Ja ik vind het ook echt belachelijk!
Die goeie man is met een stapelpapieren dikte telefoonboek amsterdam richting ambassade getrokken, papieren van onze zaak, huis, kopieen mijn visa over de jaren heen, waruit blijkt dat ik dus al die tijd al daar ben.
Een uiteenzetting waarom ik nu hier ben om hier wil bevallen.En dan komen ze met dit argument?? Serieus...wat zou mijn kind er ook aan hebben een pa hier te hebben die hier dan illegaal zou verblijven en ondergedoken zou zitten en daar zou ik dan ook nog mijn eigen moeder voor gebruiken [als garant...] nou dat vind ik allemaal wel erg dramatisch en vergezocht voor het nuchtere Nederland hoor!
Hij faxt de papieren vanmiddag nr NL en ga er dan meteen mee aan de slag, in het slechtste geval en het wat echt mn hart zou breken is dat het allemaal niet op tijd gaat zijn en hij er alsnog niet bij kan zijn maar ik wil iig kenbaar maken dat ik me bij deze flauwekul niet neerleg!
Mijn vader heeft in verleden diverse Thaise partners [niet gelijktijdig...

] zonder enkel probleem op een toeristenvisum hier naartoe kunnen halen en deze dames hadden helemaal niks om naar terug te keren, wil mijn vader noch betreffende situatie of dame in slecht daglicht stellen maar vind het onbegrijpelijk dat in dergelijk geval zonder problemen of enige vermoeden van vestigingsgevaar een visum wordt afgegeven [smorgens op gesprek smiddags al gebeld met goedkeuring in twee gevallen!!]
En wij nu hemel en aarde moeten bewegen en alsnog negatief nieuws krijgen terwijl ik gewoon niet met meer argumenten kan komen van doel en terugkeer! GRRR bureaucratie!
Even the longest journey starts with the first step...