Verkiezingen Thailand uitgesteld
Moderator: Loempia
- jumbo
- Expat
Re: Verkiezingen Thailand uitgesteld
IK ben het er niet mee eens puur omdat de vervroegde verkiezingen een middel waren om de roden vreedzaam de strijdbijl te kunnen laten begraven, men heeft daar dus duidelijk niets mee gedaan en dan wordt een aanbod terug getrokken, niets meer als normaal..
De roden kunnen zich nu beter voorbereiden op de verkiezingen en een programma schrijven anders dan T wil premier worden, T for president en T wil zijn geld terug...
Als ze met structurele plannen komen krijgen ze support, jammer genoeg is gebleken ook als ze die niet hebben, dus we wachten hun volgende uitspatting maar af.... want dat doet iedereen toch???
Laten we niet vergeten dat het nog steeds een minderheid betreft hier die met machtsmiddelen heeft geprobeerd de meerderheid haar mening door de strot te duwen.....
De roden kunnen zich nu beter voorbereiden op de verkiezingen en een programma schrijven anders dan T wil premier worden, T for president en T wil zijn geld terug...
Als ze met structurele plannen komen krijgen ze support, jammer genoeg is gebleken ook als ze die niet hebben, dus we wachten hun volgende uitspatting maar af.... want dat doet iedereen toch???
Laten we niet vergeten dat het nog steeds een minderheid betreft hier die met machtsmiddelen heeft geprobeerd de meerderheid haar mening door de strot te duwen.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
jumbo schreef:

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Sert schreef:Als farang heb je geen last van verkiezingscampagnes ( je behoort niet eens tot de doelgroep). Wat wel minder is, is dat op de vooravond van de stemdag alle horeca dicht moet. De overheid ziet haar burgers graag nuchter in het stemhokje.
Ik ben toch wel een beetje bang dat de "verliezende" partij het er niet met de uitslag eens is en de straat opgaat.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
You can go ........
- jumbo
- Expat
dat is een risico dat in 2008 is genomen en zich nu tegen welke regering dan ook gaat kerenfrans49 schreef:Sert schreef:Als farang heb je geen last van verkiezingscampagnes ( je behoort niet eens tot de doelgroep). Wat wel minder is, is dat op de vooravond van de stemdag alle horeca dicht moet. De overheid ziet haar burgers graag nuchter in het stemhokje.
Ik ben toch wel een beetje bang dat de "verliezende" partij het er niet met de uitslag eens is en de straat opgaat.
Laatst gewijzigd door jumbo op maandag 31 mei 2010, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Erelid
Wees maar niet bang, ze komen echt niet naar Lelystadfrans49 schreef:Sert schreef:Als farang heb je geen last van verkiezingscampagnes ( je behoort niet eens tot de doelgroep). Wat wel minder is, is dat op de vooravond van de stemdag alle horeca dicht moet. De overheid ziet haar burgers graag nuchter in het stemhokje.

-
- Volwaardig lid
Gelezen:
Democrat secretary-general Suthep Thaugsuban has bowed to the demand of Bhumjaithai Party de facto leader Newin Chidchob to remove Puea Pandin from the coalition
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Democrat secretary-general Suthep Thaugsuban has bowed to the demand of Bhumjaithai Party de facto leader Newin Chidchob to remove Puea Pandin from the coalition
Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Mart schreef:
Wees maar niet bang, ze komen echt niet naar Lelystad
O, daar was ik net bang voor.

Maar ik ben bang dat ik tegen die tijd in Thailand zit.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
- vleespet
- Volwaardig lid
Ik zou hier wel wat over kunnen zeggen maar dat wordt dan weer door andere ontkend.frans49 schreef:Gelezen:
Ruudthai kan je hier wel uitleg geven,maar ik weet niet of hij dat wel doet aangezien het de zoveelste smet is op de regering Abhisit.
In feite komt het erop neer dat Abhisit geen enkele controle heeft over zijn regering (maar geen nieuwe verkiezingen)
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
- RuudThai
- Expat
Die laatste zin is zoals gewoonlijk van jou weer dik overdreven, want het heeft niks met controle van Abhisit te maken. Gewoon, 2 coalitiepartijen maakten heibel en de grootste van die 2 heeft geëist dat de kleinste zou verdwijnen.vleespet schreef:Ik zou hier wel wat over kunnen zeggen maar dat wordt dan weer door andere ontkend.frans49 schreef:Gelezen:
Ruudthai kan je hier wel uitleg geven,maar ik weet niet of hij dat wel doet aangezien het de zoveelste smet is op de regering Abhisit.
In feite komt het erop neer dat Abhisit geen enkele controle heeft over zijn regering (maar geen nieuwe verkiezingen)
Puea Pandin haalde bij de democratische verkiezingen van 2007 24 zetels (van de 480), ging eerst in zee met de thaksinmarionettenpartij PPP, later Puea Thai, maar werden daarna partner van de Democraten. Wel altijd kritisch gebleven en dat mondde tijdens het vertrouwensdebat van de afgelopen dagen uit in gedeeltelijk meestemmen met de oppositie, waar het Bumjaithai-ministers betrof. Dat schoot daar in het verkeerde keelgat.
Maar niets aan de hand, de coalitie die premier Abhisit steunt heeft nog een ruime democratische meerderheid in dit democratisch gekozen parlement

- jumbo
- Expat
Het lijkt er steeds meer op dat Abhisit alsnog op versnelde verkiezingen afstuurt, wellicht omdat de rokende puinhopen in Bangkok nog wat nasmeulen en hij op de geur daarvan een winst verwacht???
De militaire macht ism de privy council lijken dat echter niet voor te staan omdat ze perse niet willen dat er opnieuw een Thaksin marionet aan de macht komt....
Vraag is dus hoe ze dat willen gaan voorkomen......................
Nog wat feitjes;
verwachtingen tav economie is wederom naar boven bijgesteld, gedreven door de export.
Toerisme heeft een knauw gehad en nog wat naweeen
Middellange termijn; De export kan natuurlijk alleen maar toenemen indien er ge(her)investeerd wordt door de multinationals. Dat wordt door verschillende economen anders gezien, sommigen verwachten geen effect, sommigen een beperkt effect en een enkeling een ziet het somberder in.
De militaire macht ism de privy council lijken dat echter niet voor te staan omdat ze perse niet willen dat er opnieuw een Thaksin marionet aan de macht komt....
Nog wat feitjes;
verwachtingen tav economie is wederom naar boven bijgesteld, gedreven door de export.
Toerisme heeft een knauw gehad en nog wat naweeen
Middellange termijn; De export kan natuurlijk alleen maar toenemen indien er ge(her)investeerd wordt door de multinationals. Dat wordt door verschillende economen anders gezien, sommigen verwachten geen effect, sommigen een beperkt effect en een enkeling een ziet het somberder in.
-
- Volwaardig lid
Met propaganda kom je een heel eind. Enige enge voorbeelden in de volgende links .jumbo schreef:Het lijkt er steeds meer op dat Abhisit alsnog op versnelde verkiezingen afstuurt, wellicht omdat de rokende puinhopen in Bangkok nog wat nasmeulen en hij op de geur daarvan een winst verwacht???

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Goebbels
http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Saeed_al-Sahhaf
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
- Pieter
- Volwaardig lid
of
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson_(zanger)
en als klap op de vuurpijl deze meneer die elke dag aids geneest op de staats TV
http://en.wikipedia.org/wiki/Yahya_Jammeh
Pieter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson_(zanger)
en als klap op de vuurpijl deze meneer die elke dag aids geneest op de staats TV
http://en.wikipedia.org/wiki/Yahya_Jammeh
Pieter
- jumbo
- Expat
UIteraard doelde ik op wat meer stoffelijke voorbeelden zoals de uitgestelde vrijgave van de noodstoestand, daar is echt niet door Abhisit over beslist en dat brengt een gemengd gevoel bij mij naar boven aangaande militairen en de touwtjes in handen, gewild of ongewild....
- Pieter
- Volwaardig lid
In het land der blinden heeft de vrouw van een oog het touwtjejumbo schreef:UIteraard doelde ik op wat meer stoffelijke voorbeelden zoals de uitgestelde vrijgave van de noodstoestand, daar is echt niet door Abhisit over beslist en dat brengt een gemengd gevoel bij mij naar boven aangaande militairen en de touwtjes in handen, gewild of ongewild....

Pieter

-
- Erelid
Dus toch mogelijk vervroegde verkiezingen:
Heading into a dark storm
By The Political Desk
The Nation
What will happen if the country's oldest political party, the Democrat, is broken up by court order? Here are a few scenarios as to what we can expect
http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... 33739.html
Democrats under fire over political donation
Published: 14/07/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: News
The Office of the Attorney-General has submitted a formal recommendation to the Constitution Court calling for the dissolution of the Democrat Party over an alleged illegal 258 million baht donation.
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution
Heading into a dark storm
By The Political Desk
The Nation
What will happen if the country's oldest political party, the Democrat, is broken up by court order? Here are a few scenarios as to what we can expect
http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... 33739.html
Democrats under fire over political donation
Published: 14/07/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: News
The Office of the Attorney-General has submitted a formal recommendation to the Constitution Court calling for the dissolution of the Democrat Party over an alleged illegal 258 million baht donation.
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution