Nog even ter verduidelijking:mevr.vleespet gaat dus niet een thais paspoort aanvragen met haar thaise ID maar een visa voor een jaar.Khon Neu schreef:toch ontstaat er een probleem lijkt mij.
Mevr vleespret komt Thailand binnen en krijgt 30 dagen toestemming te blijven als nederlander.
Ze gaat met haar thaise id een paspoort aanvragen evt eerst een nieuwe id.
Nu moet ze lijkt me wel even een visa run maken ( een thai die een visa run maakt)
anders komt er een overstay op haar Nederlands paspoort .
dus even thailand uit op nl paspoort en weer in met haar kersvers nieuwe thaise paspoort .
of heb ik dit mis ? ?
Visa hier of daar ?
Moderator: Loempia
- vleespet
- Volwaardig lid
Re: Visa hier of daar ?
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
-
- Volwaardig lid
wat voor visa word het ? Neem aan een Non immigrant want een toeriste visa is geen jaar geldig max 3 maal 60 dagen .
- Ben
- Expat
vleespet schreef:Nog even ter verduidelijking:mevr.vleespet gaat dus niet een thais paspoort aanvragen met haar thaise ID maar een visa voor een jaar.Khon Neu schreef:toch ontstaat er een probleem lijkt mij.
Mevr vleespret komt Thailand binnen en krijgt 30 dagen toestemming te blijven als nederlander.
Ze gaat met haar thaise id een paspoort aanvragen evt eerst een nieuwe id.
Nu moet ze lijkt me wel even een visa run maken ( een thai die een visa run maakt)
anders komt er een overstay op haar Nederlands paspoort .
dus even thailand uit op nl paspoort en weer in met haar kersvers nieuwe thaise paspoort .
of heb ik dit mis ? ?
Een Thai met een Thaise ID heeft geen visa voor Thailand nodig lijkt me vrij duidelijk
die heeft de Thaise Nationaliteit .
En dat Thais PP is goedkoper dan een visa run maken met een Ned PP naar een buurland .
Thais PP aanvraag 1050 bath .
Dus
Nederland uit met het Nederlandse , Thailand binnen met het Nederlandse 30 visa extention
in de tussentijd een nieuw Thais PP , Na 6 maanden Thailand uit met het Thaise PP en Ned of Duistland in dit geval binnen met het Ned .
-
- Volwaardig lid
Ik zou ook het thais paspoort aanvragen 2 paspoorten is nooit weg.
Alleen zou ik nog wel even na 30 dagen thailand uit en weer in gaan. Ben denkt dat dit niet nodig is maar ik twijfel daar nog aan.
Alleen zou ik nog wel even na 30 dagen thailand uit en weer in gaan. Ben denkt dat dit niet nodig is maar ik twijfel daar nog aan.

- Ben
- Expat
Je komt in bv in Dusseldorf aan in april2010 als Thai met een geldig Ned PP met een uitreisstempel van oct 2009 .Khon Neu schreef:Ik zou ook het thais paspoort aanvragen 2 paspoorten is nooit weg.
Ik denk niet dat die Duitser vraagt hoe ze voor elkaar heeft gekregen zonder enige stempel of visa zolang in Thailand te blijven .
Het lijk me niet zijn zaak het enige is dat ze een geldig Ned PP heeft om een Schengenland binnen te komen , En dat heeft ze .
Toch

-
- Volwaardig lid
Als je Thailand binnenkomt met je Nederlandse paspoort dan komt er een entrydatum in en ook in het computersysteem. Als je niet vertrekt met je Ned paspoort komt er geen vertrekdatum en ga je overdue.Ben schreef: Dus
Nederland uit met het Nederlandse , Thailand binnen met het Nederlandse 30 visa extention
in de tussentijd een nieuw Thais PP , Na 6 maanden Thailand uit met het Thaise PP en Ned of Duistland in dit geval binnen met het Ned .
Volgens mij heb je dan de volgende keer een probleem bij controle.
Of mis ik iets?

Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
- Ben
- Expat
Vertrek Ned met NED PP daag geen stempel van vertrekRene schreef:Als je Thailand binnenkomt met je Nederlandse paspoort dan komt er een entrydatum in en ook in het computersysteem. Als je niet vertrekt met je Ned paspoort komt er geen vertrekdatum en ga je overdue.Ben schreef: Dus
Volgens mij heb je dan de volgende keer een probleem bij controle.
Of mis ik iets?
Thailand binnen met Ned PP Stempel binnenkomst .
30 dagen Visa Extention .
Binnen 30 dagen nieuw Thais PP .
Dubbele Nationaliteit Thais en Ned .
Verlaat Thailand met Thai PP geen stempel .
Binnekomst Ned met Ned PP geen stempel .
Verlaten Ned met Ned PP geen stempel .
Binnenkomst Thailand met Thai PP geen stempel .
Verlaat Thailand met Thai PP geen stempel .
Ned binnen met Ned PP geen stempel .
Ned uit met Ned PP geen stempel .
Thailand binnen met Thai PP geen stempel .
Enz enz enz .
In mijn Ned PP staat geen enkele stempel van Ned bij vertrek of aankomst .
alleen Stempels van Thailand bij aankomst en vertrek
In een Thais PP staat geen enkele Thaise stempel bij vertrek of aankomst .
alleen Ned stempels of van een ander europees land .
Maar als je vertrekt met het PP uit het land en met een PP aankomt van het land .
heb je helemaal geen stempel.
Vreemdelingen krijgen stempels maar met 2 paspoorten ben je geen vreemdeling
in de desbetreffende landen .
-
- Expat
- Contacteer:
?? Bedoel je visa exempt?Thailand binnen met het Nederlandse 30 visa extention
-
- Volwaardig lid
Als haar paspoort is vernietigd moet ze aangifte doen bij de politie en met het proces-verbaal een nieuw paspoort aanvragen bij de Thaise ambassade.
Een nieuw passpoort aanvragen in Thailand is problematisch, aangezioen ze daarvoor in Thailand in iemands household book moet staan. Voor een ambassade is dat niet nodig.
Een nieuw passpoort aanvragen in Thailand is problematisch, aangezioen ze daarvoor in Thailand in iemands household book moet staan. Voor een ambassade is dat niet nodig.
- Ben
- Expat
dat bedoel ik iddstevenl schreef:?? Bedoel je visa exempt?Thailand binnen met het Nederlandse 30 visa extention

