Joep schreef:Graag zou ik deze discussie nieuw leven inblazen.
Ik sta op het punt om een auto te kopen in Th en hoor in de garage verschillende verhalen.
Een zegt dat het prima is en goed voor de auto en een ander zegt dat de motor na 5 jaar aan revisie toe is.
Dus ja wat is dan wijsheid.
Ik schat dat ik tussen de 25000 en 35000 km per jaar ga rijden.
DUs alle relevante en nuttige info is van harte welkom.
ALvast bedankt
Ik rijd in NL nu al zo'n 35 jaar op LPG en zo'n 45.000 km per jaar.
Nog nooit een automotor moeten laten reviseren en ik houd ze toch tot ik er +/- 400.000 km mee heb gereden.
Wel altijd goede smeer olie gebruiken ( ik zelf gebruik altijd synthetische olie en ververs om de 30.000 km)
De lpg en de ngv waar jij over spreekt verbrand boven de zuigers in de cilinders de smering ( en dus de evt revisie) gebeurd onder de zuigers.
NGV, LPG Benzine of Diesel hebben niets te maken met revisie.
Wat wel van invloed kan zijn is dat het betreffende mengsel vervuild is en dat het vuil gaat schuren tussen je zuiger en cilinders.
Dat zou je (als dat het geval zou zijn ) kunnen (laten) oplossen door extra filter(s) te laten plaatsen, zodat je wel een schone verbranding / brandstof krijgt.
Moet je natuurlijk wel bij bv de grote beurt ook die filters laten vervangen.