Goed lezen. Benny Neyman heeft niets met de Sjah te maken.Loe schreef:Prajak dit slaat werkelijk nergens op hij was een goed zanger en niemand werd gedwongen om naar zijn concerten te gaan dus waarom zo grof ik denk dat dan heel nederland steelt waaronder jijzelf ookprajak schreef:Benny Neyman. Het oudste voorbeeld is de laatste Sjah die de wereldvoorraad interferon opkocht met van zijn volk gestolen poen en hij ging er onderdoor.
Kanker in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Kanker in Thailand
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid

-
- Volwaardig lid
De laatste keer dat ik Benny zag was op een dvd van een concert van Rieu in Mestreech. Dat was genieten want hij was een zanger pur sang en heeft mooie liedjes gemaakt en gezongen. Ik was er ook kapot van toen ik het hoorde. Veel te jong heengegaan.
-
- Erelid
Naar aanleiding van het bericht op 9 september :Wereldburger in Thailand schreef:Waar, in welk Ziekenhuis kun je je het beste in Thailand laten behandelen tegen longkanker?
“Bedankt voor het medeleven, het betreft mijn vrouw” ben ik erg geschrokken, aangezien wij A & S persoonlijk kennen. Direct daarna was er privé contact en zijn wij verder op de hoogte gehouden.
Lees zelf verder een gedeelte van het laatste bericht:
Hierbij wederom een update over de gezondheidstoestand van S.
Helaas wederom niet veel goeds te melden. Vandaag, 8 november, wederom een scan gemaakt na weer 3 chemo kuren van 3 weken te hebben gehad.
Het behandelende team van artsen adviseerde om het belangrijkste gezwel te lijf te gaan met radiologische bestralingen vanaf januari 2011. Dit kan plaatsvinden in Bangkok.
Nu het goede nieuws, voor zover mogelijk.
We hebben van CZ, haar ziektekostenverzekeraar de goedkeuring gekregen om de behandeling voort te zetten in Bangkok en wellicht kan men daar meer voor haar betekenen. We geven de moed zeker niet op al moeten we ook realistisch zijn. Het zal een moeilijk proces worden om haar hier doorheen te slepen.
Woensdag 17 november stappen we op het vliegtuig om naar Bangkok te vliegen. Als we op donderdag aankomen staat er vervoer voor ons klaar om direct naar Bangkok Hospital te gaan.
Met vriendelijke groet,
A
Als blijk van medeleven zal ik namens het forum er voor zorg dragen dat er op 19 november een "bloemetje" wordt bezorgt.
Het is mij bekend dat A. momenteel niet actief is op TF. Ik zal reacties bundelen en deze aan A. doen toekomen.
-
- Volwaardig lid
Het is verschrikkelijk als je zoiets overkomt, daar zijn eigenlijk geen woorden voor. Je komt in een mallemolen terecht van doktoren, ziekenhuizen, twijfel, tussen hoop en vrees, stress enz. Ik wens ze beiden bijzonder veel sterkte en ik hoop dat de behandeling in BKK succesvol zal zijn.Mart schreef:Naar aanleiding van het bericht op 9 september :Wereldburger in Thailand schreef:Waar, in welk Ziekenhuis kun je je het beste in Thailand laten behandelen tegen longkanker?
“Bedankt voor het medeleven, het betreft mijn vrouw” ben ik erg geschrokken, aangezien wij A & S persoonlijk kennen. Direct daarna was er privé contact en zijn wij verder op de hoogte gehouden.
Lees zelf verder een gedeelte van het laatste bericht:
Hierbij wederom een update over de gezondheidstoestand van S.
Helaas wederom niet veel goeds te melden. Vandaag, 8 november, wederom een scan gemaakt na weer 3 chemo kuren van 3 weken te hebben gehad.
Het behandelende team van artsen adviseerde om het belangrijkste gezwel te lijf te gaan met radiologische bestralingen vanaf januari 2011. Dit kan plaatsvinden in Bangkok.
Nu het goede nieuws, voor zover mogelijk.
We hebben van CZ, haar ziektekostenverzekeraar de goedkeuring gekregen om de behandeling voort te zetten in Bangkok en wellicht kan men daar meer voor haar betekenen. We geven de moed zeker niet op al moeten we ook realistisch zijn. Het zal een moeilijk proces worden om haar hier doorheen te slepen.
