Ik kan ternauwernood beschrijven welk gevoel ik kreeg toen ik na 42 jaar werken met (vervroegd) pensioen ging.
Speciaal de laatste 22 jaar van mijn cariere waren "hectisch" te noemen.Geen seconde heb ik me ooit verveeld of met tegenzin naar het werk begeven.M.a.w. ik was een echte workaholic.
Het idee toen ik ging slapen zonder de wetenschap van morgen "iets" te moeten,een zaligmakend en heerlijk idee.Tot op heden heb ik dat gevoel nog steeds.H E E R L I J K

2 negatieve mijlpalen in de eerste 2 jaren: het overlijden van mijn vrouw en het vervallen van de ziektekosten verzekering (beiden overigens onvergelijkbaar)
Momenteel.
Opstaan tussen 05.00 en 06.00
Hondjes uitlaten en het huis "dag klaar" maken en dat is een hele ronde,want het huis is groot.Gordijnen open,buitenlichten uit,deuren open (hordeuren dicht),ramen open,computer aan en tv aan (cnbc).
Ontbijt maken en koffie zetten en voorbereidingen treffen voor het dag programma.
Maandag massage-woensdag en vrijdag The Mall-dinsdag of donderdag andere activiteiten zoals bank-ziekenhuis-immigratie etc.Overige dagen normaaal gesproken thuis.
s"Avonds is het nachtklaar maken van het huis.Planten watergeven.Honden uitlaten-soms koken maar minimaal 2 keer per week.
Meestal maak ik het bed op en ik zorg ook voor het draaien van de wasmachine en het uithangen van de was.Een deel van deze was strijk ik met mijn eigen speciale strijkmachine (gekocht toen mijn vrouw overleed).
Mijn computer gaat uit als ik het huis verlaat ,maar in ieder geval s'avonds tussen 18.00 en 19.00.
Tussendoor lees ik elke dag op internet minimaal 3 nederlandse kranten en de Bangkok post.Verder internationaal nieuws haal ik via de BBC en CNN.De tv staat veel op bloomberg of cnbc,maar ook bij de bvn volg ik voornamelijk nieuws en actualiteiten programma's.Lezen,behalve de krant,is beduidend minder geworden maar ik heb nog een aantal ongelezen boeken op voorraad.Muziewk luisteren en DVD's kijken staat ook laag op de prioriteiten lijst en de voorraad nog niet bekeken dvd's groeit gestadig
Alles gaat in een tempo dat vele malen lager ligt als vroeger en ik denk dat het ,met genoegen, doen van huishoudelijke taken en thuis blijven,komt door het vroegere hectische zakenleven.
Vind ook het volgen van fora en blogs een aardige bezigheid,maar het leidt niet tot verslaving.Ik ben zeer bescheiden in het opvullen van persoonlijke gegevens op fora en social sites zoals facebook en hyves e.d. omdat ik het een te groot gevaar vind.(Big brother)
Mijn golf hobby heb ik er min of meer aangegeven,mede omdat mijn huidige partner daar toch niet echt de lol van inzag en ook omdat ik het gevaar van een rugblessure (die ik 3 jaar geleden had) niet wil uitdagen.Per slot van rekening wordt ik volgende maand 68.
Kortom, ik vind het leven prima zo en hoop dat nog zeer lang vol te houden
PS:Hoogst zelden dat ik na zonsondergang nog buitenshuis vertoef.
Biutenshuis dineren is dan ook hoogst uitzonderlijk,wel 2 a 3 keer in de week buitenshuis lunchen .
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan