Virus waarschuwing !!!!!!!

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#16 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 29 september 2010, 11:42

Mart schreef:
RuudThai schreef: :D . Ik heb meer verstand van politiek, hehehe! ;) ;) ;) :lol: :mrgreen:
Duiker schreef in een ander topic:
Misschien moeten sommige mensen hier eens leren dat het verleden niet telt maar alleen het heden .

Dat kan hier ook van toepassing zijn :o :lol: :mrgreen:

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
En wat goede keuzes betreft is dat heeeeeeel subjectief. ;)
Live your dream, don't dream your life.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#17 Bericht door Mart » dinsdag 26 oktober 2010, 14:36

Archief 28 september 2010
Mart schreef:Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C) schijf van je computer aantast. Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt.
Ik had het niet uit de duim gezogen ;) ;)

Heeft U het al gelezen :?:

Op verzoek van het Landelijk Parket is vannacht op het internationale vliegveld van Jerevan een 27-jarige Armeniër aangehouden, die vermoedelijk het brein is achter het beruchte Bredolab netwerk.
Dit netwerk is maandagmiddag door het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche neergehaald. Bredolab is door cybercriminelen gebruikt om via Nederland wereldwijd virussen en spam te verspreiden.
Tijdens het neerhalen van het Bredolab netwerk bij een Nederlandse hosting provider heeft de verdachte gistermiddag verschillende pogingen gedaan om de controle over het botnet terug te krijgen. Toen dat mislukte deed hij een massale aanval met 220.000 besmette computers op het systeem van de hosting provider. Deze zogenoemde DDoS aanval kon worden beëindigd doordat in Parijs drie computerservers die de verdachte bij deze aanval inzette, werden afgesloten van het internet.
Inmiddels zijn meer dan 100.000 computergebruikers gewaarschuwd dat hun computer deel uitmaakt van een botnet. Het Team High Tech Crime heeft via internet 55 aangiftes gekregen van gedupeerde computergebruikers.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#18 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 26 oktober 2010, 15:10

Mart schreef:Archief 28 september 2010
Mart schreef:Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C) schijf van je computer aantast. Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt.
Ik had het niet uit de duim gezogen ;) ;)

Heeft U het al gelezen :?:

Op verzoek van het Landelijk Parket is vannacht op het internationale vliegveld van Jerevan een 27-jarige Armeniër aangehouden, die vermoedelijk het brein is achter het beruchte Bredolab netwerk.
Dit netwerk is maandagmiddag door het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche neergehaald. Bredolab is door cybercriminelen gebruikt om via Nederland wereldwijd virussen en spam te verspreiden.
Tijdens het neerhalen van het Bredolab netwerk bij een Nederlandse hosting provider heeft de verdachte gistermiddag verschillende pogingen gedaan om de controle over het botnet terug te krijgen. Toen dat mislukte deed hij een massale aanval met 220.000 besmette computers op het systeem van de hosting provider. Deze zogenoemde DDoS aanval kon worden beëindigd doordat in Parijs drie computerservers die de verdachte bij deze aanval inzette, werden afgesloten van het internet.
Inmiddels zijn meer dan 100.000 computergebruikers gewaarschuwd dat hun computer deel uitmaakt van een botnet. Het Team High Tech Crime heeft via internet 55 aangiftes gekregen van gedupeerde computergebruikers.
Heb nooit beweerd dat je (te grote) duimen zou hebben. :lol: :lol: :lol:
Echter, je eerste bericht gaat over een virus dat de nulsector vernietigd:

Citaat:
Dit virus vernietigd de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest wezenlijke informatie wordt opgeslagen.


Dit houdt in dat je pc simpelweg helemaal niet meer opstart.

Die bende die is opgerold maakte juist gebruik van werkende pc's en onwetende gebruikers om spam etc te verspreiden. Heb je al een mail ontvangen dat jouw pc deel uitmaakte van het Bredolab netwerk :?:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#19 Bericht door Gardensafari » dinsdag 26 oktober 2010, 16:03

dutch schreef:Ik heb Microsoft Security Essentials
Sorry, iedereen: die bedoelde ik ook!

En nog een waarschuwing: gebruik geen Norton 360 of iets dergelijks.
Maakt je PC heel erg traag, verziekt programma's en hoewel het lijkt of alles gemakkelijk is in te stellen, is dat niet zo.
Ik heb hem twee maand gebruikt en was toen gek geworden. Heb hem er toen maar weer afgegooid.
Wel voor een jaar betaald natuurlijk!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#20 Bericht door prajak » dinsdag 26 oktober 2010, 16:15

Ik heb geen waarschuwing gehad. En heb Norton360 lopen, legaal, en geen trage PC. Trouwens, met traag internet in Thailand merk je dat niet eens. Regelmatig updates en geen virussen meer, en een rood lampje als een website probeert binnen te dringen. Iedere maand draai ik verder Spybot van de Univ van Dortmund die al op 156.000 bots controleert. Ook daar nimmer klachten. Mijn emailprovider is state of the art (en een betaalde...) en die filtert al veel rommel er uit, het komt niet eens bij me, wel een mededeling dat een email niet doorkomt.

Liever een trage PC dan een vervuilde overigens. Ik ben gepensioneerd en haast is me vreemd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#21 Bericht door prajak » dinsdag 26 oktober 2010, 17:12

Zag net in Nieuwsuur van maandag dat men in Haarlem de servers heeft gestopt waarover een netwerk haar misdadige zaken verspreidde. Het vermoeden werd uitgesproken dat de man achter de schermen in Armenia zat en het verbaast me niet dat juist daar een aanhouding is verricht. De vraag is of men het daar serieus zal aanpakken. De man is vast schatrijk en er is ook in dat land iets als een kontzakkultuur. Hij kan mogelijk ontsnappen omdat een deur niet goed dichtzit, net als destijds bij Dutroux.

Er zitten honderden zo niet duizenden van die deugnieten in de wereld en de enige manier om er aan te ontsnappen is jouw eigen PC potdicht te timmeren en geen emails te openen waarvan de herkomst je niet bekend is of je verdacht voor komen. En geen diskettes en schijfjes van anderen toelaten in jouw PC. En backups blijven maken......

Kerst- en verjaardagskaarten blijken ook al link te zijn. Dus voorzichtigheid is geboden.

Ik bankier per internet meer dan 10 jaar en nimmer is een cent verdwenen. Houden zo......

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#22 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 26 oktober 2010, 18:21

Er is heel veel free-ware verkrijgbaar op het gebied van anti-virus, spy-ware & trojan removal en daar zitten prima programma's bij die kwa kwaliteit niet onder doen voor betaalde programma's.
Voor liefhebbers wil ik geheel en al gratis een cd samenstellen met betreffende free-ware, stuur me dan dan even een pb'tje.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#23 Bericht door prajak » woensdag 27 oktober 2010, 11:19

Wouter, hoe uptodate is die freeware en komt die update automatisch ? De mens is lui, weet je... Ik kan hier ook freeware kopen maar wil ik een update dan is die freeware ineens niet zo free meer.....

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#24 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 27 oktober 2010, 11:26

prajak schreef:Wouter, hoe uptodate is die freeware en komt die update automatisch ? De mens is lui, weet je... Ik kan hier ook freeware kopen maar wil ik een update dan is die freeware ineens niet zo free meer.....

Freeware daar zou je eigenlijk niet voor hoeven/moeten betalen. Het is gratis te downloaden van Internet.
De freeware die ik heb is ook gratis te updaten indien nodig.
Upgraden daarentegen dient wel betaald te worden. Geef anders je wensen even door per pb dan neem ik wel eea voor je mee.
Live your dream, don't dream your life.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#25 Bericht door Duiker » woensdag 03 november 2010, 11:05

Euhh.. ik heb nogal last van het thai virus..
Is daar ook wat aan te doen? :mrgreen:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#26 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 03 november 2010, 11:07

Duiker schreef:Euhh.. ik heb nogal last van het thai virus..
Is daar ook wat aan te doen? :mrgreen:

Zeker wel: met behulp van een grote zak geld. ;) :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#27 Bericht door Duiker » woensdag 03 november 2010, 11:17

Eigenlijk bedoel ik dat men mij niet moet genezen, maar het "onder controle houden" zou op zich wel handig zijn. Mijn gevoel "piekt" soms. En dat is dus een piek naar boven. Veel verlangen. Een piek naar onder is nooit voorgekomen. Volgens mij kan dat ook niet. De pieken komen wel steeds vaker, en ze zijn ook steeds heviger. Op dit moment heb ik overigens nergens last van. Toch, ik voorspel dat het over een week of 3 weer begint.

Misschien is er een doctor in de zaal, ik bedoek op het forum?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#28 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 03 november 2010, 12:13

Duiker schreef:Eigenlijk bedoel ik dat men mij niet moet genezen, maar het "onder controle houden" zou op zich wel handig zijn. Mijn gevoel "piekt" soms. En dat is dus een piek naar boven. Veel verlangen. Een piek naar onder is nooit voorgekomen. Volgens mij kan dat ook niet. De pieken komen wel steeds vaker, en ze zijn ook steeds heviger. Op dit moment heb ik overigens nergens last van. Toch, ik voorspel dat het over een week of 3 weer begint.

Misschien is er een doctor in de zaal, ik bedoek op het forum?

Ik vrees dat we er mee zullen moeten leren leven. Van een doctor ben ik niet zeker, maar een dokter helpt daar niet aan. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#29 Bericht door carpediem » woensdag 03 november 2010, 12:16

Duiker schreef:Eigenlijk bedoel ik dat men mij niet moet genezen, maar het "onder controle houden" zou op zich wel handig zijn. Mijn gevoel "piekt" soms. En dat is dus een piek naar boven. Veel verlangen. Een piek naar onder is nooit voorgekomen. Volgens mij kan dat ook niet. De pieken komen wel steeds vaker, en ze zijn ook steeds heviger. Op dit moment heb ik overigens nergens last van. Toch, ik voorspel dat het over een week of 3 weer begint.

Misschien is er een doctor in de zaal, ik bedoek op het forum?
Moet je wel eerst aangeven of het een Thailand virus is of een thaise vrouwen virus.
Aan het eerste is wel wat te doen.
Aan het tweede helemaal niets.
Als het het tweede is bespaar je in ieder geval dokterskosten.
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Virus waarschuwing !!!!!!!

#30 Bericht door prajak » woensdag 03 november 2010, 15:58

Wouter, dank, maar ik ben voorzien van Norton360 en er tevreden mee. Het herinnert me aan backups en disc-cleaning en verhindert iets dat pishing heet en houdt spybots tegen. Samen met mijn state of the art emailprovider, ook een betaalde klub, voel ik me veilig in mijn eigen PC. En wat kost het nou helemaal....ik zit niet op de ondergrens van een financieel leven hier.
Kan mijn rode kurk drinken en een dame onderhouden. Laat ik zeggen dat het per jaar minder kost dan een dvd van Andre Rieu.........

Vanavond zitten genieten van het concert in Sydney. Hopelijk komt nog deze week Johannesburg. Kan ik in stijl mijn verjaardag vieren......met de schitterende Kimi Skota en haar African Dream.

Vandaag is Mart jarig !

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”