Goede ruil.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Goede ruil.

#16 Bericht door Gardensafari » zaterdag 05 maart 2011, 22:49

Er is geschutterd en geblunderd.
Ik hoop dat die drie mannen zo snel mogelijk thuis zullen komen.

Helaas weten we allemaal hoe dit verder gaat:
de politiek beschuldigt de militairen.
Die beschuldigen de politiek.
Dus komt er een commissie.
Die zegt dat het de schuld van iedereen was en dat het nooit weer mag gebeuren.
Dat beamen politiek en militaire top: "het mag nooit weer gebeuren!"
Lucht gezuiverd, niemand iets wijzer geworden.

Dan zijn er leden op het forum die klagen over de bezuinigingen op defensie.
Ze hebben gelijk.
Maar niet alleen ten aanzien van defensie.
Het geldt voor de gehele overheid.
De politiek wil een kleinere, slagvaardige overheid die al het werk perfect uitvoert.
En ondertussen maar verder bezuinigen. En meer regels uitvaardigen, uiteraard. Of missies in Afghanistan en Libië ( :x ) beginnen.

Het is als een bedrijf dat vraagt om een uiterst deskundige vleesuitbener met minstens 10 jaar ervaring.
Mag echter niet ouder zijn dan 16 jaar, want anders moeten ze meer betalen dan het minimum jeugdloon.

De overheid moet kiezen: of minder ambtenaren en militairen, maar dan ook veel minder werk en regels.
Of niet klagen.

Wat betreft de militairen heeft een piepklein land als Nederland de afgelopen jaren meer dan genoeg gedaan voor de wereldvrede.
Rust in de tent, de zaak weer even goed opbouwen.
En als er bezuinigd moet worden: prima!
Maar dan eerst prioriteiten stellen, taken afstoten.
En datgene dat we wel gaan doen verbeteren en daarop alles inzetten.
Waarom geen marine samen met de Belgen, Duitsers en Denen bijvoorbeeld.
Of alles inzetten op de marine en land- en luchtmacht grotendeels ontmantelen?
Hebben al die tanks in Nederland, België en Duitsland zin?
Tegen wie gaan we ze inzetten dan?
Opnieuw bezinnen op belangrijke taken, in overleg met de buurlanden en de NAVO, natuurlijk.
Kan juist nu, want in alle landen moet fiks worden bezuinigd.
En dit zijn maar voorbeelden.
Ik ben geen militaire expert.
Ik stond eerst vrij neutraal tegenover de "politiemissie" in Afghanistan.
Maar ik word steeds meer tegenstander.
Het geweld laait keer op keer op; het einde van de ellende in dat land komt niet in zicht, integendeel.
Het enige is, dat ik het niets meer doen voor dat land zo verschrikkelijk vind, omdat er Nederlandse militairen zijn gesneuveld.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Goede ruil.

#17 Bericht door nbreeker » zondag 06 maart 2011, 02:20

Borowolf schreef:Ik niet maar ik heb wel commentaar.

Ik weet niet veel van de vlucht naar Libie. Eigenlijk interesseert het me ook weinig. Waarom?
Als je in Libie bent gaan werken wist je van tevoren dat je een erg groot risico aanging.
Verwachten dat er dan mensen hun leven voor je gaan riskeren is een beetje onzin.

Dat de Nederlandse regering het leven van mensen waagt voor mensen die heel bewust (en voor grof geld) hun leven hebben geriskeerd is een beetje onzin. Maar ja, de grote broers doen het ook. Dan kan ons landje toch niet achterblijven?

Kortom, een heel slechte beslissing van de Nederlandse regering. En de militairen?
Tja, die hebben hier bewust voor gekozen. Die vinden dit soort dingen leuk en ik quote een van onze forumleden "En denken jullie nou echt dat de mariniers niet mee hadden gewilt of dat nu in Doorn op de kazerne het hele marinierskorps niet vrijwilliger is om Kaddaffi de oren eens flinks te wassen". Ik snap het wel hoor (denk ik) maar ja......
Ja Bor de wolf in je antwoord laat je duidelijk merken dat je daar weinig ervaring mee heb,ik heb altijd voor grof geld zoals jij het noemt in het buitenland gewerkt en dus altijd van huis maar als ik thuis was dan hoorde ik regelmatig die opmerking zover weg nu ik zou niet willen dat mijn man dat deed,maar achteraf was dat gewoon jalouzie omdat wij ons meer konden permiteren dan vele van mijn kennissen.
Hetzelfde is als er een militair sneuvelt in Afganistan dat vind ik nog steeds erg ondanks dat het vrijwilligers zijn,iemand moet dat nu eenmaal doen en wees blij dat er mensen zijn die dat willen anders halen ze jou nog uit je pensioen en sturen ze je er heen.
Maak jij je nu maar druk over de vraag of je vrouw nog van je houd,want hier snap je weinig van.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goede ruil.

