Motorrijders /sters op dit Forum.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#16 Bericht door driver » zaterdag 16 oktober 2010, 16:56

dutch schreef:
driver schreef:
dutch schreef:Al hoewel ik die motoren prachtig vind, zou ik er voor geen geld op willen rijden en zeker niet op de wegen die ik zo af en toe mee maak.
Met wat beleid en goed uitkijken kun je ook in Thailand nog wel redelijk motorrijden denk ik .
Zelf zou ik in de toekomst als ik vaker ga of er misschien ga wonen een All road of een Off the road gaan aanschaffen denk ik en een ouwe pick-up auto om de motor op te laden voor vakanties her en der .

mvg driver
Ik ken de omgeving van Sung Noen wel aardig,al zeg ik 't zelf.
Rijd er nu al ruim 4 jaren ,minimaal om de 2 weken, wel een keer naar toe en alles buiten de Mitraphap Rd (No 2) is oppassen geblazen.Zeker s'avonds als er weinig tot geen verlichting is.
s,avonds is het i.d.d aardig uitkijken maar ik ben in de omgeving van Sung Noen nog niet zover geweest .
Heb inmiddels wel de Suzuki 125 motorscooter er nu staan dus daar kan ik binnenkort mee de omgeving wat gaan verkennen.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#17 Bericht door driver » zaterdag 16 oktober 2010, 17:07

greenthaiway schreef:Bij het verkrijgen van mijn Thaise Motorrijbewijs heb ik begin dit jaar serieus erover gedacht een
Steed 400 of Sted 600 aan te schaffen, hieronder een foto van een Steed 600.

Realiteitszin heeft mij daarvan weerhouden, er was een dacht ik Zwitser die niet ver van ons huis op
een grote kruising op een verschrikkelijke manier om het leven is gekomen...
Dat was het moment dat ik besloot niet aan dit avontuur te beginnen.

Maar mooi vind ik die motoren wel, niet zozeer de nieuwe typen maar die "Easy Rider" modellen, de Choppers.
Hier een voorbeeld, de dame kan lekker ruim zitten en zich aan je vastklampen, dan maar hopen dat je
de concentratie op de weg niet verliest :mrgreen:

Ik houd het maar bij een auto, hoe goed het ook zal aanvoelen dat rijden door de natuur...

Afbeelding
Ik heb begrip voor je standpunt wat betreft het risico en de gevolgen zeker in Thailand is motorrijden totaal anders dan in de meeste Europeese landen.
Heb inmiddels ook 1 keer een dodelijk scooterongeluk gezien in Thailand en dan denk je toch ..shittt dat kan mij ook gebeuren .
Maar ja....een dag later stap je daar weer overheen en ga je weer met de m.scooter weg .
Zelf heb ik weinig moeite om ooit met een motorfiets in Thailand te gaan rijden met dien verstande dat ik nu ik Sukanya ken en uiteraard ook met haar achterop zeker veel defensiefer zal gaan rijden dan voorheen.
Een (motor) ongeluk zit zeker in Thailand in een heel klein hoekje en ik zou het mezelf nooit vergeven als haar iets ergs overkomt omdat ik als een onbenul zou rijden oid.
Ondanks mijn rijervaring blijft motorrijden een gevaarlijke hobby en ook ik ben al enkele keren door het bekende oog van de naald gegaan.
Maar ja...het geluk is dan blijkbaar toch met de domme :mrgreen: en dat moet maar zo blijven wat mij betreft.
Met de m.scooter vindt ik het overigens gevaarlijker mede omdat dat ding minder snel is en zo wiebelig en onstabiel als het maar kan boven de 100 .
Tot nu toe rij ik op de buitenwegen zo,n 60 /70 km met Suk. achterop dat vindt ik hard zat .

En dat vastklampen ...op een racer heb je veel meer kans want dan zit je lekker voorover en je duo ook , lekker strak tegen je rug aan gedrukt haar handen in je ...mwaa..broekzak of daar ergens in de buurt duszzz en dan af en toe fiksachtig in de voorrem knijpen en suc6 en close contact verzekerd ....wil je het nog fijner krijgen :mrgreen:

mvg driver

patthai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 17:38

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#18 Bericht door patthai » zaterdag 16 oktober 2010, 18:16

Niet alleen merk (buell) opgedoekt ook de dealer in amsterdam verdwenen.

lukt me nog steeds niet een foto te laden, als ik op img clik krijg ik alleen het woord img

hier een link van youtube met de phantom : http://www.youtube.com/watch?v=J567vZ-cDkE

groet patrick
Laatst gewijzigd door patthai op zaterdag 16 oktober 2010, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

patthai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 17:38

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#19 Bericht door patthai » zaterdag 16 oktober 2010, 18:30


driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#20 Bericht door driver » zondag 17 oktober 2010, 08:52

patthai schreef:Niet alleen merk (buell) opgedoekt ook de dealer in amsterdam verdwenen.

lukt me nog steeds niet een foto te laden, als ik op img clik krijg ik alleen het woord img

hier een link van youtube met de phantom : http://www.youtube.com/watch?v=J567vZ-cDkE

groet patrick
Harley World is dat , momenteel worden de laatste spullen daar geveild door BVA auctions.
Weinig Buell spul en de 1ste veiling wist ik niet helaas anders was ik even gaan kijken.

Uploaden doe ik via Photobucket, ik zet ze eerst daar neer en dan plaats ik ze o.a hier.

Phantom...kennis van mij heeft ook een Phantom zie je veel in Thailand, deze is wel mooi door de kleuren vindt ik.
En eigenlijk wel comfortabel rijden een klein choppertje zou iets voor Sukanya zijn maar die rijdt nu op haar fiets en dat vindt ze al erg genoeg laat staan de scooter / motorfiets .

