BVN urenlang gestoord ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#16 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 00:37

Het is nu dinsdag 06.30 uur en de blokjes zijn strepen geworden en het geluid is "verstaanbaar". Het is duidelijk de transponder. Blijf tegen BVN aan drukken !

bvn@rnw.nl

Hoe is het bij jullie ?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN urenlang gestoord ?

#17 Bericht door Mart » dinsdag 01 maart 2011, 00:43

KNUDDE. Het doet me denken aan vroeger, toen had ik een stuk speelgoed en als je dat draaide kwamen er allemaal andere kleuren, dus hier is het nog steeds PET
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN urenlang gestoord ?

#18 Bericht door dutch » dinsdag 01 maart 2011, 01:32

Gisterenavond (rondom 22.00) deels geen beeld en deels blokjes/strepen.
Dit alles op de grote PSI gaatjesschotel echter tegelijkertijd op de kleinere vaste Dynasat een prima beeld.
Vanmorgen vroeg 0.600 op PSI wel beeld maar af en toe toch lichte storing en (uiteraard) op de Dynasat geen enkel probleem.
(PSI staat vast op de slaapkamer en Dynasat op de huiskamer)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: BVN urenlang gestoord ?

#19 Bericht door falanglaos » dinsdag 01 maart 2011, 03:06

heren, niet ongerust zijn, dit kan een jaarlijks wederkerend phenomeen zijn dat te maken heeft met de stand van de zon, of onze planeet ,
aangezien ik nooit c-band kijk ( dit probleem ook voorvalt op KU- band) zal ik dit vandaag even mee controleren ,BVN werkt nu bij mij ok
( heb wel een schotel van 3M ),kan dus ook voor elk verschillend zijn afhangend van de grootte van uw schotel, en ook zoals dutch zegt , dynasat is kwalitatief beter dan PSI..., [|)

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: BVN urenlang gestoord ?

#20 Bericht door marinusmali » dinsdag 01 maart 2011, 04:13

Gek hoor, ik heb kabel tv in Hua Hin en nergens last van, hoewel soms even een storing van 30 seconden, maar voor de rest Bvn ontvangst prima..
Kabel tv haalt ook zijn signaal binnen via de satelliet lijkt me.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: BVN urenlang gestoord ?

#21 Bericht door elst99 » dinsdag 01 maart 2011, 06:36

Daar zal toch niet die blokjes-geest vandaan komen? :?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#22 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 08:04

Inventarisatie.

Ruud, Mart, ik, problemen met onze PSI receiver.

Jean, uit de buurt van Ruud, geen probleem maar hij heeft een splinternieuwe receiver PSI; en een 1.8 m gaatjesschotel net als ik.

Dutch, Dynasat werkt wel, PSI niet.

Hua Hin kabelaansluitingen: werken allemaal. Maar de kabelklubs hebben giga schotels staan die erg gevoelig zijn.

Ik ben bij de PSI dealer geweest en daar werken mijn dingen wel, maar die heeft een 3-m schotel.

Dus.....

- het signaal van de transponder is zwakker dan normaal
- bij enkelen van ons is de schotel spontaan scheef gaan staan.

Ik hoor vanavond wel van BVN omtrent het signaal. En is dat normaal dan weet ik het ook niet meer... Misschien een gevoeliger LNB kopen ?.

Dat op dezelfde dag 3 schotels spontaan ineen zakken lijkt me wel erg toevallig....

Of toch een boze blokjesgeest ?

Vanavond maar een filmpje........

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#23 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 09:48

Op de forumpagina van BVN staan meer klachten uit onze regio. Het moet dus van boven komen. Een zwakker signaal, lijkt me. En dan krijgen de mensen met een gewone ontvangstkop in de schotel last.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: BVN urenlang gestoord ?

#24 Bericht door printen44 » dinsdag 01 maart 2011, 10:48

Ik heb UBC, dus nergens last van. UBC heeft geen BVN. Maar ik heb ook een oude kortegolf radio, met zo'n draadantenne. De kortegolf is ook niet meer wat het geweest is, want als ik die radio aanzet hoor ik: "Goedenavond luisteraars hier is Radio Oranje vanuit Londen. Tot u spreekt de heer Gerbrandy, de Premier". Is mijn radiotoestel nou te oud of is de kortegolf te langzaam? [8) [8) [8) [8)

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: BVN urenlang gestoord ?

#25 Bericht door falanglaos » dinsdag 01 maart 2011, 11:10

@prajak en anderen, indien men sat produkten nodig heeft hier een goede en vooral goedkope sat shop, voor u vergelijkt met wat u betaald heeft, gaat eerst zitten en denk aan uw hart..., natuurlijk moet u wel in staat zijn om de plaatsing zelf te doen ( zoals in mijn geval )
voor een goede receiver , dynasat nr1 mini, heb deze ook geplaatst bij een vriend in gorath die niets dan last had met psi, IPM receiver,en nu probleemloos BVN't... http://www.9sats.com/ , kijk vooral ook naar de sat set aanbiedingen... :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#26 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 12:20

Falanglaos, je hebt niet goed gelezen.

