Snieklaas komt zaterdag aan in NL

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#16 Bericht door Jim » dinsdag 09 november 2010, 15:14

hahaha :lol:

nog meer ongelooflijke onzin :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#17 Bericht door Mart » dinsdag 09 november 2010, 15:24

Ruzie gehad :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#18 Bericht door prajak » dinsdag 09 november 2010, 16:09

Ik zond een pakje naar NL per zeepost. Ik liet er een stempel op zetten: surface mail; er was geen haast bij. Binnen een week was het in NL. De lieverds/sukkels hadden het per airmail gezonden.........

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#19 Bericht door Jeanette » dinsdag 09 november 2010, 16:40

Jim schreef:ah, nou dan ben ik zeker een slecht verstaander want dat haal ik er niet uit.

i stand corrected..
Waar staat dan dat hij op een of andere wijze het kinderfeest aan het promoten is of anders denkenden wil bekeren tot het vieren van de oudejaarsavond van 'Klaas'? Hij wil, voor zover ik dat kan lezen dat iedereen van zijn mooie herinneringen afblijft. Goed hij doet dat zo subtiel als een sluisdeur, dat zou ik met je eens kunnen zijn maar ik hou zo van de (meestal) fijne sfeer op dit forum. Oké?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#20 Bericht door Jim » dinsdag 09 november 2010, 17:38

ik had eigenlijk geen zin om te reageren in dit topic, want alles is wel zo'n beetje gezegd over dit heilige feest maar aangezien ik de enige ben op dit forum die iets tegen het sinterklaasfeest heeft, ben ik dus de 'figuur' waar op gescheten wordt.

of dat nou 'het uitdragen van een persoonlijke beleving' is of niet.. ik vind dat ik daar wel even op mag reageren.

maar goed, als slecht verstaander heb ik blijkbaar het stukje over wc-papier gemist dus, nogmaals.. i stand corrected.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#21 Bericht door carpediem » dinsdag 09 november 2010, 17:52

dutch schreef:

Ik schijt op al die figuren, die dit simpele kinderfeest proberen te verstieren.Uit welke
motieven dan ook. :twisted

Had je een kwade dag, dit is toch niet jouw vocabulaire.
pluk de dag (carpediem)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#22 Bericht door dutch » woensdag 10 november 2010, 00:32

Wouter_Udon schreef:
Jim schreef:
dutch schreef: Ik schijt op al die figuren, die dit simpele kinderfeest proberen te verstieren.Uit welke motieven dan ook. :twisted
dat zegt meer over jou dan over die 'figuren'.

er is maar 1 waarheid en dat is die van dutch, op de rest moet gescheten worden [|(

In het bericht van Dutch staan 4 zinnen die alle 4 met "Ik" beginnen.
Het lijkt me dan dat hier sprake is van het uitdragen van een persoonlijke beleving en mening waarbij ik niet de indruk heb dat dat aan anderen opgedrongen wordt.
Zo is het maar net.!!
Enne.........neen,geen ruzie gehad of een kwade dag ;)
Overigens "schijt" ik alleen op die fuguren die het verstieren en niet op welke andersdenkenden dan ook.
Men gaat overigens wel snel voorbij aan de vele "persoonlijke" goede herinneringen die ik aangeef(en met mij velen anderen,schat ik zo).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#23 Bericht door prajak » woensdag 10 november 2010, 00:37

Ach, morgen begin ik over de 11e van de 11e en is snieklaas al weer vergeten. De 11e van de 11e is voor Limbo's en ook voor Brabo's veel belangrijker van snieklaas.....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#24 Bericht door dutch » woensdag 10 november 2010, 00:55

prajak schreef:Ach, morgen begin ik over de 11e van de 11e en is snieklaas al weer vergeten. De 11e van de 11e is voor Limbo's en ook voor Brabo's veel belangrijker van snieklaas.....
Maar dan moet je er wel een nieuwe topic over starten!! ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#25 Bericht door elst99 » woensdag 10 november 2010, 02:24

Ik heb het stille vermoeden dat Jim, ieder jaar de roe heeft gehad in een of andere hoek! Ja en dan kun je zijn reaktie verwachten!
En ja Jim, eigenlijk daag je dat zelf uit, je kunt je nog al eens recalcitrant gedragen en daar houdt Snieklaas niet van.
Maar ik heb er zeer leuke herinneringen aan, die pakken ze me niet af en ook mijn kleinkinderen niet. Want dan gaat Oma op de barricade, van snieklaas blijven ze af.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#26 Bericht door jumbo » woensdag 10 november 2010, 02:46

Jim schreef:ik had eigenlijk geen zin om te reageren in dit topic, want alles is wel zo'n beetje gezegd over dit heilige feest maar aangezien ik de enige ben op dit forum die iets tegen het sinterklaasfeest heeft, ben ik dus de 'figuur' waar op gescheten wordt.

of dat nou 'het uitdragen van een persoonlijke beleving' is of niet.. ik vind dat ik daar wel even op mag reageren.

maar goed, als slecht verstaander heb ik blijkbaar het stukje over wc-papier gemist dus, nogmaals.. i stand corrected.
Waarom dan je mening zo uitdragen als je van jezelf al weet dat je de enige bent die iets tegen dat feest heeft? Waarom gun je het de anderen niet om gewoon hun positieve persoonlijke gevoelens te delen met elkaar en wil/moet je daar als eenling je tegengestelde mening ventileren, wat heeft dat voor functie???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#27 Bericht door joepattaya » woensdag 10 november 2010, 03:32

Waarom lopen er talloze mensen continue te z**ken en zeuren over de cultuur in hun voormalige woonst en waarom proberen dezelfde mensen toch koste wat het kost de 'leuke' dingen in ere te houden?

Sinterklaas op een Thaise Internationale School, Kerstmis in Central Plaza, Carnaval in het Duitse kwartier van Naklua, Koninginnedag in Soi Cowboi (was ikzelf ook schuldig aan), en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Laat Sinterklaas maar lekker in Nederland aankomen en verblijven. Net zoals bij Kerst, kan ik me geen Sint voorstellen bij een temperatuur van 30+ graden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#28 Bericht door jumbo » woensdag 10 november 2010, 03:50

joepattaya schreef: Koninginnedag in Soi Cowboi (was ikzelf ook schuldig aan)
Waarom denk je nou zelf dat je speciaal op 'Queeninginne day' acte de presence gaf??? :D :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#29 Bericht door prajak » woensdag 10 november 2010, 04:00

" Net zoals bij Kerst, kan ik me geen Sint voorstellen bij een temperatuur van 30+ graden. "

Ik wel hoor, de slippers staan klaar. Met een gedicht voor snieklaas, spiegeltjes en kraaltjes voor pieterman/vrouw-knecht en een wortel voor het paard.....

Maar ik heb geen schoorsteen.....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Snieklaas komt zaterdag aan in NL

#30 Bericht door jumbo » woensdag 10 november 2010, 07:04

prajak schreef:Ach, morgen begin ik over de 11e van de 11e en is snieklaas al weer vergeten. De 11e van de 11e is voor Limbo's en ook voor Brabo's veel belangrijker van snieklaas.....
de 11e van de 11e is ook een speciale dag voor de kleineren in Noord-Holland en van een gelijk kaliber als in het zuiden in wat Twentse plaatsen zoals Oldenzaal....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”