Woensdag 17 november stappen we op het vliegtuig om naar Bangkok te vliegen. Als we op donderdag aankomen staat er vervoer voor ons klaar om direct naar Bangkok Hospital te gaan.
Met vriendelijke groet,
A
Als blijk van medeleven zal ik namens het forum er voor zorg dragen dat er op 19 november een "bloemetje" wordt bezorgt.
Het is mij bekend dat A. momenteel niet actief is op TF. Ik zal reacties bundelen en deze aan A. doen toekomen.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Ik wens jullie beiden sterkte; het wordt een moeilijke tijd voor jullie.
-
- Volwaardig lid
Beide heel veel sterkte, ook voor degene die er bij betrokken is!
groetjes Agnes
groetjes Agnes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- joepattaya
- Expat
Het Bangkok Hospitaal? Dan heb je alle succes nodig wat je op weg daarnaartoe tegenkomt.
Zorg in ieder geval dat je zeer nauw in kontakt blijft met een Nederlands-talige patienten-consultant die ongetwijfeld aanwezig zal zijn. Hij/zij is vaak ook de contactpersoon tussen ziekenhuis en verzekering.
Schrik niet van de BP-B rekeningen en schrik ook niet als CZ er de financiele stekker uittrekt.
Zorg in ieder geval dat je zeer nauw in kontakt blijft met een Nederlands-talige patienten-consultant die ongetwijfeld aanwezig zal zijn. Hij/zij is vaak ook de contactpersoon tussen ziekenhuis en verzekering.
Schrik niet van de BP-B rekeningen en schrik ook niet als CZ er de financiele stekker uittrekt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
Heb jij zulke negatieve ervaringen dan? Als de verzekering toestemming geeft, zullen zij zich toch ook aan hun beloften moeten houden. En wat het CZ niet vergoed , declareer je bij de reisverzekering, dat is wel belangrijk om die ook met med. kosten af te sluiten. En voorop je moet het eerst melden bij de reisverzekering en die verhalen het bij de ziektekosten verzekering.
Maar gesprekspartner is de reisverzekering van hieruit.(Thailand).
- joepattaya
- Expat
Godzijdank geen hoogstpersoonlijke ervaringen, maar 2e hands ervaringen van zowel buitenlanders als ook gegoede Thai.elst99 schreef:Heb jij zulke negatieve ervaringen dan? Als de verzekering toestemming geeft, zullen zij zich toch ook aan hun beloften moeten houden. En wat het CZ niet vergoed , declareer je bij de reisverzekering, dat is wel belangrijk om die ook met med. kosten af te sluiten. En voorop je moet het eerst melden bij de reisverzekering en die verhalen het bij de ziektekosten verzekering.
Burumgrad in Bangkok is onherroepelijk nummer 1 vwb de behandeling van kanker.
Bangkok Hospitaal (waar dan ook in Thailand) is ronduit gezegd gewoon een all-round ziekenhuis en een laaien-lichter. HEB je geen kanker, dan zorgen zij wel dat je die krijgt.
Ik durf dat keihard hier neer te schrijven ondanks het feit dat ik dit niet eens aan den lijve heb ondervonden.......maar diverse 2e hands ervaringen uit diverse en verschillende hoeken zorgen ervoor dat ik nooit of te nimmer ene 1e hands ervaring zal opdoen.
De ergste (financieel gezien) was een Engelse kennis waarbij in Hongkong al longkanker geconstateerd werd en vervolgens naar Thailand kwam. De beste man was goed bemiddeld door jarenlang werk in de vliegtuig-industrie.
In anderhalf jaar tijd hebben zo wel Burumgrad als Bangkok Hospitaal zo'n slordige 12.000.000 van hem opgestreken ten behoeve van radio therapie, chemo en een nieuwe methode....die uiteindelijk dus geen resultaat had.
Een ander epistel (en dan stop ik, want anders schiet er geen plaats meer over) is het relaas van een Belg, die al langere tijd hartklachten heeft en hiervoor medicijnen ontvangt. Bij een bepaalde bloedwaarde dienen deze medicamenten aangepast te worden. Omdat de Belg zich al geruimte tijd niet echt lekker voelde, besloot hij om de cardioloog te consulteren in het BH-P. Deze schreef nieuwe medicijnen voor en de Belg was tevreden....totdat hij op een gegeven moment merkte dat zijn hals en met name strottehoofd aan het opzwellen was. Hij weer terug naar het BH-P en na veel 5-en en 6-en "besloot" men dat de Belg kanker had aan zijn strottehoofd en dat ook zijn stembanden verwijdert dienden te worden. Uiteraard zou e.e.a. gepaard gaan met chemo en/of radio-therapie; behandelingen die al snel in de 6 nullen lopen. De Belg had eigenlijk niet langer zin om door te leven, zeker niet met een gat in je luchtpijp en een computerstem in het vooruitzicht.
