sommige leren het nooit

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: sommige leren het nooit

#16 Bericht door Jim » woensdag 09 februari 2011, 15:21

ben blij voor je dat elst is drooggelegd en de jeugd daar alcoholvrij door het leven gaat.
jammer dat je nooit geexperimenteerd hebt.
dat had je wereld misschien wat groter gemaakt.

ik rook niet meer (en blow al heel lang niet meer), maar gebruik wel regelmatig harddrugs.
liefst in de vorm van een 18 jaar oude single malt of anders een lekkere rioja 8-)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » woensdag 09 februari 2011, 16:09

Een krepeergeval, nu in Nongkhai. Een man, hij is denk ik geen 40, Elzasser maar niet aanspreekbaar in Duits dus hij zal wel Fransoos zijn. Ook in Engels nauwelijks aanspreekbaar. Mager en met tattoos maar dat zegt niks. Onverzorgd, dat zegt wel wat.

Gehuwd geweest met een Thaise en samen twee koters. Ging aan de drugs en vrouw liep weg met koters. Tot zover niet leuk maar ook niet ernstig.

Rookdrugs ? Andere versnaperingen ? Niemand weet het. Niemand kent hem echt. Maar het heeft hem gestoord gemaakt. “Een klap van de molen gehad” is een bekende NL uitdrukking; knotsgek, geschift, zeg het maar.

Een “tic” met het hoofd. Praat voortdurend in zichzelf en in het Thais notabene maar met een zwaar accent en dat accent is allesbehalve Frans. Als ik in mezelf praat dan is het in mijn moer’s taal ! Hij kan zich in de morgen redelijk gedragen en koffie bestellen en ook nog de rekening betalen.

Ik probeerde vanmorgen, ik zag hem voor het eerst in het koffietentje aan de rivier, een gesprek met de man aan te knopen. Hij was snipverkouden en snoot de ene na de andere servet vol. Ik vroeg wat er aan de hand was. In het Engels. Hij dwong me in het Thais verder te gaan want hij sprak alleen Thais ! Maar meer dan wat algemeenheden kwam er niet uit en grammaticaal was het al helemaal niks.

Later hoorde ik het verhaal over hem. Over drugs “op straat” gekocht. Vermoedelijk versneden. Men schaamt zich er niet voor drugs aan te lengen met antivries en andere “lekkere” chemische dingen. Hij woont in een “Moe Baan” tussen andere farang en loopt vaak schreeuwend over straat te roepen dat hij geen drugs meer gebruikt. Ja, dat was denk ik wel in het Engels want er zijn hier nauwelijks Fransen…..

Is deze hersenbeschadiging permanent ? Ik vrees het ergste voor de man en zijn omgeving.

Ik zou me wel tig keer bedenken voor ik op straat dit soort versnaperingen zou kopen; al gebruik ik die troep nimmer en ik heb het ook vroeger nooit gedaan. Pilsje, wijntje, niet zo slecht mits met mate, sigaartje en pijpje, ach dat weten we allemaal.

Maar zijn lijf en leven zijn kapot. En dat is triest. En je kunt wel met het vingertje wijzen maar daar schiet de man niks mee op. Hij is kapot en er is geen weg terug.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#18 Bericht door Gardensafari » woensdag 09 februari 2011, 18:27

Wiet is wel degelijk een onsympathieke goedje. Lees maar hier.
Uiteraard heb ik het niet over medicinaal gebruik. Dat is iets geheel anders.
Morfine kent ook medicinaal gebruik, maar je wilt dat toch ook niet vrij verkrijgbaar maken, hoop ik.
En het recreatief roken van een jointje nu en dan is een keuze die ieder zelf moet maken.
Verstokte wietrokers echter kunnen niet meer werken.
Hun geheugen is aangetast, ze hebben steeds meer van het spul nodig en zien de wereld op een laat ik zeggen, ietwat wonderlijke manier.
Van dergelijke gevaarlijke en verslavende stoffen hebben we al nicotine en alcohol. Van beide snoep ik graag.
Maar, ik herhaal, wat mij betreft blijft het daarbij als het gaat om vrij verkrijgbaar spul.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#19 Bericht door Gardensafari » woensdag 09 februari 2011, 18:55

Jim schreef:een lekkere rioja 8-)
Een "Gran Reserva", naar ik mag aannemen ;)
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door elst99 » donderdag 10 februari 2011, 02:22

Jim je taal gebruik, geeft te denken!
Elst 99 heeft met zekerheid meer van de wereld gezien dan jij, durf dat zomaar te stellen.
Elst ligt niet in "zuipgebied" waar comazuipen en indrinken voorkomt, wat een woordkeus!
Elst 99 heeft wel veel gerookt te veel, 20 jaar geleden gestopt, wilde wel eens weten wie er sterker was die sigaret of ik, heb dat glansrijk gewonnen.
Drink graag een paar glazen wijn, maar kan ook met gemak zonder.
Als je zegt dat wiet je wereld groter maakt, ach misschien een kleinzielige geest.
Misschien voor jou nog erger, mijn zoons van 40 en 45 gebruiken geen drugs, roken en drinken niet. Sporten veel en hebben een grote vriendenkring, met gelukkig dezelfde interesses.
Drugs voor medicinaal gebruik, zal niemand bezwaar tegen maken en wordt ook al toegepast.
Ben er ook achter waarom de Thais ladderzat op een brommer of autozitten, lopen is dan onmogelijk geworden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

joepattaya
Expat
Expat

#21 Bericht door joepattaya » donderdag 10 februari 2011, 02:45

Als je nu vindt, dat je alles weet dan heb je dit ook nog:

