Gast

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#16 Bericht door jumbo » zaterdag 30 oktober 2010, 09:48

Wouter_Udon schreef:Sinds de jaren zestig is de landbouw, waar de economie op dreef, omgezet naar industrie en dan met name zware industrie zoals staal industrie en scheepsbouw. En later ook auto's en electronica.
Voorbeelden van scheepsbouw zijn Deawoo en Hyundai die wereldwijd (grote) orders boeken en schepen produceren aan de lopende band. Daarnaast zitten deze conglomeraten in de autoindustrie, mijnbouw, machinebouw en elektronica.
en aan de basis van dit alles stond educatie, dat is de aller en aller eerste en belangrijkste voorwaarden voor een hoogwaardige en stabiele economie en niet het draaien op handouts van buitenlandse multinationals waarbij het intellect uit handen is gegeven....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Gast

#17 Bericht door Pieter » zaterdag 30 oktober 2010, 10:29

Als Eindhovenaar ; stad van (nog steeds) uitvinders waar de Compact Cassette en de CD / DVD vandaan geboren zijn

moet bekennen dat het meeste wat uit Korea komt tegenwoordig gewoon het betrouwbaarste is (beste prijs /kwaliteit)

vroeger had je als TV de keuze tussen Philips of Sony voor een mooi beeld de rest was bagger

tegenwoordig kies je gewoon samsung

Ik heb hier in Thailand nog een LG wasmachine (uit NL meegenomen)
Kan 7 kilo was in en heeft me in 8 jaar nog nooit in de steek gelaten

Alleen op het karakter van een koreaan kun je wel wat zeggen maar ja er is altijd wel wat


Pieter [$) [8) [|)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Gast

#18 Bericht door Mart » zaterdag 30 oktober 2010, 10:35

Pieter schreef: tegenwoordig kies je gewoon samsung
Ik heb hier in Thailand nog een LG wasmachine (uit NL meegenomen)
Maak een Samsung of LG apparaat eens open, en wat zie je dan ....... inwendig 80% Philips :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gast

#19 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 30 oktober 2010, 11:16

jumbo schreef:
Wouter_Udon schreef:Sinds de jaren zestig is de landbouw, waar de economie op dreef, omgezet naar industrie en dan met name zware industrie zoals staal industrie en scheepsbouw. En later ook auto's en electronica.
Voorbeelden van scheepsbouw zijn Deawoo en Hyundai die wereldwijd (grote) orders boeken en schepen produceren aan de lopende band. Daarnaast zitten deze conglomeraten in de autoindustrie, mijnbouw, machinebouw en elektronica.
en aan de basis van dit alles stond educatie, dat is de aller en aller eerste en belangrijkste voorwaarden voor een hoogwaardige en stabiele economie en niet het draaien op handouts van buitenlandse multinationals waarbij het intellect uit handen is gegeven....
Als je dat vergelijkt met de situatie in Thailand dan heb je direkt de twee probleemgebieden te pakken: Educatie en kennis
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#20 Bericht door jumbo » zaterdag 30 oktober 2010, 13:09

Wouter_Udon schreef:
jumbo schreef:
Wouter_Udon schreef:Sinds de jaren zestig is de landbouw, waar de economie op dreef, omgezet naar industrie en dan met name zware industrie zoals staal industrie en scheepsbouw. En later ook auto's en electronica.
Voorbeelden van scheepsbouw zijn Deawoo en Hyundai die wereldwijd (grote) orders boeken en schepen produceren aan de lopende band. Daarnaast zitten deze conglomeraten in de autoindustrie, mijnbouw, machinebouw en elektronica.
en aan de basis van dit alles stond educatie, dat is de aller en aller eerste en belangrijkste voorwaarden voor een hoogwaardige en stabiele economie en niet het draaien op handouts van buitenlandse multinationals waarbij het intellect uit handen is gegeven....
Als je dat vergelijkt met de situatie in Thailand dan heb je direkt de twee probleemgebieden te pakken: Educatie en kennis
En dat had ik dan ook als zodanig vermeld....maar goed een herhaling is vaak een bevestiging [|)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Gast

