Auto met NGV

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Auto met NGV

#16 Bericht door Harm » woensdag 05 juni 2013, 22:31

Joep schreef:Graag zou ik deze discussie nieuw leven inblazen.

Ik sta op het punt om een auto te kopen in Th en hoor in de garage verschillende verhalen.
Een zegt dat het prima is en goed voor de auto en een ander zegt dat de motor na 5 jaar aan revisie toe is.

Dus ja wat is dan wijsheid.

Ik schat dat ik tussen de 25000 en 35000 km per jaar ga rijden.

DUs alle relevante en nuttige info is van harte welkom.

ALvast bedankt

Ik rijd in NL nu al zo'n 35 jaar op LPG en zo'n 45.000 km per jaar.
Nog nooit een automotor moeten laten reviseren en ik houd ze toch tot ik er +/- 400.000 km mee heb gereden.
Wel altijd goede smeer olie gebruiken ( ik zelf gebruik altijd synthetische olie en ververs om de 30.000 km)
De lpg en de ngv waar jij over spreekt verbrand boven de zuigers in de cilinders de smering ( en dus de evt revisie) gebeurd onder de zuigers.
NGV, LPG Benzine of Diesel hebben niets te maken met revisie.
Wat wel van invloed kan zijn is dat het betreffende mengsel vervuild is en dat het vuil gaat schuren tussen je zuiger en cilinders.
Dat zou je (als dat het geval zou zijn ) kunnen (laten) oplossen door extra filter(s) te laten plaatsen, zodat je wel een schone verbranding / brandstof krijgt.
Moet je natuurlijk wel bij bv de grote beurt ook die filters laten vervangen.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Tacoyesyesyes
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#17 Bericht door Tacoyesyesyes » woensdag 12 juni 2013, 15:31

Ik had twee 'diaper haulers' (Frauenpantzer), diesels, zeven persoons, gebaseerd op de aanverwante pick up. 2,5 Liter motoren.
Nu heb ik een 'cross-over', vijf persoons, gebaseerd op een aanverwante sedan, benzine. 2 Liter.
Zeer gerieflijk, perfecte instap, goede zit, totaal stil en qua kosten brandstof ongeveer hetzelfde
als die diesel wagens.
En mooier design, maar dat is een persoonlijke zaak.

Alle auto's zijn dus van, zoals het in Nederland heet, het PC Hooft tractor formaat. De diesels gebruikten iets van 1 liter op 11,5 km,
de cross-over iets van 1 liter op 15,5 km (stads- en grote weg).
Diesel kost iets van 31 Baht (?) en gasohol '91' iets van 36 Baht.

Die 2 liter benzine rijdt, als ik goed gerekend heb, zuiniger dan die 2,5 diesels.

Maak je over de kosten van brandstof geen zorgen.
Koop eerder een modelletje lager!
Er zitten gauw een paar honderd duizend tussen top en subtop.
Op het basismodel wordt de kleinste winst gemaakt.
Pak die winst zelf en rij een jaar of vijf gratis voor als je iets tussen de 15 en 20 duizend blijft.

Het autootje van m'n vrouw, nauwelijks drie jaren oud, heeft een 1,5 liter motor en is verhoudingsgewijs minder zuinig.
De nieuwe benzine motoren zijn super economisch.

Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Meritus » donderdag 13 juni 2013, 05:11

rdteth schreef:
en mede daarom zal het -nog- niet toegepast worden in diesel-personenauto's.
Voor trucks en bussen is het echter wel lucratief.
Maar well zijn er Pick-Up's van DFM en Tata ...

Afbeelding
for info klick on foto ...

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door ron » donderdag 13 juni 2013, 07:33

Tacoyesyesyes schreef:Ik had twee 'diaper haulers' (Frauenpantzer), diesels, zeven persoons, gebaseerd op de aanverwante pick up. 2,5 Liter motoren.
Nu heb ik een 'cross-over', vijf persoons, gebaseerd op een aanverwante sedan, benzine. 2 Liter.
Zeer gerieflijk, perfecte instap, goede zit, totaal stil en qua kosten brandstof ongeveer hetzelfde
als die diesel wagens.
En mooier design, maar dat is een persoonlijke zaak.

Alle auto's zijn dus van, zoals het in Nederland heet, het PC Hooft tractor formaat. De diesels gebruikten iets van 1 liter op 11,5 km,
de cross-over iets van 1 liter op 15,5 km (stads- en grote weg).
Diesel kost iets van 31 Baht (?) en gasohol '91' iets van 36 Baht.

Die 2 liter benzine rijdt, als ik goed gerekend heb, zuiniger dan die 2,5 diesels.

Maak je over de kosten van brandstof geen zorgen.
Koop eerder een modelletje lager!
Er zitten gauw een paar honderd duizend tussen top en subtop.
Op het basismodel wordt de kleinste winst gemaakt.
Pak die winst zelf en rij een jaar of vijf gratis voor als je iets tussen de 15 en 20 duizend blijft.

Het autootje van m'n vrouw, nauwelijks drie jaren oud, heeft een 1,5 liter motor en is verhoudingsgewijs minder zuinig.
De nieuwe benzine motoren zijn super economisch.

Hallo Tacoyesyesyes

Interessante stof.....
Vraagt eigenlijk om een paar foto,s,mocht je die hebben.

Froet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Tacoyesyesyes
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#20 Bericht door Tacoyesyesyes » zaterdag 22 juni 2013, 23:53

o
Laatst gewijzigd door Tacoyesyesyes op zondag 23 juni 2013, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Henk Korat » zondag 23 juni 2013, 00:06

Prachtige kar Taco, maar ik ben ik verliefd op mijn Toyota Fortuner 2,7 4 cilinder benzine 2w drive. Mijn ruitewissers gaan niet automatisch aan , maat de verlichting wel. De Fortuner rijdt als een zonnetje en straalt de grootheid uit, die ik nodig hen op de Thaise wegen.

Ik tank gazohol 91 en af en toe verwen ik die kanjer met gazohol 95 of benzine. Ik rijd mey plezier met dat ding.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#22 Bericht door stevenl » zondag 23 juni 2013, 01:20

Henk Korat schreef:Prachtige kar Taco, maar ik ben ik verliefd op mijn Toyota Fortuner 2,7 4 cilinder benzine 2w drive. Mijn ruitewissers gaan niet automatisch aan , maat de verlichting wel. De Fortuner rijdt als een zonnetje en straalt de grootheid uit, die ik nodig hen op de Thaise wegen.

Ik tank gazohol 91 en af en toe verwen ik die kanjer met gazohol 95 of benzine. Ik rijd mey plezier met dat ding.
Koret vraagje hierover? Waarom koopt iemand hier in Thailand een auto op benzine, als dezlefde te krijgen is op diesel? Meer trekkracht en veel goedkoper rijden met de gesubsidieerde diesel.

Is niet bedoeld als kritiek, puur uit nieuwsgierigheid want ik begrijp dit gewoon niet.

Tacoyesyesyes
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#23 Bericht door Tacoyesyesyes » zondag 23 juni 2013, 01:55

Henk Korat schreef:Prachtige kar Taco, maar ik ben ik verliefd op mijn Toyota Fortuner 2,7 4 cilinder benzine 2w drive. Mijn ruitewissers gaan niet automatisch aan , maat de verlichting wel. De Fortuner rijdt als een zonnetje en straalt de grootheid uit, die ik nodig hen op de Thaise wegen.

Ja, de Fortuner voelt goed en super-veilig aan. Die 1800 kilo geven hem een massief karakter. Ik denk als ik erin zit altijd aan een trein op wielen.
Hij is practisch ingericht en de details zijn mooi vormgegeven, alles is simpelweg goed doordacht. Echt een mooie auto, die je het gevoel geeft dat
je er mee rond de wereldbol kunt rijden (en dat kun je ongetwijfeld ook, wel tien keer denk ik zo).

Voor iemand, die LPG of CNG overweegt om zuiniger te kunnen rijden, is het natuurlijk niet direct de eerste keuze, maar wel een optie.
Als je echt veel kilometers maakt kun je altijd overwegen om er een gas-installatie in te laten bouwen. Dan heb je een kasteel van een
auto en je rijdt toch nog relatief goedkoop (de benzineversie van de Pajerosport, nee ... vergeet het maar).

