wat is wijzheid?
Moderator: Loempia
-
- Erelid
Re: wat is wijzheid?
Vrijwel zeker het tweede jaar op de universiteit 

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Standaard Lid
Ik denk het niet. Ik verwacht de lagere school. Zeker niet de universiteit want daar zijn geen klassen meer.
En Jumbo inschattende, verwacht ik ook geen lieve jongen, lief meisje verhaal.
De spanning loopt op.....
En Jumbo inschattende, verwacht ik ook geen lieve jongen, lief meisje verhaal.
De spanning loopt op.....

De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Volwaardig lid
Ik denk dat Rosita de 'juf' was (van 30 jaar)
die zijn Mercedes dinky toys heeft afgepakt.
Daar is hij nooit overheen gekomen.

Daar is hij nooit overheen gekomen.

- Pieter
- Volwaardig lid
wijsheid is als je wijzheid als wijsheid kunt lezen.
Dus iedereen die tot nu toe geantwoord heeft is wijs.
Pieter
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Erelid
Niet zeuren over tik- cq schrijffoutenPieter schreef:wijsheid is als je wijzheid als wijsheid kunt lezen.
Pieter

Was het maar waar dat ....................
-
- Standaard Lid
hahaha. Vertel eens, hoe kom jij aan dit soort "wijzheid"?Ik denk dat Rosita de 'juf' was (van 30 jaar)die zijn Mercedes dinky toys heeft afgepakt.
hm, de juf zou wel kunnen. Z'n dinky toys? Dat denk ik nu weer niet. Maar wat wel?
Hoe dan ook. Als Rosita de juf is ben ik wel met je eens dat ie er waarschijnlijk nooit overheen gekomen is.

En als ze toch z'n hemd van z'n lijf heeft gescheurd, vragen wij hem het hemd van het lijf.

-
- komt net kijken
hmhmhm,
Wil geen stoorfactor zijn in jullie nieuwsgierigheid!
Maar kunnen we even terugkeren naar de topic.
Anders ben ik bang dat ik nooit antwoord ga krijgen.
Voorspel dat het liefdesleven van meneer Borowolf wel een heel lang verhaal kan worden.
Wil geen stoorfactor zijn in jullie nieuwsgierigheid!

Maar kunnen we even terugkeren naar de topic.
Anders ben ik bang dat ik nooit antwoord ga krijgen.

Voorspel dat het liefdesleven van meneer Borowolf wel een heel lang verhaal kan worden.
-
- komt net kijken
Meneer Borowolf,
Ook uw woonplaats gaan we bezoeken. Wat zijn de dingen die we zeker niet mogen missen in Chiang Mai?
Al vast bedankt
Ook uw woonplaats gaan we bezoeken. Wat zijn de dingen die we zeker niet mogen missen in Chiang Mai?
Al vast bedankt
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Weliswaar ben ik Borowolf niet, maar toch een tip.
Deze tip geldt overigens alleen als je een beetje dieren- en natuurliefhebber bent.
Chang Mai heeft een heel aardige dierentuin, ruim aangelegd.
Daarin bevindt zich een mooi aquarium.
Uiteraard met zoutwaterbakken waar je onderdoor loopt.
Die zijn hetzelfde als elders in de wereld, Arnhem incluis.
Met haaien en roggen en grote baarzen enzo.
Maar ze hebben ook een fiks aantal zeer grote zoetwaterbakken met reusachtige zoetwatervissen.
Die zie je elders zeer zelden en die maken een bezoek aan het aquarium zeker de moeite waard.

Prachtige zoetwatervissen in het aquarium van de zoo in Chang Mai
Deze tip geldt overigens alleen als je een beetje dieren- en natuurliefhebber bent.
Chang Mai heeft een heel aardige dierentuin, ruim aangelegd.
Daarin bevindt zich een mooi aquarium.
Uiteraard met zoutwaterbakken waar je onderdoor loopt.
Die zijn hetzelfde als elders in de wereld, Arnhem incluis.
Met haaien en roggen en grote baarzen enzo.
Maar ze hebben ook een fiks aantal zeer grote zoetwaterbakken met reusachtige zoetwatervissen.
Die zie je elders zeer zelden en die maken een bezoek aan het aquarium zeker de moeite waard.

