duitse herder

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chaiyaphum
Expat
Expat

Re: duitse herder

#16 Bericht door chaiyaphum » woensdag 24 november 2010, 10:54

er is nog een thais hondenras nl Bang Keaw
mooie honden trouw aan de baas en de meeste thaise mensen hebben er - in ieder geval hier in Korat een heilig ontzag voor. GOOGLE MAAR OP BANG KEAW.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 24 november 2010, 12:12

printen44 schreef:
Wouter_Udon schreef:
prajak schreef:Er is een echt Thaise hond. Het ras heet Thai, hoe kan het ook anders

Dat kan bijna niet anders dan dat het een Thai Ridgeback is. We kennen een soortgelijke hond ook in Nederland, is hij een stuk groter en heet hij Rhodesian Ridgeback. Zijn hele lieve, kindvriendelijke honden maar bijzonder waaks.
Werden vroeger in Afrika door boeren gebruikt om kudden te beschermen tegen wilde dieren.

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=rho ... CC4QsAQwAA
Wij hadden in Namibie zo'n hond. Men noemde daar die hond "Rifrug". Ijzersterke honden en voor niemand bang. Als je kleine kinderen hebt, is het geen betere waakhond voor de kleintjes als een "rifrug".

Zijn nederlandse bijnaam is Pronkrug. Mijn vader en moeder hebben er een. Je komt echt niet ongenood binnen maar voor onze kinderen is er geen betere.
Live your dream, don't dream your life.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door michaleo » woensdag 24 november 2010, 15:43

chaiyaphum schreef:er is nog een thais hondenras nl Bang Keaw.
OK, maar die ziet er dan helemaal niet meer uit als een duitse herder:

Afbeelding

Hier nog een prentje van de pronkrug, die uit Zimbabwe is:

Afbeelding

en nog de thaise ridgeback, die is een beetje korter dan zijn afrikaanse cousin:

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

thongdee
Expat
Expat

#19 Bericht door thongdee » woensdag 01 december 2010, 16:05

Heb kortharige Duitse Herder voor je , heb je prive bericht verstuurt ,sorry lees niet veel meer op het forum te druk druk druk...hebben ook nog Poedel ,Pomeranian,Chiuawauwa en Golden Retriever puppy's op dit moment....o ja en de Franse Bulldog heeft ook kleintjes ....
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

thongdee
Expat
Expat

#20 Bericht door thongdee » woensdag 01 december 2010, 16:10

chaiyaphum schreef:er is nog een thais hondenras nl Bang Keaw
mooie honden trouw aan de baas en de meeste thaise mensen hebben er - in ieder geval hier in Korat een heilig ontzag voor. GOOGLE MAAR OP BANG KEAW.

Korat wel , maar is ook de enigste stad , de rest hoeft hem niet echt hoor, ik hoor het dagelijks zeggen ...niet echt betrouwbaar met kinderen luisteren slecht,moeilijk dingen aan te leren ...
Gelukkig zijn

chaiyaphum
Expat
Expat

#21 Bericht door chaiyaphum » donderdag 02 december 2010, 08:17

ik hoor het dagelijks zeggen niet echt betrouwbaar met kinderen, luisteren slecht, moeilijk dingen aan te leren
je verwoordt hier een perfect onderbouwd standpunt -"van horen zeggen"

thongdee
Expat
Expat

#22 Bericht door thongdee » donderdag 02 december 2010, 08:27

chaiyaphum schreef:
ik hoor het dagelijks zeggen niet echt betrouwbaar met kinderen, luisteren slecht, moeilijk dingen aan te leren
je verwoordt hier een perfect onderbouwd standpunt -"van horen zeggen"
"Horen zeggen"van colega's die ook hondenfokken ,kennels hebben en gewoon liefhebbers ,zit dag en nacht tussen de honden ik spreek en lees deThaise taal en heb rond men huis meer dan 10 verschillende hondenrassen ,in mijn hondenkennel (ben de officiele eigenaar) "Frangipani" werk ik met honden vanuit de Isaan tot Songkhla :-) en geloof me ,de Bankeow heb ik ook gehad, en was ook de enigste hond die ik niet aangenaam vond , alsook de Husky's ...die hier rond lopen.
Gelukkig zijn

chaiyaphum
Expat
Expat

#23 Bericht door chaiyaphum » donderdag 02 december 2010, 09:34

OK Thongdee ik begrijp nu hoe je tot je standpunt gekomen bent.
Mijn ervaringen zijn - dus gelukkig voor mij - anders. Het zijn goede, lieve honden - vreemden die de poort binnenkomen zijn niet veilig tot ik de honden terugroep. Binnen de poort luisteren ze goed, daarbuiten als ze ontsnappen is het moeilijk, net als met de Husky alleen maar rennen en toaal niet luisteren. Kinderen van de familie geen enkel probleem, maar dat komt ook doordat deze met huisdieren zijn opgegroeid - vele thaise kinderen worden zonder "liefde voor dieren" opgevoed en willen wel eens nare dingen doen als je niet kijkt en dan heb je inderdaad de poppen aan het dansen want als er gepest wordt dan hapt hij terug. Maar welke hond is wel echt betrouwbaar bij kinderen - er moet altijd toezicht zijn bij hond en kind.
groeten Nico
I am not in Thailand but Thailand is in me

thongdee
Expat
Expat

#24 Bericht door thongdee » vrijdag 03 december 2010, 02:04

chaiyaphum schreef:OK Thongdee ik begrijp nu hoe je tot je standpunt gekomen bent.
Mijn ervaringen zijn - dus gelukkig voor mij - anders. Het zijn goede, lieve honden - vreemden die de poort binnenkomen zijn niet veilig tot ik de honden terugroep. Binnen de poort luisteren ze goed, daarbuiten als ze ontsnappen is het moeilijk, net als met de Husky alleen maar rennen en toaal niet luisteren. Kinderen van de familie geen enkel probleem, maar dat komt ook doordat deze met huisdieren zijn opgegroeid - vele thaise kinderen worden zonder "liefde voor dieren" opgevoed en willen wel eens nare dingen doen als je niet kijkt en dan heb je inderdaad de poppen aan het dansen want als er gepest wordt dan hapt hij terug. Maar welke hond is wel echt betrouwbaar bij kinderen - er moet altijd toezicht zijn bij hond en kind.
groeten Nico

Daar draait hethem allemaal om Nico , "liefde voor dieren opvoeden" , herinner je dat verhaal nog vorig jaar van die St.Bernard die die kleine jongen bijna zen hoofd erafhaalde ? heb 2 van die grote loebassen lopen ...en al die ik ken,zijn ook schatjes ...
Gelukkig zijn

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”