#18 Bericht door prajak » zondag 06 maart 2011, 03:56

Men zet er een topdiplomaat op. Of dat helpt in een land in oorlog en een leider in het nauw....we zullen zien. Als die drie maar heel thuiskomen.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Goede ruil.

#19 Bericht door Borowolf » zondag 06 maart 2011, 04:07

Waarom geen marine samen met de Belgen, Duitsers en Denen bijvoorbeeld.
Of alles inzetten op de marine en land- en luchtmacht grotendeels ontmantelen?
Hebben al die tanks in Nederland, België en Duitsland zin?
Tegen wie gaan we ze inzetten dan?
Ik kan me in deze vraagstelling helemaal vinden.
We hebben een Europese Unie dus waarom nog een Nederlands leger en geen Europees?
Of dat dan goedkoper zal worden is de vraag natuurlijk maar we hebben dan in ieder geval iets om een vuist mee te maken als dat nodig mocht zijn.
wees blij dat er mensen zijn die dat willen
@nbreeker
Daar ben ik zeker blij mee. Ik realiseer me dat zonder hen jonge mensen weer "verplicht" zouden worden opgeroepen. Hetzelfde geldt als soldaten iets overkomt. Natuurlijk vind ik dat ook erg. Dat zouden we als maatschappij moeten zien te voorkomen. Ook hoop ik net als ieder ander hier dat de drie mannen snel weer gezond thuis zijn. Dus over dat soort dingen wil ik geen misverstand laten bestaan. Over het hoe, waarom en wanneer heb ik een van jou afwijkende mening. Dat is geen probleem toch?

Ik denk dat ik nu ook begrijp waarom je die andere thread geleuter vond. Je hebt de titel niet begrepen. Dat gaat er niet over of mijn (onze) vrouw van mij (ons) houdt. Het gaat over wat ik (wij) positief vinden aan de Thaise vrouw.

Ik hoop dat het bovenstaande helpt voor wederzijds begrip. Zo niet.... ach, dan is dat niet echt abnormaal voor dit forum. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Goede ruil.

#20 Bericht door nbreeker » zondag 06 maart 2011, 04:57

Jan "Goede ruil"was sarcastisch bedoeld ik kom zelf uit een marine family,om te beginnen bij m'n Opa die was marinier en heeft nog in Atjeh gevochten,mijn Vader z'n hele leven bij de marine onder andere op de O 21 gevaren nadat hij uit Vlissingen naar Engeland was gesleept om afgebouwd te worden bij het uitbreken van de oorlog,mijn oudste broer heeft in Indie en Korea gediend ook bij de marine en ik heb daar uiteindelijk nog eens 13 jaar bij aan geplakt toen had ik er genoeg van en ben ik er uit gestapt,ik heb er mijn vak geleerd en m'n handen leren gebruiken daar heb ik in m'n latere leven veel profijt van gehad.
Maar voor de rest ben ik blij dat ik er uitgestapt ben.
Die heli is met toestemming van het kabinet naar Libie gevlogen,het kabinet is hierbij geadviseerd door de militaire adviseurs waar de marine ook bij hoord,maar hoe of wat ze stonden ze op te wachten lekkere geheime missie en trouwens de persoon die ze op moesten halen was de volgende dag ineens in Nederland via de gewone weg.En nu zitten er 2 mannen en een vrouw gevangen voor een vrouw hebben die arabieren al helemaal geen respekt en ik hoop dat ze gauw vrijkomen maar ik heb er een hard hoofd in en die helicopter kun je wel afschrijven als dat ding daar een week of 4 aan de wal staat met de deuren open en iedereen er met z'n vette vingers aanzit dan moet je niet denken dat je dan in kan stappen en weer terug kan vliegen dat kan je wel vergeten maar dat is het ergste niet het ergste zijn die mensen waarvan ik hoop dat ze netjes worden behandeld en snel weer bij hun family terug zijn in Nederland.
Vrgr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#21 Bericht door zeeman » zondag 06 maart 2011, 11:31

Ron,
Bij ons waren beide omdat op de boot voor het eerst vrouwen mee gingen.

