Na visum run < 24 uur terug om te meldeb bij immigratie?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

#16 Bericht door dutch » vrijdag 09 november 2007, 07:49

[quote="joepattaya"]Moet je je voorstellen: zo rond de Budhistische feestdagen trekken er veel E-San dames en heren vanuit de toeristische gebieden met hun farang partner huiswaarts.
Dat wordt aanschuiven bij de politie.

Het binnen 24 uur melden schijnt inderdaad alleen typisch Hua Hin's te zijn; elke immigratie dienst kan namelijk de bestaande regeltjes uitbreiden met hun eigen verzinsels.

Zo wil de immigratie Pattaya, nu een kopie van de voor en achterzijde van creditcard en/of ATM-card hebben van de applicant voor een verlenging van een Retirement-visum. Dit staat nergens, maar immigratie Pattaya vindt dit nodig.[/quote]

Het schijnt slechts voor die gepensioeneerden te zijn die niet volledig voldoen aan de financiele eisen van dit visum.
Dit bericht verscheen later bij directe navraag bij de immigratiedienst. In feite is men dus de "overtreders" enigszins behulpzaam??Ook schijnt men de veiligheidscode en een deel van het nummer te mogen verwijderen/onzichtbaar te maken.
Wat overigens een creditcard zegt omtrent solvabiliteit van de houder is mij een raadsel. :wink:

Ben
Expat
Expat

#17 Bericht door Ben » vrijdag 09 november 2007, 10:19

dutch schreef:
joepattaya schreef:Moet je je voorstellen: zo rond de Budhistische feestdagen trekken er veel E-San dames en heren vanuit de toeristische gebieden met hun farang partner huiswaarts.

Het binnen 24 uur melden schijnt inderdaad alleen typisch Hua Hin's te zijn; elke immigratie dienst kan namelijk de bestaande regeltjes uitbreiden met hun eigen verzinsels.

Zo wil de immigratie Pattaya, nu een kopie van de voor en achterzijde van creditcard en/of ATM-card hebben van de applicant voor een verlenging van een Retirement-visum. Dit staat nergens, maar immigratie Pattaya vindt dit nodig.[/quote]

Het schijnt slechts voor die gepensioeneerden te zijn die niet volledig voldoen aan de financiele eisen van dit visum.
Dit bericht verscheen later bij directe navraag bij de immigratiedienst. In feite is men dus de "overtreders" enigszins behulpzaam??Ook schijnt men de veiligheidscode en een deel van het nummer te mogen verwijderen/onzichtbaar te maken.
Wat overigens een creditcard zegt omtrent solvabiliteit van de houder is mij een raadsel. :wink:
[/quote]

Dat een immigratiedienst een kopie van creditkaart wil is bij de wet verboden en in strijd met alle regels als men gegevens wil hebben
omtrend finaciele middelen kan men dit met documenten van de bank doen en never nimmer met creditcards .

dutch
Expat
Expat

#18 Bericht door dutch » vrijdag 09 november 2007, 13:50

Ben schreef:
dutch schreef:
joepattaya schreef:Moet je je voorstellen: zo rond de Budhistische feestdagen trekken er veel E-San dames en heren vanuit de toeristische gebieden met hun farang partner huiswaarts.

Dat een immigratiedienst een kopie van creditkaart wil is bij de wet verboden en in strijd met alle regels als men gegevens wil hebben
omtrend finaciele middelen kan men dit met documenten van de bank doen en never nimmer met creditcards .
[/quote]

lees onderstaan antwoord dat ik van de TV gecopieerd heb.
brief van een officiele instantie aan het hoofdkantoor immigratiedienst.
Date: Thu, 08 Nov 2007 15:32:33 +0700
From: Bangkok ACS
Subject: RE: New Questionable Immigration Practice

Sir,

We have contacted the Thai Immigration Bureau head office on Soi Suan Plu, where an immigration officer informed us that her office does not require retirees to submit a copy of their credit card. Applicants will need to show a bank statement or a bank book for an account that contains funds that suffice according to their regulations.

Pattaya Immigration informed us that they will ask for a copy of a credit card only for a case in which the applicant cannot provide a bank statement showing monthly income or a bank book that has enough funds. In this case, the applicant can give a copy of a credit card as a proof of their financial status. The officer suggested that the applicant should cross off any information that they think is crucial for fraud protection, i.e. 3 security digits and signature at the back of the card.

Therefore, retirement visa applicants should prepare their bank statement before going to renew their visa. If they can't, they should cross off important information on the copy of their credit card. Another alternative is to come to Bangkok to renew the retirement visa.

Regards,

American Citizen Services
unquote.

Persoonlik geloof ik dat er zeer velen rondlopen die op het randje van de (financiele) mogelijkheden zitten of net niet aan ALLE eisen voldoen.Het strenger worden bij de immigratiedienst brengt dan al deze perikelen met zich mee.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat

#19 Bericht door Wouter Hua Hin » maandag 12 november 2007, 15:04

Nou lekker dan , alleen in Hua Hin haha.
Maar ik kan er ook niet meer van zeggen, behalve afwachten na mijn volgende visum run. Kan ook gewoon daar niet meer heen gaan, kijken wat er dan gebeurt.
Maar ik zal jullie op de hoogte houden en zogezegd proberen om een zwart op wit papiertje te krijgen dat ik bv binnen 1 week moet melden.
Live life to the max!

Phuket Dragon
Expat
Expat

#20 Bericht door Phuket Dragon » maandag 12 november 2007, 18:18

Wat ik er niet uit begrijp is dat als je het land inkomt je je adress meld op de arrival kaart dus ben je gemeld. Een tweede maal bij de plaatselijke immigratie lijkt me een beetje overbodig.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

jumbo
Expat
Expat

#21 Bericht door jumbo » dinsdag 13 november 2007, 02:38

Phuket Dragon schreef:Wat ik er niet uit begrijp is dat als je het land inkomt je je adress meld op de arrival kaart dus ben je gemeld. Een tweede maal bij de plaatselijke immigratie lijkt me een beetje overbodig.
Dutch heeft het al aangehaald, er is een wettelijke verplichting.
Normaal moet een verhuurder of eigenaar van elk OG waarin een buitenlander woont/verblijft dit melden bij de immigratiedienst, als hij in gebreke blijft, en dat geldt voor een geschat 95%, dan is de persoon in kwestie aansprakelijk.
Deze wet wordt onder persoonlijke interpretatie gehanteerd en jaar visa eigenaren die niet verhuizen kunnen volstaan met een melding om de 90 dagen.
Ieder ander wordt bij binnenkomst gezien als nieuw binnekomend en men is derhalve verplicht zich te melden en aan te geven waar men zich tijdens de duur van het verblijf ophoudt.
De Thai immigratie is niet helemaal gek en ziet echt wel het verschil tussen visa runners, toeristen visa en 'echte' toertisten vandaar de extra druk op de eerste groepen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”