Messenger

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Messenger

#16 Bericht door Rene » dinsdag 21 juli 2009, 12:05

Wouter_Udon schreef:Het eerste dat je kunt proberen is systeemherstel.
Klik op start, vervolgens op Instellingen, daarna op configuratiescherm.
Het scherm dat nu komt moet op categorieweergave staan, zie links-boven.
Dan klik je op Prestaties en Onderhoud (linker rijtje onderaan).
Nu klikken op Systeemherstel links bovenin je scherm.
In het nieuwe scherm dat nu tevoorschijn komt klik je op: Eerdere status van deze computer herstellen.
Onderin klikken op Volgende.
Selekteer nu een dikgedrukte datum in de kalender waarvan je zeker weet dat toen nog alles goed functioneerde.
Klik op Volgende. Het systeem gaat nu zichzelf herstellen. Alles rustig laten gaan, de pc komt vanzelf weer terug met een melding dat het hersteld is. Klik op OK en je bent weer terug in je eigen vertrouwde bureaublad.
Hoi Wouter,
Na wat figuurlijke hoofdpijn ben ik er nog niet uit.
Als ik via start naar configuratiescherm ga zie ik niets wat slaat op categorieweergave, wel een 35tal pictogrammen. Als ik dan op het pict 'systeem' klik krijg ik een aantal tabbladmogelijkheden met onder andere 'systeemherstel' die aangeklikt zie ik alleen de aanvinkmogelijkheid 'systeemherstel uitschakelen' en een schuifregelaar voor de hoeveelheid schijfruimte voor systeemherstel.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Groet, René
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Messenger

#17 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 21 juli 2009, 12:31

Rene schreef:
Wouter_Udon schreef:Het eerste dat je kunt proberen is systeemherstel.
Klik op start, vervolgens op Instellingen, daarna op configuratiescherm.
Het scherm dat nu komt moet op categorieweergave staan, zie links-boven.
Dan klik je op Prestaties en Onderhoud (linker rijtje onderaan).
Nu klikken op Systeemherstel links bovenin je scherm.
In het nieuwe scherm dat nu tevoorschijn komt klik je op: Eerdere status van deze computer herstellen.
Onderin klikken op Volgende.
Selekteer nu een dikgedrukte datum in de kalender waarvan je zeker weet dat toen nog alles goed functioneerde.
Klik op Volgende. Het systeem gaat nu zichzelf herstellen. Alles rustig laten gaan, de pc komt vanzelf weer terug met een melding dat het hersteld is. Klik op OK en je bent weer terug in je eigen vertrouwde bureaublad.
Hoi Wouter,
Na wat figuurlijke hoofdpijn ben ik er nog niet uit.
Als ik via start naar configuratiescherm ga zie ik niets wat slaat op categorieweergave, wel een 35tal pictogrammen. Als ik dan op het pict 'systeem' klik krijg ik een aantal tabbladmogelijkheden met onder andere 'systeemherstel' die aangeklikt zie ik alleen de aanvinkmogelijkheid 'systeemherstel uitschakelen' en een schuifregelaar voor de hoeveelheid schijfruimte voor systeemherstel.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Groet, René

Welke XP heb je? Home of Professional?
Ik vermoed overigens dat jouw pc ingesteld staat op Windows Beste Prestaties.
Dit kun je aanpassen waardoor je weer het gewone configuratiescherm krijgt en dan kun je de stappen zoals hierboven aangegeven wel uitvoeren.
Als het goed is heb je een icoobtje op je desktop Mijn Computer. Klik hierop met de rechtermuis knop. Klik op het tabje geavanceerd van de pop-up die nu verschijnt. Klik op de settings van het bovenste vakje (prestaties). Hier kun je controleren of het klopt dat ik zeg: pc staat op beste prestaties. Wijzig dit hier in: laat Windows kiezen wat het beste is voor de PC.
Daarna de openstaande pop-ups afsluiten. Nu opnieuw naar Start - Configuratiescherm. Nu zou je de stappen uit mijn eerste mail moeten kunnen uitvoeren.
Live your dream, don't dream your life.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Messenger

#18 Bericht door Khon Neua » dinsdag 21 juli 2009, 21:57

Op deze manier kom je ook bij systeem herstel een plaatje zeg meer dan duizend worden dus hier een plaatje
Afbeelding

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Messenger

#19 Bericht door Rene » woensdag 22 juli 2009, 00:28

Mijne heren,
Dank voor jullie meedenken. Weliswaar heb ik geen systeemherstel gedaan maar ben nogal wat aan het oeroessen geweest en plotsklaps werkte het weer. Zo was het weg en zo is het er weer :o Kweenie wat ik nu eigenlijk heb veranderd maar het belangrijkste is dat hij het doet. :D
Khon Neu, jou route heb ik gevolgd en ik kwam inderdaad bij het herstelprogramma maar heb het met rust gelaten.
Het enige extra wat ik heb is nu Fire Fox. Toch nog wat extra.
Greetz, René
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”