Irak, Iran, Jemen, Afghanistan, THAILAND!!!
Moderator: Loempia
-
- kenner
Re: Irak, Iran, Jemen, Afghanistan, THAILAND!!!
Ik heb vanochtend met een medewerker van minbuza gesproken en deze gaf aan dat er een systeem fout was.
De tekst was weg gevallen vandaar dat men dacht dat het voor heel Thailand was.
Alleen Bangkok
De tekst was weg gevallen vandaar dat men dacht dat het voor heel Thailand was.
Alleen Bangkok
-
- Volwaardig lid
Ik ben wel benieuwd hoe een reisverzekering er mee omgaat.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
Bangkok is the place for me.
You can go ........
-
- Expat
BuZa raadt alleen bezoek aan Bangkok af DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt mensen af naar de Thaise hoofdstad Bangkok te reizen. Wel kunnen ze via de luchthaven van Bangkok reizen, alleen wordt afgeraden de stad in te gaan. Voor de rest van Thailand geldt geen negatief reisadvies. Dat zei een woordvoerder van Buitenlandse Zaken maandag.
Het is al lange tijd onrustig in Thailand door demonstraties van tegenstanders van de regering. Buitenlandse Zaken raadt reizigers naar Thailand hoe dan ook aan samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen.
unquote
Nu de Telegraaf het ook nog herbevestigd hoeft niemand meer te twijfelen

BuZa raadt alleen bezoek aan Bangkok af DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt mensen af naar de Thaise hoofdstad Bangkok te reizen. Wel kunnen ze via de luchthaven van Bangkok reizen, alleen wordt afgeraden de stad in te gaan. Voor de rest van Thailand geldt geen negatief reisadvies. Dat zei een woordvoerder van Buitenlandse Zaken maandag.
Het is al lange tijd onrustig in Thailand door demonstraties van tegenstanders van de regering. Buitenlandse Zaken raadt reizigers naar Thailand hoe dan ook aan samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen.
unquote
Nu de Telegraaf het ook nog herbevestigd hoeft niemand meer te twijfelen

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Erelid
Ben het volledig met je eens. Ik heb in Bangkok 2 "belmaatjes" Gisteravond zat er een op KSR gewoon gezellig een biertje te drinken met wat toeristen. ( Persoonlijk zou ik DAT niet doen ) maar als men na landing direct een andere richting uitgaat, merk men - tot op heden - niets van de narigheid.Sert schreef: Ik heb dan meer vertrouwen in berichten van niet-journalisten zoals degenen op dit forum die in Thailand wonen, of kennissen in Bangkok die wat nauwkeuriger kunnen aangeven waar precies de ellende zit.
Nog steeds zit alles in een patstelling en blijft het beperkt tot het centrum van Bangkok. In de buitenwijken van Bangkok is het leven nog steeds normaal. Maar dat zul je niet zien op nieuws, dat komt niet in de krant en BuZa zal dat al helemaal niet op haar website plaatsen.
Vorige week kreeg ik nog bezoek van kennissen en deze week komt iemand van mijn directe familie ons bezoeken.
Zelf reis ik dit weekend via Bangkok Airport naar Hua Hin
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- kenner
Ik ben net een week terug uit Thailand, en ik moet zeggen...
Als ik een negatief reisadvies zou geven dan zou ik dat alleen voor Silom doen...
Je hoeft echt niet het hele land als gevaarlijk te betitelen...
Als je weg blijft uit Silom dan is er eigenlijk niks gevaarlijks aan.
Als ik een negatief reisadvies zou geven dan zou ik dat alleen voor Silom doen...
-
- Volwaardig lid
Markbr schreef:Ik ben net een week terug uit Thailand, en ik moet zeggen...
Het probleemgebied is wel wat groter dan alleen Silom.
Kijk maar op het kaartje: http://maps.google.co.th/maps/ms?hl=en& ... 55747&z=15
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Reisadviezen en sensatie storys boeien me niet echt want als ik wil gaan ga ik gewoon ongeacht waarheen.Wouter_Udon schreef:Je moet je aan de feiten houden en die zijn dat op de website van BuZa nog niets is veranderd ten aanzien van het reisadvies. Kijk nog maar een keertje op: http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land ... T/ThailandMojito's schreef:Buza ontraadt alle reizen naar Thailand
DEN HAAG - Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Thailand aangescherpt. Het ministerie ontraadt nu alle reizen naar Thailand. Eerder nog zei het ministerie nog dat het beter zou zijn niet naar de Thaise hoofdstad Bangkok te reizen als het niet verantwoord en noodzakelijk is. Bron Telegraaf.nl
En nu mag Wouter tegen de mensen in Nederland zeggen dat ze de krant niet moeten geloven maar naar http://www.buza.nl moeten gaan om daar in principe hetzelfde te lezen maar dan met een kleine nuance die voor Bangkok geldig is.
De media zal Thailand kraken! Het doet pijn maar het is ook logisch!
Je moet niet alles geloven wat in de media naar buiten komt. Die moeten nieuws brengen om de mensen geinteresseert te houden, sensatieverhalen schrijven om te verkopen. Hoor jij daar ook bij?
16 Juny staat mijn trip naar Thailand weer gepland en dan ga ik dus ook mits ik hier in Holland wordt tegengehouden door een komende rechtszaak waar ik niet onderuit kan

mvg driver
ps...Als mijn trip nu gepland stond was ik ook gegaan.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
driver schreef:Reisadviezen en sensatie storys boeien me niet echt want als ik wil gaan ga ik gewoon ongeacht waarheen.Wouter_Udon schreef:Je moet je aan de feiten houden en die zijn dat op de website van BuZa nog niets is veranderd ten aanzien van het reisadvies. Kijk nog maar een keertje op: http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land ... T/ThailandMojito's schreef:Buza ontraadt alle reizen naar Thailand
DEN HAAG - Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Thailand aangescherpt. Het ministerie ontraadt nu alle reizen naar Thailand. Eerder nog zei het ministerie nog dat het beter zou zijn niet naar de Thaise hoofdstad Bangkok te reizen als het niet verantwoord en noodzakelijk is. Bron Telegraaf.nl
En nu mag Wouter tegen de mensen in Nederland zeggen dat ze de krant niet moeten geloven maar naar http://www.buza.nl moeten gaan om daar in principe hetzelfde te lezen maar dan met een kleine nuance die voor Bangkok geldig is.
De media zal Thailand kraken! Het doet pijn maar het is ook logisch!
Je moet niet alles geloven wat in de media naar buiten komt. Die moeten nieuws brengen om de mensen geinteresseert te houden, sensatieverhalen schrijven om te verkopen. Hoor jij daar ook bij?
16 Juny staat mijn trip naar Thailand weer gepland en dan ga ik dus ook mits ik hier in Holland wordt tegengehouden door een komende rechtszaak waar ik niet onderuit kan![]()
mvg driver
ps...Als mijn trip nu gepland stond was ik ook gegaan.
Ik wens je een goede reis, ik zit volgende week weer richting huis=koh chang.
-
- kenner
Ik wist niet dat je het zo precies kon opzoeken...maar ja inderdaad, maarWouter_Udon schreef:Markbr schreef:Ik ben net een week terug uit Thailand, en ik moet zeggen...
Kijk maar op het kaartje: http://maps.google.co.th/maps/ms?hl=en& ... 55747&z=15
je bent het wel met me eens dat je nog wel naar heel veel plaatsen kunt?
Het is niet zo dat je echt de hele stad niet meer in kunt zonder gevaar...
dat was meer mijn punt...ja kan nog gewoon landen met je vliegtuig...
naar het bus station gaan...allemaal zonder problemen...je kan dus het hele land
wel bereiken zonder ook maar in de buurt te komen van dit gebied.
-
- Volwaardig lid
Als je ruim buiten het gebied op dat kaartje blijft heb je geen probleem in Bangkok en in de rest van Thailand ook niet.Markbr schreef:Ik wist niet dat je het zo precies kon opzoeken...maar ja inderdaad, maarWouter_Udon schreef:Markbr schreef:Ik ben net een week terug uit Thailand, en ik moet zeggen...
je bent het wel met me eens dat je nog wel naar heel veel plaatsen kunt?
Het is niet zo dat je echt de hele stad niet meer in kunt zonder gevaar...
dat was meer mijn punt...ja kan nog gewoon landen met je vliegtuig...
naar het bus station gaan...allemaal zonder problemen...je kan dus het hele land
wel bereiken zonder ook maar in de buurt te komen van dit gebied.
-
- kenner
Wouter wat houdt die noodtoestand in?? Khon Kaen staat ook op die lijst waar sindsWouter_Udon schreef:Als je ruim buiten het gebied op dat kaartje blijft heb je geen probleem in Bangkok en in de rest van Thailand ook niet.
13 Mei een noodtoestand van kracht is...heb ik natuurlijk niet meer meegekregen
omdat we op 8 Mei weer naar huis moesten...
We hebben bij de KKU roodhemden gezien...bij het gemeentehuis in Khon Kaen
en bij het plaatsje Ban Phai werden we omgeleid naar de stad Khon Kaen omdat ze
de Mu 2 hadden afgesloten...wat is er sinds 8 Mei dan in de Isan zo anders geworden?
-
- Erelid
Markbr, wij wonen in de Isaan, niet zo ver van KK, in de buurprovincie Kalasin en die staat niet op de lijst. Ik ben er vandaag nog geweest, er was niets aan de hand, ik heb ook geen controle posten gezien. Maar in de Isaan worden wel regelmatig vergaderingen gehouden, waar de toestand wordt besproken, aangezien de voorlichting via de media erg eenzijdig is, doch tot op heden nagenoeg geen bijzonderheden.Markbr schreef:Wouter wat houdt die noodtoestand in?? Khon Kaen staat ook op die lijst waar sindsWouter_Udon schreef:Als je ruim buiten het gebied op dat kaartje blijft heb je geen probleem in Bangkok en in de rest van Thailand ook niet.
de Mu 2 hadden afgesloten...wat is er sinds 8 Mei dan in de Isan zo anders geworden?
Mochten er buiten BKK acties komen, dan komt er op dit forum wel bericht.
Mogelijk kan je zelf toelichten wat een Mu2 is.
Was het maar waar dat ....................
- RuudThai
- Expat
Sinds afgelopen zondag valt de provincie Sakon Nakhon ook onder de noodtoestand. Waarom weet ik niet, want alhoewel er in de dorpen wel veel roodhemdenaanhang is, is er nauwelijks animo om bijv. een gouvernementsgebouw in de stad te bezetten of zo. Laat staan om demonstraties te houden en zeker niet om naar Bangkok te gaan en daar de kans te lopen om een kogel te krijgen. Bovendien beginnen ze nu de rijstvelden te bewerken zoals ploegen omdat ze toch hopen dat het regenseizoen eens begint.Markbr schreef:Wouter wat houdt die noodtoestand in?? Khon Kaen staat ook op die lijst waar sindsWouter_Udon schreef:Als je ruim buiten het gebied op dat kaartje blijft heb je geen probleem in Bangkok en in de rest van Thailand ook niet.
Maar in Khon Kaen en Udon Thani zitten wat fanatieke roodhemdenleiders en die weten wat mensen mee te slepen naar plaatselijke demonstraties en naar Bangkok. Hier heb ik de laatste dagen geen enkele UDD-activiteit opgemerkt als ik in de stad was.
-
- Volwaardig lid
Een noodtoestand in Thailand betekend o.a. dat openbare bijeenkomsten van meer dan vijf personen verboden. Politie en leger hebben extra volmachten gekregen. Er zullen daardoor mogelijk ook meer (verkeers)controles plaats vinden.Markbr schreef:Wouter wat houdt die noodtoestand in?? Khon Kaen staat ook op die lijst waar sindsWouter_Udon schreef:Als je ruim buiten het gebied op dat kaartje blijft heb je geen probleem in Bangkok en in de rest van Thailand ook niet.
-
- Volwaardig lid