En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#16 Bericht door elst99 » donderdag 24 maart 2011, 12:04

Trompetter ik heb nog in de motteballen hangen: verschillende 3 delige maatkostumen, je mag ze komen halen, mijn man gaat casual en daar geniet hij van. Een voor trouw en begrafenis moeten we overhouden.
Soms is kleding, functie gerelateerd en moet je! Zelfs de stropdas kun je niet altijd aan de kapstok hangen, hoe graag je dat ook zou willen.
Maar eenmaal thuis was het 3 delige kloffie gauw uit en de makkelijk boks en sweater aan.
Wij zijn dan ook niet uit Nederland vertrokken en betalen nog steeds alle soorten van belastingen, hebben daar ook geen moeite mee, het zij zo. Ga vrijwillig naar Thailand voor onze overwintering en je hoort mij niet klagen.
Buiten familie en vrienden en ons huis is er met Nederland weinig binding, kijken dan ook bijna nooit naar BVN. Lees wel een paar kranten en tijdschriften, niet dat we als zombies terugkomen en nog wel met wat op de hoogte zijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#17 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2011, 02:51

Zakelijk gekleed in gaan in Thailand met een stropdas daar bestaan de volgende (voor) oordelen over; Je bent bankier, accountant, verkoopt (offshore) verzekeringen of je gaat voor een persoonlijke lening naar de bank... :P
Dus niemand die zich normaliter in een dergelijke uitdossing waagt...zonder zichzelf vrij te geven.

Oh ja en er zijn nogal wat beginnende expats die denken respect af te kunnen dwingen, die dragen ook een stropdas...met jasje... ach ja de VVD en studenten.. zelfde bloedgroep
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#18 Bericht door dutch » vrijdag 25 maart 2011, 08:26

jumbo schreef:Zakelijk gekleed in gaan in Thailand met een stropdas daar bestaan de volgende (voor) oordelen over; Je bent bankier, accountant, verkoopt (offshore) verzekeringen of je gaat voor een persoonlijke lening naar de bank... :P
Dus niemand die zich normaliter in een dergelijke uitdossing waagt...zonder zichzelf vrij te geven.

Oh ja en er zijn nogal wat beginnende expats die denken respect af te kunnen dwingen, die dragen ook een stropdas...met jasje... ach ja de VVD en studenten.. zelfde bloedgroep
De vergeet de christelijke bekeerd(st)ers uit de USA.Je ziet ze van een kilometer afstand al. :twisted
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#19 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2011, 08:48

dutch schreef: De vergeet de christelijke bekeerd(st)ers uit de USA.Je ziet ze van een kilometer afstand al. :twisted
Idd, van een afstand te herkennen en vaak spreken die gasten uitmuntend Thai...
spierwit van het binnen zitten en de bijdel prevelen en naleven, hehehe
Maar die vind ik niet echt tot het zakelijke beroepsvolk behoren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#20 Bericht door trompetter » vrijdag 25 maart 2011, 10:23

elst99 schreef:Trompetter ik heb nog in de motteballen hangen: verschillende 3 delige maatkostumen.
Bedankt voor het genereuze aanbod, maar vooralsnog is het hier nog te
koud om me in het driedelig te steken.
... un mekkelijke boks, dat verstaan Prajak en ik overigens uitstekend!

Zoals je misschien weet, maar wat ik op een forum als dit eigenlijk liever niet aan de
grote klok hang, is het niet voetbal dat hier de hoofdmoot van mijn hobbyisme en
vrijwillige werkverschaffing uitmaakt, maar kunst.

Zo is het al ruim tien jaar geleden dat ik in Chiang Rai de eerste grote tentoonstelling maakte
die gedragen werd door een artistiek concept en dus een vehikel voor conceptuele kunst
genoemd mocht worden. Stamelend werkte de burgemeester zich door mijn openings speech heen.
Het was in Chiang Rai nog nooit gebeurd dat veertig oude Vespa's en een geluidswagen door de stad
reden om de aandacht te vestigen op een opening van een kunsttentoonstelling.

Ik deed dat tesamen met Angkrit Ajcharyasophon, die inmiddels tesamen met Tawan Duchanee
(Rijksacademie der Beeldende Kunsten eind zestiger jaren), Somlak Pantiboon (in Japan en Noorwegen
gevormde 'aardewerker') en, tja, we ontkomen er natuurlijk niet aan, Chalermchai Kositpipat (van de
Witte Tempel) tot de meest bekende kunstenaars van Chiang Rai is gaan behoren en eigenlijk
ook tot de betere! Ik moet de volledig ondergewaardeerde Acharn Chalong hierbij noemen, een groot
kunstenaar, een geweldig mens en als ik er op uit zou zijn post-mortem stinkend rijk te worden dan
zou ik nu al z'n werk subiet opkopen.

