EVA Air vliegt vanaf september met Boeing 777 op Amsterdam
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Re: EVA Air vliegt vanaf september met Boeing 777 op Amsterdam
Hmm vandaar!
Ik heb begin april de tickets geboekt bij BMAir, we vliegen met Eva Air, een paar weekjes terug kwam er een telefoontje, Eva Air ging wat boekingen over boeken omdat er meer ruimte was gemaakt, dus we zijn genoodzaakt een dag later te vertrekken.
Waarschijnlijk hebben ze dus inderdaad meer plek in dit vliegtuig en hebben ze het gecombineerd..!
Ik heb begin april de tickets geboekt bij BMAir, we vliegen met Eva Air, een paar weekjes terug kwam er een telefoontje, Eva Air ging wat boekingen over boeken omdat er meer ruimte was gemaakt, dus we zijn genoodzaakt een dag later te vertrekken.
Waarschijnlijk hebben ze dus inderdaad meer plek in dit vliegtuig en hebben ze het gecombineerd..!
-
- Veel ervaring
Waar is dat ouwe guldendje toch gebleven, lekker op en neer met Tarom voor 700 guLDEN
-
- Veel ervaring
Ik heb laatst eens uit lopen zoeken hoe het nu zat met de verschillende prijzen bij EVA omdat ik zelf ook weer wat moest boeken. Laat ik de kennis maar delen, dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan.
Bij EVA (en vele andere maatschappijen) heb je een aantal boekingsklassen. Deze hebben zo allemaal verschillende voorwaarden.
Hieronder een overzicht voor economy.
prijs = ticketprijs
klasse = boekingsklasse (binnen economy)
miles = percentage mijlen dat je krijgt (als je ze spaart)
min/max = minimum en maximum verbijf (dagen/maanden)
datum = kosten wijzigen datum
refund = kosten refund bij ongebruikte ticket
prijs klasse miles min/max datum refund
827 -- H --- 00% -- 7d/1m -- niet -- niet
927 -- U --- 70% -- 7d/2m -- 200 -- 200
977 -- X --- 80% -- 7d/3m -- 200 -- 200
1027 - B --- 85% -- 7d/3m -- 200 -- 200
1097 - T --- 90% -- -d/3m --- 00 -- 150
1205 - K -- 100% -- -d/6m --- 00 -- 150
In het verleden bood EVA de eerste 3 klassen niet op hun website aan. Nu wel, maar misschien is dit vanwege hun actie en verandering van vliegtuig. Het nieuwe toestel heeft meer economy en business stoelen.
Voor elite/evergreen en business gelden trouwens de zelfde soort klassen. De voorwaarden worden steeds flexibeler. Zo ook als je bijvoorbeeld een ticket wil hebben die 12 maand geldig is, maar dan zit je bij één van de duurdere evergreen/eliteclass ticket.
Het kan dus aantrekkelijk zijn om de goedkoopste ticket te boeken, maar niet altijd. Als je langer dan een maand wil blijven kom je niet uit met de goedkoopste ticket.
Ik heb nu dusdanig vaak met EVA gevlogen dat ik een frequent flyer kaart heb waarmee ik gratis 10kg extra mee mag nemen. Voor als je duikspullen mee wil slepen is dit wel prettig. Dit wil wel zeggen dat ik per 2 jaar een x-aantal mijlen gevlogen moet hebben. De goedkoopste is dan dus helemaal niet aantrekkelijk omdat ik dan geen mijlen krijg.
En ik betaal dan wel iets extra voor mijn ticket, maar als ik me niet vergis kost een kilo extra 45,-- enkele reis, en dan kan het dus wel uit. Over een paar kilo overgewicht over het algemeen niet moeilijk doen, maar 8-10 kilo is de kans wel erg groot en dan kan die 100 piek extra voor een ticket wel uit.
Bij EVA (en vele andere maatschappijen) heb je een aantal boekingsklassen. Deze hebben zo allemaal verschillende voorwaarden.