Een Duitse toerist heeft in Thailand het loodje gelegd door een overdosis methadon. De drugs bleek te zijn ingespoten in zijn penis. Zijn meegereisde vriend, die hetzelfde geintje uithaalde, is opgenomen in het ziekenhuis.

Volgens de politie van Chalong kwam het homostel op 26 januari aan in het kader van een groepsreis. Een van hen heeft de artsen verklaard methadon te hebben ingespoten in zijn jongeheer. Hierna verliet hij het ziekenhuis, waarna hij even later dood in zijn hotelkamer werd aangetroffen.

De politie heeft verklaard dat alle gevonden bewijzen wijzen op een overdosis methadon. Zo trof de politie bloederige injectienaalden en methadon aan op de hotelkamer. Ook zaten er punctieplekjes op de fallus van de overleden man.

De methadon was aan beide heren voorgeschreven door een vooraanstaande privékliniek. Wel werd hen op het hart gedrukt de drugs uitsluitend oraal in te nemen. De partner van de overleden man ligt nog altijd in kritieke toestand in een ziekenhuis in Phuket.

(Bron: fok.nl)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#22 Bericht door jumbo » donderdag 10 februari 2011, 02:57

Indirect oraal zullen ze hebben gedacht... [8)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

joepattaya
Expat
Expat

#23 Bericht door joepattaya » donderdag 10 februari 2011, 03:07

jumbo schreef:Indirect oraal zullen ze hebben gedacht... [8)
Ik dacht ook al zoiets......de begrippen oraal, anaal en rectaal vevagen altijd een beetje binnen deze tak van de wereldbevolking :P
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jim » donderdag 10 februari 2011, 07:42

elst99 schreef:Jim je taal gebruik, geeft te denken!
Elst 99 heeft met zekerheid meer van de wereld gezien dan jij, durf dat zomaar te stellen.
Elst ligt niet in "zuipgebied" waar comazuipen en indrinken voorkomt, wat een woordkeus!
heel nederland ligt in zuipkeet gebied en binge drinking (coma zuipen) gebeurt overal.

er is niets mis met mijn taalgebruik.
dit zijn normale, overal gebruikte begrippen.
Elst 99 heeft wel veel gerookt te veel, 20 jaar geleden gestopt, wilde wel eens weten wie er sterker was die sigaret of ik, heb dat glansrijk gewonnen.
Drink graag een paar glazen wijn, maar kan ook met gemak zonder.
dus de twee drugs die wereldwijd de meeste schade en ellende veroorzaken vind je OK, omdat je ze zelf ook gebruikt (hebt).
als je ooit een jointje had gerookt, had je daar waarschijnlijk ook niet zo fel tegen geweest :?:

Als je zegt dat wiet je wereld groter maakt, ach misschien een kleinzielige geest.
dat heb ik niet gezegd.
ik zei experimenteren maakt je wereld groter.
je oordeelt nu over iets waar je, zoals je zelf zegt, totaal geen verstand van hebt en je zou het graag voor andere mensen nog verbieden ook.

jumbo
Expat
Expat

#25 Bericht door jumbo » donderdag 10 februari 2011, 09:31

Indrinken doe ik nog elke dag en dan in het weekend de mosterd op de maaltijd, comazuipen ben ik mee gestopt omdat ik nog terug moet rijden, bij flauwtes effe een tandje terug.
Geestverruimende middelen laat ik al jaren achterwege vooral omdat ik al zo een grote kop heb.
Roken ben ik verleden jaar meegestopt, was toch altijd een aangenaam momentje de cigaret, maar ik mis het na een jaar niet meer, sterker nog ik ben een advocaat voor de niet-rokers geworden.
Nieuwe slogan; Als je een asbak likt is het alsof je een rookster kust..
Nah dat eerste is me nog niet gelukt omdat plotseling alle asbakken zijn verdwenen zowel in huis als in de kroegen en ladybars waar ik steikem nog heen ga en het tweede moet ik me zo op concentreren om het niet te verkloten op mijn leeftijd dat ik de smaakpapillen onbewust heb uitgeschakeld of gehypnotiseerd door die angstige oog- en ooropslag van mijn slachtoffer mijn zintuigen langzaam wegebben..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door mooatje » donderdag 10 februari 2011, 10:07

Nog een artikel over een onderzoek. :

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=JV365MB6
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Jim » donderdag 10 februari 2011, 13:31

mooatje schreef:Nog een artikel over een onderzoek. :

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=JV365MB6
als je latent psychotisch bent, kan cannabis dat er uit laten komen.

als je latent epileptisch bent, kan gamen dat er uit laten komen.
computerspelletjes ook maar verbieden dan?
Die familieleden melden, als ze vragenlijsten invullen, veel meer lichte psychoseverschijnselen in de maand nadat ze cannabis hebben gerookt. Of ze dat hadden gedaan, werd in hun urine gemeten. Ze waren dan maar liefst 15 keer zo gevoelig voor die lichte wanen en hallucinaties.
:lol:
stoned noemen ze dat wel 's :D

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door mooatje » donderdag 10 februari 2011, 16:20

Jim,lees het eens goed,het KAN inderdaad niet goed zijn.Net zoals het KAN onschuldig zijn.

Het is nog nergens bewezen dat wiet onschuldig is.

Net zoals dronken personen(alcohol) vervelend zijn voor iemand die niet gedronken heeft,zijn personen die soft drugs gebruiken even ambetant voor mensen die niet gebruiken.En hun gedrag is zeker niet beter,even ambetant of even agressief.
En meer en meer onderzoeken bevestigen dat wiet(of aanverwanten) gebruik even nefast is als alcohol,en zelfs meer,omdat velen het niet willen beseffen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#29 Bericht door Sert » donderdag 10 februari 2011, 16:33

In de laatste weken zijn er aardig wat BBC documentaires op het internet verschenen die over drugsgebruik gaan. Daarin komen zowel voor- als tegenstanders aan het woord. Voor de geïnteresseerden: stuur een pm en ik geef je de link naar de torrents.

Veel medische onderzoekers zijn, net als ik, geinteresseerd in de positieve kanten van wiet. Deze mensen signaleren ook de problemen zoals op de vorige pagina geschetst met het onderzoek naar schizofrenie.

Binnen de psychiatrie is er zelfs een aparte classificatie voor patiënten met dergelijke problemen: drug-induced psychosis ofwel psychoses veroorzaakt door drugs.

Wat op dit moment een grote onbeantwoorde vraag is: in welke mate heeft cannabis een negatieve invloed op de lichamelijke ontwikkeling van pubers? Met daarbij aangetekend dat je wellicht legaal volwassen bent op je 18e, maar biologisch gezien nog niet: de lichamelijke ontwikkeling gaat verder tot je pakweg 23, 24 jaar oud bent (en dat verschilt van persoon tot persoon).

Het antwoord op die vraag zal hetzelfde worden geformuleerd als het gebruik van medicijnen: er is een doseringsverschil voor kinderen en volwassenen.

De psychiatrie kent overigens ook veel patienten die op legale wijze hun hersenen naar de knoppen hebben weten te helpen: het Korsakov syndroom. Klinisch gezien is het een afbraak van hersencellen, veroorzaakt door overmatige consumptie van alcohol in combinatie met een gebrek aan vitamine B (en aangezien bier rijk is aan vitamine B, geeft bv. jenever of whiskey betere resultaten als je Korsakov patiënt wilt worden). Als de schade eenmaal gedaan is, gaat de afbraak van hersencellen gewoon verder. Het begint met aantasting van het korte termijn geheugen en eindigt met de totale afbraak van de motoriek.

En in de gewone ziekenhuizen zijn weer mensen te vinden die hun lever naar de knoppen hebben weten te helpen met behulp van alcohol.
Meer sociale problemen zijn bijna dagelijksom je heen te zien en staan beter bekend als dronkenschap. Er zijn zelfs mensen die dronkenschap beschouwen als een soort van ontoerekeningsvatbaarheid. Het excuus ja maar hij was dronken wordt dan gebruikt om bepaald gedrag te sussen of goed te praten.

Alcohol gebruik en misbruik is maatschappelijk geaccepteerd. Alcohol gebruik is juridisch geaccepteerd. Waarom? Omdat het al eeuwenlang zo is, niemand denkt daar verder over na.

Cannabis gebruik wordt maatschappelijk veroordeeld en juridisch gedoogd is sommige landen. Waarom? Omdat niemand daar verder over nadenkt en klakkeloos accepteert wat de overheid voorschotelt. (waaronder ook menige reageerder in dit topic)
Echter steeds meer mensen geven tegengas na dit verbod van een eeuw oud. En dat zijn niet alleen de wiet rokers die lekker stoned willen zijn, maar ook wetenschappers en medici die een veel breder en positief gebruik van deze plant zien.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door prajak » donderdag 10 februari 2011, 16:37

Bij zware koppijn helpt een 500 mg paracetamol. Neem je er twaalf van dan beschadig je de lever onherstelbaar. Bij racekak helpen een paar noritjes. Neem je een handvol dan kun je dagen niet poepen en riskeer je een darminfectie. Dat geldt ook voor alcohol en voor een jointje. Matigheid, ach, wat een oubollige opmerking, is nog steeds de beste methode. Alleen roken is erkend slecht, en teveel seks ook. Maar dat laatste zal wel niet begrepen worden....
Kom maar op !

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”