In Nong Khai? Moet je me maar eens een keer laten zien.prajak schreef:Vandaag in een farang restaurant gegeten, geleid door een meester-kok uit de USA. Cocq au vin ! Met pasta-slierten en champignons en ajuinen. 130 Baht slechts. Buikje vol. Ja, iedere dag Thais eten gaat ook vervelen. Twee keer per week laat ik me culinair verwennen.....
Kleinschalig varkens houden of vissen kweken
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Kleinschalig varkens houden of vissen kweken
Live your dream, don't dream your life.
-
- Erelid
Re: Kleinschalig varkens houden of vissen kweken
Marcel, van varkens hebben de meeste forumleden kennelijk geen verstand, jij kennelijk ook niet
Begin je eerst eens te verdiepen in het onderwerp varkens.
Een big kost ca 500 Tb ( maar ja de familie moest er natuurlijk wat aan verdienen )
Wat vreet een varken ( want die eten niet )
Speciaal voor jou heb ik een NL site opgezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleesvarken
daar kan je nog wel wat te weten komen.
Wij hebben het hele proces een keer uitgeprobeerd
We kochten 2 jonge dames en elders een jonge heer.
Een leuk nachthok en een grote uitloop ruimte, maar ja die jonge dames en die jonge heer behoeften wij helemaal niets te leren, want dat vonden ze zelf wel uit.
Toen we constateerde dat de jonge heer veel belangstelling kreeg voor de jonge dames hebben we wat meer tijd besteed aan het liefdesspel van de jonge lui.
En ja hoor, mijnheer wist zijn schroevendraaier bij dame 1 in te brengen, dat duurde wel een uur. De volgende dag had hij kennelijk de smaak te pakken en ja hoor dame 2 was aan de beurt.
Aangezien ik op dat moment zo stom was als een varken
( wat betreft dat onderwerp ) heb ik uit moeten zoeken hoe lang de dracht zou zijn. Voor speciaal de ( - domme
) varkensboeren had de schepper een formule bedacht, die zelfs een varkensboer kan onthouden, namelijk de dracht is 3 maanden 3 weken en 3 dagen.
Met die wetenschap hebben we dus voor aparte huisvesting gezorgd voor de 2 aanstaande moeders. Met behulp van een kalender hadden we uitgerekend wat de geboorte dag moest zijn. En verd.mt de bevallig viel precies op die dag. Op de volgende dag lag dame 2 even te kreunen. Mevrouw nr 1 gaf ons 7 en mevrouw 2, 8 nakomelingen.
Het nakomertje van mevrouw 2 was een klein kreng, maar wel de slimste.
Onze zoon had vroeger de film Babe gezien, en noemde dat kleine kreng Babe.
Babe ontdekte dat hij door de afrastering ( van houten palen ) kon kruipen en liep gewoon door de tuin. Met de wetenschap dat je met voer ( snoepjes ) een best kan dresseren, hebben we heel veel plezier gehad van Babe. Hij liep als een hondje met ons mee.
Voor zij die destijds een uitzending op BVN hebben gezien over het varken Dorus, weten dat het mogelijk is.
Maar ja wat doe je met mijnheer varken
en met de 2 dames en de 15 nakomelingen
Eerst zijn vader en de de 2 moeders naar een bevriende relatie gegaan. Wat die met 300 kil0 heeft gedaan is mij onbekend. Van de jongelui zijn 14 stuks naar andere verblijfplaatsen gegaan. Onze Babe is een tijd bij ons gebleven, totdat hij de tuin ging verbouwen.
Waarschijnlijk zijn op het TF nog wel leden die kunnen bevestigen dat dit een werkelijk verhaal is van ons Jungle expirement in Cha-am.
Wij deden het niet uit commerciele overwegingen.
O sorry, over voeding heb ik nog niet iets geschreven, maar zoek dat eens uit, het is niet een kwestie van een paar zakken voer kopen.
Over het kweken van vis .... kan ik ook nog wel iets vertellen.
...... Ik ben bijna die 10-0 vergeten

Een big kost ca 500 Tb ( maar ja de familie moest er natuurlijk wat aan verdienen )

Wat vreet een varken ( want die eten niet )

Speciaal voor jou heb ik een NL site opgezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleesvarken
daar kan je nog wel wat te weten komen.
Wij hebben het hele proces een keer uitgeprobeerd

We kochten 2 jonge dames en elders een jonge heer.
Een leuk nachthok en een grote uitloop ruimte, maar ja die jonge dames en die jonge heer behoeften wij helemaal niets te leren, want dat vonden ze zelf wel uit.
Toen we constateerde dat de jonge heer veel belangstelling kreeg voor de jonge dames hebben we wat meer tijd besteed aan het liefdesspel van de jonge lui.
En ja hoor, mijnheer wist zijn schroevendraaier bij dame 1 in te brengen, dat duurde wel een uur. De volgende dag had hij kennelijk de smaak te pakken en ja hoor dame 2 was aan de beurt.
Aangezien ik op dat moment zo stom was als een varken

Met die wetenschap hebben we dus voor aparte huisvesting gezorgd voor de 2 aanstaande moeders. Met behulp van een kalender hadden we uitgerekend wat de geboorte dag moest zijn. En verd.mt de bevallig viel precies op die dag. Op de volgende dag lag dame 2 even te kreunen. Mevrouw nr 1 gaf ons 7 en mevrouw 2, 8 nakomelingen.
Het nakomertje van mevrouw 2 was een klein kreng, maar wel de slimste.
Onze zoon had vroeger de film Babe gezien, en noemde dat kleine kreng Babe.
Babe ontdekte dat hij door de afrastering ( van houten palen ) kon kruipen en liep gewoon door de tuin. Met de wetenschap dat je met voer ( snoepjes ) een best kan dresseren, hebben we heel veel plezier gehad van Babe. Hij liep als een hondje met ons mee.
Voor zij die destijds een uitzending op BVN hebben gezien over het varken Dorus, weten dat het mogelijk is.
Maar ja wat doe je met mijnheer varken

Eerst zijn vader en de de 2 moeders naar een bevriende relatie gegaan. Wat die met 300 kil0 heeft gedaan is mij onbekend. Van de jongelui zijn 14 stuks naar andere verblijfplaatsen gegaan. Onze Babe is een tijd bij ons gebleven, totdat hij de tuin ging verbouwen.
Waarschijnlijk zijn op het TF nog wel leden die kunnen bevestigen dat dit een werkelijk verhaal is van ons Jungle expirement in Cha-am.
Wij deden het niet uit commerciele overwegingen.
O sorry, over voeding heb ik nog niet iets geschreven, maar zoek dat eens uit, het is niet een kwestie van een paar zakken voer kopen.
Over het kweken van vis .... kan ik ook nog wel iets vertellen.
...... Ik ben bijna die 10-0 vergeten

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was