Hieronder een overzicht voor economy.
prijs = ticketprijs
klasse = boekingsklasse (binnen economy)
miles = percentage mijlen dat je krijgt (als je ze spaart)
min/max = minimum en maximum verbijf (dagen/maanden)
datum = kosten wijzigen datum
refund = kosten refund bij ongebruikte ticket
prijs klasse miles min/max datum refund
827 -- H --- 00% -- 7d/1m -- niet -- niet
927 -- U --- 70% -- 7d/2m -- 200 -- 200
977 -- X --- 80% -- 7d/3m -- 200 -- 200
1027 - B --- 85% -- 7d/3m -- 200 -- 200
1097 - T --- 90% -- -d/3m --- 00 -- 150
1205 - K -- 100% -- -d/6m --- 00 -- 150
In het verleden bood EVA de eerste 3 klassen niet op hun website aan. Nu wel, maar misschien is dit vanwege hun actie en verandering van vliegtuig. Het nieuwe toestel heeft meer economy en business stoelen.
Voor elite/evergreen en business gelden trouwens de zelfde soort klassen. De voorwaarden worden steeds flexibeler. Zo ook als je bijvoorbeeld een ticket wil hebben die 12 maand geldig is, maar dan zit je bij één van de duurdere evergreen/eliteclass ticket.
Het kan dus aantrekkelijk zijn om de goedkoopste ticket te boeken, maar niet altijd. Als je langer dan een maand wil blijven kom je niet uit met de goedkoopste ticket.
Ik heb nu dusdanig vaak met EVA gevlogen dat ik een frequent flyer kaart heb waarmee ik gratis 10kg extra mee mag nemen. Voor als je duikspullen mee wil slepen is dit wel prettig. Dit wil wel zeggen dat ik per 2 jaar een x-aantal mijlen gevlogen moet hebben. De goedkoopste is dan dus helemaal niet aantrekkelijk omdat ik dan geen mijlen krijg.
En ik betaal dan wel iets extra voor mijn ticket, maar als ik me niet vergis kost een kilo extra 45,-- enkele reis, en dan kan het dus wel uit. Over een paar kilo overgewicht over het algemeen niet moeilijk doen, maar 8-10 kilo is de kans wel erg groot en dan kan die 100 piek extra voor een ticket wel uit.
-
- Volwaardig lid
Bangkok-Amsterdam; minder stringente regels voor een lagere prijs.
Trouwens bij teruggave van het ticket krijg je alleen de nettoprijs terug. Belasting en toeslagen niet
Ticket Type Electronic Ticket
Fare(Tax not included) Adult:THB28500 (PURCHASE WITH MASTER CARD ENJOY 5% DISCOUNT)
Total fare(Taxes included) Adult:THB37600
Itinerary BANGKOK to AMSTERDAM / Round trip
Cabin/Booking Class Take Economy Class (all itinerary) / B
Flight Application Day Days of week for Outbound Departure : No flight restriction day.
Days of week for Inbound Departure : No flight restriction day.
Fare Application Period Outbound Travel Period :9/6/2008 To 9/30/2008
(minimum 3 Day(s) advance purchase period)
Outbound Embargo Period : NIL
Inbound Embargo Period : NIL
Minimum/Maximum Stay Maximum: 3Month(s)
Embargo Flight NIL
Validity of Ticket If no portion of this ticket is used, the ticket validity is one year from the date of issue, unless any special condition is specified in "FARE APPLICATION PERIOD" column.
Change of date
(Surcharge) THB2000
Change of route
(Surcharge) Not Permitted
Refund
(Surcharge) THB2000 Other Rules VALID ON BR ONLY
MINIMUM STAY WAIVED
NONENDORSABLE/NONREROUTABLE
REFUND REFER TO ORIGINAL ISSUING OFFICE
Trouwens bij teruggave van het ticket krijg je alleen de nettoprijs terug. Belasting en toeslagen niet
Ticket Type Electronic Ticket
Fare(Tax not included) Adult:THB28500 (PURCHASE WITH MASTER CARD ENJOY 5% DISCOUNT)
Total fare(Taxes included) Adult:THB37600
Itinerary BANGKOK to AMSTERDAM / Round trip
Flight Application Day Days of week for Outbound Departure : No flight restriction day.
