Wilders' proces

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wilders' proces

#16 Bericht door dutch » dinsdag 05 oktober 2010, 08:19

Mart schreef:WAT ?????????? :oops: :oops: :oops:

Amsterdam - Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) is in een vroeg stadium hoogstpersoonlijk betrokken geweest bij de afweging om Geert Wilders strafrechtelijk te vervolgen.

Zo zo :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Leve de democratie :lol: Maar ja, zijn vader was een buitenlander :lol:
quote

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7840 ... ces__.html
unquote

Ja..ja...ik weet het,het is de Telegraaf maar......... :oops: :oops:

Verder denk ik dat op de wraking ook positief door de wrakingskamer zal worden gereageerd.
Een rechtbank die het OM overruled was overigens in principe (denk ik zeer voorzichtig) al bevooroordeeld.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wilders' proces

#17 Bericht door printen44 » dinsdag 05 oktober 2010, 10:32

Wat het OM besprak met de Minister van Justitie i.v.m. het wel of niet vervolgen van Wilders is heel gebruikelijk. De Minister van Justitie is de politieke baas van het OM en moet als zodanig de Kamer kunnen beantwoorden op vragen die vanuit de Kamer kunnen worden gesteld.

Het OM raadpleegt altijd de Minister van Justitia als er een politiek luchtje aan een zaak hangt. Maar het is wel leuk dat de Telegraaf dit bericht. Een paar jaar geleden bekritiseerde de Telegraaf het OM waarom zij niet de Minister van Justitie benaderd had in een zaak. Maar ja, de Telegraaf en Wilders, twee paar handen op een extreem rechtse buik.......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wilders' proces

#18 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 oktober 2010, 16:19

dutch schreef:Verder denk ik dat op de wraking ook positief door de wrakingskamer zal worden gereageerd.
Een rechtbank die het OM overruled was overigens in principe (denk ik zeer voorzichtig) al bevooroordeeld.
Wilders krijgt geen andere rechters

Van onze redactie op 05 oktober '10, 14:12, bijgewerkt 05 oktober '10, 14:54 De Volkskrant

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders krijgt geen andere rechters. Alle drie rechters mogen de zaak blijven behandelen. Het wrakingsverzoek van advocaat Bram Moszkowicz is niet gehonoreerd door de wrakingskamer.

Zie verder: http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... e_rechters
-----------

Gelukkig, geen vertraging, morgen gewoon verder!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wilders' proces

#19 Bericht door prajak » dinsdag 05 oktober 2010, 16:29

Dutch, je schrijft dit....

" Een rechtbank die het OM overruled was overigens in principe (denk ik zeer voorzichtig) al bevooroordeeld. "

Nee, niet de Rechtbank, maar het Gerechtshof beslist als je in beroep gaat tegen de beslissing van het OM geen vervolging in te stellen. En het arrest van het Hof bevatte iets van 30 kantjes tekst. Dat is geen k....pis. Het is, als ik de pers mag geloven, een doorwrocht verhaal met alle ins en outs van deze zaak. En het EU Hof heeft sindsdien ook niet stil gezeten. Deze zaak is in beweging.

Wilders zal het een politiek proces noemen maar het is een proces dat in veel landen in Europa al heel lang in gang is. Niet tegen Wilders persoonlijk maar tegen het aanzetten tot ... het beledigen van .... etc. Waar liggen de grenzen, daar gaat het hier om. Waar ligt de grens. En dat wil ik ook wel weten.

Hij krijgt geen nieuwe rechters. Dat staat vast, al is mijn juridische kennis niet groot genoeg om te weten of daartegen beroep mogelijk is. Ik denk van niet. Maar Wilders en zijn raadsman weten wel andere wegen om de zaak te vertragen. En dat is hun goed recht.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wilders' proces

#20 Bericht door dutch » woensdag 06 oktober 2010, 00:46

prajak schreef:Dutch, je schrijft dit....

" Een rechtbank die het OM overruled was overigens in principe (denk ik zeer voorzichtig) al bevooroordeeld. "

Nee, niet de Rechtbank, maar het Gerechtshof beslist als je in beroep gaat tegen de beslissing van het OM geen vervolging in te stellen. En het arrest van het Hof bevatte iets van 30 kantjes tekst. Dat is geen k....pis. Het is, als ik de pers mag geloven, een doorwrocht verhaal met alle ins en outs van deze zaak. En het EU Hof heeft sindsdien ook niet stil gezeten. Deze zaak is in beweging.

Wilders zal het een politiek proces noemen maar het is een proces dat in veel landen in Europa al heel lang in gang is. Niet tegen Wilders persoonlijk maar tegen het aanzetten tot ... het beledigen van .... etc. Waar liggen de grenzen, daar gaat het hier om. Waar ligt de grens. En dat wil ik ook wel weten.