- Ben
- Expat
Mario08 schreef:Als haar paspoort is vernietigd moet ze aangifte doen bij de politie en met het proces-verbaal een nieuw paspoort aanvragen bij de Thaise ambassade.
Beetje laat met aangifte doen als je het zo wilt brengen met een Thais PP aanvragenGeen thais paspoort,wel ID,het thais paspoort werd in 1998 vernietigt door een ambtenaar in nijmegen bij de uitgave van het nederlandse paspoort.
in Ned op de Thai ambassade heb je wel weer een geboorteakte nodig dacht ik .
Er wordt aangegeven dat ze een Thaise ID heeft en dat is voldoende om je in te schrijven
in een household book . En dat moet wel want anders krijg je weer geen ID kaart die is nl gekoppeld aan een adres , En daarmee kan ze dus een nieuw PP in Thailand verkrijgen .
lekker goedkoop

Ik zou geen slapende honden wakker maken .

-
- Volwaardig lid
Ik snap dat het lang geleden is, maar ze zal toch aangifte moeten doen. De Thaise overheid zal willen weten wat er met het paspoort is gebeurd en hoogst waarschijnlijk verlangen dat er aangifte is gedaan.
Ik zou het daarom het paspoort in Nederlnd aanvragen. Eventueel kan een geboorte akte uit Thailand worden opgestuurd.
Ik zou het daarom het paspoort in Nederlnd aanvragen. Eventueel kan een geboorte akte uit Thailand worden opgestuurd.
- Ben
- Expat
Dat pp is meer dan 10 jaar geleden vernietigd en dus niet meer geldig , Een PP heeft een NummerMario08 schreef:Ik snap dat het lang geleden is, maar ze zal toch aangifte moeten doen. De Thaise overheid zal willen weten wat er met het paspoort is gebeurd en hoogst waarschijnlijk verlangen dat er aangifte is gedaan.

PP aanvraag op de Ambassade wordt ook in Thailand gedaan en weer opgestuurd .
Wie in Nederland zit moet wel met een Thais PP daar zijn gekomen

Wie in Thailand zit enz enz .

- Ben
- Expat
Types of e-Passport
Required Documents
(Applicants must apply in person at the Thai embassies /
consulates-general abroad )
1. Ordinary e-Passport
1.1 General Applicants
1.1.1 Aplicant’s previous Thai Passport or a certified copy 1.1.2 Thai Citizenship I.D.Card/House Registration
which contains the 13-digit Personal Number
1.2 Applicants under 20 Years of Age
1.2.1 Previous Thai Passport (If applicable) 1.2.2 Birth Certificate or Thai Citizenship I.D.Card/House Registration which contains the 13-digit Personal Number
1.2.3 Valid Passports or Citizenship I.D.Cards of applicant’s parents
or legal guardian
1.2.4 Applicant’s parents or legal guardian must appear and sign
the parental consent form
1.2.5 If the applicant’s parents or legal guardian live in Thailand,
they can sign the parental consent form at the Passport
Division, Department of Consular Affairs, Chaengwattana
Road, Bangkok. However, if they are not in the Kingdom, they
must sign the parental consent form at the nearest Thai
embassy or consulate-general
Required Documents
(Applicants must apply in person at the Thai embassies /
consulates-general abroad )
1. Ordinary e-Passport
1.1 General Applicants
1.1.1 Aplicant’s previous Thai Passport or a certified copy 1.1.2 Thai Citizenship I.D.Card/House Registration
which contains the 13-digit Personal Number
1.2 Applicants under 20 Years of Age
1.2.1 Previous Thai Passport (If applicable) 1.2.2 Birth Certificate or Thai Citizenship I.D.Card/House Registration which contains the 13-digit Personal Number
1.2.3 Valid Passports or Citizenship I.D.Cards of applicant’s parents
or legal guardian
1.2.4 Applicant’s parents or legal guardian must appear and sign
the parental consent form
1.2.5 If the applicant’s parents or legal guardian live in Thailand,
they can sign the parental consent form at the Passport
Division, Department of Consular Affairs, Chaengwattana
Road, Bangkok. However, if they are not in the Kingdom, they
must sign the parental consent form at the nearest Thai
embassy or consulate-general
- vleespet
- Volwaardig lid
Bedankt allen voor de goede adviesen,als ik dit zo allemaal lees dan is thailand dus geen haar beter dan nederland (regelland),dit was nou juist een van de redenen om uit nederland te vertrekken.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau