Hoe brengt de farang zijn tijd door in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

Re: Hoe brengt de farang zijn tijd door in Thailand

#16 Bericht door Edje » donderdag 06 januari 2011, 13:15

Heb in NL lang genoeg en hard gewerkt (offshore)
Hier is het zeer aangenaam om voor de resterende tijd eens lekker uit te rusten.
Om 8.00 uur uit de krip en dan twee mokken heerlijke vers gefilterde DE koffie naar binnen werken alvorens naar het zwembad te lopen om daar tot 12.00 uur de nodige baantjes te trekken.
Bij thuiskomst heeft mijn tirak het huis gepoetst en staat mijn (meestal) English Breakfast klaar.
De middag wordt gevuld door samen naar het strand te gaan, shoppen of een tourtje maken op mijn geweldige Honda PCX. ( een auto heb je in Pattaya niet nodig, je staat meer stil dan dat je rijd)
Vanaf 18.00 uur achter de PC, 20.00 uur eten en dan maar kijken of er iets op bvn is.
Lezen is niet mijn hobby en met het huishouden bemoei ik me al helemaal niet.
Tussen 00.00 en 01.00 is het weer kriptijd.
Deze dagindeling bevalt me uitstekend en hoop het nog vele jaren op deze manier vol te houden.
PS. Tussendoor wordt er ook nog weleens aan de verplichtingen :D gewerkt.
Groetjes; Edje

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#17 Bericht door Geert S » donderdag 06 januari 2011, 13:29

Edje schreef: Druk druk druk Geert.
Hoe werkt het dan allemaal als je ergens op de oceaan dobbert :D
:lol: :lol:

Er zijn meer mensen die zich dat soms wel eens afvragen, maar de ervaring leert dat ook dan het prima los loopt, hoewel dat wel de voornaamste reden was waarom we uit ons vorige huis (vrij ver van de stad) naar het huidige huisje (in een dorpje, midden tussen familie/vrienden) zijn verhuisd, we hebben hier vreselijk veel hulp om de hoek en dat maakt een hoop verschil. In ons vorige huis woonden we een half uurtje rijden van de stad en vrij afgezonderd en dat werd echt te zwaar voor mijn vrouw alleen met de kinderen als ik op zee zat, waar we nu wonen is er geweldig veel hulp en dan is het geen enkel probleem. Bovendien, tegen de tijd dat ik (de 14e) weer richting zee vertrek is m'n vrouw wel weer goed genoeg hersteld van de operatie (keizersnee) dus dan neemt ze toch sowieso al wel meer taken van mij over en is de ergste drukte wel weer wat achter de rug.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door elst99 » donderdag 06 januari 2011, 14:18

Daar komt dan kommentaar van 2 ouwe Thaien, we zijn op om 7 uur of eerder, maken ontbijt, eten dat op het terras en nemen de dag door, eten of wel thuis of buiten. Is het thuis dan gaat manlief naar de markt of voor zeetongen of garnalen of squid, groenten en fruit.
Gaan dan naar het strand of voor een wandeling of om te zwemmen en te "zonnen" en gaan om 3 uur weer naar huis, zwemmen douchen, insmeren en dan hebben we happy houres een wijn of een borrel, of te wel met vrienden (bijna niet omkoombaar) tot 17.30 u. Ben dan zeer resoluut stuur iedereen weg (wat een kreng hè) en ga dan aan het koken of grillen. De avond is voor ons heilig, lezen, muziek luisteren en niet te laat naar bed. En tussendoor beantwoord ik mijn emails en kijk op het forum. Ach voor ons gevoel die altijd hard gewerkt hebben is daar niks mis mee!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#19 Bericht door marinusmali » donderdag 06 januari 2011, 16:40

Daar komt dan kommentaar van 2 ouwe Thaien, Elst99 :o :o :o :o

Elst jullie zijn toch Nederlanders en geen Thaien???? [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|(

Of bedoelen jullie Taai(en) in de letterlijke betekenis> Oud en taai :?: :?: :?: :?:

