en ook deze voldoen aan de eisen strand en zee en hopelijk zon!
Laatst gewijzigd door Akang op maandag 04 april 2011, 05:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Even the longest journey starts with the first step...

changgarden
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#19 Bericht door changgarden » maandag 04 april 2011, 04:22

Hier in het hoge noorden is het nog prima.
Wel af en toe een dag met buien - zeer tegen het normale seizoen in; dit heet het 'droge' seizoen... - maar de laatste dagen weer mooi (lees: heet) weer met een briesje om het uit te kunnen blijven houden.

Nu maar hopen dat met Sonkran het zelfde weer aanhoudt, net 3 dagen vrij gepland om weer eens ouderwets kind te kunnen zijn in Jedyod...

---------------
groeten uit het mooie noorden
Astrid
Chang Garden

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#20 Bericht door Sert » maandag 04 april 2011, 06:07

Het bericht van BuZa was weer eens voorzien van overbodige informatie over het zuiden van Thailand: dat het zuiden onveilig zou zijn vanwege onlusten.
Da's ongeveer hetzelfde als een bericht in Nederland dat reizen naar Zwitserland en Oostenrijk wordt afgeraden vanwege lawines en dat er geschoten wordt in Joegoslavië - niet essentiële reizen naar het zuiden van Europa worden afgeraden.

Ja, het was noodweer en er is aardig wat schade geweest. Er zijn mensen die angstige momenten hebben meegemaakt, maar door helder na te denken en niet in paniek te raken zijn ze nu een ervaring rijker. Je pakt de draad op en gaat verder. Je wordt er zelfs sterker van.

Maar voor degenen die natuurlijke selectie een wrede speling van moeder natuur vinden, is het waarschijnlijk een beter idee om hun vakantiecentjes en vakantietijd te besteden aan een bestemming die een minimum aan stress en een maximum aan zekerheid biedt: Hintergarten en Rundumhausen.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door elst99 » maandag 04 april 2011, 07:44

Er is wat schade geweest? Er is heel veel schade en dat is in een week of maand niet opgelost.
Wegen weg, bruggen ingestort! Kom op!
Als je daar niet persé naar toe moet, niet doen! Maak en verheug je op een andere route en kom volgend jaar terug voor het zuiden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid

#22 Bericht door Mart » maandag 04 april 2011, 07:50

10.000 militairen en materieel zijn ingezet voor hulp.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... ood-relief

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#23 Bericht door Sert » maandag 04 april 2011, 08:44

elst99 schreef:Er is wat schade geweest? Er is heel veel schade en dat is in een week of maand niet opgelost.
Wegen weg, bruggen ingestort! Kom op!
Als je daar niet persé naar toe moet, niet doen! Maak en verheug je op een andere route en kom volgend jaar terug voor het zuiden.
Je praat over dingen die je wellicht op tv hebt gezien. Hoeveel ingestorte bruggen heb jij gezien?
Op 31 maart ben ik van Bangkok naar Chumphon gereden. Geen enkel probleem, nergens schade aan de wegen door het weer.
Van Chumphon naar Tao gevaren over een praktisch vlakke zee.
Hier op het eiland is inderdaad wel schade, maar iedereen heeft hier enkele dagen de handen uit de mouwen gestoken, de bende opgeruimd en voor 95% is het business-as-usual.

Mijn ouders zijn nu hier op vakantie en ze vinden het gewoon prachtig. Maar de goede dingen zie je niet op TV en de media heeft er een handje van om zaken beroerder voor te stellen dan dat ze in werkelijkheid zijn. BuZa doet dat ook.

Op Tao is de schade minder dan op bijvoorbeeld Samui. Dat komt doordat er veel erosie is op Samui. Door de natuur te kappen zonder na te denken. Praktisch alle natuurlijke rivierbeddingen zijn volgebouwd met beton. Samui heeft dan ook elke moesson flinke problemen, dus het is niets nieuws.

Op alle plaatsen waar met beleid veranderingen zijn aangebracht in de natuur, is er niets aan de hand. Wij hebben de afgelopen jaren de helling rondom ons huis helemaal volgezet met planten die de grond goed vasthouden, om te voorkomen dat alles met modderstromen naar beneden komt. Schade rondom ons huis: nul komma nul.
Op de paar plaatsen waar gebouwen beschadigd zijn, is dat overduidelijk gekomen doordat men geen aandacht heeft besteedt aan fatsoenlijke afwatering, of simpelweg de kennis mist om de kracht van water te begrijpen. En de natuur grijpt dan in. Natuurlijke selectie.
Dagen geleden is men al begonnen om eerst de afwatering te verbreden en te kanaliseren. De gebouwen worden later wel hersteld of vernieuwd. Kwestie van leren van gemaakte fouten en ze niet nog eens begaan.

In Khao Lak zijn kilometers mangrove verwijderd om plaats te maken voor vakantie resorts. Eind 2004 overspoelden golven de hele kust. Daar waar de mangroves nog steeds stonden (ten noorden van KhaoLak), was de schade nul komma nul. Daar waar gekapt was, werd alles weggevaagd.
Wat heeft men ervan geleerd? Niets. Alles is op dezelfde manier weer opgebouwd en het zal ooit opnieuw gebeuren. Vanochtend weer een aardbeving van 7.1 in Indonesië. En het zal niet de laatste zijn.
Op het moment dat het mis gaat, staan alle camera-ploegen geheid weer daar te filmen. En dan is het weer oh-wat-erg en oh-wat-zielig. Niemand zal op dat moment vragen: wat heb je geleerd van 2004?

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Pieter » maandag 04 april 2011, 09:41

oes schreef:Zo lastig als het voor deze mensen is alles kwijt te zijn, zo lastig voor mij om mijn zuurverdiende vakantie kwijt te zijn, hard maar dat is nou eenmaal de werkelijkheid? Vraag alleen om advies van de kenners, dat is alles... Hoop dat je bui snel weer overwaait, net als de buien boven Thailand voor de locale bewoners en vakantiegangers.
Je kunt altijd op vakantie

en als je toch al een vliegticket hebt niemand verplicht je op naar het Thaise Texel te gaan

de rest is ook mooi en voor zo'n 1000-1500 THB per dag heb je een redelijk tot goed hotel voor 2 man

dat is dus nog geen 20 euro pp per dag

Als dat er niet af kan ??

Pieter [|) [|)

Mart
Erelid
Erelid

#25 Bericht door Mart » maandag 04 april 2011, 11:31

Sert schreef: Hier op het eiland is inderdaad wel schade, maar iedereen heeft hier enkele dagen de handen uit de mouwen gestoken, de bende opgeruimd en voor 95% is het business-as-usual.
Sert, ik zal de laatste zijn om te beweren dat het tot Chumphon en op jouw eiland een chaos is. Maar verder moet men als toerist niet gaan.
Ik volg niet alleen wat TV beelden op 1 3 5 7 9 maar ook andere.
De weer verwachting voor het zuiden is de hele maande kans op regen, dus als eerlijk advies aan de toerist moet men gewoon adviseren om een andere bestemming te kiezen.

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=76

PS, ik wacht even met het verzenden van "het pakketje"

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door elst99 » maandag 04 april 2011, 13:28

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je baalt, maar wees dan wel zakelijk en zeg kom de eerste maand niet, als je niet in de troep wil zitten, Heb net van iemand gehoord, die gevlogen is naar Surat Thani en 40 min. rijden van het vliegveld woont er 6 uur overgedaan heeft afgelopen zaterdag, met een militaire truck. Daar stuur je toch geen toeristen naar toe en ik geef toe dat ik de beelden van TV heb waar ze met een helikopter overheen gevlogen zijn en dat is een grote ramp!
Dat ze er weinig van geleerd hebben sinds 2004 kun je de toeristen niet aanrekenen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door yandre » maandag 04 april 2011, 14:57

een nederlandse vriend hier uit de isaan vliegt vandaag
met veel geluk terug van koh samui naar bangkok
ontzettend veel vraag naar tickets en niet genoeg
ruimte en capiciteit.
ze hebben daar de nederlanders een nederlandse bar eigenaar
geholpen met alles uit bar en internet cafe veilig hoger te plaatsen
was binnen een uur gestegen tot een meter in de bar winkels huizen
nu blijft er over een bagger rommel winkels bijna leeg
gespoelt bier op straat dus kortom een puimhoop.
dus ook bruggen en wegen slecht als je met boot retoer gaat
bussen rijden onregelmatig naar bangkok en omgeving.
dus lijkt mij niet de mooiste vakantie nu daar over een maand
misschien weer netjes???

mylittletony
komt net kijken
komt net kijken

#28 Bericht door mylittletony » woensdag 06 april 2011, 10:58

Ik ben van plan half mei naar petchaburi te gaan, iemand enig idee of dit te doen is tegen die tijd?

Mart
Erelid
Erelid

#29 Bericht door Mart » woensdag 06 april 2011, 11:08

Cha-am is de laatste stad van Phetchaburi, daar is in de 15 jaar dat ik daar heb gewoond, slecht 1 keer een waterprobleem geweest toen nl het stuwmeer dreigde over te lopen en men zonder waarschuwing de deuren had geopend.
Verder valt er in mei juni juni nagenoeg geen regen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”