Let op wat U schrijft.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Let op wat U schrijft.

#16 Bericht door Jim » dinsdag 21 december 2010, 00:27

toon113 schreef:ze willen de wao en de aow gaan aanpassen naar de levens standaard van het land
waar de mensen wonen in volgend het laaste nieuws
:o
dan maar hopen dat thailand de inkomenseis verhoogt naar 2 miljoen baht per jaar ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jumbo
Expat
Expat

#17 Bericht door jumbo » dinsdag 21 december 2010, 02:02

toon113 schreef:ze willen de wao en de aow gaan aanpassen naar de levens standaard van het land
waar de mensen wonen in volgend het laaste nieuws
:o

Van dezelfde bron heb ik vernomen dat je met ingang van dezelfde datum geen enkele uitkering maar zult ontvangen indien je buiten Europa woont. Als je dan ook nog voor 2000 getrouwd bent met een partner van buiten Europa moet je de ontvangen partnertoeslag retroactief terugbetalen.. [8)

Inmiddels is de bron leeg en bij het huisvuil gezet :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door prajak » dinsdag 21 december 2010, 06:53

Toon, waar heb je dat nieuws gelezen/gehoord ?

Voor de AOW zou dat onverstandig zijn. Mensen met alleen AOW komen dan terug naar NL en die krijgen dan weer meer, hebben recht op wonen, op zorg, etc. Dat is wel de duurste groep die ze nu mooi kwijt zijn aan een ander land.

Maar mensen buiten de EU zijn dan wel het slachtoffer. Binnen de EU mag deze discriminatie niet.

Het zal wel loslopen, men zal een aanvullend pensioen willen beoordelen.

Het verhogen van de inkomenseis helpt ons niet. Kosten van levensonderhoud is iets anders dan visum eisen. Lekker he jongens, dat rechts kabinet ? Mensen met WAO kunnen dan helemaal terug want die hebben geen aanvullend pensioen.

printen44
Expat
Expat

#19 Bericht door printen44 » dinsdag 21 december 2010, 07:30

De PVV heeft in de verkiezingsstrijd dat ballonnetje opgelaten. Het was meer op de Marokkanen en Turken gericht. In de zowel de regeringsverklaring als de "gedoogverklaring" vindt men dat niet meer terug.

De AOW is, voor ieder die in Nederland woonachtig is, gelijk, mits men vanaf de vijftiende t/m de 65ste jaar in Nederland woonachtig ben geweest. Anders krijgt men 2% korting per jaar.

Een verandering van de AOW t.o.v. de AOW'ers in het buitenland is in strijd met de Wet Gelijkheidsbeginsel. Er wonen ongeveer 250.000 AOW'ers permanent in het buitenland.

In principe zijn die AOW'ers voor de Nederlandse Staat goedkoper, omdat zij geen gebruik maken van de sociale voorzieningen, buiten de AOW. Ook maken zij geen gebruik van de gezondheidsvoorziening in Nederland. De PVV maakt wel eens meer van die foute berekeningen en krabbelen dan weer terug. Maar van zulke kreten smullen de "misleide" kiezers, want weten zij veel. Jip en Janneke taal gaat bij die kiezers erin als koek.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Duncan » dinsdag 21 december 2010, 16:00

Om eerlijk te zijn vind ik het nogal ongepast om in je gastland/nieuwe thuisland digitaal commentaar de ether in te slingeren over de Van Buerens daar.
Je bent daar te gast, gedraag je dan ook volgens de daar geldende normen en waarden, en als die je niet aanstaan, er zijn zat andere landen om je laatste dagen te slijten.
Ik erger me ook altijd grijs aan die nieuwe Nederlanders die het nodig vinden op hun forumpjes - of op de dag tussen 29 april en 1 mei - onze eigen Mevrouw Paars Van Bueren tot Bijsterfeldt luidkeels tot dame van publieke dienstverlening uit te roepen.
Bevalt het je niet, prima, wegwezen.

Hetgeen uiteraard niet wil zeggen dat je daar geen gesprek in de privesfeer mag/kan voeren over Wilde-Iskander-de-Vierde en Minima-van-de-Pampa en hoe nu verder maar het nut om publiekelijk het vingertje te verheffen en luidkeels op zijn Hollands te roeptoeteren wat er allemaal niet deugt ontgaat me volledig.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door prajak » dinsdag 21 december 2010, 16:07

De PVV wil, getuige het verkiezingsprogramma, uitkeringen naar landen buiten de EU afschaffen. Dat betreft de WAO; de Wajong is al 10 jaar beperkt tot toen bestaande gevallen. De PVV laat de AOW daar buiten.

Maar het korten op basis van levenspeil in landen buiten de EU is ook eerder al eens geopperd. "Van onze centen op hun luie krent in de zon". Het ging toen over de kinderbijslag. Weet niet of dat is doorgevoerd. De PVV rept daar niet over.

Gelijkheidsbeginsel ? Dat geldt voor gelijke gevallen binnen NL en EU en wij buiten de EU zijn geen gelijke gevallen. Wij zijn namelijk "buiten de boot gevallen" personen die ook nog eens doelbewust de nationale pappot achter ons hebben gelaten.

Er is denk ik geen draagvlak in NL voor een maatregel in de AOW.

Nou ja, als dat komt moet ik een afweging maken. Hier blijven met dame en minder poen, of verkassen naar een warm deel van de EU en overwinteren in TH. Of de illegale Spanje route gaan nemen al zal die wel worden geblokkeerd.

Het zal zo'n vaart niet lopen. Toch vraag ik me af waar Toon dat heeft gelezen. Maar Toon zwijgt ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » dinsdag 21 december 2010, 16:09

" om in je gastland/nieuwe thuisland digitaal commentaar de ether in te slingeren.."

Het was een quote van elders. Dus niet van een van ons.

RuudThai
Expat
Expat

#23 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 december 2010, 17:33

Ik dacht dat er een apart onderwerp ÄOW en WAO" is? Waarom wordt dat hier dan ter sprake gebracht, dat kan toch beter bij elkaar blijven?
Hier wordt de topic "Let op wat u schrijft" behandeld.

En ik blijf van mening dat je hier een normale discussie over bijv. de opvolging van koning Bhumibol moet kunnen voeren, alleen niet op een negatieve wijze.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door prajak » dinsdag 21 december 2010, 17:41

Nee, er rust een taboe op dat onderwerp in dit land. Daar praat men niet over. Daar wil men niet aan denken. Dat geeft teveel verdriet.

De Koning heeft een status waarbij men niet wil denken aan overlijden of aftreden. Wij behoren daar buiten te blijven. Wij kunnen openlijk praten over het aftreden van Beatrix maar onze kultuur zit anders in elkaar.

Dus laat dat onderwerp rusten en noem nooit namen. Je speelt met vuur. Helaas maar waar.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door carpediem » dinsdag 21 december 2010, 18:19

De koning is niet van ons, die is van de Thai en daar moeten wij buiten blijven.
Respect voor de koning en in deze voor de thaise bevolking is het enige wat we kunnen en mogen doen.
pluk de dag (carpediem)

joepattaya
Expat
Expat

#26 Bericht door joepattaya » woensdag 22 december 2010, 03:41

carpediem schreef:De koning is niet van ons, die is van de Thai en daar moeten wij buiten blijven.
Respect voor de koning en in deze voor de thaise bevolking is het enige wat we kunnen en mogen doen.
Zo is dat, en ook respect voor Toon, die het weer voor elkaar heeft om een draad volledig te laten ontsporen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”