NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#16 Bericht door dutch » zaterdag 27 maart 2010, 06:11

greenthaiway schreef:
dutch schreef: Wij (de ouwe hap) proberen wel ideeen aan te dragen
Hee!
Zo oud zijn we nog niet :mrgreen:
Je bent hoogstens 4 maanden ouder en ik voel me met m'n 66, juni a.s. 67 nog een jonkie.
Ouwe hap zit achter de geraniums in Nederland ouder te worden, wij zijn de grijze tijgers.
Niet in dienst geweest GTW ?
Daar heten zelfs 21-jarigen "Ouwe Hap" :mrgreen:
Met "ouwe hap" bedoel ik dus; Oud in ervaring met de Thaise zaken ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#17 Bericht door prajak » zaterdag 27 maart 2010, 07:08

Greenthaiway, vandaag huissie kijken gedaan en er is niks op heden. Wordt van langere adem, dus ga ik met gerust hart een jaar betalen, dat is ook de afspraak met die familie. En geen auto; dan kan ik net zo goed hier blijven wonen en de dame met de auto naar het werk laten gaan ! Dochterlief kan die twee jaar tot de universiteit bij tante in Thabo wonen en in de weekends bij ons. Dan is zelfs aankoop van de huidige woning (voor 5 ton baht...) een optie. Klein 2e h autootje er bij en voor een miljoen baht klaar !

Jan, de Thaise IMM POL zet geen non im O over in jouw nieuwe paspoort. Dat blijft in jouw oude pas staan. Ze zetten wel stempels met de laatste verlenging, jouw datum binnenkomst, jouw entree card en zo. Dus bewaar die oude pas goed !

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#18 Bericht door greenthaiway » zaterdag 27 maart 2010, 07:09

dutch schreef:
greenthaiway schreef:
dutch schreef: Wij (de ouwe hap) proberen wel ideeen aan te dragen
Hee!
Zo oud zijn we nog niet :mrgreen:
Je bent hoogstens 4 maanden ouder en ik voel me met m'n 66, juni a.s. 67 nog een jonkie.
Ouwe hap zit achter de geraniums in Nederland ouder te worden, wij zijn de grijze tijgers.
Niet in dienst geweest GTW ?
Daar heten zelfs 21-jarigen "Ouwe Hap" :mrgreen:
Met "ouwe hap" bedoel ik dus; Oud in ervaring met de Thaise zaken ;)
Ja hoor, bij de parate troepen, Garde Regiment Grenadiers, Saxen Weimar Kazerne Arnhem.
18 lange maanden zandhappen en slechts 1 x per 14 dagen weekend naar huis.
"Ouwe stomp" was de uitdrukking vroeger :mrgreen:
Een filler was een soldaat van de nieuwe lichting.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#19 Bericht door greenthaiway » zaterdag 27 maart 2010, 07:20

prajak schreef:Greenthaiway, vandaag huissie kijken gedaan en er is niks op heden. Wordt van langere adem, dus ga ik met gerust hart een jaar betalen, dat is ook de afspraak met die familie. En geen auto; dan kan ik net zo goed hier blijven wonen en de dame met de auto naar het werk laten gaan ! Dochterlief kan die twee jaar tot de universiteit bij tante in Thabo wonen en in de weekends bij ons. Dan is zelfs aankoop van de huidige woning (voor 5 ton baht...) een optie. Klein 2e h autootje er bij en voor een miljoen baht klaar

Oh...
ALS RuudThai en jij komende week langskomen zal ik wat overheerlijke "Original Browni's" bestellen, dat zijn zoals je wellicht weet chocolade cake's en wat fris natuurlijk.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#20 Bericht door Thaijan » zaterdag 27 maart 2010, 10:33

greenthaiway schreef:
Thaijan schreef:

Die TESCO in Sawan Daeng kennen we, een middenklasser onder de TESCO's je ziet ook wel eens een mini TESCO,
zeg maar van de grootte van een 7Eleven.
Een nieuwe middelgrote hebben ze in Ban Nong Mek neergezet, kan ook Nong Han zijn maar dacht eerst genoemde plaats.
Aan de linker kant van de weg als je van Sawan Daeng naar Udon Thani rijdt.
Voor een forse TESCO moet je naar Udon Thani, daar heb je er twee, de nieuwste zit bij het vliegveld, naast de Carrefour, die Franse winkelgigant, ook nieuw, in de begintijd zag je daar de heerlijkste Franze kazen, het zag er wat verschraald uit het kazen aanbod de laatste keren dat wij er waren.
Heb je ADSL of een dure TOT Satelliet verbinding?

En vergeet niet te trouwen in dat kleine gemeentehuisje dat ik eerder noemde :mrgreen: ze plastificeren de akten, tegen gering bedrag, na voltrekking huwelijk.
Succes met alles!
Hallo Greenthaiway, ja mij zijn de vestigingen in Udon Thani en Nong Khai bekent, ik ben ook wel vaak naar Home Pro geweest in Udon Thani, alleen voor het eten van garnalensoep en schelpdieren pathoi lai of hoe je het ook schrijft in het restaurantje vlakbij de zwembadwinkel is het bezoek al de moeite waard ;-)
Ik heb momenteel al sinds mei 2009 internet van TOT, dit is geen sateliet maar gaat via een (telefoon)kabel die men aanlegt ook voor redelijk betaalbare kosten, 1 malig iets van 4000-5000 baht naar gelang de afstand van de hoofdweg naar je huis in het dorp, is gewoon goed en is ADSL, werkt altijd en kost 900 baht per maand, dit is inclusief het gebruik van een huistelefoon (je krijgt dus huistelefoonnummer erbij) De kosten voor de telefoon per maand zijn 100 baht, wil je die optie niet dan ben je dus 800 baht voor internet kwijt, ik download nog wel eens wat dvd'tjes via bittorrent en de download snelheid is gewoon hetzelfde als adsl wat ik in Nederland had. 200 - 260 Kb per sec.
Ik heb het internetspul in Bung Kan besteld, ps ik ben vaak door je dorp Non Sombun gereden dat moet wel om in Bung Kan te komen, de 222 route, ik woon vlakbij Phon Charoen, dus ook langs Si Wilai enzo, jou wel bekend.
In Bangkok ga ik het certificate of capicity to contract marriage regelen en als ik dan toch moet legaliseren bij de Min of Foreign affairs dan is het een goed plan om direct erna naar Khet Laksi te gaan zie ik, bedankt voor de info :mrgreen:
Heb op de website van de NL Ambassade uiteraard alle recente info gevonden over hoe en wat te doen om te trouwen.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#21 Bericht door Thaijan » zaterdag 27 maart 2010, 10:50

dutch schreef:Thaijan,
Als geld niet het allergrootste bezwaar is dan is een "retirement" visum het beste om te doen.
Met 800.000 baht op de bank en elke verlenging is in 5 minuten gepiept (als er geen wachtenden voor je zijn ;) )
Elke keer hoor ik weer van extra kleine "eisen" die gesteld worden bij de gehuwden.Foto's,route beschrijvingen,vertalingen,legalisaties etc etc terwijl bovendien ook elke keer je vrouw mee moet.
Enfin....ieder zijn eigen keuze.
Overigens bedankt voor je nette antwoord. :mrgreen:
Wij (de ouwe hap) proberen wel ideeen aan te dragen en allerlei links, maar TIT (This Is Thailand) en vele zaken veranderen snel.
Mijn raad blijft: Ga naar het immigratie bureau en praat met de luitjes.
Maar ook dan is 100% zekerheid niet altijd gewaarborgd.
(Ik heb op een dag advies gekregen en dat opgevolgd en kwam de volgende dag terug met de betreffende papieren,echter bij een naastgelegen bureau en die wilde weer wat anders.......Elke officer heeft het recht om naar eigen inzicht om meer informatie te vragen,vergeet dat niet !)
Dutch ja bedankt voor je reactie haha ja mooi he net antwoord, ben ook een net persoon :oops:
Sorry maar ik ga toch voor de trouwoptie qua visa, het 800.000 verhaal is inderdaad een optie maar ik laat het liefst zoveel mogelijk geld op de NL Bank staan in verband met mogelijk te ontvangen rente, staat niet hoog maar dat is een belangrijk "inkomen" voor mij.
Je kunt me een hoop wijsmaken maar ik ben de 1e niet die gaat trouwen op deze manier met de 400.000 baht optie, en die op deze wijze in Thailand verblijft, ik heb wel wat informatie ingewonnen bij de Imm in Bung Kan van een lieve jonge dame die daar werkt en goed engels spreekt en de mensen zijn er zeer behulpzaam, je moet nou niet net gaan doen of het allemaal boemannen zijn Dutch, bekijk het eens wat positiever :D
Zij stellen hun eisen en daar moeten we aan voldoen, OK maar ik ben niet bang dat men mij gaat "pesten" om meerdere documenten, fotos te overleggen, ben tenslotte vaste klant daar dus men kent mij en mijn vrouw, ik denk dat dit ook wel scheelt bij welk imm bureau je komt, Bung Kan, meestal direct aan de beurt...gewoon gezellig klein kantoortje....nog wel want er zijn dikke plannen om daar ook een friendship bridge naar Laos aan te leggen....
Mijn vrouw heeft totaal geen bezwaar om mee te gaan naar Bung Kan, lekker shoppen op de markt daar, lekker wat tamahun en vis eten bij de restaurantjes langs de Mekon rivier, man ik krijg heimwee als ik eraan denk, ik wil nu al terug naar naar huis in Thailand :mrgreen:
Ik ben wel degelijk op de hoogte van de mogelijke veranderingen omtrent visa en eisen wat Thailand Imm. betreft, denk maar aan TR Visa, dan weer wel en dan weer niet gratis....maar ook ik accepteer TIT, en vergeet ook niet de slogan " Alles is mogelijk in Thailand", het leven is mooi, te mooi om te peinzen :P

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#22 Bericht door Thaijan » zaterdag 27 maart 2010, 11:00

greenthaiway schreef:
Ja hoor, bij de parate troepen, Garde Regiment Grenadiers, Saxen Weimar Kazerne Arnhem.
18 lange maanden zandhappen en slechts 1 x per 14 dagen weekend naar huis.
"Ouwe stomp" was de uitdrukking vroeger :mrgreen:
Een filler was een soldaat van de nieuwe lichting.
gtw Ouwe stomp is mij bekend, in begin 80-er jaren was ik ook 1 van de gelukkigen die in mil. dienst moest, Limos Kazerne Nijmegen, luchtmacht, bij ons noemde men de nieuwe lichtingen "bollen".

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#23 Bericht door Thaijan » zaterdag 27 maart 2010, 11:02

prajak schreef: Jan, de Thaise IMM POL zet geen non im O over in jouw nieuwe paspoort. Dat blijft in jouw oude pas staan. Ze zetten wel stempels met de laatste verlenging, jouw datum binnenkomst, jouw entree card en zo. Dus bewaar die oude pas goed !
bedankt voor de info Erik, ja ik merk en hoor het wel hoe en wat men zegt bij de imm. dienst, ik vraag sowieso info bij de NL Ambassade, die stuurt mij vast wel naar de thaise imm. dienst denk ik, in ieder geval bedankt voor de info.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#24 Bericht door greenthaiway » zaterdag 27 maart 2010, 11:47

Thaijan schreef:
greenthaiway schreef:
Thaijan schreef:

Die TESCO in Sawan Daeng kennen we, een middenklasser onder de TESCO's je ziet ook wel eens een mini TESCO,
zeg maar van de grootte van een 7Eleven.
Een nieuwe middelgrote hebben ze in Ban Nong Mek neergezet, kan ook Nong Han zijn maar dacht eerst genoemde plaats.
Aan de linker kant van de weg als je van Sawan Daeng naar Udon Thani rijdt.
Voor een forse TESCO moet je naar Udon Thani, daar heb je er twee, de nieuwste zit bij het vliegveld, naast de Carrefour, die Franse winkelgigant, ook nieuw, in de begintijd zag je daar de heerlijkste Franze kazen, het zag er wat verschraald uit het kazen aanbod de laatste keren dat wij er waren.
Heb je ADSL of een dure TOT Satelliet verbinding?

