vliegen met air asia

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hoeksie
komt net kijken
komt net kijken

Re: vliegen met air asia

#16 Bericht door hoeksie » woensdag 11 november 2009, 16:27

Airasia biedt tot 15 nov gratis vluchten aan in de periode mei-okt 10.
Zojuist CM-BKK En BKK-Krabi geboekt voor 4 personen incl. 15 kg bagage pp en plaatsreservering ben ik nog net geen € 50,- kwijt (totaal)> Tsja daarvoor neem zelfs ik de trein niet.

Ben wel heel benieuwd hoe het is om met hen te vliegen.

jumbo
Expat
Expat

#17 Bericht door jumbo » donderdag 12 november 2009, 03:06

hoeksie schreef:Airasia biedt tot 15 nov gratis vluchten aan in de periode mei-okt 10.
Zojuist CM-BKK En BKK-Krabi geboekt voor 4 personen incl. 15 kg bagage pp en plaatsreservering ben ik nog net geen € 50,- kwijt (totaal)> Tsja daarvoor neem zelfs ik de trein niet.

Berucht onder de naam Air Delaysia... :P :P
Werden (?) ook wel eens vluchten zomaar gecancelled....
In Thailand zijn er wel betere carriers...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » donderdag 12 november 2009, 03:22

hoeksie schreef:Airasia biedt tot 15 nov gratis vluchten aan in de periode mei-okt 10.

Niet meer dan een vliegende autobus

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#19 Bericht door stevenl » donderdag 12 november 2009, 03:42

Net als met iedere andere maatschappij.

Veel plezier.

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#20 Bericht door bauke66 » donderdag 12 november 2009, 10:03

Air Asia betekent volgens my Always Slow In Action, lekker goedkoop dus, maar altijd een verrassing hoe laat je aan komt. Meerdere vluchten op een dag, dan inderdaad never nooit Air Asia boeken. Ik gebruik Airasia wel voor mijn Bangkok-Penang trips, maar verder nooit.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Kees » donderdag 12 november 2009, 12:32

Moet zeggen dat wij nooit geen vertragingen hebben gehad met Air Asia. We hebben hiermee een keer of vijf gevlogen en zelfs één keer gehad dat we vijf minuten voor de officiële vertrektijd vertrokken.
Maar aangezien de reputatie die Air Asia heeft, zullen we dan ook nooit een vlucht men hun nemen als we een aansluitende vlucht moeten halen. Dus wanneer je niet tijd gebonden bent, is het goed en goedkoop te doen.
Niet klagen, maar dragen.

Soi 24
Expat
Expat

#22 Bericht door Soi 24 » donderdag 12 november 2009, 14:36

Keer of twintig gevlogen met AA zowel in Thailand als Maleisie. Ooit 1 keer een uur te laat vertrokken van BKK, kregen we zelfs nog een Whopper en een Pepsi aangeboden. Voor de rest altijd op tijd, vaak zelfs vroeger aangekomen. Inderdaad zoals eerder opgemerkt kunnen ze bij het inchecken weleens formeel zijn, maar dat is geen probleem wanneer je je netjes houdt aan de geldende bepalingen. Overigens ben ik daar een voorstander van wanneer je ziet wat deze en gene mede-reizigers allemaal onder het mom van "handbagage" meesleuren............

Op basis van mijn ervaringen kan ik absoluut niet bevestigen dat AA underperformed tov andere (niet lowcost) carriers. In tegendeel AA levert veel value for money en is altijd de goedkoopste.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#23 Bericht door dirk » donderdag 12 november 2009, 15:09

Kees schreef:Moet zeggen dat wij nooit geen vertragingen hebben gehad met Air Asia. We hebben hiermee een keer of vijf gevlogen en zelfs één keer gehad dat we vijf minuten voor de officiële vertrektijd vertrokken.
Maar aangezien de reputatie die Air Asia heeft, zullen we dan ook nooit een vlucht men hun nemen als we een aansluitende vlucht moeten halen. Dus wanneer je niet tijd gebonden bent, is het goed en goedkoop te doen.
Ja, als je een aansluitende vlucht wil halen moet je niet Air Asia nemen. Zoals jezelf zegt: "nooit geen vertragingen", lees ik als altijd.

Heb zelf ook wel een paar keer met ze gevlogen. Ook wel eens vertraging gehad, op vakantie maak ik me niet zo druk om een uurtje later op mijn bestemming aankomen.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

hoeksie
komt net kijken
komt net kijken

#24 Bericht door hoeksie » donderdag 12 november 2009, 17:14

Nou ja, We hebben volgens mij 4 uur overstaptijd, dus da's redelijk ruim. Dat risico nemen we dan maar en anders stranden we in BKK en kijken we daarna wel weer verder.
We vliegen op de éé'n na laatste dag ook met hen terug vanuit Krabi naar BKK. Die heb ik wel extra ruim aangehouden ivm vertragingen. Wil geen gestress hebben op het einde

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”