Gisteren 1111 gebeld het centraal nummer in Thailand van Imigratie. Het was of die mensen op een andere planeet leefden, ze hadden nog niets gehoord van een sluiting van het luchtruim en zouden mij een uur later terugbellen.
Twee uur later nog niets gehoord en mijn stempel was geldig tot 18 april ik zou vliegen 17 april.
Weer gebeld weer alles uitgelegd want ook deze vriendelijke dame had nog niets vernomen van problemen.
Ik kreeg het advies om vandaag meteen naar imigratie te gaan en daar het verhaal nog maar eens te doen.
Vanmorgen in Jomtien om 8 uur naar de Imigratie, het was een stormloop van jewelste en ik was nummer 164. Na mij kwamen nog veel meer mensen.
Ik wilde 14 dagen omdat ik nog niet zeker wist of ik vrijdag kon vertrekken. Antwoord was nee maximaal 7 dagen tegen betaling van 1900 Baht.
Er was daar ook zo een vrijwilliger, een buitenlander die de mensen inlichtte. Ik zie die man altijd bij de touristpolitie zitten aan het begin van de Walkingstreet.
Vriendelijk stond hij iedereen te woord.
Toen ik zo tegen half twaalf zat te wachtten op mijn paspoort kwam deze man weer binnen gelopen en stond naast mij te praten tegen een thaise beambte.
Ik hoorde hem toen exaxt hetzelfde zeggen als nu op thaivisa staat, maar toch bleven ze gewoon nummertjes uitgeven voor de nieuwe mensen met de woorden, na de lunch terug te komen omdat de beambten gingen eten van 1200 tot 1300 uur.
Dus hoewel men wist dat er geen geld betaald hoefden te worden werden toch meer dan honderd mensen bestolen van 1900 baht.
Ook dit is weer eens Thailand.
Toch ga ik morgen terug om te kijken of die man er nog staat en zal hem dan hierop aanspreken een kijken wat dat opleverd ik denk wel niets