Wij vragen geen advies waar goeie spullen te kopen, wij HEBBEN goeie spullen. Vanaf 12 okt 2010 loopt mijn nieuwe spul als een zonnetje en had ik op BVN kwaliteit 75 en 35. 75 Staat voor de verbinding tussen receiver en disk (hangt mede af van de lengte van de kabel), 35 voor de kwaliteit van ontvangst vanaf de sat zelf. Dat is voldoende voor goed beeld en geluid zeker als je meeneemt dat BVN in de wide beam zit, niet in de spotbeam, van de sat Thaicom5.

Nu zijn er klachten en als je de moeite wilt nemen het forum bij BVN te lezen dan leer je dat die klachten uit de hele regio komen. Er is dus iets anders aan de hand "boven" dan voor afgelopen maandagavond 19 uur.

Als het signaal nu zwakker is en blijft dan moeten we iets in huis halen dat gevoeliger is. Een grotere disk en/of een gevoeliger lnb en dat kan zowel bij PSI als bij Dynasat en er zijn wellicht wel meer goede merken. Maar het probleem kan ook zo maar worden opgelost. Daar wacht ik bericht van af.

Winkels hebben we hier ook. Er is daar voldoende goed spul in huis om de installatie aan te passen als het signaal van BVN zwak blijft. Het probleem komt niet door PSI want het spul heeft bij Ruudthai, Mart en mij gewerkt en is hagelnieuw. Het probleem zit "boven".

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: BVN urenlang gestoord ?

#27 Bericht door Borowolf » dinsdag 01 maart 2011, 12:29

printen44 schreef:Ik heb UBC, dus nergens last van. UBC heeft geen BVN. Maar ik heb ook een oude kortegolf radio, met zo'n draadantenne. De kortegolf is ook niet meer wat het geweest is, want als ik die radio aanzet hoor ik: "Goedenavond luisteraars hier is Radio Oranje vanuit Londen. Tot u spreekt de heer Gerbrandy, de Premier". Is mijn radiotoestel nou te oud of is de kortegolf te langzaam? [8) [8) [8) [8)
Ik denk dat je nog een van die oude op radiobuizen werkende, radio's hebt met een uitstekende ontvangst. Het signaal wat je hoort is waarschijnlijk een weerkaatsing tegen een planeet bij een niet al te ver staande ster.

Luister elke avond een paar uur maar pas wel op dat er geen Duitsers in de buurt zijn. Die worden behoorlijk agressief als ze deze zender horen. Kunnen ze zelf niet veel aan doen, hoor. Iemand heeft ze dat ooit bevolen en dan doen ze dat. Zelf denken is er bij hen nooit echt bijgeweest. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: BVN urenlang gestoord ?

#28 Bericht door Sert » dinsdag 01 maart 2011, 12:38

Toch grappig om te lezen: bij mij thuis krijg ik BVN niet binnen met een schotel van PSI, maar de schotel van Dynasat pikt 'm wel op. Toch duidelijk kwaliteits verschil.

Prajak, ik vrees dat er niemand naar boven gestuurd wordt. Die satelliet hangt namelijk ernstig hoog in de hemel, 3x de afstand Nederland-Thailand!!!
Bovendien is de werkomgeving op die hoogte ernstig ongezond, en dan zal de Arbo dienst zeker roet in het eten gooien.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: BVN urenlang gestoord ?

#29 Bericht door falanglaos » dinsdag 01 maart 2011, 12:57

@prajak, bedankt voor uw toelichting ,
signaal naast ons 78-85, met schotel 2.20m ( aangesloten op 2 huizen) dus bij u 35 inderdaad een probleem
succes met uw probleem , ik kijk sowieso geen BVN , en sert inderdaad dynasat betere kwaliteit [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#30 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 13:20

Sert, we hadden hier laatst toch een klusjesman ? Kan die geen trap maken ?

Je meldt kwaliteitsverschil tussen PSI en Dynasat. Ik denk dat je bedoelt dat de gevoeligheid anders is. Ik denk ook dat ik per schotel een andere lnb kan kiezen. Morgen kijken.....

BVN reageert al op haar forum. Ja, trek de stekker er maar een paar keer uit...het staat er echt ! Men ziet niet in dat een groep mensen last heeft. Ach, ze zien ons allemaal als digi- en techobeten.....

Maar het gaat al wat vooruit vanavond. Ik denk dat men aan de schotel sleutelt.

Toen Thaicom 3 ouder werd hadden we het probleem ook. De zonnecellen gaan kapot door de rommel die door de ruimte "zweeft" met iets van 20.000 km/h en dan moet de stroom anders worden verdeeld. Dan gaan de vette betalers voor......

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”