Maar op het paltteland kauwen oudere vrouwen wel! Ik weet niet precies wat, maar het is een bruinig tot zwart goedje. Na enige tijd wordt het zonder gêne uitgespuugd (of gerocheld). Die vrouwen hebben zwarte tanden. Ook een voor ons nogal onsmakelijk gewoonte. Voor mij mogen ze meteen gaan roken....Akang schreef:Vrouwen drinken geen alcohol of nauwelijks [spy aka limonade] en roken is ook alleen voor 'ordinaire' bardames...
thaise gewoonten
Moderator: Loempia
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: thaise gewoonten
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- jumbo
- Expat
een vork is ook zo handig met rijst etenGardensafari schreef:Eten doe je altijd met een lepel. Een vork is een raar, gevaarlijk ding.

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
ook een thaise gewoonte :
al het afval ,eten of wat dan ook neergooien waar je op dat moment staat,
loopt er een sloot bij jou huis, hop alles in die sloot!
-
- Erelid
Ik weet niet waar jij woontjoris schreef:ook een thaise gewoonte :

Een ander probleem ( en gewoonte ) is dat men geen raad weet met oa plastic, blikjes enz. Hier is inmiddels een ophaal dienst, - vuilnisbakken van oude auto banden kan men kopen voor 100 TB, maar komt de vuilniswagen ( merk mai roe ) niet altijd op de zelfde dag, en als je - net zo als wij - buiten de bewoonde wereld woont, mag je de vuilnis zakken ergens neerzetten.
Ook het verbranden van afval is hiermede van de baan.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Zo erg is het op het platteland bij Saraburi nu ook weer niet. Alleen bierdopjes sieren het gehele erf. Er hangt een zakje aan een boom en daar doe je de niet natuurlijke rotzooi in. Wat daarmee gebeurt weet ik echter nietjoris schreef:ook een thaise gewoonte :

Knor, knor,
Hans
Hans
-
- Volwaardig lid
neusboren..tot bijna tegen de schedel...het daarna goedkeuren...en wegpitsten..geen probleem...
vuile neus ..daar word meestal de boven-binnenkant van hemd of t-shirt voor gebruikt...geen probleem
maar heb je iets tussen de tanden...tandenstokertje gebruiken en hand voor de mond houden...want das pas vies
rochellen en spuwen ...word niet alleen door Thaise mannen gedaan ..zowel m/v
de bladeren die de vrouwen in de Isaan(ook erbuiten) eten..maakt niet alleen hun tanden zwart....ze rotten er ook van weg....
het is vol zon
vuile neus ..daar word meestal de boven-binnenkant van hemd of t-shirt voor gebruikt...geen probleem
maar heb je iets tussen de tanden...tandenstokertje gebruiken en hand voor de mond houden...want das pas vies
rochellen en spuwen ...word niet alleen door Thaise mannen gedaan ..zowel m/v
de bladeren die de vrouwen in de Isaan(ook erbuiten) eten..maakt niet alleen hun tanden zwart....ze rotten er ook van weg....
het is vol zon
-
- Standaard Lid
Om met Ruud's woorden te spreken: liegtietenGardensafari schreef:...
Een vrouw draagt buitenshuis ALTIJD een beha.
Andere Thaise gewoonte aan een kraampje:
Onderling in het Thais afspreken wat de minimum prijs is die ze accepteren bij het onderhandelen, om vervolgens het vier-voudige in het Engels te noemen.
(En ze balen ervan als ze merken dat je ook Thais verstaat)
-
- Volwaardig lid
Niet nadenken....
Te laat komen....
Poseren voor een foto, liefst met V-teken....
Discrimineren.....
Te pas en te onpas bidden voor geluk.....
Bijvrouwen hebben en prostituees bezoeken....
Zich uit te voeten maken bij een ongeluk....
Adoreren van halfbloedjes.....
Volledig gekleed naar de kust, met hoedje..petje..zonnebril ...lange mouwen..lange broek
Torentjes bouwen op een bordje in de salad bar van de Pizza Company...
Zich nepdronken de kroeg/restaurant uit laten dragen.....
15 uur slapen op een dag.....en nog moe zijn.....
Bouwhelmen dragen op een brommer.....
Ze hebben het altijd te warm dan wel te koud.....
De gemiddelde Thai is het hele jaar door aan de schijterij....
Te laat komen....
Poseren voor een foto, liefst met V-teken....
Discrimineren.....
Te pas en te onpas bidden voor geluk.....
Bijvrouwen hebben en prostituees bezoeken....
Zich uit te voeten maken bij een ongeluk....
Adoreren van halfbloedjes.....
Volledig gekleed naar de kust, met hoedje..petje..zonnebril ...lange mouwen..lange broek
Torentjes bouwen op een bordje in de salad bar van de Pizza Company...
Zich nepdronken de kroeg/restaurant uit laten dragen.....
15 uur slapen op een dag.....en nog moe zijn.....
Bouwhelmen dragen op een brommer.....
Ze hebben het altijd te warm dan wel te koud.....
De gemiddelde Thai is het hele jaar door aan de schijterij....
-
- Volwaardig lid
als er iets fout gaat licht dat altijd aan een ander 

-
- Volwaardig lid
Dat spul heet Maak, is overigens groen van kleur.Gardensafari schreef:Maar op het paltteland kauwen oudere vrouwen wel! Ik weet niet precies wat, maar het is een bruinig tot zwart goedje. Na enige tijd wordt het zonder gêne uitgespuugd (of gerocheld). Die vrouwen hebben zwarte tanden. Ook een voor ons nogal onsmakelijk gewoonte. Voor mij mogen ze meteen gaan roken....Akang schreef:Vrouwen drinken geen alcohol of nauwelijks [spy aka limonade] en roken is ook alleen voor 'ordinaire' bardames...
Maar omdat het bij langer gebruik op je tanden slaat (net als nicotine) lijkt het alsof ze zwart spul kauwen.
Feit blijft dat het er vies uitziet vooral als ze uitgekouwd zijn.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- heeft ervaring
dat spul waar de dames op kauwen zijn betelnoten
zie wikipedia........... In het Verre Oosten wordt de onrijpe noot veel gekauwd.....
zie wikipedia........... In het Verre Oosten wordt de onrijpe noot veel gekauwd.....
-
- Volwaardig lid
En de thaise naam voor betelnoten is? juist ja ...........mapraaw schreef:dat spul waar de dames op kauwen zijn betelnoten
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Laat me raden: maak... LoLfuture expat schreef:En de thaise naam voor betelnoten is? juist ja ...........mapraaw schreef:dat spul waar de dames op kauwen zijn betelnoten
Overigens krijg ik een beetje de indruk dat wij, Hollanders, veel van die gewoonten smerig of niet goed vinden. Maar laten we niet oordelen: 's lands wijs, 's lands eer.
En de Nederlandse fobie om over je salaris te praten en het Hollandse gedoe met een koekjestrommel zijn voor bijna alle buitenlanders ook stuitend. In Thailand kun je gewoon lekker mee-eten, moet je bij ons eens proberen....
Knor, knor,
Hans
Hans
- joepattaya
- Expat
Een soortgelijke topic is al eens de revue gepasseerd, alleen toen werden er WEL serieuze gewoonten en gebruiken aangehaald.
95% van de gewoonten en gebruiken in deze topic, zie je inderdaad gebeuren, maar zijn daarmee nog GEEN gewoonte of gebruik.
Door veel Thaise partners worden vaak ter plekke "gewoontes en gebruiken" verzonnen onder het mom van geloof en onfatsoenlijk, maar als je goed om je heen kijkt, dan zie je de Thai elkaar constant aanraken, schoppen, rochelen, tuffen, eten naar de honden gooien, over het hoofd aaien, met schoenen aan naar binnen stiefelen, een hond schoppen, een kakkerlak doodtrappen, ach ik kan nog wel even doorgaan.
95% van de gewoonten en gebruiken in deze topic, zie je inderdaad gebeuren, maar zijn daarmee nog GEEN gewoonte of gebruik.
Door veel Thaise partners worden vaak ter plekke "gewoontes en gebruiken" verzonnen onder het mom van geloof en onfatsoenlijk, maar als je goed om je heen kijkt, dan zie je de Thai elkaar constant aanraken, schoppen, rochelen, tuffen, eten naar de honden gooien, over het hoofd aaien, met schoenen aan naar binnen stiefelen, een hond schoppen, een kakkerlak doodtrappen, ach ik kan nog wel even doorgaan.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Erelid
kLINKT ALS ..... SJEN MAAKfuture expat schreef:En de thaise naam voor betelnoten is? juist ja ...........mapraaw schreef:dat spul waar de dames op kauwen zijn betelnoten

Was het maar waar dat ....................