Alweer nieuwe regels ret visum ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Alweer nieuwe regels ret visum ?
Het huisboek wordt nergens gevraagd voor retirement, alleen voor een extensie van verblijf op basis van een huwelijk met een Thaise.
Het kan tegenwoordig wel handig zijn als je huisbaas meldt dat jij bij hem woont/van hem huurt. Die verplichting wordt weer vereist bij sommige immigratiekantoren.
Het kan tegenwoordig wel handig zijn als je huisbaas meldt dat jij bij hem woont/van hem huurt. Die verplichting wordt weer vereist bij sommige immigratiekantoren.
-
- Expat
Ook nog informatie over de verificatie van de inkomensverklaring?Mario08 schreef:Het huisboek wordt nergens gevraagd voor retirement, alleen voor een extensie van verblijf op basis van een huwelijk met een Thaise.
Is toch altijd een belangrijk punt voor de mensen!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- joepattaya
- Expat
Haha Kees, maar je mag natuurlijk jouw immigratie-dienst niet vergelijken met die van Nong Khai, Bangkok, Phuket of Pattaya.printen44 schreef:Ach, ach wat een ellende daar in Nong Khai.
Kom toch naar Ngao. Ik moet naar Mae Sai voor mijn jaarvisum en ik had nodig:
Inkomstenverklaring van de ambassade. Verificatie niet nodig.
Kopie paspoort en kopie pagina met oude visum.
Kopie van mijn bankboekje
Bankstatement. Als mijn inkomstenverklaring meer dan 800.000 baht is, hoeft er maar 1 baht op die Thaise rekening te staan.
Kwam precies om 10.58 uur bij de Immigration en had mijn visum om 11.16. Ik keek op mijn horloge![]()
Ik begrijp al die soesa niet over visa. Ik kom al meer dan vier jaar in Mae Sai en had nog nooit een probleem van welke aard ook. En geen "theamoney".
Ongetwijfeld zal jouw ID ook zo'n schrijven gehad hebben, maar ze kennen jou veel te goed EN de nieuwe 'eisen" vinden ze misschien zo belachelijk dat ze schamen om jou daar mee lastig te vallen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- joepattaya
- Expat
Er zijn nu al een paar 'threads' die gaan over onderwerpen die nauw verbonden zijn met Immigratie Diensten en eisen met betrekking tot bepaalde visa.
Persoonijk heb ik veel ervaring met Immigratie in Sri Racha; meestal heel relaxed, maar zeer strikt de eisen nalevend. Daar is niks mis mee, aan de eisen moet je nu eenmaal voldoen.
Zakelijk heb ik veel te maken met Immigratie Jomtien en het grootste nadeel hier is, dat die mensen absoluut gefrustreerd hun job doen; enerzijds door de nooit aflatende probleem gevallen of warse farangs/buitenlanders die daar met hun smoesjes hun zaakjes proberen te regelen en anderzijds door de niet aflatende wijzigingen op de immigratie wetgeving en het moeilijk te doorgronden beleid in deze.
Met name in deze 2 Immigration Offices worden elke 6 maanden een aantal sleutelfiguren gerouleerd of stromen door naar andere offices. Uiteraard wil de nieuwe aanwas hun "powers" tonen en dat maakt het voor veel buitenlanders weer extra ongemakkelijk. Een relatie opbouwen is die manier natuurlijk bijna onmogelijk en misschien is dat wel de belangrijkste reden om steeds met personeel te schuiven.
Over de regelgeving kan ik redelijk kort zijn: De overheid vaardigt regels uit en in principe komt het aan op de lokale Immigratie diensten over hoe deze regels nageleeft dienen te worden. Een lokale ID mag zelfs eigen "regels" creeeren of aanvullende documenten eisen.
Kees, die nu een makkie heeft in zijn ID-tje, kan misschien de grootst mogelijke moeite hebben om zijn zaakjes geregeld te krijgen.
Uit verhalen op de diverse fori heb ik wel altijd begrepen dat met name de ID's van Nong Khai, Pattaya en Hua Hin redelijk 'moeilijk' zijn.
Persoonijk heb ik veel ervaring met Immigratie in Sri Racha; meestal heel relaxed, maar zeer strikt de eisen nalevend. Daar is niks mis mee, aan de eisen moet je nu eenmaal voldoen.
Zakelijk heb ik veel te maken met Immigratie Jomtien en het grootste nadeel hier is, dat die mensen absoluut gefrustreerd hun job doen; enerzijds door de nooit aflatende probleem gevallen of warse farangs/buitenlanders die daar met hun smoesjes hun zaakjes proberen te regelen en anderzijds door de niet aflatende wijzigingen op de immigratie wetgeving en het moeilijk te doorgronden beleid in deze.
Met name in deze 2 Immigration Offices worden elke 6 maanden een aantal sleutelfiguren gerouleerd of stromen door naar andere offices. Uiteraard wil de nieuwe aanwas hun "powers" tonen en dat maakt het voor veel buitenlanders weer extra ongemakkelijk. Een relatie opbouwen is die manier natuurlijk bijna onmogelijk en misschien is dat wel de belangrijkste reden om steeds met personeel te schuiven.
Over de regelgeving kan ik redelijk kort zijn: De overheid vaardigt regels uit en in principe komt het aan op de lokale Immigratie diensten over hoe deze regels nageleeft dienen te worden. Een lokale ID mag zelfs eigen "regels" creeeren of aanvullende documenten eisen.
Kees, die nu een makkie heeft in zijn ID-tje, kan misschien de grootst mogelijke moeite hebben om zijn zaakjes geregeld te krijgen.
Uit verhalen op de diverse fori heb ik wel altijd begrepen dat met name de ID's van Nong Khai, Pattaya en Hua Hin redelijk 'moeilijk' zijn.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- marinusmali
- Standaard Lid
Nee Joepattaya mis!!!
In Hua Hin ervaar ik het niet als moeilijk (zie eerder bericht van mij in dit onderwerp)
In Hua Hin ervaar ik het niet als moeilijk (zie eerder bericht van mij in dit onderwerp)
- joepattaya
- Expat
En daarmee sla je exact de spijker op de kop: Wat voor jouw als niet moeilijk wordt ervaren, wordt door een ander als WEL moeilijk ervaren. En NU misschien voor jouw niet moeilijk, volgend jaar kan het weer anders zijn.marinusmali schreef:Nee Joepattaya mis!!!
Dat verklaard meteen waarom de de draad "Immirgratie Korat" zo moeilijk verloopt. Verschillende mensen, verschillende meningen. Da's natuurlijk de voedingsbodem voor alle fori.
-
- Volwaardig lid
Er zijn mij ook geen immigratiekantoren bekend die legalisatie eisen van een in het Engels opgestelde inkomensverklaring van de ambassade.dutch schreef:Ook nog informatie over de verificatie van de inkomensverklaring?Mario08 schreef:Het huisboek wordt nergens gevraagd voor retirement, alleen voor een extensie van verblijf op basis van een huwelijk met een Thaise.
Is toch altijd een belangrijk punt voor de mensen!
-
- Volwaardig lid
Van de website van "soi Suan Plu" ,
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... ge=service#
haal ik dit over ret visa.
=====
Application Form ( TM 7) with one photograph (size 4x6 cm.)
Passport and its photocopy with certified true copy by the alien
Application fee: 1,900 Baht
Documents required are as follows;
The account deposit with the bank in Thailand of not less than 800,000 Baht.
The proof of such evidence is the updated bank passbook with the certified letter from the bank showing the money in the account of not less than 800,000 Baht which has been deposited in the account for the previous 3 months.
OR
Income from pension/social welfare of not less than 65,000 Baht per month.
The proof of such evidence is a letter from the applicant's Embassy or Consulate in Thailand to certify that the applicant receives pension or other income of not less than 65,000 Baht per month.
OR
A combination of the account deposite in the bank plus income (from pension or other source per year X with a combined total of not less than 800,000 Baht.
=====
Meer staat er niet. Dat is de info die we allemaal weten en waar ik al 4 x keer een ret mee heb gehaald. En in 20 minuten.
Wel, ik kan me niet voorstellen dat in komende twee weken niemand een ret verlenging zal vragen in NK dus wacht ik dit forum en thai visa af. Ik zal ook eens neuzen bij de startpagina isan.
En anders laat ik een brief zenden naar BKK. Dat kost via de advocaat een paar lappen maar als ik naar BKK moet kost dat meer. Lijkt me aardig antwoord te krijgen van een kolonel want zo hoog zit hier niemand.
En een ritje naar mijn huisbazin is 2 x 80 km op de Honda om het boek te halen (als ik het krijg....) en ook weer terugbrengen.
Joep zei het al, enkele Imm offices zijn erg druk. NK is een grens aan de brug en heeft heel veel aanloop, de provincies Udon en Khonkaen komen hier ook. Ik maak regelmatig mee dat farang nog een paar dagen krijgen om Thailand te verlaten. Met de ruzie die dat met zich brengt. En lastige Fransen en Duitsers die ook nog geen woord over de grens spreken. Ik heb me al vaak aan tafel gevoegd om die mensen te helpen met hun onbeholpen talenkennis en voor hen vertaald. En hun arrogante gedrag, vooral Fransen. Het is soms net of ze nog de wereld beheersen.....
Afwachten dus.
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... ge=service#
haal ik dit over ret visa.
=====
Application Form ( TM 7) with one photograph (size 4x6 cm.)
Passport and its photocopy with certified true copy by the alien
Application fee: 1,900 Baht
Documents required are as follows;
The account deposit with the bank in Thailand of not less than 800,000 Baht.
The proof of such evidence is the updated bank passbook with the certified letter from the bank showing the money in the account of not less than 800,000 Baht which has been deposited in the account for the previous 3 months.
OR
Income from pension/social welfare of not less than 65,000 Baht per month.
The proof of such evidence is a letter from the applicant's Embassy or Consulate in Thailand to certify that the applicant receives pension or other income of not less than 65,000 Baht per month.
OR
A combination of the account deposite in the bank plus income (from pension or other source per year X with a combined total of not less than 800,000 Baht.
=====
Meer staat er niet. Dat is de info die we allemaal weten en waar ik al 4 x keer een ret mee heb gehaald. En in 20 minuten.
Wel, ik kan me niet voorstellen dat in komende twee weken niemand een ret verlenging zal vragen in NK dus wacht ik dit forum en thai visa af. Ik zal ook eens neuzen bij de startpagina isan.
En anders laat ik een brief zenden naar BKK. Dat kost via de advocaat een paar lappen maar als ik naar BKK moet kost dat meer. Lijkt me aardig antwoord te krijgen van een kolonel want zo hoog zit hier niemand.
En een ritje naar mijn huisbazin is 2 x 80 km op de Honda om het boek te halen (als ik het krijg....) en ook weer terugbrengen.
Joep zei het al, enkele Imm offices zijn erg druk. NK is een grens aan de brug en heeft heel veel aanloop, de provincies Udon en Khonkaen komen hier ook. Ik maak regelmatig mee dat farang nog een paar dagen krijgen om Thailand te verlaten. Met de ruzie die dat met zich brengt. En lastige Fransen en Duitsers die ook nog geen woord over de grens spreken. Ik heb me al vaak aan tafel gevoegd om die mensen te helpen met hun onbeholpen talenkennis en voor hen vertaald. En hun arrogante gedrag, vooral Fransen. Het is soms net of ze nog de wereld beheersen.....
Afwachten dus.
-
- Expat
Je bent toch al bij de immigratie aangemeld door je huisbazin?
TM30 geloof ik dat dat formulier heet.Daar hoort ook copie van jouw paspoort bij.
TM30 geloof ik dat dat formulier heet.Daar hoort ook copie van jouw paspoort bij.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Ja, vorig jaar voor Honda en daarna voor rijbewijs 1 jaar, en net weer voor rijbewijs 5 jaar. Maar doen ze daar iets mee ? Hebben ze dat in hun computer (die ik er niet zie staan...).
Ik ga er wel eens binnen binnenkort en uitleg vragen.
Ik ga er wel eens binnen binnenkort en uitleg vragen.
-
- Volwaardig lid
Ben er vandaag geweest met vragen.
Wat is nodig voor bewijs van wonen. In het Engels....
About showing the housebook for a new ret visa. When you don’t have the housebook (the owner lives far away or abroad) you can also show
1. Copy of his/her Thai ID,
2. Copy of the housebook in which the lessor is stated as owner or buyer, but not as user or tenant,
3. A “Notification form for house master, (etc) where alien had stayed”,
4. A list called “Name of aliens in residence” with my name and passport number,
and all those signed by the house master.
Fortunately I can also show a letter from the Landoffice in which is stated that I rent the house for 10 years and that I have paid the registration tax for that.
En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
About showing the housebook for a new ret visa. When you don’t have the housebook (the owner lives far away or abroad) you can also show
2. Copy of the housebook in which the lessor is stated as owner or buyer, but not as user or tenant,
4. A list called “Name of aliens in residence” with my name and passport number,
Fortunately I can also show a letter from the Landoffice in which is stated that I rent the house for 10 years and that I have paid the registration tax for that.
En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
-
- Expat
- Contacteer:
prajak schreef:Ben er vandaag geweest met vragen.
Bah, slecht nieuws...
Ook ik ben afhankelijk van het Nong Nong Khai Immigration kantoor...
Aan dat BKK, excusez le mot , heb ik een pleuris hekel

Groet,
Norman
- RuudThai
- Expat
Kun jij niet EISEN dat ze jou aantonen op grond van welk wetsartikel zij dit doen?prajak schreef:En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
Als niemand herrie gaat maken dan kunnen ze de volgende keer nog wel gekkere eisen gaan stellen. Aan zulk opgeblazen baasjesgedoe moet je toch niet willen meewerken?
Kun je niet gewoon een gesprek aanvragen met de baas van het kantoor? Ik bedoel, niet de zaalchef, maar de echt hoogste in rang op dat kantoor. En dan naar voren brengen dat zij volgens jouw gegevens de enige zijn in Thailand die dit eisen en dat het wel een erg grote belasting is voor vreemdelingen om aan dat stempeltje te komen? Wij zijn ook mensen en die moet je toch gewoon gastvrij tegemoet kunnen treden?
-
- Expat
Als je zoiets al zou willen doen,moet je het indirect (via tussenpersoon) doen.
Het liefst iemand van hoog aanzien
Het liefst iemand van hoog aanzien

Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
- Contacteer:
RuudThai schreef:Kun jij niet EISEN dat ze jou aantonen op grond van welk wetsartikel zij dit doen?prajak schreef:En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
Als niemand herrie gaat maken dan kunnen ze de volgende keer nog wel gekkere eisen gaan stellen. Aan zulk opgeblazen baasjesgedoe moet je toch niet willen meewerken?
Kun je niet gewoon een gesprek aanvragen met de baas van het kantoor? Ik bedoel, niet de zaalchef, maar de echt hoogste in rang op dat kantoor. En dan naar voren brengen dat zij volgens jouw gegevens de enige zijn in Thailand die dit eisen en dat het wel een erg grote belasting is voor vreemdelingen om aan dat stempeltje te komen? Wij zijn ook mensen en die moet je toch gewoon gastvrij tegemoet kunnen treden?
100% mee eens!
Moet Prajak lukken met zijn redelijke vaardigheid van de Thaise Taal.
Groet,
Norman