(Grapje) [$) [$) [$) [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door driver » donderdag 06 januari 2011, 17:20

marinusmali schreef:Daar komt dan kommentaar van 2 ouwe Thaien, Elst99 :o :o :o :o

Elst jullie zijn toch Nederlanders en geen Thaien???? [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|(

Of bedoelen jullie Taai(en) in de letterlijke betekenis> Oud en taai :?: :?: :?: :?:

(Grapje) [$) [$) [$) [$)
Jullie ,de expats zijn toch ook Hollanders in den vreemde :mrgreen:

Het overgrote merendeel doet dus weinig tot niks lees ik en geniet van het leven in Thailand.
Een mooi vooruitzicht voor mij tzt maar eerst nog wat jaartjes in Holland vertoeven al dan niet gedwongen :cry: en hopelijk kan dat met Sukanya medio 2011.

gr Arie

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Duiker » donderdag 06 januari 2011, 18:52

Nou, dat de meerderheid weinig tot niks doet is niet waar. Men is misschien niet productief maar men heeft een redelijke dagindeling. Lezen, computeren, boodschappen, lichamelijke oefening. Het belangrijkste lijkt me dat je een dagindeling maakt. Maar ook dat je ergens verantwoordelijk voor bent. En dat je aan het einde van de dag niet kunt laten zien wat je allemaal gedaan hebt, is niet relevant.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door driver » donderdag 06 januari 2011, 20:24

Duiker schreef:Nou, dat de meerderheid weinig tot niks doet is niet waar. Men is misschien niet productief maar men heeft een redelijke dagindeling. Lezen, computeren, boodschappen, lichamelijke oefening. Het belangrijkste lijkt me dat je een dagindeling maakt. Maar ook dat je ergens verantwoordelijk voor bent. En dat je aan het einde van de dag niet kunt laten zien wat je allemaal gedaan hebt, is niet relevant.
Dat noem ik dus weinig tot niks doen oftewel: gewoon een rustig leventje hebben zonder de stress en gezeik van o.a werk,carriere maken of scoren om je hypotheek of dure huur te betalen.
Dus.....datgene doen wat je graag wilt :D en daar zitten dan ook jouw voorbeelden bij onder andere .
Gewoon het vakantie gevoel wat de meeste mensen enkele weken per jaar in Holland hebben zonder de druk van elders etc.
De 3 keer dat ik nu in Thailand was had ik dat ook, druk met van alles en nog wat maar niks moeten dus lekker relaxt op mijn eigen manier en tijdsindeling etc.

Dat bedoel ik dan min of meer met weinig tot niks doen of misschien moest ik zeggen weinig tot niets hoeven te doen maar wel in beweging blijven ?
Ofzoiets, ongeveer...kortom....ik denk dat het wel duidelijk is wat ik ermee bedoel(de)

mvg driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door elst99 » vrijdag 07 januari 2011, 01:18

Dat laatste Marinus : als ik schrijf naar de jongens is dat altijd ondertekend met "ouwe thaien"'. wij zijn half om half NederlandseThaien. Wonen in Nederland en Thailand.
Dus hier doen we het rustig aan en reizen, thuis in Nederland nog een groot huis en tuin en daar werken we nog graag in, alleen het grote werk van winterklaar en voorjaarssnoeien doet de tuinman.
Dus helemaal niks doen is niet aan de orde. We doen alles samen, het huishouden, de tuin, boodschappen, mijn man kan wassen en strijken (al heeft hij daar een hekel aan) maar hij kan het wel in geval van nood. Wordt dus niet in de watten gelegd met een Nederlandse "bitch"
Maar we hebben het al 48 jaar gezellig samen, we hebben beide veel humor en lachen veel.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat

#24 Bericht door dutch » vrijdag 07 januari 2011, 02:38

Ik kan ternauwernood beschrijven welk gevoel ik kreeg toen ik na 42 jaar werken met (vervroegd) pensioen ging.
Speciaal de laatste 22 jaar van mijn cariere waren "hectisch" te noemen.Geen seconde heb ik me ooit verveeld of met tegenzin naar het werk begeven.M.a.w. ik was een echte workaholic.
Het idee toen ik ging slapen zonder de wetenschap van morgen "iets" te moeten,een zaligmakend en heerlijk idee.Tot op heden heb ik dat gevoel nog steeds.H E E R L I J K :mrgreen:
2 negatieve mijlpalen in de eerste 2 jaren: het overlijden van mijn vrouw en het vervallen van de ziektekosten verzekering (beiden overigens onvergelijkbaar)

