soulwy schreef:Brrr...
In een documentaire over dit onderwerp was ook de plaatselijke Thaise politie medeplichtig door pedofilie oogluikend toe te staan...
Ik weet niet of ik me kan beheersen als ik er een zie...
Zal ik foto's maken en hem in zijn woonplaats achtervolgen ?

Laat ik om te beginnen even duidelijk zijn: ik praat pedofilie onder geen enkele voorwaarde goed, maar als je om te beginnen dit fenomeen eens gaan belichten vanuit de ogen van het "getroffen" kind. Waarom laat een kind zich in met iemand, die het op een overmatige en niet binnen het patroon van waarden en normen begrensde manier liefheeft?
Of laat ik het anders stellen: Waarom staat een kind open voor de gevoelens van een pedofiel?
Dat heeft altijd een reden en die reden is in de Westerse wereld veelal een geestelijke/gevoelsreden: gebrek aan liefde, problemen in de huiselijke sfeer, gebroken gezinnen, en noem maar op.
In de derde wereld, waar Thailand ook nog steeds deel van uit maakt, is de reden dat kinderen open staan voor de gevoelens van pedofielen voornamelijk een materiele reden: geld, overleven, toekomst.
In alle gevallen waar er een pedofiel opgepakt wordt als dader, is er ook een slachtoffer, het kind. Goed gedaan......een dader minder, maar het slachtoffer blijft en "gelukkig" voor het slachtoffer zijn er genoeg potentiele daders die aan de behoefte van het slachtoffers kunnen voldoen.
Mijn boodschap is eigenlijk vrij simpel: blijf gewoon lekker doorgaan met het opsporen en behandelen van pedofielen, maar pak ook de andere kant van de zaak aan: Zorg dat toekomstige slachtoffers niet in de verleiding komen om zich over te geven aan een pedofiel. Nu lijkt het alsof ik ene stuk van de schuld neerleg bij het kind, het slachtoffer. Natuurlijk niet, maar ik leg wel de schuld neer bij de omgeving van het slachtoffer, en die omgeving kan van alles zijn: thuis, school, regering, werk, clubs.
Zorg dus in Thailand voor een stuk toekomst, geborgenheid daar waar het thuishoort, educatie en vooral: maak de ouders van de kinderen bewust van hun verantwoordelijkheden en geef de ouders een stuk toekomst waardoor er geen aanleiding is om de kinderen te laten hoereren.
In het Westen zijn kinderen meer gebaat bij een stuk geestelijke geborgenheid en zekerheid. In bijna alle gevallen van pedofilie gaat om kwetsbare slachtoffers: neem die kwetsbaarheid weg!!!
Als laatste wil nog even kwijt, dan als je ALLE pedofielen neemt in Thailand en je stelt dit aantal op 100%, dan is "slechts" 5 % een buitenlandse pedofiel. 95% van de pedofielen of pedofiele activiteiten vindt tussen de Thai plaats. D'r is hier dus nog behoorlijk wat werk aan de winkel. Het heeft dus geen zin om de pedofielen te castreren, onthoofden, langzaam te laten sterven of om levenslang op te sluiten als je niet tegelijkertijd de andere kant aan pakt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.