Ervaringen Bangkok via Moskou met Aeroflot

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ervaringen Bangkok via Moskou met Aeroflot

#16 Bericht door Rene » zaterdag 08 augustus 2009, 20:30

Inderdaad weinig ongelukken met de Ilyushin IL-62
Maar van de laatste in het rijtje (vrachttoestel) op de volgende website heb ik vlak na de crash tussen de brokstukken gelopen. Van de 11 bemanningsleden aan boord geen doden, alleen een paar zwaar gewonden. :shock:
Ik begrijp dat nog steeds niet want het grootste deel was het staartstuk. De hele kist lag in brokstukken door het bos verspreid nadat hij in de landing van de baan raakte, vlak langs een voor take off gereedstaande DC 10 vol piepels en daarna door de betonnen omheining denderde. Van de klap werd ik s'nachts wakker. Ik werkte toen bij de luchtmacht en sliep op 300 m afstand in een grote tent bij het vliegveld Manas bij Bishkek Kyrgyzstan wegens uitzending.
http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view ... e+Lotnicze
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Pieter » maandag 10 augustus 2009, 09:21

Borat schreef: Bijna 7000 slachtoffers in de afgelopen 56 jaar.....vraag me af of de KLM dat haalt.

1934:December 20 – The KLM Douglas DC-2 PH-AJU called Uiver runs into bad weather on its way from The Netherlands to the Dutch East Indies and crashes in the Syrian desert; all four crew and three passengers are killed.

1948:October 20 – In the 1948 KLM Constellation air disaster, a Lockheed Constellation named Nijmegen crashes near Prestwick, Scotland, killing 40.

1954: September 5 – KLM Flight 633, a Lockheed L1049 Super Constellation, ditches after takeoff from Shannon Airport in Ireland, killing 28 of 56 on board.

1958:August 14 – KLM Flight 607-E, a Lockheed L-1049 Super Constellation (named "Hugo de Groot") en route from Brussels, Belgium to New York, crashes into the Atlantic Ocean shortly after takeoff from Shannon Airport in Ireland, killing all 99 passengers and crew, including six members of the Egyptian fencing team.

1977:March 27 – KLM Flight 4805 and Pan Am Flight 1736, both Boeing 747s, collide on the runway in the Tenerife disaster (Los Rodeos Airport) Tenerife Canary Islands; 583 of 644 people on board both aircraft are killed in the worst accident in the history of commercial aviation.

1989:December 15 – KLM Flight 867, a Boeing 747 flying from Amsterdam to Anchorage, Alaska, flies through a cloud of volcanic debris, subsequently losing power from all four engines. The crew is able to restart the engines and land the plane safely.

1994:April 4 - KLM Flight 433, a Saab 340, crashes while trying to return to Schiphol Airport, due to pilot error and equipment failure; the pilot and two passengers die, nine passengers are injured.

statistisch wordt het dus weer tijd voor een air france/KLM ongelukje

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :o :o :cry:

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door PeterPivo » dinsdag 08 september 2009, 13:55

Sander1970 schreef:Een aantal weken geleden heb ik via Ebookers twee goedkope tickets geboekt naar Bangkok. €876,26 all inn voor twee retourvluchten. Ik vlieg met Aeroflot naar Moskou en stap daar over naar Bangkok. Ebookers biedt deze vluchten nu opeens niet meer aan en dat baart ons een beetje zorgen. Vandaar de vraag, wie heeft er nog meer van deze aanbieding gebruik gemaakt en wat waren de ervaringen? Verliep het overstappen in Moskou goed? Is het ook goed gekomen met de bagage? Hoe beviel Aeroflot etc. Ik hoor graag van u.

Mvg,

Sander
Hallo Sander,

Aeroflot maakt tegenwoordig ook deel uit van Skyteam waartoe ook KLM bij is aangesloten en enekele andere grote luchtvaartmaatschappijen.

Ik zie verder geen reden om "bang" te zijn/worden. Echter zou mijn voorkeur ook niet naar Aeroflot uitgaan gezien de lange vlucht en een overstap. Tevens beschikt Aeroflot ook over een redelijk moderne vloot met een aantal nieuwe toestellen waaronder de A330 en enkele oude KLM 767's.

Laat in ieder geval even je bevindingen weten, misschen hebben andere mensen hier wat aan!

Groetjes,

Peter

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”