Prachtige zoetwatervissen in het aquarium van de zoo in Chang Mai
Laatst gewijzigd door Gardensafari op vrijdag 29 april 2011, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- jumbo
- Expat
Rosita was mijn klasgenootje op de middelbare school
Tijdens een voor mijn onschuldig bezoek aan mijn slaapkamer
werd ik door haar nogal klunzig overweldigd.... ik moest aardig
wat moeite doen om haar de indruk te geven dat het nieuw was
....prachtige tijd was dat...jointje in het fietsenhok, biertje in de pauze
knullige schermutselingen na de beatavondjes...
Ongewenste intimeiten en aanklachten waren het laatste waar we aan
dachten....
Ik was 13 zij 14 dacht ik, de reunie was ze er niet, bang dat
er alsnog een (aan)klacht zou volgen???(ipv de door mij bedachte
wat professionelere 'revanche')
Tijdens een voor mijn onschuldig bezoek aan mijn slaapkamer
werd ik door haar nogal klunzig overweldigd.... ik moest aardig
wat moeite doen om haar de indruk te geven dat het nieuw was
....prachtige tijd was dat...jointje in het fietsenhok, biertje in de pauze
knullige schermutselingen na de beatavondjes...
Ongewenste intimeiten en aanklachten waren het laatste waar we aan
dachten....
Ik was 13 zij 14 dacht ik, de reunie was ze er niet, bang dat
er alsnog een (aan)klacht zou volgen???(ipv de door mij bedachte
wat professionelere 'revanche')
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- jumbo
- Expat
@ Jeanette; Mijn eerste mercedes.....
De Mercedes kwam later ergens achter in mijn teens, op een strand in Spanje.
Mercedes P., een prachtig exemplaar, donkere haren, blauwe ogen.....een
heerlijk spaans accent in haar engels...heb laatst contact met haar gehad op
facebook.... stond ze zo maar voor de virtuele deur...schinbaar een goede ervaring
De meeste gasten zochten landgenotes op dus ik had een makkie die vakantie met een
internationaal scala aan kanditates...
De Mercedes kwam later ergens achter in mijn teens, op een strand in Spanje.
Mercedes P., een prachtig exemplaar, donkere haren, blauwe ogen.....een
heerlijk spaans accent in haar engels...heb laatst contact met haar gehad op
facebook.... stond ze zo maar voor de virtuele deur...schinbaar een goede ervaring

De meeste gasten zochten landgenotes op dus ik had een makkie die vakantie met een
internationaal scala aan kanditates...
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 18 maart 2011, 04:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- jumbo
- Expat
Maar laten we bij het onderwerp blijven en ik wil ook geen nagenoeg oneindige draad starten

-
- Standaard Lid
Ja, vreselijk is dat toch. Al die vrouwen die je overweldigen. Je kunt niet meer rustig op straat lopen, tegenwoordig.
Maar bedankt voor de toelichting, Jumbo. Ik hoop dat het je goed doet dat je je hart hebt kunnen luchten.
a. Doi Suthep
Op Doi Suthep even halverwege stoppen om ook vandaar de stad van bovenaf te bekijken. Je kunt daar ook naar het koninklijke paleis maar ik vond dat niet indrukwekkend. Een en ander kost je een halve dag.
b. Sunday night market
Kost je een "zondag avond tot 11.00 uur"
c. De oude tempel in de stad
Een uur of twee als je in de stad verblijft.
d. Een of meer van die bergvolken zoals de Karen
Zonde van je tijd, vind ik
e. Flight of the Gibbon
Hoog in het oerwoud door de bomen slingeren. Heb ikzelf nog niet gedaan. Mijn zoon vond het wel aardig.
Is voor Thaise begrippen wel prijzig.
f. Olifantje rijden
Een keertje zo kort mogelijk doen en daarna nooit meer
g. Tiger kingdom
Kun je tijgertjes aaien. Heb ik ooit eens in Tiger Temple gedaan en vond daar niks aan. Maar in Tiger Kingdom kun je ook redelijk eten en dan naar de mensen kijken die de tijgers aaien. Fototoestel wel bij de hand houden. Je weet nooit of je een primeur meemaakt, nietwaar.
h. Slangenshow e.d.
Niks voor mij. Nooit geweest.
i Kantoke dinner
Gezellig, niet al te goed, eten waaropvolgend traditionele Thaise dansen worden uitgevoerd. Vind ik wel aan te bevelen.
j. Fietstocht maken in de buurt van Doi Suthep
Is wel leuk als je het onderstaande niet doet.
k. Raften
Geen ervaring mee hier.
l. Doi Ithanon
De hoogste berg van Thailand. Mooi maar niet echt bijzonder.
Tja, het bovenstaande is wat de meeste toeristen hier komen doen. Toen mijn zusje en haar man hier waren hebben we van het bovenstaande bijna niets gedaan. Alleen a,b,c en g. We hebben in plaats daarvan een motortje voor hen gehuurd (officieel moet je een rijbewijs hebben) en we hebben via de kleine weggetjes de omgeving en de bergen verkend. We zijn geen toerist tegengekomen want daar waren de weggetjes veel te klein voor. Daar had ik wel voor gezorgd.
Je kunt dan bijvoorbeeld naar het grote stuwmeer (richting Doi Sakhet en Chiang Rai. Natuurlijk niet via de grote weg. Ongeveer een km voorbij Doi Suthep linksaf de bergen in) of naar Maejo farm, onderdeel van de agrarische universiteit van Maejo. En als je het niet erg vind af en toe te verdwalen kun je van de een naar de ander rijden over zandweggetjes. Fantastisch gewoon.
In het weekend was mijn vriendin vrij en zijn we met de auto naar het Noorden gereden (via Mai Rim, Mae Taeng, Fang naar Mea Salong(?). Vervolgens terug via MaeSai en Chiang Rai (en de witte tempel die je dan onderweg wel tegenkomt) en dan nog even afslaan naar Doi Wawee (moet je wel weer terug rijden). Prachtige rit en geen toeristen.
Als alternatief kun je ook via Hot naar Mae Hon Son en dan terug via Pai. Niet doen als er iemand snel wagenziek wordt want die is op deze bochtige weg dan zeker het haasje. Deze laatste is ook een nogal toeristische route.
Tenslotte kun je met de auto naar de Chae Son waterval. Kijk daarvoor even op de kaart. Je kunt er naartoe via Lampang en dan terug via Mae On. Als je een goeie kaart hebt zie je ook nog een meer directe weg via San Kampaeng. Prachtige weg. En ik denk niet dat je op deze route een toerist zult zien.
Ik ben bang dat de meeste toeristen de rijstvelden met op de achtergrond de heuvels, nauwelijks zullen zien. Geloof me, ze weten absoluut niet wat er in Chiang Mai aan moois te halen valt. Maar goed, dat kan natuurlijk ook bijna niet anders als je niemand kent die hier woont.
Ik wens je een goeie tijd in Chiang Mai toe.