Days of week for Inbound Departure : No flight restriction day.
Fare Application Period Outbound Travel Period :9/6/2008 To 9/30/2008
(minimum 3 Day(s) advance purchase period)
Outbound Embargo Period : NIL
Inbound Embargo Period : NIL
Embargo Flight NIL
Validity of Ticket If no portion of this ticket is used, the ticket validity is one year from the date of issue, unless any special condition is specified in "FARE APPLICATION PERIOD" column.
Change of date
(Surcharge) THB2000
Change of route
(Surcharge) Not Permitted
Refund
(Surcharge) THB2000 Other Rules VALID ON BR ONLY
MINIMUM STAY WAIVED
NONENDORSABLE/NONREROUTABLE
REFUND REFER TO ORIGINAL ISSUING OFFICE
pluk de dag (carpediem)
-
- Veel ervaring
Dat met die maximum stay klopt dus wel. Je vliegt bookingclass B, dus maximaal 3 maand verblijf. De ticket op zich is inderdaad een jaar geldig, maar dat geldt voor alle (tenzij je de goedkoopste neemt).carpediem schreef:Bangkok-Amsterdam; minder stringente regels voor een lagere prijs.
Validity of Ticket If no portion of this ticket is used, the ticket validity is one year from the date of issue,
Change of date (Surcharge) THB2000
Refund (Surcharge) THB2000
Veranderen van datum of een refund is inderdaad goedkoper. Deze prijs zal wel afgestemd zijn op de lokale markt.
- weten
- Volwaardig lid
Dus als ik 6 mnd. wil blijven wat kan ik dan het beste boeken wordt er helemaal kinds van al die vers.prijzen. Is het niet mog. om een rondries te boeken en dan verlengen voor een maand of 5 pak ik voor een rel. klein prijsverschil gelijk een rondries mee.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Volwaardig lid
Wij boeken al een paar jaar BKK-AMS-BKK evergreen de luxe / 6 mnd. in Bangkok!
Staan in de Bangkokpost vrijdags verschillende advertenties van reisbureaus die aanbiedingen hebben met EVA.
Het voordeel is dat als we in april weer naar Nederland vliegen en in de meeste gevallen weer in okt. (dit jaar zelfs eind aug.) naar Thailand terug, je aan een 6 mnd. ticket genoeg hebt en je in Thailand 7/8 maanden kan blijven. Heb dit jaar voor de april-ticket evergreen de luxe pp. incl.tax 41.000 Bht betaald. was iets meer dan 800 euro.
Zal volgend jaar wel duurder zijn, maar toch het scheelt behoorlijk veel!
Misschien voor degene die meerdere keren per jaar gaan een optie om BKK-AMS-BKK te boeken. Het is de eerste keer een 0ne way ticket kopen, wat soms met een
lastminute erg goedkoop kan zijn ook een optie.
groetjes Agnes
Staan in de Bangkokpost vrijdags verschillende advertenties van reisbureaus die aanbiedingen hebben met EVA.
Het voordeel is dat als we in april weer naar Nederland vliegen en in de meeste gevallen weer in okt. (dit jaar zelfs eind aug.) naar Thailand terug, je aan een 6 mnd. ticket genoeg hebt en je in Thailand 7/8 maanden kan blijven. Heb dit jaar voor de april-ticket evergreen de luxe pp. incl.tax 41.000 Bht betaald. was iets meer dan 800 euro.
Zal volgend jaar wel duurder zijn, maar toch het scheelt behoorlijk veel!