Ik bewonderde de integriteit van de jonge kunstenaar en zag dat hij voorbestemd was om tot de
groteren te gaan behoren. En voor mij was het een geweldig voorrecht om met een jonge Thaise
kunstenaar te mogen werken en als curator voor een aantal van zijn tentoonstellingen een bijdrage
te mogen leveren aan zijn positionering.

Uit duizend aanvragen wereldwijd om deel te nemen aan de Open Ateliers van de Rijksacademie
werden er drie jaar geleden vijftig gekozen, die vervolgens uitgenodigd werden om hun zaak in
Amsterdam voor te leggen. Angkrit hoorde daarbij.
Vanaf dat moment hield ik mij afzijdig en tot mijn grote opluchting was het zijn artistieke integriteit
die zijn vrouw en jong kind ervoor behoedde hun 'pappa' twee jaar te moeten missen.

Zijn naam begint nu overal op te duiken. Niet alleen in Thailand, maar ook in Hongkong begint zijn
roem te stijgen en Japan begint ook mee te geven. Hij heeft inmiddels ook projecten gedaan in
Noorwegen, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk, om de belangrijkste landen te noemen.

Voor de openingstentoonstelling van het BACC, het grote nationale in Bangkok gevestigde culturele
centrum werd hij als kunstenaar uitgenodigd en nu zal hij er als curator 'Chiang Mai now' samenstellen,
een tentoonstelling die een beeld zal geven van de ontwikkelingen in noord Thailand op het gebied van
de moderne beeldende kunst.

Terug naar het thema 'driedelig':
Een taal jaren geleden deed hij het project 'The Perfect Englishman' en voor dat doel ging hij in een
driedelig pak door Chiang Mai en Bangkok wandelen, waarbij de reacties van zijn mede-Thai dus het
substantiele deel van het project vormden, niet de out-fit zelf.
Nu weet eenieder dat een vest (schleke) in Thailand uitsluitend en alleen door biljarters gedragen wordt
en dat sinds het polshorloge z'n intrede deed het geen enkele functie meer had.
De kniebuiging voor de conformiteit speelde hier dus geen enkele rol meer.

Angkrit's project refereerde indertijd dus al naar het driedelige pak als een donkere hoek waarin je
je eigen identiteit aan het oog van je medemens kunt onttrekken en dus onzichtbaar in wordt zodat
je je niet langer met jezelf hoeft te confronteren of er mee geconfronteerd te worden.

Leuk toch?

met vr. groet
en T-geschal

Afbeelding

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#21 Bericht door Edje » vrijdag 25 maart 2011, 13:47

trompetter schreef:
elst99 schreef:Trompetter ik heb nog in de motteballen hangen: verschillende 3 delige maatkostumen.

... un mekkelijke boks, dat verstaan Prajak en ik overigens uitstekend!
Versta ik ook wel, kom uit dezelfde streek.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#22 Bericht door Pieter » vrijdag 25 maart 2011, 14:22

vooruit dan ikke (zeldzaam)

met een driedelig pak

Afbeelding


Pieter [|) [|) [$) [$) [8) [8) [|( [|( :lol: :lol: :( :( :P :P :idea:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#23 Bericht door elst99 » vrijdag 25 maart 2011, 14:23

Ook ik, komen in Nederland zijnde iedere maandag in Arcen en shoppen dan ook nog wel in Venlo, Heiju " Wel in de zwemboks!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#24 Bericht door Borowolf » vrijdag 25 maart 2011, 14:24

vooruit dan ikke (zeldzaam)
met een driedelig pak
Heb je de lening gekregen, Pieter? :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#25 Bericht door Pieter » vrijdag 25 maart 2011, 15:14

Borowolf schreef:
vooruit dan ikke (zeldzaam)
met een driedelig pak
Heb je de lening gekregen, Pieter? :mrgreen:
tuurlijk wat denk je met zo'n bril krijg je alles voor elkaar
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: En maar klagen; welk een volk zijn wij toch......

#26 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 25 maart 2011, 20:17

Edje schreef:
trompetter schreef:
elst99 schreef:Trompetter ik heb nog in de motteballen hangen: verschillende 3 delige maatkostumen.

... un mekkelijke boks, dat verstaan Prajak en ik overigens uitstekend!
Versta ik ook wel, kom uit dezelfde streek.

Ik ook en ik kom niet eens uit die streek (gelukkig ;) ) :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”