geen visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bartje

#16 Bericht door Bartje » vrijdag 08 december 2006, 16:58

Vandaag was ik effe op Schiphol en heb bovenstaande maar eventjes bij Eva laten vertalen. EVA weigert geen passagiers wanneer je langer dan 30 dgn in thailand blijft en geen visum hebt. Wel moet je een papier invullen dat EVA niet aansprakelijk is voor het reizen zonder visum! De Thaise douane doet normaliter hier ook niet moeilijk over.... de gevolgen voor het zonder visum in Thailand blijven zijn voor de reiziger. Wat wel eens gebeurt wanneer de douane het niet vertrouwd is dat ze om uitreistickets of hotelreserveringen van een ander land dan Thailand vragen. Kan dit niet dan is een "bewijs van vermogen" dwz een X bedrag aan traveller cheques of cash of eventueel creditcards voldoende. Wel moet je identiteit nog ruim voldoende geldig zijn (6mnd)
Bij China airlines kreeg ik het zelfde verhaal over de douane maar niets over een papier dat je aan de balie moet invullen ivm aansprakelijkheid.
Verder had ik geen zin om dit ook nog aan de overige maatschappijen te vragen :lol:

Gast

#17 Bericht door Gast » dinsdag 06 februari 2007, 18:57

jumbo schreef:
dutch schreef:Afhankelijk van de "code" van je ticket.
Er zijn -tig mogelijkheden waaronder (de zeer goedkope) er enkelen zijn ,die gewoon VAST liggen.
De kleine lettertjes bij het boeken verklaren alles(boeken bij de vliegmaatschappij althans!)
Hmm, ik reis inderdaad 95% businesclass, vandaar mijn ervaringen wellicht, maar ik heb ook wel eens toeristenklasse tickets gewijzigd voor kennissen en familie die over waren, nooit een issue geweest......maar het kan dus klaarblijkelijk dus niet altijd

J
:) :o

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”