Misschien voor degene die meerdere keren per jaar gaan een optie om BKK-AMS-BKK te boeken. Het is de eerste keer een 0ne way ticket kopen, wat soms met een
lastminute erg goedkoop kan zijn ook een optie.
groetjes Agnes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Hallo Agnes,
Moet je dan de retourdatum ook meteen weten of kun je die later doorgeven.
groetjes Loe
Moet je dan de retourdatum ook meteen weten of kun je die later doorgeven.
groetjes Loe
-
- Volwaardig lid
Nee hoor die kun je later doorgeven, ze hadden voor ons nu 5 oktober vastgelegd, maar de zomer is kl ..... (klungelen lol) dus kan ik zonder kosten 31 augustus terug naar Thailand. Dat is het fijne eraan en in Thailand ben ik niet gebonden om te boeken voor een bepaalde tijd. Het is dus de eerste keer met one way effe uitkijken dat je niet te veel betaald. Daarom zeg ik, kijk naar een lastminute evt. een retour tegen een laag prijsje (als dat nog lukt) dan ben je daar en dan kun je je gang gaan.
gr.Agnes
gr.Agnes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- heeft ervaring
- Contacteer:
in november mag ik weer (hiep hiep hoera) een maandje naar thailand en vlieg dus met de nieuwe boeing 777.
graag reacties van jullie die met dit vliegtuig gevlogen hebben. thanks
relax dan leef je langer.
- Soi 24
- Expat
Heb dezelfde ervaring als jij, maar dan niet met EVA maar met China Airlines. Nu eindelijkPiehans schreef:Alhoewel mijn ticket voor oktober al vast ligt ben ik mij al weer aan het orienteren voor een vlucht in januari, ik vlieg regelmatig die kant op maar het valt mij op dat EVA, tot nu toe mijn vaste mij. inmiddels fors duurder is geworden. Via de site van EVA kom je voor economy al niet meer beneden de € 1050 meer weg. Op sites van BM Air e.d. staan weliswaar aanbiedingen vanaf ca € 850, maar als je daar info over trekt, komen ze ook daar met een " aanbieding" van tenminste €. 1050....
Vlgs de KLMsite kan je voor een goeie € 900,- rechtstreeks vliegen, is de KLM tegenwoordig al goedkoper dan EVA....?
Ik vlieg graag rechtstreeks en heb al jaren goede ervaringen met Eva (als cardhouder gebruik maken van viprooms en belangrijker regelmatig al dan niet ongevraagd upgrades is leuk meegenomen) maar de prijzen rijzen inmiddels wel de pan uit.
Wie heeft er betere ervaringen of suggesties. (dusseldorf is voor mij -nog- geen optie ivm reistijd daarnaartoe)
H

"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)
-
- Veel ervaring
Ik heb al wel gevlogen in zo'n kist van EVA tussen Bangkok en Taipei (elite) en Taipei en Brisbane (economy). Die van Bangkok naar Taipei was de 777 die al tussen Londen, Bangkok en Taipei vliegt.ubon1 schreef:in november mag ik weer (hiep hiep hoera) een maandje naar thailand en vlieg dus met de nieuwe boeing 777.
De stoel van elite is inderdaad ietsje breder en kan iets verder achterover dan bij economy. Wat ik met beiden heb is dat ik de zitting wat aan de korte kant vindt in beide klassen. Wat dat aangaat zou ik bijna zeggen dat ik de evergreen stoelen van de 747 iets beter vond als die van de 777 als ze niet zo uitgezeten waren geweest. De stoelen van een 777 zijn volgens mij meer gebouwd op wat kleinere mensen. Ook de rugleuning eindig ter hoogte van mijn schouderbladen (en ik ben maar 1.86, dus niet eens extreem lang). Maar goed, dit is met de meeste autostoelen of vliegtuigstoelen al niet erg veel beter. Maar goed, op zich is het geen wereld ramp, de fatsoenlijke beenruimte compenseert dit voldoende.
Het grootste pluspunt vindt ik de entertainment. Je hebt in beide klassen een persoonlijk entertainment systeem. Hiermee heb je een video-on-demand (zelf een filmpje kiezen en starten/pauseren wanneer jij dat wil), en diverse spelletjes kan je spelen. Ook zou je kunnen bellen, sms-en of email versturen, maar dan moet je je credit card gaan gebruiken. Nou, laat maar.

Ik weet natuurlijk niet of Amsterdam-Bangkok exact het zelfde is, maar persoonlijk verwacht ik het wel.
- Piehans
- Volwaardig lid
Helaas heeft EVa en dus waarschijnlijk China air ook, momenteel last van het typhoonseizoen. Een kennis van mij zou vandaag vertrekken maar kreeg gistermiddag een belletje van 333 travel dat zijn vlucht voorlopig 24 uur is uitgesteld.
