Nederlanders in Chiang Mai

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

#16 Bericht door tineke » woensdag 18 oktober 2006, 04:45

Alvast weer bedankt voor jullie antwoorden. Ik vind dit forum ook al leuk zo.

Heeft iemand van jullie het restaurant van de Awana Sleep en Swim wel eens geprobeerd en is het een aanrader?

Ik heb iemand ook wel eens gehoord over hardlopen met een groep Nederlanders. Ik heb daar toen niks mee gedaan omdat ik dacht dat dat wel weer heel erg sportief was en zeker met de Thaise temperaturen.
Maar weet iemand hiervan en is er een contactpersoon met evt. emailadres bekend?

Fred,
ik zie net je bericht binnenkomen, ik houd ook niet van geklaag en de evt. moeilijkheden waar ik hier tegen aan loop zie ik ook vooral als uitdagingen.
Maar het blijft gewoon wel zo dat je als farang de thai nooit helemaal kan doorgronden simpelweg vanwege een andere achtergrond. Dit hoor ik ook van buitenlanders die getrouwd zijn met een thaise.
Dit hoeft dan ook niet slecht of verkeerd of wat dan ook te zijn, maar ik vind het toch prettig om ook met anderen te kunnen praten en te weten dat iets bij die ander aankomt op de manier zoals ik het heb bedoelt.
En dat ik niet met handen voeten iets probeer duidelijk te maken ('k zie daar vaak ook juist wel de lol van in hoor) en de ander knikt en lacht lief en zegt dat het duidelijk is, maar achteraf blijkt dit dan helaas niet het geval te zijn.
Snap je??

prettige dag allemaal!
groetjes,
Tineke

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#17 Bericht door fredlk » woensdag 18 oktober 2006, 05:00

Fred,
ik zie net je bericht binnenkomen, ik houd ook niet van geklaag en de evt. moeilijkheden waar ik hier tegen aan loop zie ik ook vooral als uitdagingen.
Maar het blijft gewoon wel zo dat je als farang de thai nooit helemaal kan doorgronden simpelweg vanwege een andere achtergrond. Dit hoor ik ook van buitenlanders die getrouwd zijn met een thaise.
Dit hoeft dan ook niet slecht of verkeerd of wat dan ook te zijn, maar ik vind het toch prettig om ook met anderen te kunnen praten en te weten dat iets bij die ander aankomt op de manier zoals ik het heb bedoelt.
En dat ik niet met handen voeten iets probeer duidelijk te maken ('k zie daar vaak ook juist wel de lol van in hoor) en de ander knikt en lacht lief en zegt dat het duidelijk is, maar achteraf blijkt dit dan helaas niet het geval te zijn.
Snap je??
Ik snap het helemaal. Misschien komt het doordat ik in Bangkok woon en hier al heel lang kom dat ik zoveel mensen ken met wie ik wel goed kan praten en discussieren. Misschien komt het ook wel door mijn leeftijd (56) dat ik wat makkelijker ben geworden. Diepgaande gesprekken heb ik ook vaak met mezelf. 8)

Nog een feit is dat ik wel een beetje uit Nederland gevlucht ben. Ik kon niet zo goed meer tegen van alles wat ik om mij heen zag gebeuren.

Ja, de uitdagingen hier zijn veel, vooral in het begin, maar ik probeer ze op z'n Thais aan te pakken en dat werkt. My pen rai is veel makkelijker gezegd dan dat je achter je 10 Baht aan moet gaan hollen. En het is soms wel heerlijk stil te staan in het verkeer, na de radio te luisteren en naar de andere automobilisten te kijken. :lol:

Tsja, voer voor een psychiater.

Groetjes,

Fred.
"What we think, we become."

tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

#18 Bericht door tineke » woensdag 18 oktober 2006, 06:07

Ik ben half dertig en kan op z'n tijd de houding van "maakt het uit" ook best waarderen, maar niet altijd. Ik ben misschien nog wel wat strijdlustig,
als ik zo'n 20 jaar verder ben (en nog hier in Thailand zou zijn, nog geen idee) is dat wie weet ook veranderd :roll:
En wat betreft gesprekken, vind ik het toch leuker om feedback te krijgen.
Met jezelf praten is zo lastig joh, twee stoelen neerzetten en dan op de ene stoel en dan op de andere gaan zitten :)

Maar bedankt voor je oprechtheid.

gr. Tineke

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#19 Bericht door Okie » woensdag 18 oktober 2006, 06:19

Hoi Tineke,

De eigenaar (Lucas) van het Hollanda Montri guesthouse doet aan hardlopen voor zover ik het weet. Hij zit/zat ook in de expat club in CM.

Okie

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#20 Bericht door khonkaen » donderdag 19 oktober 2006, 04:08

beste Fred,

ik heb wel wat nederlandse vrienden in thailand, maar die zie ik maar zo af en toe...
ik heb genoeg aan de contacten in het thaise gezin en de familie..

daarom vind ik de prikborden wel geschikt om contacten met nederlanders te onderhouden... e-mail is ook een goed middel


chock dee,


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#21 Bericht door cornelis » donderdag 19 oktober 2006, 09:21

tineke schreef:Heeft iemand van jullie het restaurant van de Awana Sleep en Swim wel eens geprobeerd en is het een aanrader?
Wij hebben bij Awanasleep geslapen tijdens ons verblijf in Chiangmai. Het restaurant is zeker aan te raden!
Groet,
Cornelis

tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

#22 Bericht door tineke » donderdag 19 oktober 2006, 10:06

Ik ben gisteravond langs Awana gereden, maar het zag er zo stil uit dat ik niet uit de auto ben gegaan.
Misschien is het in het hoogseizoen anders???

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#23 Bericht door jumbo » donderdag 19 oktober 2006, 10:17

whoooo, looks scary huh :P :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

#24 Bericht door tineke » donderdag 19 oktober 2006, 12:32

haha, nee dat niet. Omdat het zo stil was vond ik het er niet aantrekkelijk uitzien.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”