Voor alle zekerheid ging de Belg toch voor een 2nd opinion naar het Pattaya Memorial; liet zich nakijken zonder zich uit te laten over de diagnose in het BH-P. Na een kort onderzoek, kwam men op de hart-medicatie en og die recentelijk aangepast was; dat was hij dus. De Belg had dus gewoonweg verkeerde medicijnen gekregen en daardoor had hij een opgezwollen strottehoofd. Van kanker was volgens het Pattaya Memorial geen sprake.
Dit laatste geval hoor je wel vaker........maar nogmaals, ik zou er boeken over kunnen schrijven.
Tip voor de onfortuinlijke patient: "Shop" een beetje rond. Staar je niet blind op 1 of 2 ziekenhuizen en staar je zeker niet blind op de geweldige service en mooie outlook van een ziekenhuis. Pattaya Memorial ziet er misschien niet echt rooskleurig uit, maar is echt goed.
BH-P ziet eruit om door een ringetje te halen als ware het ene 5-sterren hotel, maar hoe staat het met de medische stand van zaken?
Pattaya International (Soi 4 off 2nd Road) zit er een beetje tussenin. Hebben een goede behandel-afdeling maar een beperkte opname capaciteit.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Expat
Zolang het niet verder gaat als een meniscus of blinde darm........anders ALTIJD second opinion.
Zoals Joep al aangeeft.
Zoals Joep al aangeeft.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Ik vraag me af of de reisverzekering dat surplus wel dekt. Je gaat immers met het doel een behandeling te laten doen naar Thailand. Of verzekert die polis ook noodsituaties bij bestaande problemen ? Het is te hopen. Maar als de zorgklub toestemt in behandeling in Thailand dan zullen ze ook wel dokken; het is hier immers goedkoper dan in NL.
In Nongkhai hebben ze bij een farang de blindedarm er uit gehaald; meneer had buikklachten. Men was zo eerlijk na afloop te zeggen dat het ding niet ziek was. Een scan gaf leverkanker aan. Dan vraag ik me af of ze die scan niet eerder hadden kunnen maken of het bloedbeeld beter nazien. Maar ja, waar mensen werken...... Een second opinion is nooit weg.
In Nongkhai hebben ze bij een farang de blindedarm er uit gehaald; meneer had buikklachten. Men was zo eerlijk na afloop te zeggen dat het ding niet ziek was. Een scan gaf leverkanker aan. Dan vraag ik me af of ze die scan niet eerder hadden kunnen maken of het bloedbeeld beter nazien. Maar ja, waar mensen werken...... Een second opinion is nooit weg.
-
- Volwaardig lid
Prajak je hebt gelijk als je zegt, betaalt de reisverzekering wel als je al ziek op reis gaat, dan zal het anders liggen, maar stel je komt te overlijden of je moet terug voor familieomstandigheden, dan heb je de reisverzekering hard nodig. Wij hebben een reisverzekering bij Centraal beheer en mogen 365 dagen wegblijven, bij andere is het soms beperkt tot 90 cq 180 dgn.
Denk ook dat het anders ligt Joe, als het ziekenhuis met de verzekering moet onderhandelen of dat je als particulier (zonder verzekering) het ziekenhuis ingaat, denk dat ze je dan wel een poot uittrekken.
Denk ook dat het anders ligt Joe, als het ziekenhuis met de verzekering moet onderhandelen of dat je als particulier (zonder verzekering) het ziekenhuis ingaat, denk dat ze je dan wel een poot uittrekken.
-
- Erelid
Even voor alle duidelijkheid - Wereldburger ( A en S ) wonen in Thailand maar hebben een particuliere verzekering in NL. Reisverzekering is dus niet in het geding.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Expat
- Contacteer:
Ik heb prima en erg piositieve ervaringen met Bangkok Hospitaal.joepattaya schreef:Bangkok Hospitaal (waar dan ook in Thailand) is ronduit gezegd gewoon een all-round ziekenhuis en een laaien-lichter.
En boeken schrijven over de ervaringen van anderen, dat gebeurt al genoeg.