Momenteel.
Opstaan tussen 05.00 en 06.00
Hondjes uitlaten en het huis "dag klaar" maken en dat is een hele ronde,want het huis is groot.Gordijnen open,buitenlichten uit,deuren open (hordeuren dicht),ramen open,computer aan en tv aan (cnbc).
Ontbijt maken en koffie zetten en voorbereidingen treffen voor het dag programma.
Maandag massage-woensdag en vrijdag The Mall-dinsdag of donderdag andere activiteiten zoals bank-ziekenhuis-immigratie etc.Overige dagen normaaal gesproken thuis.
s"Avonds is het nachtklaar maken van het huis.Planten watergeven.Honden uitlaten-soms koken maar minimaal 2 keer per week.
Meestal maak ik het bed op en ik zorg ook voor het draaien van de wasmachine en het uithangen van de was.Een deel van deze was strijk ik met mijn eigen speciale strijkmachine (gekocht toen mijn vrouw overleed).
Mijn computer gaat uit als ik het huis verlaat ,maar in ieder geval s'avonds tussen 18.00 en 19.00.
Tussendoor lees ik elke dag op internet minimaal 3 nederlandse kranten en de Bangkok post.Verder internationaal nieuws haal ik via de BBC en CNN.De tv staat veel op bloomberg of cnbc,maar ook bij de bvn volg ik voornamelijk nieuws en actualiteiten programma's.Lezen,behalve de krant,is beduidend minder geworden maar ik heb nog een aantal ongelezen boeken op voorraad.Muziewk luisteren en DVD's kijken staat ook laag op de prioriteiten lijst en de voorraad nog niet bekeken dvd's groeit gestadig ;)
Alles gaat in een tempo dat vele malen lager ligt als vroeger en ik denk dat het ,met genoegen, doen van huishoudelijke taken en thuis blijven,komt door het vroegere hectische zakenleven.
Vind ook het volgen van fora en blogs een aardige bezigheid,maar het leidt niet tot verslaving.Ik ben zeer bescheiden in het opvullen van persoonlijke gegevens op fora en social sites zoals facebook en hyves e.d. omdat ik het een te groot gevaar vind.(Big brother)
Mijn golf hobby heb ik er min of meer aangegeven,mede omdat mijn huidige partner daar toch niet echt de lol van inzag en ook omdat ik het gevaar van een rugblessure (die ik 3 jaar geleden had) niet wil uitdagen.Per slot van rekening wordt ik volgende maand 68.
Kortom, ik vind het leven prima zo en hoop dat nog zeer lang vol te houden [8) :D

PS:Hoogst zelden dat ik na zonsondergang nog buitenshuis vertoef.
Biutenshuis dineren is dan ook hoogst uitzonderlijk,wel 2 a 3 keer in de week buitenshuis lunchen .
Laatst gewijzigd door dutch op vrijdag 07 januari 2011, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#25 Bericht door Borowolf » vrijdag 07 januari 2011, 07:46

ik zorg ook voor het draaien van de wasmachine en het uithangen van de was.Een deel van deze was strijk ik met mijn eigen speciale strijkmachine (gekocht toen mijn vrouw overleed).
Mag jij dat van je partner, Dutch? Dat verbaast me.

Ik word niet echt vertroeteld zoals een aantal anderen hier en dat hoeft ook niet. Ik kan toch niet stilzitten. Mijn vriendin werkt ook nog volop trouwens. Dus ik kook op zijn tijd. Help mee het huis schoonhouden. Verzorg de beestjes (voorlopig alleen nog vissen maar ik voel op mijn klompen aan dat dat gaat uitbreiden als we een eigen huis hebben) en dat soort dingen. Maar toen ik ooit de was had binnengehaald kreeg ik op mijn kop....

"Wat moeten de mensen wel niet van me denken?"
eh, oh wat denken ze dan?
"Dan denken ze dat ik niet goed voor je zorg klojo" (klojo heb ik er zelf aan toegevoegd maar de toon was er naar)
oh, dus binnen mag ik wel alles doen maar buiten niet?
"Ja, zo werkt dat"

Nou, zo werkt dat bij mij dus niet maar aan de was ben ik niet meer gekomen. Ik heb nog steeds de schrik in de benen. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

dutch
Expat
Expat

#26 Bericht door dutch » vrijdag 07 januari 2011, 09:13

Alles vindt plaats binnen de grote/hoge muren die het huis omgeven..Niet dat het er iets toe doet ;)
Ik heb totaal geen problemen met allerlei zaakjes in en rondom het huis.
Wel hebben we elke zondag een echtpaar in huis die een aantal dingen wat radicaler aan moet pakken.
Onkruid rondom het huis-Alles stoffen/stofzuigen en moppen-extra beurt voor de natte cellen-binnenkort een verfprogramma (voor diegenen die klaagden over de vieze buitenkant van mijn buitenmuren ;) :mrgreen: )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#27 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 07 januari 2011, 09:32

Oke dan de dag indeling van een pendelaar die nog zoals diverse zijn werk heeft:

Opstaan is het moeilijkst: Aanloggen network voor mijn werk tussen 10:00 en 11:00 en de eerste mail doornemen. Conference call met Regional Managers in AP every morning 11:00 - 11:30. Brunch in de stad met Aoy. Even een beetje lanterfanten tot 15:00 dan mail en conference call met Regional Manager in Europe tot 18:00 en dan eten. In de stad of Aoy maakt het eten klaar. Dan uitbuiken, en dan TV aan voor de dame, Thai soap en ik log weer aan voor de Regional Managers in de US & Canada. Dit tot een uurtje of 11s"s en dan lekker naar bed. Rond de klok van 01:00 uur slapen.

In de weekends geen werk dus uitslapen, familie bezoeken, shoppen, tourtjes maken en gewoon niks doen of alles gewoon in een lekker rustig tempo.

Dus inderdaad in TH heb ik vakantie tijdens mijn werk en in NL zit ik in de tred molen die ik dan elke keer zo snel mogelijk probeer te ontvluchten.

Het rustigere tempo in TH bevalt me wel en met een goede internet verbinding is alles goed te doen.

Nog tot zondag in Chiang Mai en dan weer terug in de business.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Mart
Erelid
Erelid

#28 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 11:45

Gijs-CNX schreef: familie bezoeken
Gijs
Weet je dat het voor sommige een probleem kan zijn :?:
Onlangs keek ik via BVN naar een uitzending van Rayman, en die gaf deze waarschuwing, omdat de mogelijkheid bestaat dat men tot de ontdekking komt dat de zuster of vriendin of nicht of buurvrouw van de partner een veel mooier vrouwtje is, en dat men te vroeg een beslissing heeft genomen ;) :lol: :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door v@go » vrijdag 07 januari 2011, 12:21

beste voorgaande sprekers

Ik ben jaloers op jullie.
Ik kan bovenvermelde activiteiten maar 5-6 weken per jaar uitvoeren.Ik ben pas 44 en nog niet in de gelegenheid om dit permanent te doen [|( Ik zou wel willen echter hoe ? Een baan zal er wel niet voor me zijn daar je vanuit Nederland natuurlijk moeilijk kun solliciteren.

Maar eind maart kan ik weer volop genieten van 3 weken verblijf. Mocht er iemand zijn die een redelijk betaalde baan in de aanbieding heeft :lol: .....ik zou graag ook de andere 46 weken in Thailand willen vullen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Mart
Erelid
Erelid

#30 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 12:49

v@go schreef: Maar eind maart kan ik weer volop genieten van 3 weken verblijf. Mocht er iemand zijn die een redelijk betaalde baan in de aanbieding heeft :lol: .....ik zou graag ook de andere 46 weken in Thailand willen vullen.
en .... wat doe je dan in de overige 3 weken :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”