Bevallen in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: Bevallen in Thailand

#16 Bericht door Ben » vrijdag 11 september 2009, 09:36

Akang schreef:Wereldvreemd, sterke punten dat had ik inderdaad ook al nagekeken en ben er geen voorstander van!
Ik begrijp het punt van een keizersnee mbt gemak en verdienste van ziekenhuis/gynacoloog wel maar als ik alle verhalen en achtergrond info bij elkaar optel ziet het er toch naar uit dat het een Nederlandse aangelegenheid wordt, laten we wel wezen ik zie die Thaien niet van harte beschuit met muisjes eten! :lol:

Iedereen bedankt voor reacties, ik hou jullie op de hoogte ;)

Kinderen in Thailand speelgoed en oudedagsvoorziening .

joepattaya
Expat
Expat

#17 Bericht door joepattaya » vrijdag 11 september 2009, 12:05

Ben schreef:
Akang schreef:Wereldvreemd, sterke punten dat had ik inderdaad ook al nagekeken en ben er geen voorstander van!
Ik begrijp het punt van een keizersnee mbt gemak en verdienste van ziekenhuis/gynacoloog wel maar als ik alle verhalen en achtergrond info bij elkaar optel ziet het er toch naar uit dat het een Nederlandse aangelegenheid wordt, laten we wel wezen ik zie die Thaien niet van harte beschuit met muisjes eten! :lol:

Iedereen bedankt voor reacties, ik hou jullie op de hoogte ;)

Kinderen in Thailand speelgoed en oudedagsvoorziening .
:P
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door carpediem » vrijdag 11 september 2009, 14:55

Mijn ex vriendin is na de bevalling in de auto verder 2 dagen opgenomen geweest vanwege prematuur in een particulier ziekenhuis in Chantaburi (weet even de naam niet).
Had het idee dat ze medisch proffesioneel zijn en uitstekende verpleging. Eenpersoonskamer 3 sterren met slaapgelegenheid voor persoonlijke begeleiding. Kosten all in +/- 18,000.- THB.

Voor jou is het een probleem dat je op een eiland zit.
Misschien zou je eens kunnen informeren in het BKK hospital op Koh Chang hoe ze daar met dit probleem omgaan.
Het bevallen op zich is niet het grote probleem en er zal op Koh Chang best wel een verloskundige zijn.
Alleen als je complicaties hebt zit je met vervoer en vooral 's nachts natuurlijk.
Een andere mogelijkheid is om eens te praten met het gouvernements ziekenhuis, een 45 minuten rijden van loneley beach.
Of je moet tijdens de uitgerekende datum in de buurt van het ziekenhuis gaan wonen.

Keizerssnee zou ik je aanraden je goed te informeren. Zal je in Thailand ook de kop niet kosten.

Was gisterenavond bij je bar restaurant, ziet er goed uit maar je was er niet. Volgende keer beter.
pluk de dag (carpediem)

Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Piehans » vrijdag 11 september 2009, 17:07

Mijn zoon is in 2000 ook dmv keizersnee gehaald in Surin in het plaatselijke 'particuliere' zh 'Rongthep'. Met inbegrip van een verblijf van 2 dg in eigen kamer waren we toen circa thb 14.500,- kwijt. De behandelend chirurg vroeg na kort overleg met de schoonfamiliie mijn toestemming tot de keizersnee, na zijn uitleg en advies mbt voors- en tegens heb ik mijn zegen eraan gegeven met een mooi jong tot resultaat. Maw ik kijk hier met een goed gevoel op terug. Ik zal overigens never het gevoel vergeten toen we met zoon voor de eerste keer in ons dorpje terugkwamen en al onze bekenden, en dat waren er nogal wat, ons geluk kwamen wensen en ons de nodige sai-sinkoordjes ombonden. Gaf een goed gevoel. Dat er geen beschuiten aan te pas kwamen heb ik niet als gemis ervaren, een vers geslacht kippetje op de bbq vind ik ook véél lekkerder.

Akang
Expat
Expat

#20 Bericht door Akang » vrijdag 11 september 2009, 19:01

Hey Carpediem,

Ik hoorde al dat er iemand was langs gekomen!
Had al een vermoeden dat t iemand van t forum was!
Volgende keer beter, als je nog eens in de buurt bent!! :D
Even the longest journey starts with the first step...