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#21 Bericht door driver » zondag 17 oktober 2010, 09:04

ook een choperactige dus.

2 links kende ik nog niet maar nu wel :mrgreen:
Die captain site is wel interessant voor voor motorrijders door motorrijders.
Kan in de toekomst nog wel eens van pas komen denk ik.
mvg driver

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#22 Bericht door greenthaiway » zondag 17 oktober 2010, 10:12

Hierbij een vijftal links voor de in motoren geïnteresseerden.
Ik had ze in oude bookmarks staan uit de tijd dat ik nog overwoog een motor te kopen,
de eerste link is van een bekende motorshop in Udon Thani, hebben mooi spul maar aan de prijzige kant;

http://www.big-cycle.com/home.php
http://www.redbaronbkk.com/
http://asiabikes.com/sales/product_info ... anguage=en
http://www.gt-rider.com/
http://www.motorcycle.in.th/

greetz,
brrrrrrmmm

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#23 Bericht door Edje » zondag 17 oktober 2010, 12:53

En hier doe ik het mee, super snel en goed bestuurbaar in het drukke stadsverkeer.

Afbeelding
Groetjes; Edje

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#24 Bericht door driver » zondag 17 oktober 2010, 19:20

Edje schreef:En hier doe ik het mee, super snel en goed bestuurbaar in het drukke stadsverkeer.

Afbeelding
Honda...hoe zwaar , type , automaat ?

gokje 250 cc ?

Dit rijdt idd comfortabel met deze buddyseat schat ik .

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#25 Bericht door driver » zondag 17 oktober 2010, 19:21

greenthaiway schreef:Hierbij een vijftal links voor de in motoren geïnteresseerden.
Ik had ze in oude bookmarks staan uit de tijd dat ik nog overwoog een motor te kopen,
de eerste link is van een bekende motorshop in Udon Thani, hebben mooi spul maar aan de prijzige kant;

http://www.big-cycle.com/home.php
http://www.redbaronbkk.com/
http://asiabikes.com/sales/product_info ... anguage=en
http://www.gt-rider.com/
http://www.motorcycle.in.th/

greetz,
brrrrrrmmm
mooi, als iedereen hier lekker blijft posten met tips en links en weet ik veel wat over motoren en scooters wordt het hier nog leuk misschien :mrgreen:

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#26 Bericht door driver » zondag 17 oktober 2010, 21:51

[quote="trompetter"Afbeelding[/img][/quote]
link deedt niet heb wat weggehaald om te zien of het nu wel werkt en wat zien ik ...een oldtimertje denk ik maar wat het is weet ik niet maar Trompetter wel denk ik .
of is het een nsu wat er bijstaat ?

In Holland zou het een Berini eitankje kunnen zijn.

mvg driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#27 Bericht door Wouter_Udon » maandag 18 oktober 2010, 09:37

driver schreef:[quote="trompetter"Afbeelding[/img]
link deedt niet heb wat weggehaald om te zien of het nu wel werkt en wat zien ik ...een oldtimertje denk ik maar wat het is weet ik niet maar Trompetter wel denk ik .
of is het een nsu wat er bijstaat ?

In Holland zou het een Berini eitankje kunnen zijn.

mvg driver[/quote]


Even off-topic: ik heb begrepen o.a. via andere forums dat photobucket wat problemen heeft met fotohosting.
Je kunt als alternatief bijvoorbeeld gebruiken Mijnfilehost.nl, Imageschack of TinyPic.
Het werkt over het algemeen op dezelfde manier.
Live your dream, don't dream your life.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#28 Bericht door Wouter Hua Hin » maandag 18 oktober 2010, 16:32

Leuk onderwerp. De meeste "brommers" zijn hier met een inhoud van 100- 135 cc. (zijn dus moters in NL dan) Zit je van 0 tot 100 in minder dan 10 seconden. NIET te vergelijken met die (standaard) 50 cc uit NL. Honda Phantom of Kawasaki Boss is 175 - 200 cc en rijdt voor geen meter. 1 Cylinder, zien er wel soms schitterend uit, maar een lachwekkend geluid en acceleratie.
Die nieuwe Honda Air Blade PCX kost wel ff B 68.000, rijdt fantastisch en 1 op 50 ! Ziet er wel saai uit nog, ik wacht wel op de nieuwe generatie (cq kleuren combi). Zelf scheur ik letterlijk op een Honda Air Blade 125 cc en bloedsnel.
Verder rij ik op een Suzuki Intruder 750 cc, maar ik vind dat door het verkeer, overstekende pokkehonden, gaten in de weg etc. te link worden. Staat ook te koop voor de liefhebber. Maar overdag in het zonnetje op de Suzuki, op landelijke weggetjes, een slakkegangetje van 50 of zo, geniet ik nog steeds als een wilde! Het moet n.m.i. echt een fun item zijn, of je moet een groepje hebben om regelmatig mee (rustig) te toeren. Elk stadje in Thailand heeft wel een moterclub!
Live life to the max!

patthai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 17:38

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#29 Bericht door patthai » maandag 18 oktober 2010, 18:25

Suzuki 750 wel een goed geluid???? dat is toch een nep Harley?? :lol:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Motorrijders /sters op dit Forum.

#30 Bericht door Wouter_Udon » maandag 18 oktober 2010, 18:33

patthai schreef:Suzuki 750 wel een goed geluid???? dat is toch een nep Harley?? :lol:
Deze maar ook de Dragstar en Steed zijn volgens mij allemaal afgeleiden van de Harley omdat die simpelweg onbetaalbaar werd. Maar daarom zien ze er m.i. nog wel heel leuk uit.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”