Wereldvreemd,
Ben het met je eens wat betreft uitrusting en andere facciliteiten hollen we inderdaad hard achteruit kan me daar dan matteloos aan ergeren het is toch schande dat ze deze risico's hebben moeten nemen met een Lynx heli terwijl we bij de mobillebrigade op dit moment wel de betere spullen hebben.
Ik weet niet wie dit heeft bedacht en al helemaal waarom, dat ze ook nog een vrouw hebben mee genomen qua risico,en voordat de dames op het forum mij ophangen :idea: , dit was een dame die haar mannetje wel staat, maar helaas hebben dit soort regiems niet of beter geen respect voor vrouwen.

Nick,
Zeker door dat er een vrouw bij is maakt het extra moeilijk en complex frees dat ze ergens gevangen worden gehouden in de buurt van of kadaffi of een gevechts installatie zodra de Navo in wil grijpen, bombarderen ze hun eigen mensen.
Daarom snap we ook niks van deze actie als de personen die opgehaald moesten worden nu al in nederland/engeland zijn lijkt het me ook geen topspionnen
We moeten maar hopen op een goede afloop maar heb net als jullie hier grote vraagteken bij, heb veel respect voor de mensen die dit werk doen.
Want laten we eerlijk zijn de onder ons oud militairen weten dat heel goed, je geeft je op voor de dienst of gaat voor je nummer maar beseft op zo'n moment niet de gevaren die het meebrengt.
Het is een soort van patriotisme voor je vaderland in combinatie van zoeken naar avontuur.
En ben het met sommigen van jullie eens vroeger was het allemaal beter georganiseerd dan nu maar de marine of beter het leger vormt je voor je leven als je erin gezeten hebt, met delen soms positieve zin maar ook in negatieve zin.
En zoals Hans al aan geeft maar denk dat dit de hele maatschappy is, en niet alleen bij de overheid, alles draait alleen maar om geld het halen van je targets en de managers hun zakken vullen.
En indirect gaat daar deze (Ron ;) ) gezonde discussie ook over de mensen die het moeten uitvoeren lopen de risico's en de heren zitten hoog en droog maar dat zal wel nooit veranderen.
Daarom voor eenieder drink vandaag een wijntje/biertje lees een mooi boek en geniet van je leven wat het kan zo voorbij zijn.

groet jan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Goede ruil.

#22 Bericht door carpediem » zondag 06 maart 2011, 11:44

Daarom voor een ieder drink vandaag een wijntje/biertje lees een mooi boek en geniet van je leven wat het kan zo voorbij zijn.

Zo is dat
pluk de dag (carpediem)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Goede ruil.

#23 Bericht door ron » zondag 06 maart 2011, 11:50

En indirect gaat daar deze (Ron ) gezonde discussie ook over de mensen die het moeten uitvoeren lopen de risico's en de heren zitten hoog en droog maar dat zal wel nooit veranderen.
Daarom voor eenieder drink vandaag een wijntje/biertje lees een mooi boek en geniet van je leven wat het kan zo voorbij zijn.


Daarom is deze discussie eindelijk weer 1 op NIVO (NIVEAU)

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#24 Bericht door Wereldvreemd » zondag 06 maart 2011, 14:24

zeeman schreef:Ron,
Bij ons waren beide omdat op de boot voor het eerst vrouwen mee gingen.