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 11 september 2009, 21:08

Piehans schreef:Mijn zoon is in 2000 ook dmv keizersnee gehaald in Surin in het plaatselijke 'particuliere' zh 'Rongthep'. ................. gegeven met een mooi jong tot resultaat. Maw ik kijk hier met een goed gevoel op terug.
En is er daarna nog een vervolg gekomen met nog een kleine? Want dat is veel riskanter bij keizersnede.
- -

Akang
Expat
Expat

#22 Bericht door Akang » zaterdag 12 september 2009, 01:01

Zou het het overwegen waard zijn naast mijn Nederlandse zorgverzekering er een in Thailand af te sluiten met name als we het hebben over zwangerschap en bevalling, vraag ik me af?

Iemand?

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#23 Bericht door marinusmali » zaterdag 12 september 2009, 04:47

Mensen, keek vanmorgen naar Paul & Witteman vanuit Thailand over bevallingen in Nederland.
Zal vanavond wel herhaald worden!!!!!
Was een drama!!!!

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Bean » zaterdag 12 september 2009, 05:09

Keizersnee in Thailand .

Hebben jullie die ritsluitingen wel eens gezien van die kinderen met kinderen na een Keizersnee :mrgreen:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#25 Bericht door marinusmali » zaterdag 12 september 2009, 08:40

Bevallen in Nederland is ook niet alles...

Steeds meer meldingen over Westfriesgasthuis
Publicatie: 11/09/09 22:55Laatst gewijzigd: 11/09/09 22:56Onze uitzending van donderdag over de omstreden gynaecoloog in het Westfriesgasthuis in Hoorn heeft nogal wat losgemaakt.

Ook op onze redactie zijn meerdere meldingen binnengekomen van ouders, die hun kindje tijdens de bevalling in dat ziekenhuis zijn verloren. De dood van 4 babies wordt inmiddels onderzocht door de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Ook Byendia overleed nadat ze door de arts ter wereld was gebracht. Bij haar ouders heeft onze uitzending van donderdagavond veel losgemaakt. De leiding van het ziekenhuis geeft toe dat tijdens de bevalling grove fouten zijn gemaakt, maar neemt voorlopig geen maatregelen tegen de betrokken arts

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Corinne » zaterdag 12 september 2009, 09:16

marinusmali schreef:Bevallen in Nederland is ook niet alles...

Steeds meer meldingen over Westfriesgasthuis
Publicatie: 11/09/09 22:55Laatst gewijzigd: 11/09/09 22:56Onze uitzending van donderdag over de omstreden gynaecoloog in het Westfriesgasthuis in Hoorn heeft nogal wat losgemaakt.

Ook op onze redactie zijn meerdere meldingen binnengekomen van ouders, die hun kindje tijdens de bevalling in dat ziekenhuis zijn verloren. De dood van 4 babies wordt inmiddels onderzocht door de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Ook Byendia overleed nadat ze door de arts ter wereld was gebracht. Bij haar ouders heeft onze uitzending van donderdagavond veel losgemaakt. De leiding van het ziekenhuis geeft toe dat tijdens de bevalling grove fouten zijn gemaakt, maar neemt voorlopig geen maatregelen tegen de betrokken arts
Tjonge tjonge je bent lekker bezig zeg!
Zoiets ga je toch niet opschrijven in een topic van iemand die in verwachting is en info vraagt.
Wat je nu aankaart heeft totaal niks te maken met de vraagstelling.

dutch
Expat
Expat

#27 Bericht door dutch » zaterdag 12 september 2009, 10:46

Ze zijn er over aan het denken
Daar wij aan gezinsuitbreiding aan het denken zijn

unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door carpediem » zaterdag 12 september 2009, 12:33

Akang schreef:Zou het het overwegen waard zijn naast mijn Nederlandse zorgverzekering er een in Thailand af te sluiten met name als we het hebben over zwangerschap en bevalling, vraag ik me af?

Iemand?
Alsje in Nederland verzekerd bent ben je ook in het buitenland verzekerd.
Neem een aanvullende verzekering waarin ook bevallen en kraamhulp verzekerd is.
pluk de dag (carpediem)

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Corinne » zondag 13 september 2009, 09:08

dutch schreef:Ze zijn er over aan het denken
Daar wij aan gezinsuitbreiding aan het denken zijn

unquote
Dan nog..maakt niet uit.

Akang
Expat
Expat

#30 Bericht door Akang » zondag 13 september 2009, 15:55

Ja dat er ook in NL risico's kleven aan bevallen en medische zorg in het algemeen was me al duidelijk!

Geen zorgen Corinne, kan wel wat hebben ;)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”