Van de EVA site:
Latest Update on Typhoon Sinlaku
This web page was updated at 09:25, Sep. 14 (Taipei time) / 01:25, Sep. 14 (GMT)
Typhoon Sinlaku continues to affect operations at Taiwan-Taoyuan and Kaohsiung International Airports, resulting in cancellations and flight delays to inbound and outbound flights. We advise passengers to check the Flight Status page for the latest schedules and to visit our website regularly for news updates
You may also check out latest flight schedules through the following two ways.
1. Please click the link below to review the latest flight status.
Taiwan Taoyuan International Airport Sep 14,2008; Departure / Arrival
Kaohsiung International Airport Sep 14,2008; Departure / Arrival
Taiwan Taoyuan International Airport Sep 15,2008; Departure / Arrival
Kaohsiung International Airport Sep 15,2008; Departure / Arrival
2.Please register our Global Flight information Short Message Service to receive the latest flight status whenever you take our flights.
Please also pay attention to the latest flight status that launched by mess media.
Note:
The flight schedule information shown on EVA Air's website is for your reference only. EVA Air reserves the right to change schedules without notice in the event of a typhoon.
Overigens heb ik al eens eerder iemand gesproken die (ook medio september) als gevolg van een typhoon met ruim 10 uur vertraging van uit Bangkok kon vertrekken.
M.a.w. reizigers met EVA e/o China Air, houd met name in september rekening met typhoons bij Taiwan en omstreken.
Voor ieder die getroffen is door deze lange vertraging, houd de moed er in! tjok die.
Hans
Van de EVA site:
Latest Update on Typhoon Sinlaku
This web page was updated at 09:25, Sep. 14 (Taipei time) / 01:25, Sep. 14 (GMT)
Typhoon Sinlaku continues to affect operations at Taiwan-Taoyuan and Kaohsiung International Airports, resulting in cancellations and flight delays to inbound and outbound flights. We advise passengers to check the Flight Status page for the latest schedules and to visit our website regularly for news updates
You may also check out latest flight schedules through the following two ways.
1. Please click the link below to review the latest flight status.
Taiwan Taoyuan International Airport Sep 14,2008; Departure / Arrival
Kaohsiung International Airport Sep 14,2008; Departure / Arrival
Taiwan Taoyuan International Airport Sep 15,2008; Departure / Arrival
Kaohsiung International Airport Sep 15,2008; Departure / Arrival
2.Please register our Global Flight information Short Message Service to receive the latest flight status whenever you take our flights.
Please also pay attention to the latest flight status that launched by mess media.
Note:
The flight schedule information shown on EVA Air's website is for your reference only. EVA Air reserves the right to change schedules without notice in the event of a typhoon.
Overigens heb ik al eens eerder iemand gesproken die (ook medio september) als gevolg van een typhoon met ruim 10 uur vertraging van uit Bangkok kon vertrekken.
M.a.w. reizigers met EVA e/o China Air, houd met name in september rekening met typhoons bij Taiwan en omstreken.
Voor ieder die getroffen is door deze lange vertraging, houd de moed er in! tjok die.
Hans
-
- komt net kijken
Oh jee en wij vertrekken overmorgen 

- JohanS
- Volwaardig lid
Ik heb van het Tyfoon seizoen mogen genieten in Hong Kong.
Vlucht Bangkok - Hong Kong normaal gezien 2,5 uur nu 5,5 uur daarna op de luchthaven van Hong Kong uren gewacht zonder ook maar enige info en gewoon niet weten of je vlucht naar europa wel verder ging.
Zo ongeveer een 30 uur onderweg geweest, dat was meer dan van het goede teveel.
Vlucht Bangkok - Hong Kong normaal gezien 2,5 uur nu 5,5 uur daarna op de luchthaven van Hong Kong uren gewacht zonder ook maar enige info en gewoon niet weten of je vlucht naar europa wel verder ging.
Zo ongeveer een 30 uur onderweg geweest, dat was meer dan van het goede teveel.