Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Jim
- Volwaardig lid

Bericht
door Jim » donderdag 15 juli 2010, 16:07
jumbo schreef:RuudThai schreef:
Foute veronderstelling! Een buitenlandse akte moet ALTIJD worden gelegaliseerd, in ieder geval door de Nederlandse ambassade (= apostille) en voor landen waarmee NL geen apostilleverdrag (wel met de VS) heeft gesloten moet het document eerst door de autoriteiten van het land worden gelegaliseerd.
NEEN, want ik heb dat niet hoeven doen met mijn US trouwakte met een Nederlands onderdaan in het engels opgesteld.....om alle feiten maar te noemen...
dan is dat toch niet helemaal goed gegaan.
Verenigde Staten van Amerika
(hoofdstad: Washington)
Aangesloten bij het volgende legalisatieverdrag:
4. Verdrag tot afschaffing van het vereiste van legalisatie voor buitenlandse openbare akten.
Op grond van het Apostilleverdrag (no. 4) dienen alle onder het verdrag vallende openbare akten van een Apostillestempel te worden voorzien.
http://minbuza.nl/nl/Producten_en_Diens ... an_Amerika
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » vrijdag 16 juli 2010, 02:54
Jim schreef:
4. Verdrag tot afschaffing van het vereiste van legalisatie voor buitenlandse openbare akten.
Op grond van het Apostilleverdrag (no. 4) dienen alle onder het verdrag vallende openbare akten van een Apostillestempel te worden voorzien.
Een antwoord ; 1987....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » vrijdag 16 juli 2010, 08:29
jumbo schreef:Jim schreef:
Een antwoord ; 1987....
In 1987 vielen alle door de VS afgegeven akten onder het Apostilleverdrag aangezien de VS in 1981 dit verdrag in werking lieten treden voor hun land.
Jouw huwelijksakte zou dus voorzien moeten zijn van een apostillestempel, want eerst dan mocht de gemeenteambtenaar van je woonplaats in NL deze akte accepteren. Is dat niet zo, dan heb je gewoon gemazzeld en waren ze daar op dat gemeentehuis fout bezig.
Ik heb die grappen regelmatig meegemaakt met de acceptatie van akten. Dan kon ik een ongelegaliseerde akte niet accepteren en dan blies men hoog van de toren. Ze schakelden advocaten in of probeerden het via de burgemeester maar uiteindelijk lukte dat niet en moesten ze alsnog met een gelegaliseerde (apostille of dubbel) akte komen opdraven. Het staat nou eenmaal in de voorschriften en die moeten in het hele land worden gehanteerd anders krijg je verschil in behandeling.
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » vrijdag 16 juli 2010, 08:51
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » vrijdag 16 juli 2010, 09:03
Denk je dat echt? Nou, er wordt natuurlijk altijd op ambtenaren bekritiseerd en dat deed mij niets, ik heb een hele brede rug....
Je weet toch dat je je aan de regels moet houden (hoewel hier in Thailand geldt dat in beduidend mindere mate

) en als je dat niet doet je de consequenties moet nemen. En als je dat niet bevalt dan moet je niet de boodschapper van het slechte nieuws op de korrel nemen, maar de daarvoor geëigende weg bewandelen, dus via de rechter.
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » vrijdag 16 juli 2010, 09:31
RuudThai schreef:jumbo schreef:
Een antwoord ; 1987....
In 1987 vielen alle door de VS afgegeven akten onder het Apostilleverdrag aangezien de VS in 1981 dit verdrag in werking lieten treden voor hun land.
Jouw huwelijksakte zou dus voorzien moeten zijn van een apostillestempel, want eerst dan mocht de gemeenteambtenaar van je woonplaats in NL deze akte accepteren. Is dat niet zo, dan heb je gewoon gemazzeld en waren ze daar op dat gemeentehuis fout bezig.
Ik heb die grappen regelmatig meegemaakt met de acceptatie van akten. Dan kon ik een ongelegaliseerde akte niet accepteren en dan blies men hoog van de toren. Ze schakelden advocaten in of probeerden het via de burgemeester maar uiteindelijk lukte dat niet en moesten ze alsnog met een gelegaliseerde (apostille of dubbel) akte komen opdraven. Het staat nou eenmaal in de voorschriften en die moeten in het hele land worden gehanteerd anders krijg je verschil in behandeling.
Sterker nog in mijn geval kwam de gemeenteambtenaar van mijn woonplaats er niet aan te pas. Ik heb de akte naar Den Haag op laten sturen ter registratie, via mijn advocaat, en wat die er verder mee hebben gedaan, dacht van niets. Heb bij mijn huwelijk hier wel in Den Haag de akte van ontbinding (dacht ik dat het zo heette) moeten opvragen omdat die als bewijs diende voor de niet getrouwd verklaring voor de ambassade in Bangkok.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum