Eigen bedrijf starten

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Eigen bedrijf starten

#16 Bericht door jumbo » dinsdag 28 december 2010, 09:09

menan schreef:Even terug naar het uitgangspunt van de vraag.
Nederlanders zijn handelsmensen. Dit zijn ze al eeuwen en dit zal voorlopig ook wel zo blijven.
Daarom was deze vraag veel simpeler bedoeld als dat de antwoorden laten zien.
Ik hoopte eigenlijk te zien hoe creatief we kunnen zijn in het bedenken van nieuwe ondernemingskansen.

Die worstenbroodjes en stroopwafels vind ik een leuke voorbeelden. Zo moeten er toch hele leuke ideeën te bedenken zijn die kans van slagen zouden kunnen hebben.

terug naar mijn eerste opmerking; dus je wilt dat wij het idee voor jou bedenken ofwel de kip met de gouden eieren geven??? Inderdaad zijn Nederlanders handelsmensen dus zeker daarvoor te slim...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door menan » dinsdag 28 december 2010, 09:22

Het is altijd jammer wanneer sommige topics kapot geouwehoerd wordt met zeurpieten en negativo's.
Dus als je zo graag een reactie van mij wilt...bij deze.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Jeanette » dinsdag 28 december 2010, 09:26

menan schreef:Even terug naar het uitgangspunt van de vraag.
Nederlanders zijn handelsmensen. Dit zijn ze al eeuwen en dit zal voorlopig ook wel zo blijven.
Daarom was deze vraag veel simpeler bedoeld als dat de antwoorden laten zien.
Ik hoopte eigenlijk te zien hoe creatief we kunnen zijn in het bedenken van nieuwe ondernemingskansen.

Die worstenbroodjes en stroopwafels vind ik een leuke voorbeelden. Zo moeten er toch hele leuke ideeën te bedenken zijn die kans van slagen zouden kunnen hebben.
Wat vind je van.... een soort groothandel starten van kleine huisvlijt dingetjes die in de Isaan in ieder dorp gemaakt worden. Ik kreeg ze bij Lamai maar ik heb ze verder nergens te koop gezien. Houten, hooggepolitoerde potjes voor tandenstokers of tuktuks van colablikjes, geweven waterfles tasjes.... dus zo klein mogelijke zooi die toeristen nou eenmaal mee willen nemen naar hun familie en kennissen thuis. Dus een brug vormen tussen de armen van het platteland en de verwende (wat moet ik in hemelsnaam nou weer meenemen voor oma) toeristen.
Volgens mij zijn er al genoeg bedrijfjes als massageshops, internetwinkels, restaurants ed. Maar er zal ook toekomstige vraag zijn naar.........tja wat?
Op het gebied van diëten is er zowat niks in Thailand. South Beachen (soort atkins) in een tropische omgeving begeleid met massages en sportanimeerders/sters [8) zou mensen strakker, slanker en (dik) tevreden kunnen maken. :mrgreen: 8-) :mrgreen:

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door menan » dinsdag 28 december 2010, 09:40

Ik denk dat het leuk is ideeën uit te wisselen, waarbij er zo maar iemand op het idee komt een idee uit te gaan werken.
Zelfs Jumbo zou hier zo maar een kip met gouden eieren kunnen vinden -gratis en voor niks- want hij leest dit topic dus met volle aandacht.

Zelf heb ik bedacht om bv les te geven. Omdat dit voor mij weer de grootste vrijheid geeft om te kunnen reizen.
Een ander idee was een koffieshop, met internet en broodjes op zijn Europees. En dan kwaliteit.
Of een idee met een echt ijssalon met alles er op en er aan en dan met name kwaliteit.

In Chiangmai heb ik samen met iemand 3 laundryshops opgezet. Brengt nu voor haar een leuke cent op omdat ik me heb terug getrokken en het geld niet nodig heb.

