prajak schreef:Ik ben het ook niet met Joep eens. Er zijn in NK EXTRA regels gekomen en dat niet omdat alle klanten er met de pet naar gooien doch omdat er een paar zijn die dat wel doen en die verpesten het voor de mensen zoals ik en Greenthaiway en de farang in kwestie die hun rommel wel goed in orde hebben. NK staat al jaren bekend als "lastig" en is ook in thaivisa dot com besproken. Er is nota bene een hele crew vervangen na klachten tot in headoffice Bangkok aan toe.
Maar als er ook fraude opduikt bij andere kantoren dan gaan ook daar de regel strakker aangetrokken worden. Terecht, zeg ik dan, maar lastig voor de mensen van goede wil.
Dream on Prajak, op elk immigratie kantoor wordt de hele crew eens in de zoveel jaar stapsgewijs vervangen. In Pattaya scihuift de hele bende elke 6 maanden op naar een hoger nivo in de hierarchie, evenals in Sri Racha. Waar ik een poos lang bij het verversen van mijn visum, steeds opgevangen werd door het opperhoofd met een bakkie koffie. Ik ken iemand in het Noorden van het land, die op zich ook heel weinig moeite heeft met de immigratie-piepels aldaar; neemt regelmatig de mensen mee voor de lunch (kost hem misschien 100 baht) en geeft steevast 1000 baht als beloning op het moment dat hij zijn verlenging overhandigt krijgt.
Sinds de openingen van nieuwe immigratie kantoren kun je er van uit gaan dat zo goed als elk immigratie kantoor 'ververst' is.
Wij moesten voor onze studenten een poos geleden ook een serie foto's inleveren van huis, huis in straat, student voor het huis, student bij het straatnaam bordje, kortom een heel plakboek. Op dit moment neemt men weer genoegen met huurcontracten, huisboeken of zelfs alleen maar een business card van het hotel, totdat er weer een onverlaat misbruik maakt van de situatie en dan worden weer wat regels aangescherpt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.