Hij krijgt geen nieuwe rechters. Dat staat vast, al is mijn juridische kennis niet groot genoeg om te weten of daartegen beroep mogelijk is. Ik denk van niet. Maar Wilders en zijn raadsman weten wel andere wegen om de zaak te vertragen. En dat is hun goed recht.
Ik zei het al "zeer voorzichtig" ;)
De wraking loopt ook niet zoals ik had gedacht (voor de goede verstaander: niet had gehoopt).
Ik voelde toch de rechters bevooroordeeld :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Wilders' proces

#21 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 06 oktober 2010, 03:25

RuudThai schreef:Gelukkig, geen vertraging, morgen gewoon verder!
Dit is ongelukkig, want bij veroordeling heeft deze rechtbank altijd de schijn tegen. Ook wrakingskamer vindt de uitspraken ongelukkig..... Dus er is inderdaad schijn van partijdigheid. Dit gaat niet goed!
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wilders' proces

#22 Bericht door prajak » woensdag 06 oktober 2010, 09:23

Ook MET nieuwe rechters wordt dit een Hof-zaak. Dit sleept straks jaren aan.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wilders' proces

#23 Bericht door greenthaiway » woensdag 06 oktober 2010, 11:27

Deze rechtzaak geef Wilders het zoveelste platform...
Hij krijgt meer en meer internationale bekendheid, koren op zijn molen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Wilders' proces

#24 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 06 oktober 2010, 12:03

Hoogleraren: veroordeling onwaarschijnlijk

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7859 ... html?p=4,2
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Wilders' proces

#25 Bericht door Ben » woensdag 06 oktober 2010, 13:26

Wilders wordt niet veroordeeld , Simpel zat .

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Wilders' proces

#26 Bericht door JohanS » woensdag 06 oktober 2010, 13:50

Hoe kunnen ze hem veroordelen indien ze hun regering op poten willen houden ?
Dat proces kost ook belastingsgeld en is gewoon belachelijk op dit ogenblik; of zien ik dit als belg helemaal fout.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wilders' proces

#27 Bericht door RuudThai » woensdag 06 oktober 2010, 15:19

JohanS schreef:Hoe kunnen ze hem veroordelen indien ze hun regering op poten willen houden ?
Dat proces kost ook belastingsgeld en is gewoon belachelijk op dit ogenblik; of zien ik dit als belg helemaal fout.
De regering en het proces zijn 2 gescheiden zaken. Alleen, zou hij veroordeeld worden tot een gevangenisstraf, dan is er inderdaad een probleem. Niet bij een democratische partij, want daar neemt gewoon iemand de leiding over, maar Wilders is enig lid van de PVV, leider daarvan, het gezicht van de partij, stemmentrekker, kortom: hij IS de partij. Valt hij weg dan is de partij ook weg, zie de LPF.
Dan is er geen cohesie meer en springen alle kikkers uit de emmer.
Maar zover zal het niet komen. Ik verwacht ook niet dat hij veroordeeld wordt, maar het schept wel enige duidelijkheid tot hoever iemand kan gaan met haatzaaiende, discriminerende en beledigende opmerkingen t.o.v. een bevolkingsgroep.

En dat proces was al meer dan een half jaar geleden op de rol gezet n.a.v. aangiften bij justitie van door de opmerkingen van Wilders geraakte groepen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wilders' proces

#28 Bericht door printen44 » woensdag 06 oktober 2010, 15:53

Het is juist wat Ruud schrijft. Wilders werd aangeklaagd door mensen en groeperingen die vonden dat hij beledigende en haatdragende uitspraken deed. Iedere inwoner van Nederland kan een aanklacht indienen tegen mensen en/of groeperingen. Het is aan de OM om te kijken of men daadwerkelijk aan vervolging overgaat. Het OM wilde in eerste instantie niet tot vervolging overgaan, de aanklagers gingen in beroep en het Gerechtshof in Amsterdam dwong het OM om toch te vervolgen.

Vandaar dat het OM waarschijnlijk vrijspraak zal vragen, gezien ook de getuigen die vandaag aan het woord kwamen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wilders' proces

#29 Bericht door prajak » woensdag 06 oktober 2010, 16:02

Wilders vindt zich lijdend voorwerp in deze zaak maar het gaat niet om Wilders. Het gaat om wat je mag roepen en wat niet. Waar ligt de grens. Als de wetgeving en rechtspraak tijdens de Janmaat periode zo ver was als nu had hij nu voor het bankje gestaan.

Vergeet het actuele van die zaak; het is een beginselzaak. W rekt de zaak jaren op. We horen het wel en hebben nu andere zaken aan de kop. De toestand van de schatkist bijvoorbeeld.....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Wilders' proces

#30 Bericht door Jim » woensdag 06 oktober 2010, 17:37

prajak schreef:Als de wetgeving en rechtspraak tijdens de Janmaat periode zo ver was als nu had hij nu voor het bankje gestaan
wat wilders nu allemaal roept daar kon janmaat alleen maar van dromen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”