Waar zit toch dit verschil tussen ons?

Moderator: Loempia
Joepattaya, ik ben het volkomen met je eens als je er weinig of niet mee in kontakt komt denk ik dat het moeilijk is on er over te praten. Het hangt van zoveel verschillende factoren af waar je zelf totaal niets kunt aan doen. Ook dan dat altijd afgeblaft worden en moeten knikken en buigen tegen zo iemand ervaar ik als stressvol discriminerend en totaal omrespectvol van hun kant.joepattaya schreef:Waarom wordt er toch altijd een vergelijk getrokken met andere landen, als er zich in Thailand een probleem voordoet?
"Het is voor Thai moeilijker in NL binnen te komen, als voor NL in Thailand binnen te komen"
Ja? En? Dus?
Dat doet helemaal niet ter zake. Wat ter zake doet, is dat er in Thailand een soort van regelgeving is die door iedere instantie ander sgehanteerd wordt. Lukraak worden er regels aangepast of aangescherpt of wordt de interpretatie afhankelijk gemaakt van de stand van de maan.
Of dat in andere landen ook zo is, dat interesseert mij persoonlijk geen zier. Wat mij interesseert is, dat ik dit jaar voor de 4e keer een verlenging van mijn visa extentie denk te krijgen, maar dat ik niet van te voren weet of ik die krijg ja of nee!! Zijn de regels gewijzigd, zitten er nieuwe mensen op immigratie, ga ik op maandag morgen of een andere dag.........allemaal vragen waar geen mens een antwoord op weet.
Je moet gewoon aantonen dat je een regelmatig - rechtmatig - inkomen hebt.Luc schreef: 5 Toch kan aantonen dat hij /zij zich makkelijk voor verschillende jaren zelf kan bedruipen en dat geld ook effectief op verschillende Thaise bankrekeningen heeft staan.
Leeftijd? Burgelijke status? Proffessionele Status?dutch schreef:Ik ga dit jaar ook voor mijn 4e verlenging en weet zeker dat ik het krijg.
Waar zit toch dit verschil tussen ons?![]()
Nog NOOIT heb ik in Thailand lopen knikken en buigen (kom hier al sinds midden 70-er jaren) en ben ook nog NOOIT afgeblaft bij welke instantie dan ook,integendeel zou ik bijna willen zeggen.Luc schreef:Joepattaya, ik ben het volkomen met je eens als je er weinig of niet mee in kontakt komt denk ik dat het moeilijk is on er over te praten. Het hangt van zoveel verschillende factoren af waar je zelf totaal niets kunt aan doen. Ook dan dat altijd afgeblaft worden en moeten knikken en buigen tegen zo iemand ervaar ik als stressvol discriminerend en totaal omrespectvol van hun kant.joepattaya schreef:Waarom wordt er toch altijd een vergelijk getrokken met andere landen, als er zich in Thailand een probleem voordoet?
"Het is voor Thai moeilijker in NL binnen te komen, als voor NL in Thailand binnen te komen"
Ja? En? Dus?
Dat doet helemaal niet ter zake. Wat ter zake doet, is dat er in Thailand een soort van regelgeving is die door iedere instantie ander sgehanteerd wordt. Lukraak worden er regels aangepast of aangescherpt of wordt de interpretatie afhankelijk gemaakt van de stand van de maan.
Of dat in andere landen ook zo is, dat interesseert mij persoonlijk geen zier. Wat mij interesseert is, dat ik dit jaar voor de 4e keer een verlenging van mijn visa extentie denk te krijgen, maar dat ik niet van te voren weet of ik die krijg ja of nee!! Zijn de regels gewijzigd, zitten er nieuwe mensen op immigratie, ga ik op maandag morgen of een andere dag.........allemaal vragen waar geen mens een antwoord op weet.
Eerst kom dan nu maar eens zien naar de Ambassade van Thailand in Phnom Pehn en ga naar de imigratie op Jomtien in Pattaya en ga daar ook maar een kijkje nemen. Wat bedoel je met net kantje boord ???dutch schreef:Nog NOOIT heb ik in Thailand lopen knikken en buigen (kom hier al sinds midden 70-er jaren) en ben ook nog NOOIT afgeblaft bij welke instantie dan ook,integendeel zou ik bijna willen zeggen.Luc schreef:Joepattaya, ik ben het volkomen met je eens als je er weinig of niet mee in kontakt komt denk ik dat het moeilijk is on er over te praten. Het hangt van zoveel verschillende factoren af waar je zelf totaal niets kunt aan doen. Ook dan dat altijd afgeblaft worden en moeten knikken en buigen tegen zo iemand ervaar ik als stressvol discriminerend en totaal omrespectvol van hun kant.joepattaya schreef:Waarom wordt er toch altijd een vergelijk getrokken met andere landen, als er zich in Thailand een probleem voordoet?
Ja? En? Dus?
Mogelijk dat je met het voldoen aan (jouw) eisen,net kantje boord zit en dat je de neiging hebt om een onderdanige houding aan te nemen?Ik weet de omstandigheden niet.
Ik heb een coppy laten zien met datum 06.08.2007 upgedate van één van mijn boekjes totaal op mijn naam met nog altijd verschillende keren meer dan normaal vereist word om een retirementvisa aan te vragen.dutch schreef:quote
net kantje boord zit en dat je de neiging hebt om een onderdanige houding aan te nemen?Ik weet de omstandigheden niet.
unquote
Zoals ik al zeg,ik ken de omstandigheden niet maar met kantje boord zou ik kunnen denken aan :net aan de rand zitten van bijv.een inkomens eis.Ik bedoel dit echt niet beledigend hoor.Ik vroeg me gewoon af waarom iemand die aan ALLE eisen voldoet,zich zo zou moeten opstellen?
Ik, zie geen reden waarom ,zoals reeds gezegd.
De regels zijn grotendeels nog steeds gelijk aan voor 1-10-2006 ,alleen wordt er nu meer de hand gehouden aan deze regels.
Daar gaat het niet om ik ben 49 en een paar maanden. Vroeger compagnies gehad nu al drie jaar niet meer maar dacht het zo te kunnen overbruggen. Ik heb wel geld op rekeningen staan maar krijg geen toeristvisa en kom voor geen enkel ander visa in aanmerking..mijn bankupdate is van 06 08 dus ze kunnen wel zien dat dat er is.dutch schreef:Je hebt een brief van de bank nodig, die het saldo bevestigd en tevens aangeeft dat geld uit het buitenland komt.(als retiree mag je n.l.niet werken.
Kosten 200 baht.
Ik heb elk jaar deze brief bij de verlengings aanvraag bij me.
Weet je wat ik ook een beetje spijtig vind ? Is dat er de volgende maanden er nog veel in het zelfde schuitje gaan zitten . Want de eisen om met toeristvisa vanuit Cambodia in Thailand te komen zijn als ge er echt moet aan voldoen onmogelijk zowel voor mij als voor ieder ander. Jullie zijn natuurlijk met alle wetten die er in dat land worden gezet of wat dan ook tevreden, tot natuurlijk het vroeg of laat u gaat aanbelangen. Anders moet ge maar weg , dat is wat Pattaya en verschillende Thaien daar over de jaren zo rijk hebben gemaakt. Sorry maar ik weet vrij zeker dat ge in heel de wereld niemand gaat vinden die de regels "echt"gaat kennen omdat ze langs alle kanten buigzaam zijn.Ook jij niet. Als je echt je hele verdere leven bij de opgelegde regels gaat leven heel veel sorry voor u. Of hebt ge mischien een coppy T.shirt aan ???????Mart schreef:Luc,
Uit alles blijkt dat het een Belgen Mop is.
Je voldoet niet aan de voorwaarden en eisen, en toch wil je proberen je gelijk te krijgen.
Wees blij dat je in Thailand mag komen.
49 jaar en een beetje. Sorry, maar nog even iets meer leren en dan ken ook jij de regels.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Absolute onzin....Luc schreef: Want de eisen om met toeristvisa vanuit Cambodia in Thailand te komen zijn als ge er echt moet aan voldoen onmogelijk zowel voor mij als voor ieder ander.