Wereldvreemd,
Ben het met je eens wat betreft uitrusting en andere facciliteiten hollen we inderdaad hard achteruit kan me daar dan matteloos aan ergeren het is toch schande dat ze deze risico's hebben moeten nemen met een Lynx heli terwijl we bij de mobillebrigade op dit moment wel de betere spullen hebben.
Hierboven schrijft iemand dat je die Lynx na 4 weken wel kunt afschrijven. Nu denk ik dat de heli al afgeschreven is na 30 jaar trouwe dienst. Wat vreemd is, is dat het fregat relatief nieuw is, maar dan zo'n oude heli mee krijgt.
zeeman schreef:Ik weet niet wie dit heeft bedacht en al helemaal waarom, dat ze ook nog een vrouw hebben mee genomen qua risico,en voordat de dames op het forum mij ophangen :idea: , dit was een dame die haar mannetje wel staat, maar helaas hebben dit soort regiems niet of beter geen respect voor vrouwen.
Sowieso is het niet verstandig om vrouwen in een legermacht te hebben. Dit heeft niks met gelijkwaardig te maken. Het blijkt namelijk dat mannen hun taak goed uitvoeren, ook al sneuvelen hun kameraden, maar als er één vrouw gewond raakt in de strijd, dan zijn ze (edit: de mannen) helemaal van slag. De Israeli's hebben dit ontdekt en hun fronteenheden kennen dan ook geen vrouwen... Ik geloof dat er één uitzondering bij hun is.
Laatst gewijzigd door Wereldvreemd op zondag 06 maart 2011, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- -

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#25 Bericht door zeeman » zondag 06 maart 2011, 17:48

onzin wereldvreemd
vrouwen functioneren net zo goed mischien niet allemaal maar dat is een andere discussie
trouwens we kunnen niet zonder vrouwen :oops:

groet jan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Goede ruil.

#26 Bericht door ron » zondag 06 maart 2011, 18:26

Live news
06/03/2011

Kadhafi: drie piloten van Nederlandse helikopter zijn gevangenen

(Belga) De Libische kolonel Moammar al-Kadhafi heeft in een interview dat zondag verschijnt in het magazine Le Journal du Dimanche gezegd dat hij de drie piloten van de Nederlandse helikopter die in Libië worden vastgehouden, beschouwt als gevangenen. En "dat is normaal", aldus de Libische leider.



"We hebben een Nederlandse helikopter tegengehouden die in Libië was geland zonder toelating", zegt hij in het Franse magazine. Nadat hem gevraagd wordt of hij de drie Nederlandse militairen beschouwt als gevangenen, zegt hij: "Ja, dat is normaal." Een zin daarvoor had de Libische leider nog gefulmineerd tegen de buitenlandse interventies. "Ik weet dat er semi-officiële contacten zijn tussen de Britten - maar ook andere Europeanen - en mensen uit Benghazi." Benghazi is de op een na grootste stad van het land en in handen van de opstandelingen. Kadhafi brengt de Nederlanders dus in verband met die interventies. In hetzelfde interview verklaart Kadhafi dat hij voorstander is van een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties en de Afrikaanse Unie, zodat die de situatie ter plaatse kunnen inschatten. Ook dreigt hij met het spookbeeld van grootschalige immigratie naar Europa. "Duizenden mensen zouden Europa gaan binnendringen vanuit Libië, zonder dat iemand hen tegenhoudt." (VKB)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#27 Bericht door Wereldvreemd » zondag 06 maart 2011, 18:28

zeeman schreef:onzin wereldvreemd
vrouwen functioneren net zo goed mischien niet allemaal maar dat is een andere discussie
trouwens we kunnen niet zonder vrouwen :oops:

groet jan
Je hebt niet gelezen!! Ik schrijf dat mannen niet meer functioneren als een vrouw gewond raakt.
- -

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#28 Bericht door zeeman » zondag 06 maart 2011, 18:44

eops sorry :oops:

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#29 Bericht door zeeman » zondag 06 maart 2011, 18:46

kom net van de carnavals optocht te diep in het glaasje gekeken en geen boek gelezen [$)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Goede ruil.

#30 Bericht door joepattaya » dinsdag 08 maart 2011, 03:22

Het hele verhaal niet tot in de finesses gevolgd, maar 2 zaken blijven me een beetje bij:
- 2 weken geleden, vlak na het uitbreken van de onlusten en het hardhandige ingrijpen van Khadaffi, besluit de NL-se overheid om de geinvesteerde miljarden Dollars in Nederland (met name Tam Oil) te blokkeren of in ieder geval te gaan monitorren.
- vorige week spelen de Nederlandse lucht-Jantjes een scene na uit de film: Black Hawk Down, maar helaas........nu zitten ze vast.........

Mag je 1 keer raden op welke voorwaarde(n) ze vrij gelaten worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”