#21 Bericht door Sert » zaterdag 30 oktober 2010, 13:18

Maar nou ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe Koreaans de topicstartster is?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Gast

#22 Bericht door Gardensafari » zaterdag 30 oktober 2010, 13:25

Jumbo, je hebt gelijk. Ik heb zelf al eens hier geschreven dat de Thai het ontbreekt aan innovatie.
Ze bedenken niets zelf. Werken gewoon in de fabrieken van Toyota of Nike.
De Japanners en Koreanen zijn ook ooit begonnen met namaak.
Zelfs dat doen de Thai niet.
En het slechte niveau van het onderwijs draagt daar uiteraard aan bij.
En het onbreekt de Thai wel eens aan initiatief.
De laat-maar-waaien-mentaliteit.

Maar ja, daar zit dan ook gelijk het probleem: ik hou van die mentaliteit.
Het maakt me relaxed.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Gast

#23 Bericht door Mart » zaterdag 30 oktober 2010, 15:35

Sert schreef:Maar nou ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe Koreaans de topicstartster is?
Dit schreef ze

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast


Geduld dus :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#24 Bericht door jumbo » zondag 31 oktober 2010, 02:10

Gardensafari schreef:Jumbo, je hebt gelijk. Ik heb zelf al eens hier geschreven dat de Thai het ontbreekt aan innovatie.
Ze bedenken niets zelf. Werken gewoon in de fabrieken van Toyota of Nike.
De Japanners en Koreanen zijn ook ooit begonnen met namaak.
Zelfs dat doen de Thai niet.
En het slechte niveau van het onderwijs draagt daar uiteraard aan bij.
En het onbreekt de Thai wel eens aan initiatief.
De laat-maar-waaien-mentaliteit.

Maar ja, daar zit dan ook gelijk het probleem: ik hou van die mentaliteit.
Het maakt me relaxed.
Ik durf te stellen dat het nivo van het onderwijs juist de basis van het probleem is, niet een bijdrager, naast de geografische ligging en de uitgestrektheid van Thailand.
Asian Tigers zijn nagenoeg allemaal (schier) eilanden met goed opgeleide mensen en daarvoor was het al Japan.

De paar locaties die Thailand aan de zee heeft zijn ook de money makers;
Laem Chabang, Map Tha Put en nog een paar in Rayong, Ayutthaya (goed en snel bereikbaar via de rivier en weg)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

Re: Gast

#25 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 15:14

jumbo schreef:
Gast schreef:
Denk dat Korea zich in de afgelopen 20 jaar economisch gezien, erg goed heeft ontwikkeld. Weet niet hoe dat in Thailand is, maar ik vermoed van niet. En inderdaad, Thailand en Korea zullen ongetwijfeld qua cultuur veel van elkaar verschillen. Net als Belgie en Nederland. Maar ik hoop heel erg dat Thailand zich economisch goed gaat ontwikkelen, om zo de armoede te lijf te gaan. Zal wel lang duren.

Denk dat Thailand zich ook sterk heeft ontwikkeld, maar op een heel verschillende manier.
Je moet alleen naar de verschillende omstandigheden kijken.
Alleerst kwam ZK uit een oorlog vandaan en werd zwaar ondersteund door de US.
Geografisch is ZK kleiner met een veel hogere bevolkingsdichtheid en dus hoger bereik
Daarnaast waren het slimmere, minder corrupte en minder egocentrisch gestuurde mensen die gedreven door de competitie met NK en een oog voor de vraagmarkt hun basis behoefte eerst invulden. Educatie was daarin de aanjager en dat is nu dus te zien.

De armoede hier is dus te wijten aan de uitgestrektheid en bereikbaarheid, Bedrijven zullen zich niet zo eenvoudig laten lokken naar een bijvoorbeeld Korat, terwijl ZK over de kust heeft en dus bereikbaarder is.
Verder hebben de marionetten regeringen gestuurd door het leger niet veel positiefs opgebracht ander de money for the few.... Inmiddel is er sinds 2000 een gekozen regering en dat gaat niet zonder slag of stoot omdat de corruptie en het hangen aan het verleden zijn effect zou heeft.
Denk niet dat bedrijven zich daar zo snel laten afschrikken. Als er ergens een markt voor is, dan zullen bedrijven dat zeker aantrekkelijk vinden. En ja, het klopt dat Korea veel Westerse, vooral Amerikaans invloeden heeft gemaakt, mede door de WO2. Maar toch schijnt het dat de cultuur nog steeds is behouden. En ja, educatie is heel belangrijk. Thailand is een land wat veel tourisme aantrekt, daar zouden ze, denk ik, veel meer kunnen doen.


En China en Japan is ook een goed voorbeeld van de ontwikkeling, vooral op ecomoisch gebied. Vooral China heeft zich en weet zich nog erg goed te ontwikkelen. Nu de rest van Azie en andere landen die het heel erg nodig hebben nog.

Gast

Re: Gast

#26 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 15:23

Sert schreef:Maar nou ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe Koreaans de topicstartster is?
Maakt dat wat uit dan hoe Koreaans ik ben? Ik beperk me, gelukkig, niet tot mijn eigen geboorteland. Ook Polen vind ik trouwens erg leuk. Maar goed: ik ben een goed voorbeeld wat betreft integratie. Spreek de Koreaanse taal niet, heb nog nooit Koreaans gegeten, dus niet zo Koreaans eigenlijk. Heb diverse opleidingen gedaan, werk en spreek accentloos Nederlands.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Gast

#27 Bericht door ron » zondag 31 oktober 2010, 15:29

Gast schreef:
Sert schreef:Maar nou ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe Koreaans de topicstartster is?
Maakt dat wat uit dan hoe Koreaans ik ben? Ik beperk me, gelukkig, niet tot mijn eigen geboorteland. Ook Polen vind ik trouwens erg leuk. Maar goed: ik ben een goed voorbeeld wat betreft integratie. Spreek de taal niet, heb nog nooit Koreaans gegeten, dus niet zo Koreaans eigenlijk.
Konijn start dit topic met:
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast



Je nodigt een ieder uit om vragen te stellen,beantwoord die dan netjes!!

Ron [|(
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

konijn12

Re: Gast

#28 Bericht door konijn12 » zondag 31 oktober 2010, 15:31

ron schreef:
Gast schreef:
Sert schreef:Maar nou ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe Koreaans de topicstartster is?
Maakt dat wat uit dan hoe Koreaans ik ben? Ik beperk me, gelukkig, niet tot mijn eigen geboorteland. Ook Polen vind ik trouwens erg leuk. Maar goed: ik ben een goed voorbeeld wat betreft integratie. Spreek de taal niet, heb nog nooit Koreaans gegeten, dus niet zo Koreaans eigenlijk.
Konijn start dit topic met:
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast



Je nodigt een ieder uit om vragen te stellen,beantwoord die dan netjes!!

Ron [|(
Ja, alleen ik kreeg alleen maar onbeschofte en kinderachtige reacties. Dus vandaar. En ik zag er één die wel serieus reageerde, daar heb ik ook netjes op gereageerd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Gast

#29 Bericht door Ben » zondag 31 oktober 2010, 15:37

Leuk liedje voor nijntje.

Uit de oude doos .
http://www.youtube.com/watch?v=qeftp-WeIK0

En in welk Korea ben je geboren N of Z?

Gast

Re: Gast

#30 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 15:40

Ben schreef:Leuk liedje voor nijntje.

Uit de oude doos .
http://www.youtube.com/watch?v=qeftp-WeIK0

En in welk Korea ben je geboren N of Z?
Dat heb je al 2 keer geplaatst, als ik mij niet vergis. In Noord Korea kom je volgens mij niet zo makkelijk de grens over...Dus bij deze, je antwoord.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”