En vergeet niet te trouwen in dat kleine gemeentehuisje dat ik eerder noemde :mrgreen: ze plastificeren de akten, tegen gering bedrag, na voltrekking huwelijk.
Succes met alles!
Hallo Greenthaiway, ja mij zijn de vestigingen in Udon Thani en Nong Khai bekent, ik ben ook wel vaak naar Home Pro geweest in Udon Thani, alleen voor het eten van garnalensoep en schelpdieren pathoi lai of hoe je het ook schrijft in het restaurantje vlakbij de zwembadwinkel is het bezoek al de moeite waard ;-)
Ik heb momenteel al sinds mei 2009 internet van TOT, dit is geen sateliet maar gaat via een (telefoon)kabel die men aanlegt ook voor redelijk betaalbare kosten, 1 malig iets van 4000-5000 baht naar gelang de afstand van de hoofdweg naar je huis in het dorp, is gewoon goed en is ADSL, werkt altijd en kost 900 baht per maand, dit is inclusief het gebruik van een huistelefoon (je krijgt dus huistelefoonnummer erbij) De kosten voor de telefoon per maand zijn 100 baht, wil je die optie niet dan ben je dus 800 baht voor internet kwijt, ik download nog wel eens wat dvd'tjes via bittorrent en de download snelheid is gewoon hetzelfde als adsl wat ik in Nederland had. 200 - 260 Kb per sec.
Ik heb het internetspul in Bung Kan besteld, ps ik ben vaak door je dorp Non Sombun gereden dat moet wel om in Bung Kan te komen, de 222 route, ik woon vlakbij Phon Charoen, dus ook langs Si Wilai enzo, jou wel bekend.
In Bangkok ga ik het certificate of capicity to contract marriage regelen en als ik dan toch moet legaliseren bij de Min of Foreign affairs dan is het een goed plan om direct erna naar Khet Laksi te gaan zie ik, bedankt voor de info :mrgreen:
Heb op de website van de NL Ambassade uiteraard alle recente info gevonden over hoe en wat te doen om te trouwen.

Niets te danken, wij kwamen bij Khet Laksi aan om plm 11:15, was op het nippertje want men had al bijna trek in de lunch.
Er was ook nog een buitenlands stel dat net voor ons werd geholpen.
Ik zou, met die kennis, vroeg op dat stadshuisje verschijnen dan ben je wellicht de eerste of misschien kun je wel telefonisch een afspraak regelen.

Het WAS mijn dorp dat Non Som Bun, er zaten teveel slangen in de tuin daarom ben ik verkast naar een ander huurhuis in het Udonse.
Ik heb precies dezelfde internet aansluiting via TOT inclusief telefoon, de rekening betalen we via 7eleven, 952,30 THB inclusief de telefoonaansluiting. Lekker snel vaak, haal soms een 5 films etc etc van de torrentsites binnen enkele uren, afhankelijk van de snelheid soms binnen 1 uur! Wel wat uitval gehad weekje geleden en in het weekend is het trager hier in de Moo Baan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#25 Bericht door prajak » zaterdag 27 maart 2010, 17:35

Mag ik zowel Greenthaiway als Thaijan vragen de forumnamen te hanteren ? Niet dat ik me daarin verstop maar er zijn wel eens lieden die menen iets af te rekenen te hebben en op naam gaan zoeken....... Bovendien heeft mijn forumnaam een betekenis. Mensen die in NK of in UT wonen kennen die naam. Dank je wel.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#26 Bericht door greenthaiway » zondag 28 maart 2010, 03:32

prajak schreef:Mag ik zowel Greenthaiway als Thaijan vragen de forumnamen te hanteren ? Niet dat ik me daarin verstop maar er zijn wel eens lieden die menen iets af te rekenen te hebben en op naam gaan zoeken....... Bovendien heeft mijn forumnaam een betekenis. Mensen die in NK of in UT wonen kennen die naam. Dank je wel.
Je verzoek is ingewilligd.
Komt voor de elkaar.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#27 Bericht door Thaijan » zondag 28 maart 2010, 08:17

prajak schreef:Mag ik zowel Greenthaiway als Thaijan vragen de forumnamen te hanteren ? Niet dat ik me daarin verstop maar er zijn wel eens lieden die menen iets af te rekenen te hebben en op naam gaan zoeken....... Bovendien heeft mijn forumnaam een betekenis. Mensen die in NK of in UT wonen kennen die naam. Dank je wel.
Geen probleem, sorry voor het ongemak, jammer dat er mensen zijn die misbruik willen maken van je privegegevens, nooit verwacht hier...... het is en blijft een rare wereld.

frankmichel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 09:53

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#28 Bericht door frankmichel » woensdag 28 april 2010, 22:01

he mannen,
mijn naam is frankmichel en ongelovelijke thailand ganger in korte tijd geworden.
Ik heb hier veel gelezen,gelezen en gelezen,
Als je dus nog geen 50 jaar bent,en je wilt emigreren uit NL naar Thailand toe,dan is het simpelgezegd,je visaatje van NON O me van 120 euries en wat docu`s maken en gaaaaan.
voor een jaar of korter,indien langer dan 90 dagen aldaar even borderen naar de buurtjes en weer back!!!

Maarja,heb ik toch nog een vraag,of,.. ik heb het niet goed gelezen!!

als je pp is afgelopen en moet verlengd worden,en ik ben uitgeschreven in NL en heb dat kenbaar gemaakt bij de belasting vooraf ik vertrok uit nl, dat ik daar in ThaiLand woon,kan ik dan gewoon naar de amb toe voor verlenging,en hoe maak ikz e duidelijk dat ik uitgeschreven ben uit nl en woon in thailand met me visa,zonder na de immi te hollen elke keer?
die ik terwijl ik op visiete ga in NL ff ophaal bij de thaiambassade?

graag een antwoordt hierop mannen!!

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#29 Bericht door Geert S » donderdag 29 april 2010, 02:25

frankmichel schreef: Als je dus nog geen 50 jaar bent,en je wilt emigreren uit NL naar Thailand toe,dan is het simpelgezegd,je visaatje van NON O me van 120 euries en wat docu`s maken en gaaaaan.
voor een jaar of korter,indien langer dan 90 dagen aldaar even borderen naar de buurtjes en weer back!!!
Uhm, nee, je vergeet dat, als je jonger dan 50 bent, je een non-O alleen kunt krijgen op basis van getrouwd zijn of kinderen hebben in Thailand (tenzij je hier wilt werken, studeren, of in een tempel wilt, dan zijn er weer andere regels). Ben je ouder dan 50 dan kun je een non-O ook krijgen op basis van pensioenering. Maar als je jonger dan 50 bent, zul je dus eerst getrouwd moeten zijn in Thailand, ze vragen om een copie van je trouwcertificaat.

Overigens is het niet erg moeilijk om in Thailand te trouwen, als je eventjes niet goed oplet welke papieren je tekent, dan ben je al getrouwd ;-)

Ben je niet getrouwd, dan kun je altijd een toeristenvisum krijgen, da's 60 dagen geldig en je kunt het in Thailand bij de immigratie met een maand verlengen, dus dan kun je ook 90 dagen blijven voordat je een border-run moet doen.

frankmichel schreef: als je pp is afgelopen en moet verlengd worden,en ik ben uitgeschreven in NL en heb dat kenbaar gemaakt bij de belasting vooraf ik vertrok uit nl, dat ik daar in ThaiLand woon,kan ik dan gewoon naar de amb toe voor verlenging,
Klopt, als je paspoort verlopen is, moet je naar de ambassade in Bangkok voor een nieuw paspoort. Heeft totaal niets te maken met uitgeschreven staan of niet, als Nederlander kun je altijd bij een ambassade een nieuw paspoort aanvragen zelfs al zou je nog gewoon ingeschreven staan in Nederland, dat is een van de redenen dat we ambassades hebben.

frankmichel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 09:53

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#30 Bericht door frankmichel » donderdag 29 april 2010, 22:55

frankmichel schreef:he mannen,
mijn naam is frankmichel en ongelovelijke thailand ganger in korte tijd geworden.
Ik heb hier veel gelezen,gelezen en gelezen,
Als je dus nog geen 50 jaar bent,en je wilt emigreren uit NL naar Thailand toe,dan is het simpelgezegd,je visaatje van NON O me van 120 euries en wat docu`s maken en gaaaaan.
voor een jaar of korter,indien langer dan 90 dagen aldaar even borderen naar de buurtjes en weer back!!!

Maarja,heb ik toch nog een vraag,of,.. ik heb het niet goed gelezen!!

als je pp is afgelopen en moet verlengd worden,en ik ben uitgeschreven in NL en heb dat kenbaar gemaakt bij de belasting vooraf ik vertrok uit nl, dat ik daar in ThaiLand woon,kan ik dan gewoon naar de amb toe voor verlenging,en hoe maak ikz e duidelijk dat ik uitgeschreven ben uit nl en woon in thailand met me visa,zonder na de immi te hollen elke keer?
die ik terwijl ik op visiete ga in NL ff ophaal bij de thaiambassade?

graag een antwoordt hierop mannen!!

Hoi Geert Sassen,

Toppie dat je zó snel reageert,gisteren ondekt de page hier en nu al flink in de weer met de final touch.

Even inhaken op het antwoordt dat je gaf inzake dat paspoort vernieuwen,ik had even gebeld met de ambassade en die zeiden,dat je je pas kan vernieuwen enkel en alleen als je bent ingeschreven in welk land dan ook!!!
ik ga ze ook even in bkk bellen met de zelfde vraag uiteraard en kijken wat ze daar zeggen.?

volgende onderwerp:

maar in ieder geval,wat jij zegt over die non-O-M die heb ik vanaf meet afaan al gehad,en nooit begrepen eigenlijk!! ik wapper met 6 briefjes van 20 euro en voila)))) altijd raak!!!!
maar goed,stel,...ik beslis... ik schrijf me uit in NL ! !,ga met vlucht naar Thailand,en ga naar de Immigration in Pattaya heb de zooi aan papieren bij me gestoken? dus ze kunnen het hemd van me lijf vragen aan papieren)))
1/ moet ik dan direct mijn (nog niet verlopen paspoort) vernieuwen?
2/ kan ik na een aantal dagen gelijk weer terug naar Nederland ivm zaken aldaar nog te regelen en verkoop van me huis?
3/ kan ik..? als ik uitgeschreven heb in NL,ik me... bij de immigration in pattaya gemeld hebt... en tzt me paspoort laat vernieuwen in bkk,altijd een visa in Nl aanvragen,of moet dat perse in thailand gebeuren?
4/als je je formeel niet kan laten inschrijven,en dat hoeft ook niet perse,hoe kun je dan bewijzen aan de ambassades igv een nw paspoort aanvragen dat je in thailand woonachtig bent?
5/als laatse hoe gaat het in zijn werking en wat zijn de stappen als volgt bij aankomst in pattaya?

hoop dat je als je uitgelezen bent me te antwoorden,ik hoop dat ik duidelijk ben in mijn vragenlijstje,en zo vele onzekerheden weg te nemen,sorry dat het best wel veel vragen zijn(((maar ik hoop je terug te horen

groetjes frank

je komt maar een weekje logeren in me hutje)))

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”