Gaat de baht naar 25 op de usd ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Gaat de baht naar 25 op de usd ?

#16 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 18 november 2010, 07:55

jumbo schreef:Ik denk toch dat dit meer beleggers/speculanten effecten zijn anders zou de euro niet flucteren maar een duidelijkere negatievere trend tonen...
Tot voor kort was ik het hier mee eens, maar beleggers en speculanten doen maar een fractie van de valutahandel (forex).

De hedgefondsen hebben weliswaar invloed, maar speculeren alleen als dit echt grote winst oplevert. Daarnaast moet de valuta dan al een verkeerde waardering hebben en moet de desbetreffende centrale bank beperkt zijn in haar mogelijkheden tot in grijpen.

Een mooi voorbeeld hiervan komt uit Engeland. Engeland heeft begin jaren negentig van de vorige eeuw grote problemen gehad met George Soros. In dat geval ging het om een bedrag van tientallen miljarden, waarmee hij speculeerde. De Bank of England maakte de fout om hun maximum aan te geven waarmee ze de Pond wilden steunen. Soros ging iets verder en de koers zakte ineen, waarna Soros de winst opstreek.

Ik zie het bovenstaande voorbeeld niet gebeuren voor de koers EUR/USD
- -

jumbo
Expat
Expat

#17 Bericht door jumbo » donderdag 18 november 2010, 08:01

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef:Ik denk toch dat dit meer beleggers/speculanten effecten zijn anders zou de euro niet flucteren maar een duidelijkere negatievere trend tonen...
Tot voor kort was ik het hier mee eens, maar beleggers en speculanten doen maar een fractie van de valutahandel (forex).

De hedgefondsen hebben weliswaar invloed, maar speculeren alleen als dit echt grote winst oplevert. Daarnaast moet de valuta dan al een verkeerde waardering hebben en moet de desbetreffende centrale bank beperkt zijn in haar mogelijkheden tot in grijpen.

Een mooi voorbeeld hiervan komt uit Engeland. Engeland heeft begin jaren negentig van de vorige eeuw grote problemen gehad met George Soros. In dat geval ging het om een bedrag van tientallen miljarden, waarmee hij speculeerde. De Bank of England maakte de fout om hun maximum aan te geven waarmee ze de Pond wilden steunen. Soros ging iets verder en de koers zakte ineen, waarna Soros de winst opstreek.

Ik zie het bovenstaande voorbeeld niet gebeuren voor de koers EUR/USD
Ik zeg hetzelfde als jij en wat ik altijd gezegd heb maar dan in een andere vorm?? :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jumbo
Expat
Expat

#18 Bericht door jumbo » woensdag 24 november 2010, 02:11

3e kwartaal in de US heeft een hogere dan verwachte groei gegeven.
Ingegeven door een groei in export (mede door de lage koers gehanteerd door de FED) en consumenten (vertrouwen?) uitgaven.
De groei zou voor een teken als 'herstel' wat groter mogen zijn maar de Amerikanen zullen dat voor lief nemen. De profesionele beleggers kijken er anders tegenaan, maar het kan voor de koers van de dollar toch nog positief uitpakken...

A change is gonna come!!!

And it better... :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”