Zo is er natuurlijk van alles te bedenken, maar zo lopen mijn gedachten. Veelal kijk ik in malls om mij heen en kijk waar het meeste publiek naar toe trekt. Is ook een manier om te onderzoeken, naast dit forum.

jumbo
Expat
Expat

#20 Bericht door jumbo » dinsdag 28 december 2010, 09:51

menan schreef:Het is altijd jammer wanneer sommige topics kapot geouwehoerd wordt met zeurpieten en negativo's.
Dus als je zo graag een reactie van mij wilt...bij deze.
Leg dat uit wat je wilt...
Moeten de forumleden jou gezamenlijk een idee geven om een bedrijf op te starten... :lol:
ze hebben je zeker weggestuurd uit nederland, handelsland vanwege je gebrek aan inventiviteit??

en dan ben ik een zeurpiet en negativo?

jumbo
Expat
Expat

#21 Bericht door jumbo » dinsdag 28 december 2010, 09:55

menan schreef:Ik denk dat het leuk is ideeën uit te wisselen, waarbij er zo maar iemand op het idee komt een idee uit te gaan werken.
Zelfs Jumbo zou hier zo maar een kip met gouden eieren kunnen vinden -gratis en voor niks- want hij leest dit topic dus met volle aandacht.
Elk idee waar men mee komt, zie je eigen verse voorstellen, zijn kopien van wat al gedaan wordt en het nadeel van een kopie is dat het geen origineel is.... wat dat betreft kies je voor het jusite land, kopieren is de gouden regel en initiatief en inventivitiet maken de balans sluitend..

Succes

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door menan » dinsdag 28 december 2010, 10:08

Nieuwe- oude -innovatieve ideeën...het maakt niet uit. Ik denk dat veel mensen te snel geneigd zijn te denken dat ze alleen een bar kunnen beginnen. Misschien is het voor iedereen die iets wil ondernemen wel prettig dat er een topic bestaat waar men van gedachten kan wisselen en waar MEN ideeën uit kan putten.

Bovenstaande schrijf ik o.a voor deze mensen. Ik hoop dat er veel mensen iets voor zichzelf kunnen uithalen. Mensen die niks positiefs kunnen bijdragen kunnen beter hun tijd anders besteden dan deze topic te vervuilen.

Is er geen interesse voor deze topic en wordt het niet gevuld dan stopt het vanzelf wel weer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door ron » dinsdag 28 december 2010, 10:08

Even off-topic heren,maar even een vraagje.
Weet er mischien iemand of er Gardena-koppelingen in TH te verkrijgen zijn?
Dus gewoon de koppelingen die je op de kraan draait en die op de tuinslang passen.
Had er een heleboel klaar gelegd,maar IEMAND :oops: is ze vergeten in de koffer te doen.
Ik heb nu eigenlijk met spoed een set nodig,om mijn exportproduct naar Nederland compleet te maken.
De mensen die dat voor mij maken,hebben de maten van deze koppelingen nodig,dus een voorbeeld zou meer dan welkom zijn.

Bij voorbaat dank,Ron. [|)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jeanette » dinsdag 28 december 2010, 12:36

menan schreef: Is er geen interesse voor deze topic en wordt het niet gevuld dan stopt het vanzelf wel weer.

Joehoe, ben ik dan onzichtbaar of zo? [|( :?: [|(

;)

Edje
Expat
Expat

#25 Bericht door Edje » dinsdag 28 december 2010, 12:44

ron schreef:Even off-topic heren,maar even een vraagje.
Weet er mischien iemand of er Gardena-koppelingen in TH te verkrijgen zijn?
Dus gewoon de koppelingen die je op de kraan draait en die op de tuinslang passen.
Had er een heleboel klaar gelegd,maar IEMAND :oops: is ze vergeten in de koffer te doen.
Ik heb nu eigenlijk met spoed een set nodig,om mijn exportproduct naar Nederland compleet te maken.
De mensen die dat voor mij maken,hebben de maten van deze koppelingen nodig,dus een voorbeeld zou meer dan welkom zijn.

Bij voorbaat dank,Ron. [|)
Bijna overal in de bouwmarkten verkrijgbaar, ook andere merken.
Groetjes; Edje

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door menan » dinsdag 28 december 2010, 14:34

Jeanette schreef:
menan schreef: Is er geen interesse voor deze topic en wordt het niet gevuld dan stopt het vanzelf wel weer.

Joehoe, ben ik dan onzichtbaar of zo? [|( :?: [|(

;)
[|) Ik heb het alleen bedoeld op langer termijn. Persoonlijk vond ik jouw idee erg constructief en ik kan me niet voorstellen dat men daar niet over nadenkt. Ik in elk geval wel. [|) Nogmaals
Er zijn gelukkig meer constructieve bijdragen. Een ieder kan daar wel iets uit lezen denk ik.

Ik hoop alleen dat niet gerelateerde off-topics een eigen topic starten en deze topic niet teveel vervuilen.

jumbo
Expat
Expat

#27 Bericht door jumbo » dinsdag 28 december 2010, 15:52

menan schreef:Nieuwe- oude -innovatieve ideeën...het maakt niet uit. Ik denk dat veel mensen te snel geneigd zijn te denken dat ze alleen een bar kunnen beginnen.
Klopt, de rest opent namelijk een koffieshop, massagehuis, internet cafe of wordt leraar engels :P :P

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door prajak » dinsdag 28 december 2010, 15:55

Een NL-er die nu in C-mai woont, hij heet Louis, hij zal er een jaar zitten, wilde daar een palingrokerij beginnen. Hij had toegang tot eiken- en beukenhoutafval want hij ziet paling op mahonie niet zo zitten. Heb verder niks meer gehoord maar als je praat over innovatie.... Makreel zou ook kunnen, ruim te koop in Thailand maar ik heb er nimmer een gerookte gezien... Wel gerookte kipfilet, erg lekker.

Ik zal zijn email eens opzoeken. Lust wel een gerookte paling.....

Wel, Menan, ik snap wel dat je actief wilt blijven en wens je succes. Je bent nog lekker jong....

jumbo
Expat
Expat

#29 Bericht door jumbo » dinsdag 28 december 2010, 16:11

prajak schreef:Een NL-er die nu in C-mai woont, hij heet Louis, hij zal er een jaar zitten, wilde daar een palingrokerij beginnen. Hij had toegang tot eiken- en beukenhoutafval want hij ziet paling op mahonie niet zo zitten. Heb verder niks meer gehoord maar als je praat over innovatie.... Makreel zou ook kunnen, ruim te koop in Thailand maar ik heb er nimmer een gerookte gezien... Wel gerookte kipfilet, erg lekker.

Wel, Menan, ik snap wel dat je actief wilt blijven en wens je succes. Je bent nog lekker jong....
Probleem met paling en makreel (en haring) is dat er geen vet op zit door het ontbreken van koud water....
maar een gratenrokerij is ook innovatief, weer eens wat anders als de gefrituurde graten

printen44
Expat
Expat

#30 Bericht door printen44 » dinsdag 28 december 2010, 18:17

prajak schreef:Een NL-er die nu in C-mai woont, hij heet Louis, hij zal er een jaar zitten, wilde daar een palingrokerij beginnen. Hij had toegang tot eiken- en beukenhoutafval want hij ziet paling op mahonie niet zo zitten. Heb verder niks meer gehoord maar als je praat over innovatie.... Makreel zou ook kunnen, ruim te koop in Thailand maar ik heb er nimmer een gerookte gezien... Wel gerookte kipfilet, erg lekker.

Van die Louis heb ik niks gehoord, maar wel heb ik gezien en gekocht, prima gerookte makreel in Rimping hier in Chiang Mai. Smaakt perfect, is lekker vet en kost maar 90 baht voor een makreel. Als ik weer in de richting Nong Khai kom, neem ik er wel een paar voor je mee, Prajak. Die makrelen zijn luchtdicht verpakt en in diepvries, dus die blijven wel een tijdje goed.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”