Effe racen? :shock:

PS Steven:

Als je mijn eerder hier geplaatste berekening bekijkt, zie je dat je met benzine zelfs goedkoper kunt rijden dan met diesel.
Benzine rijdt in het algemeen stiller. Ik heb de laatste tien jaar gedieselt en ik vind het een openbaring om weer op benzine
te rijden. Misschien is het een gevoelskwestie :o

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#24 Bericht door stevenl » zondag 23 juni 2013, 03:26

Tacoyesyesyes schreef:
Als je mijn eerder hier geplaatste berekening bekijkt, zie je dat je met benzine zelfs goedkoper kunt rijden dan met diesel.
Benzine rijdt in het algemeen stiller. Ik heb de laatste tien jaar gedieselt en ik vind het een openbaring om weer op benzine
te rijden. Misschien is het een gevoelskwestie :o
Nee, onmogelijk. Dezelfde auto op diesel of benzine zal op diesel zuiniger zijn en diesel is goedkoper. Dus als je appels met appels vergelijkt is diesel wat dat betreft altijd voordeliger.
Vandaar ook mijn vraag.

Tacoyesyesyes
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#25 Bericht door Tacoyesyesyes » zondag 23 juni 2013, 10:55

0
Laatst gewijzigd door Tacoyesyesyes op zondag 23 juni 2013, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#26 Bericht door stevenl » zondag 23 juni 2013, 11:08

Als je eerst gelezen had wat ik feitelijk geschreven heb, zou je vastgesteld hbben dat ik SUV diesels en je zou moeten weten dat het in het algemeen 2,5 of 3 liters zijn vergeleek met een 2 liter benzine motor.
Juist, en dat is dus precies wat ik zeg, dat is appels met peren vergelijken. Je moet dezelfde auto vergelijken in diesel en benzine uitvoering om appels met appels te vergelijken.
Ik ben hooguit een week lid van dit forum, heb iets van vijf of zes stukjes geschreven en word er nu al van beticht onwaarheden te ventileren
Waar is dat gebeurt dan?
Nieuwe leden zijn wat mij betreft van harte welkom hier, en als het leden zijn zoals jij die hier al geruime tijd wonen en ervaring hebben met Thailand zeker.
Kijk, iedereeen heeft wel eens een slechte dag, kan gebeuren beste kerel, maar recht de rug, morgen is een nieuwe dag!
Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Laatst gewijzigd door stevenl op zondag 23 juni 2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door ron » zondag 23 juni 2013, 11:24

Afbeelding

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Jeanette » zondag 23 juni 2013, 12:08

Tacoyesyesyes schreef: .....> Exit Jose! Jammer denk ik dan, want het leek me echt iemand die wel degelijk een zinnige
bijdrage zou kunnen leveren. Beetje mildheid betrachten Steven ...

Je hebt al jaren een duikschool op Phuket begrijp ik. Waarom schrijf je niet eens een stukje over de geschiedenis van de tinmijnen
op dat eiland? Kijk, iedereeen heeft wel eens een slechte dag, kan gebeuren beste kerel, maar recht de rug, morgen is een nieuwe dag!
Nou, mildheid zat ook niet in Jose.
En hoe leuk ik de meeste verhalen ook vind, ik vind het niet kunnen om mensen die hier al 8 jaar zijn na een maand al te verwijten een bepaald artikel niet geschreven te hebben.

Ben je hier echt nog geen maand of is dit je volgende nike name?

:?: :?:

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door serpay » zondag 23 juni 2013, 13:32

Jeanette schreef:
Tacoyesyesyes schreef: .....> Exit Jose! Jammer denk ik dan, want het leek me echt iemand die wel degelijk een zinnige
bijdrage zou kunnen leveren. Beetje mildheid betrachten Steven ...

Je hebt al jaren een duikschool op Phuket begrijp ik. Waarom schrijf je niet eens een stukje over de geschiedenis van de tinmijnen
op dat eiland? Kijk, iedereeen heeft wel eens een slechte dag, kan gebeuren beste kerel, maar recht de rug, morgen is een nieuwe dag!
Nou, mildheid zat ook niet in Jose.
En hoe leuk ik de meeste verhalen ook vind, ik vind het niet kunnen om mensen die hier al 8 jaar zijn na een maand al te verwijten een bepaald artikel niet geschreven te hebben.

Ben je hier echt nog geen maand of is dit je volgende nike name?

:?: :?:
ach kijk maar eens wat ik schreef op 26 mei jeanette dan weet je genoeg....
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”