Maar bedankt voor de toelichting, Jumbo. Ik hoop dat het je goed doet dat je je hart hebt kunnen luchten.
Chiang Mai is een prachtige plaats. De meeste toeristen gaan hier volgens mij naar:Meneer Borowolf,
a. Doi Suthep
Op Doi Suthep even halverwege stoppen om ook vandaar de stad van bovenaf te bekijken. Je kunt daar ook naar het koninklijke paleis maar ik vond dat niet indrukwekkend. Een en ander kost je een halve dag.
b. Sunday night market
Kost je een "zondag avond tot 11.00 uur"
c. De oude tempel in de stad
Een uur of twee als je in de stad verblijft.
d. Een of meer van die bergvolken zoals de Karen
Zonde van je tijd, vind ik
e. Flight of the Gibbon
Hoog in het oerwoud door de bomen slingeren. Heb ikzelf nog niet gedaan. Mijn zoon vond het wel aardig.
Is voor Thaise begrippen wel prijzig.
f. Olifantje rijden
Een keertje zo kort mogelijk doen en daarna nooit meer
g. Tiger kingdom
Kun je tijgertjes aaien. Heb ik ooit eens in Tiger Temple gedaan en vond daar niks aan. Maar in Tiger Kingdom kun je ook redelijk eten en dan naar de mensen kijken die de tijgers aaien. Fototoestel wel bij de hand houden. Je weet nooit of je een primeur meemaakt, nietwaar.
h. Slangenshow e.d.
Niks voor mij. Nooit geweest.
i Kantoke dinner
Gezellig, niet al te goed, eten waaropvolgend traditionele Thaise dansen worden uitgevoerd. Vind ik wel aan te bevelen.
j. Fietstocht maken in de buurt van Doi Suthep
Is wel leuk als je het onderstaande niet doet.
k. Raften
Geen ervaring mee hier.
l. Doi Ithanon
De hoogste berg van Thailand. Mooi maar niet echt bijzonder.
Tja, het bovenstaande is wat de meeste toeristen hier komen doen. Toen mijn zusje en haar man hier waren hebben we van het bovenstaande bijna niets gedaan. Alleen a,b,c en g. We hebben in plaats daarvan een motortje voor hen gehuurd (officieel moet je een rijbewijs hebben) en we hebben via de kleine weggetjes de omgeving en de bergen verkend. We zijn geen toerist tegengekomen want daar waren de weggetjes veel te klein voor. Daar had ik wel voor gezorgd.
Je kunt dan bijvoorbeeld naar het grote stuwmeer (richting Doi Sakhet en Chiang Rai. Natuurlijk niet via de grote weg. Ongeveer een km voorbij Doi Suthep linksaf de bergen in) of naar Maejo farm, onderdeel van de agrarische universiteit van Maejo. En als je het niet erg vind af en toe te verdwalen kun je van de een naar de ander rijden over zandweggetjes. Fantastisch gewoon.
In het weekend was mijn vriendin vrij en zijn we met de auto naar het Noorden gereden (via Mai Rim, Mae Taeng, Fang naar Mea Salong(?). Vervolgens terug via MaeSai en Chiang Rai (en de witte tempel die je dan onderweg wel tegenkomt) en dan nog even afslaan naar Doi Wawee (moet je wel weer terug rijden). Prachtige rit en geen toeristen.
Als alternatief kun je ook via Hot naar Mae Hon Son en dan terug via Pai. Niet doen als er iemand snel wagenziek wordt want die is op deze bochtige weg dan zeker het haasje. Deze laatste is ook een nogal toeristische route.
Tenslotte kun je met de auto naar de Chae Son waterval. Kijk daarvoor even op de kaart. Je kunt er naartoe via Lampang en dan terug via Mae On. Als je een goeie kaart hebt zie je ook nog een meer directe weg via San Kampaeng. Prachtige weg. En ik denk niet dat je op deze route een toerist zult zien.
Ik ben bang dat de meeste toeristen de rijstvelden met op de achtergrond de heuvels, nauwelijks zullen zien. Geloof me, ze weten absoluut niet wat er in Chiang Mai aan moois te halen valt. Maar goed, dat kan natuurlijk ook bijna niet anders als je niemand kent die hier woont.
Ik wens je een goeie tijd in Chiang Mai toe.
- jumbo
- Expat
Hart luchten? Het enig luchten dat ik ken vind plaats op een binnenplaats...Borowolf schreef:Ja, vreselijk is dat toch. Al die vrouwen die je overweldigen. Je kunt niet meer rustig op straat lopen, tegenwoordig.![]()
Maar bedankt voor de toelichting, Jumbo. Ik hoop dat het je goed doet dat je je hart hebt kunnen luchten.Borowolf schreef: Wat verwacht je nu, Jumbo?
Natuurlijk zijn wij nu nieuwsgierig naar het verhaal over Rosita.![]()
Maar eh, ik dacht dat je nieuwsgierig was

-
- Standaard Lid
LOL.
Ik was daarbij ook nieuwsgierig. Ik schreef daarom:

Ik was daarbij ook nieuwsgierig. Ik schreef daarom:
Maar bedankt voor de toelichting, Jumbo